- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 december, 2011 at 18:41 #304385Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Grattis till tangerat PB, kändes det som att du skulle ha kunnat köra en 4a på något högre vikt också?
Löpning på julafton låter som en riktit bra idé, då kan du också julmatssvulla ordentligt sen :emo-thumb
Tack!
En 4a på 50 kg klarar jag inte i dagsläget, möjligtvis en 3a. 50 kg blir den vikt jag försöker på nästa gång jag pressar tungt.Nja, min träning under morgondagen utförs inte i syfte att kunna äta mer än vanligt. Det är lördag, och i vanlig ordning är det löpning på schemat.
Faktum är att jag inte är överdrivet glad i julmat. Det enda jag tycker är gott är typ kombinationen prinskorvar, köttbullar och rödbetssallad. Så att svulla bara för att det är jul anser jag vara lite märkligt. Men vill några göra det tänker jag inte stoppa dem. Jag äter mig dock inte mer mätt än vanligt, bara för att det är jul. Så rent energimässigt skulle jag tippa på att ett julbord för mig innehåller mindre kcal än en ”vardagslunch”.
26 december, 2011 at 17:48 #304386Anonym anvandareMemberNytt PB i raka marklyft idag, en 6a på 100 kg, följt av två 6or på 90 kg efter det. Att jämföra med förra passet med en 5a på 100 kg, följt av två 5or på 90 kg.
Knäböjen gick bra, djupa sådana med bra vikter.
Komplementsövningarna har börjat gå väldigt bra.
Bensparken kördes på 100 kg (fullt mag.) i tre set, 12, 10 och 9 reps (12 reps tror jag är PB, i alla fall efter 10 set böj och 10 set raka mark).
Sittande lårcurl gick också bra, tre set på 16 kakor (fullt mag.), 9, 6 och 5 reps, där 9 reps är PB.27 december, 2011 at 16:00 #304387Anonym anvandareMemberBänkpressarna fortsätter gå framåt, idag blev det en 5a och en 4a på 75 kg. Det tror jag faktiskt inte jag lyckats med med det utförande jag tränar med nu, d.v.s. utan bröststuds och rövlyft. Även seten efter de tyngsta arbetsseten resulterade i lite ökningar.
Smalbänken gick också bra med ett nytt PB á 60 kg 5 reps, följt av några bra set på 55 kg med några fler reps än förra passet.
Bröst- och tricepsstyrkan har verkligen artat sig sedan jag började envisas med bänk och smalbänk. Det känns särskilt bra då bröst och rygg var (är) de muskelgrupper jag behöver förbättra mest.
Morgonvikt: 72,2 kg.
28 december, 2011 at 15:52 #304388Anonym anvandareMember300-metersintervaller idag. Sammanlagt blev det 11 stycken, den sista blev 500 m, samtliga i 19,2 km/h (3:07 min/km). 30-35 sekunder vila mellan varje. Allt kändes bra, trött blev jag men inte helt slut. Uppvärmningen bestod av 2 km löpning i stegrande tempo, och nedvarvningen blev 1 km löpning i lugnt tempo. Som avslutning styrketränade jag vaderna lite i gymmet.
Imorgon blir det marklyft, chins och några set mage.
29 december, 2011 at 15:42 #304389Anonym anvandareMemberBra markat och chinsat idag. Marklyften går framåt, både teknik- och styrkemässigt. Tiden är kanske inne för ett eldprov för att se hur många reps jag klarar på 125 kg..?
Chinsen gick lättare än vanligt, trots tyngre marklyft än förra veckan. Kommer nog försöka öka nästa pass.
29 december, 2011 at 18:29 #304390Anonym anvandareMemberKul att det rullar på åt rätt håll, har du gått upp något under julhelgen nu?
Kör på med ditt eldprov, vad är ditt tidigare resultat?
30 december, 2011 at 16:38 #304391Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Kul att det rullar på åt rätt håll, har du gått upp något under julhelgen nu?Kör på med ditt eldprov, vad är ditt tidigare resultat?
Det tycker jag också.
Nej, viktkurvan under julhelgen tror jag var stabil. Jag vägde mig måndag och fredag denna vecka, 72,1 kg i måndags och 71,8 kg idag. Jag har legat runt 71-72 kg nu i ca 2-3 veckor. Får se vart det barkar hän nu när 2012 är på ingång.I marklyft har jag gjort en 5a på 122,5 kg och har aldrig prövat att reppa på 125 kg vad jag minns. Så jag är mer än nöjd med en 4a.
30 december, 2011 at 16:41 #304392Anonym anvandareMemberNytt reps-PB i militärpress idag, en 6a på 45 kg, jämfört med det förra rekordet på 5 reps. Jag lyckades dessutom pressa upp lite fler reps i arbetsseten efter det.
31 december, 2011 at 09:53 #304393Anonym anvandareMemberIntentionen var ju att nå 70 kg till årsskiftet. Idag vägde jag mig igen då jag, för första gången på länge, var ”nytömd” direkt på morgonen. 71,0 kg. Så vikten har utvecklats ungefär som jag tänkt mig, löptiderna har förbättrats och styrkan likaså.
Jag tänker dock inte svamla om hur 2012 kommer bli mitt tuffaste träningsår nånsin, eller annat tjafs (som verkar vara populärt vid varje djävla årsskifte). Jag kommer träna på med det upplägg jag trivs med och som jag upplever ge mig bäst utveckling. Sen får jag se hur resten utvecklas. Tanken är att fortsätta bygga, no more, no less.
31 december, 2011 at 16:27 #304394Anonym anvandareMemberAvslutar året härinne med att skriva att min närvaro kommer vara nära noll på obestämd framtid. Diverse jobb- och studierelaterade förpliktelser kommer ta upp mycket av min tid, bl.a. ska mitt examensarbete påbörjas i mitten av januari. Utöver detta kommer säckande framför datorn vara det sista jag kommer ägna mig åt.
2 januari, 2012 at 14:52 #304395Anonym anvandareMemberDu har ju klarat av ditt viktmål och samtidigt ökat din prestation i både styrka och kondition så jag tycker fan du ska vara mer än nöjd! Om du tänker efter, vad mer hade du kunnat begära liksom?
9 januari, 2012 at 20:58 #304396Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Du har ju klarat av ditt viktmål och samtidigt ökat din prestation i både styrka och kondition så jag tycker fan du ska vara mer än nöjd! Om du tänker efter, vad mer hade du kunnat begära liksom?Vilken trevlig kommentar. Tack så mycket, Tommy! Precis som du skriver, när jag tänker efter hade jag inte kunnat begära mycket mer.
9 januari, 2012 at 21:00 #304397Anonym anvandareMemberVärt att skriva härinne från dagens pass:
Knäböj:
125 kg – 7 reps PB!
Raka marklyft:
100 kg – 7 reps PB!10 januari, 2012 at 16:35 #304398Anonym anvandareMemberHar inte tid för eller ork till journalen längre (om allt utvecklas som jag vill).
Status: Nedlagd.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.