Comeback á la Kjellberg

Home Forums Dagböcker Comeback á la Kjellberg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 479 total)
  • Author
    Tommy Ivarsson wrote:
    Misstänkte det, alla dessa formler är ju bara fingervisare så som du själv skriver så får du nog anpassa kosten en del utefter vad vågen visar ;)

Sounds like a good plan. Det är tanken för fortsättningen, jag vill ju som sagt ha resultat för slitet jag lägger ner. :)

Träningsvärk i benen och högreps i marklyften imorgon runt 07.50. Det lär ju bli en upplevelse utöver det vanliga. Men ja é inte bitter. Nu har jag ca 20 minuter kvar att jobba sen är det SEMESTER vilket jag inte haft sedan förra sommaren mellan jobbet då och studierna. Så v. 33 och 34 är undertecknad ledig, sedan väntar Västerås-flytt vid månadsskiftet samt kursstart för C-kursen i Företagsekonomi.

Livet leker.

Rygg och mage imorse kl. 06.30:
    Marklyft:
    70 kg – 15 reps * 8 set (aldrig mäktat med förut)
    Chins: (Hjälpvikt)
    8 kakor – 20 reps * 6 set (aldrig mäktat med förut heller)
    Muslimen:
    68 kg – 20 reps
    77 kg – 20 reps
    86 kg – 20 reps PB!
    95 kg – 15 reps PB!
    Maskincrunches:
    41 kg – 20 reps * 4 set
    Sittande benlyft på bänk:
    Kv – 30 reps * 4 set
    Over and out
    63 minuter

Djävlar i min låda vilket pass! Sist jag högreppade marklyften klarade jag 5 set á 15 reps på 65 kg sedan var jag tvungen att gå ner och köra 5 set á 10 reps på samma vikt. Idag klarade jag som synes 8 set á 15 reps på 70 kg. Maskinchinsen var riktigt jobbiga, greppet var av förklarliga skäl inte direkt max efter marken men jag bet ihop och var nära failure de sista två seten.
    Magen är enligt mig en muskelgrupp där ökningar inte spelar särskilt stor roll. Det är dock inte tråkigt när man ökar, och fan vad bra det gick jämfört med förra torsdagen. Riktigt bra drag i bitarna idag.

Inatt har jag dock sovit dåligt och vaknade strax innan 04 och kunde inte somna om klokt. Jag drog på lite musik, låg i halvdvala fram tills runt 05.45, sen gav jag upp och taggade istället, därav det gristidiga passet.

Morgonvikt: 66,9 kg, dock inte nyskiten så man kan ju diskutera hur jämförbart det är med gårdagen. Men en uppgång nevertheless. Keep it up, matey!

Uffff, det där var ett tidigt pass ja! :) Men bra jobbat hur som helst. Dock brukar jag av säkerhetsskäl avråda folk från att högreppa i just marklyften. Men har du bra form rakt igenom seten så är det klart att det funkar. Men riskerna med usel form efter några reps kvarstår :P

Tommy Ivarsson wrote:
    Uffff, det där var ett tidigt pass ja! :) Men bra jobbat hur som helst. Dock brukar jag av säkerhetsskäl avråda folk från att högreppa i just marklyften. Men har du bra form rakt igenom seten så är det klart att det funkar. Men riskerna med usel form efter några reps kvarstår :P

Tack för bra input Tommy (som vanligt)!
    Jag har t.o.m. tränat med start 05.30 många gånger, jag har på något outgrundligt sätt vant mig vid tidiga pass.
    Det ligger mycket i det du säger, jag tycker mig i alla fall vara noggrann med att utförandet ser likadant ut för varje repetition. Det kändes dessutom bra såväl under som efter passet så jag är inte orolig. :)

Det som var jobbigast med dagens mark var greppstyrkan mot slutet, resten klarar nog 5 kg till. Greppstyrkan hade jag problem med förut men nu tycker jag ändå att den är hyffsat ikapp rygg- och armstyrkan. Den utgör i alla fall inget större hinder för varken raka eller vanliga mark längre, det är trots allt huvudsaken.

Min första semesterdag idag. Jag har visserligen inte jobbat ihjäl mig i sommar med massa långpass, däremot har det blivit ofta/många dagar i veckan. Därför är det förbannat skönt att veta att det är ledighet som hägrar de kommande två veckorna, sedan drar studierna igång igen v. 35. Kalas.

Annars har jag inte gjort mycket idag. Tränat, varit på stan en sväng, tvättat och fixat det allra sista i lägenheten. Ikväll väntar bara en skön kväll med Heroes of Might and Magic III och TV-slappande.

Jag får se huruvida jag fortsätter med morgonträning eller inte f.o.m. nästa vecka. Nu när jag inte jobbar kommer jag pröva några lunch- och/eller eftermiddagspass. Jag vet av erfarenhet att det passar mig bättre med annat än morgonträning när jag studerar, givetvis beroende på föreläsningstider o.dyl. men nu är det ju distansstudier på schemat. Nåväl, en del av mig vill tro att min kropp gillar att komma igång en aning först, trots att morgonträningen gått djävligt bra sen jag vant mig vid det. Well, det finns för- och nackdelar med båda antagligen. En fördel att skjuta lite på träningen är exempelvis att jag har lite lättare att ”hålla” en bättre näringstiming då min aptit inte är på topp på morgonen/timmarna efter jag gått upp.

Axlar och biceps imorse 07.50:
    Hantelpress:
    11 kg – 15 reps
    11 kg – 15 reps
    12,5 kg – 15 reps
    12,5 kg – 15 reps
    12,5 kg – 12 reps * 4 set
    Sidolyft med hantel:
    5 kg – 15 reps * 3 set
    6 kg – 15 reps * 3 set
    Stångcurl:
    28 kg – 15 reps * 4 set
    Sittande koncentrationscurl med hantel:
    8 kg – 15 reps * 4 set
    Maskincurl:
    18 kg – 15 reps * 4 set
    Over and out
    55 minuter
    + Baksida axlar efter stretchingen

Bra pass idag tycker jag. Hantelpressen påverkades dock av mina triceps, som inte är fullt återhämtade sen i tisdags känner jag. Jag gick tillbaka och kollade förra periodens högrepsvikter och det har gått framåt, alltid skoj att se.

Morgonvikt: 66,6 kg, – 0,3 kg sen igår. -0,3 kg är även resultatet av veckan. Medelvikten denna vecka är således 66,6 kg från förra veckans 66,9 kg. Det är märkligt, igår käkade jag uppskattningsvis 3 200 kcal och det enda jag gjorde var att gå till gymmet och träna, gå hem, drog ett varv på stan samt tvättade lite kläder.

Det är tydligt att jag måste höja ännu mer, så att det blir några ”riktiga” ökningar. Som det sett ut sedan jag börjat ha lite mer koll på hur mycket jag äter har vikten fladdrat konstant mellan 65,5 – 67,5 kg. Men men, tålamod och fortsatt hardcore i gymmet kommer göra sitt.

Efter att ha varit envis som få med bra kontinuitet i basövningarna märker jag att de ger resultat. Jag kommer fortsätta nöta dem för fulla muggar, minst 6-8 set/pass. Övningarna utöver basövningarna kommer däremot att varieras gällande såväl övningsval som repetitionsantal, mest bara för att jag känner för lite variation emellanåt.

Nu i helgen blir det inga updates härinne. I eftermiddag åker jag till min syster och hennes bröllop i Mölnbo. Det kommer med all sannolikhet bli en fantastisk helg!

Se på fan, jag hann med lite hängande här idag trots allt. Mycket skulle göras när vi kom igår men nu börjar väl det mesta bli klart verkar det som.

Morgonlöpning imorse kl. 06.30. Det blev ca 12 km på 57:40 minuter. Det var asfalt hela vägen och en djävla massa långa backar, både upp- och nedför. Jag kände mig verkligen hur fräsch som helst under hela passet, jag satsade dock ingenting på något nämnvärt tempo, ändå låg jag under 5 min/km.

Grymt motiverad till allt som rör träning nu, bara att kötta på. Den långsiktiga planen nu är som sagt att lägga på mig massa. Jag kommer ha koll på läget under tiden så att ökningarna går som de ska, såväl styrkan i gymmet som fysiken. Jag kommer med största sannolikhet vara betydligt nöjdare runt 70-72 kg. Jag misstänker att formen kommer se bra ut då med, särskilt med tanke på att jag tycker att jag ser alldeles för mjäkig ut i dagsläget. Särskilt (den obefintliga) volymen över bröstet.

Patience, my young apprentice.

Bra löptider, som vanligt :up:

Kul med en bra inställning till träningen, det är då man kämpar på som bäst! Bara fortsätta kötta. Ät ordentligt och träna smart, då är det svårt att misslyckas!

Konditionen är det då inget fel på ;)

Bra med insikten om att lite massa och därmed en viktökning kommer göra dig gott. Sikta nu på 70kg först och främst. Sätt upp lite delmål så blir det lättare att följa planen

Nic Nordin wrote:
    Bra löptider, som vanligt :up:

Kul med en bra inställning till träningen, det är då man kämpar på som bäst! Bara fortsätta kötta. Ät ordentligt och träna smart, då är det svårt att misslyckas!

Tommy Ivarsson wrote:
    Konditionen är det då inget fel på ;)

Bra med insikten om att lite massa och därmed en viktökning kommer göra dig gott. Sikta nu på 70kg först och främst. Sätt upp lite delmål så blir det lättare att följa planen

Det känns kul att höra att löptiderna är ”bra”. För mig är det där ett återhämtningspass med förhållandevis dålig tid. Kör jag däremot milen med fokus på tid går det fan så mycket fortare. Men som sagt, tack!

Ni ger som vanligt bra feedback båda två. Ligga i och träna hårt och smart, samt delmål. Det anser även jag vara grundläggande aspekter i vilket träningsupplägg som helst. :)

Vilken dag det varit hittills för undertecknad! Upp 05.00, på gymmet 05.50, handla samt bära en djävla massa saker under flytten från lägenheten. Nu är det nog första gången jag sitter still på hela dagen känns det som.

Jag mäktade med ett riktigt bra benpass imorse som redovisas nedan. Nu har jag i alla fall SEMESTER fram tills studierna börjar igen v.35. Fram tills dess har jag ingen aning om vad jag ska göra, precis som jag vill ha det då mina dagar varit alldeles för planerade för min smak sedan lång tid tillbaka.

Det blev i alla fall en kanonhelg med bröllopet, träffa alla i familjen m.m. m.m. Jag trodde dock aldrig att jag skulle kunna sopa av ett så lyckat benpass idag då sömnen och kosten blivit lite lidande under helgen, men vad fan gör det? Träningen var förmodligen det minst prioriterade i helgen.

Fram- och baksida lår imorse 06.00:
    Knäböj:
    Uppvärmningsset på 20, 40, 60, 80 och 100 kg.
    105 kg – 12 reps, lätt
    110 kg – 10 reps, betydligt tyngre
    110 kg – 10 reps, aningen lättare
    110 kg – 10 reps, tungt
    Benspark trippeldropp:
    86, 77, 63,5, 50 kg – 20 reps * 3 set (5 reps på varje vikt)
    Benpress utan stopp i toppläget: (Vikten är den jag slänger på)
    50 kg – 15 reps * 3 set
    Raka marklyft:
    Uppvärmningsset på 20, 40, 60 och 70 kg.
    75 kg – 10 reps, förhållandevis lätt
    75 kg – 10 reps, tyngre
    75 kg – 10 reps, tungt
    75 kg – 10 reps, envis på sista
    Liggande lårcurl trippeldropp:
    50, 45,5, 36, 27,5 kg – 20 reps * 3 set (5 reps på varje vikt)
    Enbens stående lårcurl:
    4,5 kg – 15 reps
    6 kg – 15 reps
    7 kg – 15 reps
    Over and out
    62 minuter

Annorlunda upplägg under uppvärmningsseten. 6 reps på 20-80 kg samt en 4 på 100 kg. Det resulterade i att jag hade bra mycket krut till arbetsseten. 12an på 105 kg gick förvånansvärt lätt och jag är nöjd med 3 set á 10 reps på 110 kg. Skoj att köra benpress igen. Utförandet i den är princip att jag juckar vikten oavbrutet i 15 reps, satan i gatan vad det bränner i låren under varje repetition. Även de raka marklyften gick bra, kontakt hela tiden vilket talar för ett stabilt utförande. Jag gick tillbaka i träningsboken och kollade idag igen för att jämföra. Jag är verkligen nöjd med ökningarna jag åstadkommit bara sedan mitten av maj. Låt er inte luras av vikten i den stående lårcurlen, magasinet går till 22,5 kg och alla set var förhållandevis lätta, men som sista övning tar den faktiskt bra ändå. Det var f.ö. trevligt med lite nya komplementsövningar.

Morgonvikt: 66,9 kg nyskiten. Nu kör vi!

Jag sa ju förra veckan att jag f.o.m. idag skulle köra träningen under lunch/eftermiddag. Idag fick bli ett undantag då jag visste att jag förmodligen skulle vara mer trött i kroppen efter flytten än direkt på morgonen. Imorgon blir det dock ett lunchpass, får se ifall det gör någon skillnad.

Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen, det behövs efter såväl helgen som dagen. Jag har tänkt börja på mitt Jönssonligan-marathon jag skjutit upp alldeles för länge. 8)

Bröst och triceps imorgon.

Åh va fint med ett Jönssonligan-marathon. Sitter som av en händelse och lyssnar på
    Jönssonligan-intron på tuben. Goa grejer.

Appropå marathon. Minns jag rätt om jag säger att du gillar friidrott? Snart är det ju
    dags för VM. 27 aug tror jag de drar igång…

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 479 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.