Comeback á la Kjellberg

Home Forums Dagböcker Comeback á la Kjellberg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 479 total)
  • Author
    Tommy Ivarsson wrote:
    Riktigt grymma knäböj :up: Hade varit kul att se film på böjarna och även lite andra övningar :)

Tack!
    Jag kan dock grusa dina önskningar redan nu. Jag orkar aldrig hålla på med mobilen inne i gymmet, den har jag inte ens med mig. Även om jag tycker det är underhållande med bilder och videos är jag själv rutten på att uppdatera på den fronten tyvärr..

Ni får helt enkelt lita på mig och vikterna jag redovisar. ;)
    Skämt åsido. Hade jag velat framstå som apstark skulle jag kokat ihop bra mycket större lögner än de bebisvikter jag hanterar i verkligheten. :D

Dagens pass gick inte mycket sämre än gårdagens dito.

Bänkpress:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    50 kg – 8 reps
    60 kg – 5 reps
    72,5 kg – 5 reps
    72,5 kg – 4 reps
    70 kg – 4 reps
    67,5 kg – 5 reps
    67,5 kg – 5 reps
    67,5 kg – 5 reps
    Hantelflyes:
    17,5 kg – 6 reps
    20 kg – 4 reps
    20 kg – 4 reps
    Smalbänkpress:
    20 kg – 6 reps
    30 kg – 6 reps
    40 kg – 6 reps
    55 kg – 8 reps PB! med hela 3 (!) reps
    55 kg – 5 reps
    55 kg – 5 reps
    52,5 kg – 5 reps
    52,5 kg – 5 reps
    50 kg – 5 reps
    50 kg – 5 reps
    Tricepsextensions med hantel:
    15 kg – 8 reps
    20 kg – 6 reps
    20 kg – 6 reps
    Over and out

Mina bänkserier har förbättrats markant sedan jag återupptog bänkpressandet i mitten av oktober. Frågan är om jag någonsin reppat såhär strikta repetitioner på vikter över min kroppsvikt..?
    Trots den lyckade bröstträningen var smalbänken stört stark idag. Go with the flow, tänkte jag och köttade på som bara den.

Lyckat.

Gober wrote:
    haha, oj vad dåligt av mig. Nåja det är ju iaf riktigt bra böjt på den vikten.

Haha, det är inte alltid så lätt. :)
    Skumläsning är skiten.

Idag knäckte jag äntligen drömgränsen på 5 000 m: 16:54 minuter. Jag orkar inte skriva detaljerat om passet. Det var asjobbigt och idag var det in i kaklet som gällde. De sista 3 km klockades på 10:04 minuter, det finns således mycket goda möjligheter att spräcka drömgränsen även på 3 000 m.

Roligt att styrkan ökar, jag blir tyngre OCH löptiderna bättre. En konstig men helt klart glädjande kombination. Jag knäppte en eller två bilder på benen i början av veckan, samt en överkroppsbild idag efter passet. Om jag orkar kommer de upp härinne sen.

Grattis grattis! Det var ju bara en fråga om tid, den där tiden har du säkert haft i dig en bra stund nu :emo-thumb

Tommy Ivarsson wrote:
    Grattis grattis! Det var ju bara en fråga om tid, den där tiden har du säkert haft i dig en bra stund nu :emo-thumb

Tack, Tommy!
    Jag tror det också ibland. :) Mycket har att göra med hur djävlar anamma jag känner mig. Att jag har hög smärtgräns och tål mjölksyra och nära-att-spy-känsla underlättar en del. :D

Här är bilderna, två på benen och en på överkroppen. Såhär ser jag ut efter en viktuppgång på 4-5 kg på ungefär lika många månader. Jag ser att brösten ser pinsamt dåliga ut, t.o.m. jag som är känd för att vara självkritisk, tycker de ser bättre ut i verkligheten. Särskilt nu efter lite viktuppgång. Nåväl, jag orkade inte direkt posa efter löpningen heller. Nog med ursäkter.

Dagens:
    Marklyft:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    100 kg – 4 reps
    110 kg – 4 reps
    122,5 kg – 5 reps PB!
    120 kg – 5 reps
    80 kg – 6 reps
    80 kg – 6 reps
    Chins:
    Kv – 6 reps * 6 set
    6 set mage
    Over and out

Som jag trodde var det ett bra förslag att sänka volymen i de sista seten innan de riktigt tunga arbetsseten. Detta kändes väldigt bra.

Imorgon är det tunga militärpressar och stångcurls som väntar. Nästa vecka kommer köras lättare, det är dags för en sådan vecka igen.

Dagens:
    Militärpress:
    20 kg – 8 reps
    25 kg – 8 reps
    30 kg – 8 reps
    35 kg – 8 reps
    47,5 kg – 4 reps PB!
    45 kg – 4 reps
    42,5 kg – 4 reps
    40 kg – 6 reps
    40 kg – 5 reps
    40 kg – 4 reps
    Drag till hakan med stång:
    40 kg – 6 reps
    40 kg – 4 reps
    40 kg – 4 reps
    Stångcurl:
    40 kg – 6 reps
    40 kg – 4 reps
    40 kg – 4 reps
    35 kg – 6 reps
    35 kg – 6 reps
    35 kg – 4 reps
    Koncentrationscurl:
    20 kg – 4 reps
    15 kg – 6 reps
    15 kg – 6 reps
    Baksida axlar efter stretchingen
    Over and out

Moaha, en 4a på 47,5 kg var vad jag mäktade med för typ 1,5-2 månader sedan när jag bara gick med stången till adamsäpplet, nu när vikten åker ned till brösthalsen är det således tyngre men jag klarade det ändå. Bra jobbat på sistone.

En nästan osannolikt lyckad träningsvecka går mot sitt slut, det återstår dock löpning imorgon. Det ska rentav bli skönt att köra lite lättare vikter nästa vecka, det tar på kroppen att köra astungt.

Intervaller idag. Återigen var jag tvungen att köra på bandet som bara går till 19,2 km/h. Det blev 15 st 300-metersintervaller på maxfart, med 30 sekunder vila mellan varje. Det kändes bra även efter dessa 15 men jag kände att volymen på totalt 4,5 km med en sammanlagd tid på ca 14:02 minuter fick räcka. För att jag ska springa till ”fail” på det här bandet krävs en vila om ca 20-25 sekunder istället för halvminuten.

Uppvärmningen bestod av 1 km löpning på bandet i 12-15 km/h (stegrande tempo).
    Nedvarvningen bestod av 2 km löpning på bandet i 14 km/h.

Vilodag idag!

Igårkväll var jag på julbord. Mycket kan man säga, men julmat överlag är ta mig fan ingen kulinarisk sensation direkt. Det enda jag tycker är gott är typ kombinationen prinskorv, köttbullar, leverpastej och rödbetssallad. Desserterna och lite julgodis var väl ok, dock endast ca en tiondel så gott som jag tyckte de var sist de inmundigades.

En aningen lättare träningsvecka påbörjad.
    Morgonvikt: 71,7 kg, icke nyskiten.

Knäböj:
    20 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    80 kg – 10 reps
    90 kg – 10 reps
    90 kg – 10 reps
    90 kg – 10 reps
    80 kg – 10 reps
    80 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    Raka marklyft:
    20 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    70 kg – 10 reps
    80 kg – 10 reps
    70 kg – 10 reps
    70 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    Benspark:
    60 kg – 10 reps * 3 set
    Sittande lårcurl:
    11 kakor – 10 reps * 3 set
    Over and out

Fullt djup i knäböjen, bra tempo under hela passet. Allt kändes stabilt. Jag märker att de lite lättare djupa böjarna respektive de tunga 90-gradersböjarna förbättrar varandra ömsesidigt. Efter en tyngre period känns alltid ”teknikböjarna” lättare, och efter mer teknikträning blir jag säkrare i de tyngre lyften.

Bröst och triceps imorgon.

Oj, riktigt bra böjt! Det blir en ruskig jävla volym av alla de där seten. Du borde verkligen känna av det passet under ett par dagar framöver antar jag? :P

Tommy Ivarsson wrote:
    Oj, riktigt bra böjt! Det blir en ruskig jävla volym av alla de där seten. Du borde verkligen känna av det passet under ett par dagar framöver antar jag? :P

Tack! Jag som tog detta som ett lättare pass. ;)
    Ja, det blir ju 100 reps både i knäböjen och de raka marken så den totala träningsvolymen blir ganska äckligt hög när jag tänker efter. Som tur är vankas det inte ”återhämtningsveckor” så ofta.

Jag får se hur pass kännbar träningsvärken blir. :)

Ja jag såg att det var lite lättare vikter men den totala volymen blir ju ruskig :) Blir ju 7 (6,8) ton i bara knäböjen liksom :D

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 479 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.