- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 december, 2011 at 19:06 #304370Anonym anvandareMember
Riktigt fina löptider. Grattis till ännu ett pb på det planet. Det är ju extra kul med eftersom du samtidigt ökar i vikt och ökar i styrka på gymmet :up:
17 december, 2011 at 22:09 #304371Anonym anvandareMemberFasen vad snyggt! Du verkar sakta men säkert lyckas med förbättringar på alla plan. Motivation och viljestyrka tror jag är två viktiga egenskaper som du besitter och jag gissar att dessa faktorer är nog så viktiga för framgång, viktigare än om schemat /upplägget är perfekt kanske?!!
18 december, 2011 at 15:36 #304372Anonym anvandareMembermaskin wrote:Än en gång grymma löptider! Hoppas själv på att komma igång igen med löpningen framöver när mitt ena knä har blivit bättre.Tack! Aha, jag vet själv hur jobbigt det är att av en eller annan anledning inte kunna träna som man egentligen vill. Jag var orolig att mitt knä pajat när ett av löpbanden tvärnitade i 15 km/h. Som tur var klarade jag mig.
Tommy Ivarsson wrote:Riktigt fina löptider. Grattis till ännu ett pb på det planet. Det är ju extra kul med eftersom du samtidigt ökar i vikt och ökar i styrka på gymmet :up:Tack, Tommy!
Jag känner precis likadant. Jag trodde inte löptiderna skulle förbättras nämnvärt i takt med ökad kroppsvikt och styrka. I själva verket intalade jag mig att vara nöjd med bibehållen löpprestation. Istället har löpningen nått höjder jag inte kunnat drömma om, ens när jag tränade väldigt mycket löpning.waco3000 wrote:Fasen vad snyggt! Du verkar sakta men säkert lyckas med förbättringar på alla plan. Motivation och viljestyrka tror jag är två viktiga egenskaper som du besitter och jag gissar att dessa faktorer är nog så viktiga för framgång, viktigare än om schemat /upplägget är perfekt kanske?!!Tack, roligt att höra!
Det kan mycket möjligt vara så. Min styrketräning utförs i princip uteslutande med basövningar. Undantaget en och annan komplementsövning per pass. Det är det upplägget jag känner ger mig mest, både resultat- och motivationsmässigt. Men min envishet och vilja har förmodligen spelat en väldigt stor roll för mitt lyckade andra halvår av 2011, sett till träningen.18 december, 2011 at 15:40 #304373Anonym anvandareMemberSöndag idag. Detta innebär vilodag.
19 december, 2011 at 15:51 #304374Anonym anvandareMemberBra benpass avklarat tidigare idag. Det blev ett nytt PB i raka mark med en 5a på 100 kg, följt av två 5or på 90 kg.
Efter 10 set böj och 10 set raka mark lyckades jag med 10, 9 respektive 8 reps på 100 kg i bensparken (fullt magasin). Och ett PB med 8a reps på 16 kakor (fullt magasin) i den sittande lårcurlen, följt av en 6a och en 5a på samma vikt.
Morgonvikt: 72,0 kg, icke nyskiten.
Det går framåt.
20 december, 2011 at 15:52 #304375Anonym anvandareMemberRiktigt bra bröst- och tricepsträning idag. Förra passet jag var uppe på 72,5 kg i bänk klarade jag 5 och 4 reps (2 set). Idag körde jag en 7a, en 5a och en 4a på samma vikt. Det räckte tydligen inte. I smalbänken pressade jag upp en 9a på 55 kg vilket är PB. Dessutom var arbetsseten efter det också tyngre än det ”jämförelsepass” jag försökte leva upp till.
Mina triceps var de fundamentala anledningarna till varför mina bänk- och militärpressar inte riktigt ville ge med sig i våras. Men ett par månader med (lagom) tillräckligt mycket mat och fokus på basövningar har verkligen betalat av sig. Man kan nästan säga att det som behövde förbättras mest, faktiskt gjort det.
20 december, 2011 at 21:49 #304376Anonym anvandareMemberNu väger du typ som jag vägde på scen på Alströmertrofén förra året
21 december, 2011 at 15:53 #304377Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Nu väger du typ som jag vägde på scen på Alströmertrofén förra åretTack.. eller?
Det börjar ta sig. Jag märker dock att min set-point är väldigt tydlig runt 71-72 kg. Där verkar kroppen vilja ligga, men jag kör på. Målet jag hade för hösten är uppnått och formen är ännu bra, så det finns inga hinder för fortsatt köttning.21 december, 2011 at 15:59 #304378Anonym anvandareMemberBra intervaller idag. Detta bands maxfart är 19,2 km/h, vilket var tempot under samtliga 200-metersintervaller. Jag körde 5 st med 30 sekunder vila mellan varje, 5 st med 25 sekunder vila, 5 st med 20 sekunder vila, 4 st med 15 sekunder vila, sedan körde jag en 20e intervall efter 10 sekunder vila.
Den sammanlagda sträckan blev således 4 000 m, med en sammanlagd tid på 12:28 minuter. Det kändes oförskämt bra efteråt och jag hade nog kunnat springa 4-5 st även med bara 10 sekunders vila mellan. Jag kände dock att den totala distansen var tillräcklig med 2 km uppvärmning, 4 km intervaller och 1 km nedvarvning.
Jag avslutade med 6 set gristunga 6or för vaderna i gymmet också, alltid något.Både min styrka och kondition har utvecklats riktigt bra under andra halvåret. Jag kan inte vara annat än nöjd, tycker t.o.m. jag som annars har en tendens att vara väldigt självkritisk.
Jag knäppte 4 dagsformsbilder direkt efter passet. Morgonvikten ligger vanligtvis runt 72 kg i början av veckan, och ofta runt 71 kg mot veckosluten. Jag har gått upp ca 5 kg på lika många månader, vilket jag tycker varit lagom. Formen är som sagt ännu godkänd och träningen har gått åt rätt håll.
21 december, 2011 at 16:04 #304379Anonym anvandareMemberOch här är bilderna, en är lite semi-relaxed medan de andra två är lite mer ”spända”, och jag tycker ryggen börjar se bättre ut. Det tycks som om den börjat svara på marklyft och chins som enda ryggträning.
21 december, 2011 at 16:14 #304380Anonym anvandareMemberJa, jag menade att dina 72kg var positivt
Inte lätt att hålla vikten så som du springer hela tiden
Ser hårt ut på bilderna fortfarande, som jag sagt innan så behövs lite massa rakt över hela kroppen men jag vet ju att du jobbar på den biten
21 december, 2011 at 18:20 #304381Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Ja, jag menade att dina 72kg var positivtInte lätt att hålla vikten så som du springer hela tiden
Ser hårt ut på bilderna fortfarande, som jag sagt innan så behövs lite massa rakt över hela kroppen men jag vet ju att du jobbar på den biten
Tack, Tommy!
Hehe, två löppass i veckan anser jag vara i det minsta laget. Med det i åtanke är det särskilt kul att mina tider ändå kunnat utvecklas som de gjort det senaste halvåret.
Det är väl min uppfattning också. Benen vet jag ligger lite före överkroppen, så det är i princip hela överkroppen som behöver mer massa. Men såsom träningen gått sedan juli tror och hoppas jag på fortsatta framgångar.22 december, 2011 at 16:07 #304382Anonym anvandareMemberMarklyft, chins och 6 set mage stod på schemat idag. Det gick bra, marklyften blir bättre och bättre.
23 december, 2011 at 14:36 #304383Anonym anvandareMemberBra militärpressar idag med ett tangerat PB med en 4a på 47,5 kg, i de efterföjande arbetsseten lyckades jag öka repetitionsantalet jämfört med tidigare pass.
Imorgon blir det ett morgonlöppass på ca 15 km.
23 december, 2011 at 16:37 #304384Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Bra militärpressar idag med ett tangerat PB med en 4a på 47,5 kg, i de efterföjande arbetsseten lyckades jag öka repetitionsantalet jämfört med tidigare pass.Imorgon blir det ett morgonlöppass på ca 15 km.
Grattis till tangerat PB, kändes det som att du skulle ha kunnat köra en 4a på något högre vikt också?
Löpning på julafton låter som en riktit bra idé, då kan du också julmatssvulla ordentligt sen :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.