- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 augusti, 2011 at 18:35 #303995Anonym anvandareMember
Fan det är ju riktigt bra vikter du leker med i böjen med tanke på repsen och din kroppsvikt
Angående det tidigare jag skrev så var det mer för att belysa att din kondition fortfarande är riktigt bra trots att du inte tränar den så intensivt som jag minns att du gjorde ett tag.
15 augusti, 2011 at 19:38 #303996Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Åh va fint med ett Jönssonligan-marathon. Sitter som av en händelse och lyssnar på
Jönssonligan-intron på tuben. Goa grejer.Appropå marathon. Minns jag rätt om jag säger att du gillar friidrott? Snart är det ju
dags för VM. 27 aug tror jag de drar igång…Du minns helt rätt. För mig finns det ingen bättre sport/inga bättre sporter att kolla på än friidrott. Under mästerskap gör jag i princip inget annat. Under detta VM ska jag dock först på 30-årsfest och flytta samma helg men självklart kommer jag följa det slaviskt ändå.
Tommy Ivarsson wrote:Fan det är ju riktigt bra vikter du leker med i böjen med tanke på repsen och din kroppsviktAngående det tidigare jag skrev så var det mer för att belysa att din kondition fortfarande är riktigt bra trots att du inte tränar den så intensivt som jag minns att du gjorde ett tag.
Tack Tommy, alltid lika kul när du kikar in!
Jag är nöjd med konditionen faktiskt och ibland förvånas jag över att jag nästan är lika bra nu som när jag var på topp. Men jag klagar inte! När det kommer till konditionsträningen ligger allt fokus på medeldistanserna. Långdistans använder jag som sagt endast i återhämtningssyfte nuförtiden.15 augusti, 2011 at 19:42 #303997Anonym anvandareMemberJahapp, sammanfattar dagen med käket jag slängt i mig:
Innan träning: 2 skopor Xtend och 200 mg koffein.Efter träning: 2 skopor Xtend.
Frukost: Havregrynsgröt med keso och Whey-80, 3 mackor med leverpastej, vitaminer och Omega-3.
Lunch: Nudelgryta med diverse tillbehör och kassler med beasås.
Kvällsmat: Ris och kyckling med brysselkål, bbq-dressing, sötsur sås och lite ketchup.
Kvällsmål: Två matskedar jordnötssmör.
Det lär landa runt 3 300 kcal, förhoppningsvis tillräckligt trots min überdag.
16 augusti, 2011 at 09:53 #303998Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 66,6 kg, icke nyskiten. Tydligen var det inte tillräckligt med 3 300 kcal igår, min tisdag blir i alla fall bra mycket lugnare.
Nåväl, ingen morgonträning idag. Istället sov jag 9,5 timmar (välbehövligt) nu inatt och sitter och laddar inför gymmet nu. Det får dock vänta någon timme till, orka vara mätt.
16 augusti, 2011 at 15:12 #303999Anonym anvandareMemberBröst och triceps:
Hantelpress:
Uppvärmningsset på 11, 15 och 17,5 kg.
22,5 kg – 10 reps
22,5 kg – 9 reps fail
22,5 kg – 7 reps fail
20 kg – 9 reps fail
20 kg – 8 reps fail
Snedbänkpress i smith:
35 kg – 10 reps
40 kg – 10 reps
42,5 kg – 10 reps
45 kg – 10 reps
Cablecross:
22,5 kg – 23 reps fail
22,5 kg – 14 reps fail
22,5 kg – 12 reps fail
Smalbänkpress:
30 kg – 10 reps
35 kg – 10 reps
37,5 kg – 10 reps
40 kg – 10 reps
Stångpushdowns:
41 kg – 10 reps
45,5 kg – 10 reps
50 kg – 10 reps
50 kg – 10 reps
Reppushdowns:
20,5 kg – 15 reps * 4 set
Over and out
55 minuterBra hantelpressar jämfört med förra perioden med samma repetitionsintervall. Serien på 22,5 kg då var 10 reps, 6 reps, 5 reps samt 4 reps så det har gått framåt, kanon. Idag var jag, som synes, något av en fail-fantast. Värt att nämna är att det, precis som förra veckan, alltid är det sista ”tricepstrycket” som saknas för att riktigt komma hela vägen upp. Jag hoppas att fortsatta framgångar i smalbänken (som kändes bra) kommer råda bot på det med tiden. Jag lät hantelpressarna och smalbänken ta sin tid med lite extra vila mellan seten, övriga övningar kördes med aningen kortare vila. Det brände på bra i bröstet under cablecrossen, där var det bara att köra till tekniskt failure i varje set. Sammanfattningsvis, ett bra pass med bra ökningar.
Nu har jag precis satt i mig en riktig braklunch bestående av pasta, kassler, dijonsenap, ketchup, gräddpepparsås samt grönsaker. Majestätiskt.
16 augusti, 2011 at 19:54 #304000Anonym anvandareMemberIdag har jag inte gjort mycket, första riktigt lediga dagen då jag inte hade ett skit planerat. Precis vad jag behövde känns det som. Ikväll blir det den andra Jönssonligan-filmen och imorgonkväll är det filmkväll hos en kompis. Det kan aldrig bli för mycket film när man tänker efter.
Dagens mat har varit finfin:
Frukost: Gröt gjord på havregryn, vatten, salt, kanel och kesella, ett solrosrågbröd med messmör, vitaminer och Omega-3. (Döless på Fun-Light sedan ett bra tag tillbaka).Innan träning: 2 skopor Xtend och 200 mg koffein.
Efter träning: 2 skopor Xtend.
Lunch: Penne-pasta med peppargräddsås och ketchup, kassler med dijonsenap och ärt- och morotsblandning.
Kvällsmat: Fyra varma mackor med kyckling, majonnäs, sötsur sås och kryddor samt lite brysselkål med ketchup.
Kvällsmål: Jordnötssmör.
Runt 3 200 kcal vilket verkligen bör vara tillräckligt. Idag har jag inte uträttat mycket förutom träning och lite uträttade ärenden downtown.
Imorgon har jag inget planerat förutom intervaller eller 5 km på bandet och filmkvällen. Vad resten av dagen går åt till lär visa sig. Vad det blir för löpning tar jag beslut om imorgon. Gluteus och quads är rejält möra idag, hamstrings känns helt ok dock.
17 augusti, 2011 at 09:21 #304001Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 66,8 kg nyskiten.
Det blir intervaller idag, 400 m eller 500 m. Det är vidrigt jobbigt om man gör det som folk. Efteråt kommer vaderna mördas i gymmet. I övrigt sitter träningsvärken som den ska i bröst och triceps (dock aningen mindre i triceps).
17 augusti, 2011 at 10:45 #304002Anonym anvandareMemberJag fick för mig att knäppa lite bilder nyss. Som vanligt håller de skitkvalité tack vare mobilkamera, ”poseringen” är inte heller något att hurra över är jag rädd, det blir lite drygt med självutlösaren.
Sammanfattningsvis kan man säga att bilderna visar att benen ligger före överkroppen, att underhudsfettet är väldigt lågt samt att armarna faktiskt ser hyffsade ut (tycker jag).17 augusti, 2011 at 10:47 #304003Anonym anvandareMemberTvå till:
17 augusti, 2011 at 13:19 #304004Anonym anvandareMemberJa fettfri är du verkligen Eftersom du inte ska tävla ser jag ingen anledning att hålla den formen och än en gång – Träning + kaloriöverskott och därmed lite mer massa så kommer det där se riktigt harmoniskt ut :up:
17 augusti, 2011 at 14:40 #304005Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Ja fettfri är du verkligen Eftersom du inte ska tävla ser jag ingen anledning att hålla den formen och än en gång – Träning + kaloriöverskott och därmed lite mer massa så kommer det där se riktigt harmoniskt ut :up:Träning och överskott står på agendan! Det konstiga är att jag inte behövt anstränga mig nämnvärt för att hålla den här formen sedan senaste deffen 2008, lyxproblem I guess. Precis som du säger kommer det se bättre ut i takt med att ökningarna kommer.
17 augusti, 2011 at 14:50 #304006Anonym anvandareMember400-metersintervaller idag:
Uppvärmning: Lätt löpning till gymmet, strax under 1,5 km + 1 km löpning på bandet.Intervall # 1: 15,5 km/h, 1 minut vila
Intervall # 2: 16,0 km/h, 1 minut vila
Intervall # 3: 16,5 km/h, 1 minut vila
Intervall # 4: 17,0 km/h, 1 minut vila
Intervall # 5: 17,5 km/h, 1 minut vila
Intervall # 6: 18,0 km/h, 1 minut vila
Intervall # 7: 18,5 km/h, 1 minut vila
Intervall # 8: 19,0 km/h, 1 minut vila
Intervall # 9: 19,5 km/h, 1,5 minut vila
Intervall # 10: 20,0 km/h, 1,5 minut vila
Intervall # 11: 20,0 km/h
Over and outNedvarvning: 1 km lätt löpning på bandet, vader i gymmet + lätt löpning hem från gymmet, strax under 1,5 km.
Det gick riktigt bra idag. Efter den sista intervallen kände jag t.o.m. att jag hade lite kvar i mig men valde ändå att stanna vid 11 stycken. Den sammanlagda löptiden på dessa 4,4 km kändes trots allt fullt tillräcklig. Tills nästa 400-metersintervallpass vet jag således att jag kan gå ut i aningen högre tempo och köra några till på 20 km/h (vilket är löpbandens maxfart).
Vaderna mördades idag igen med 16 set á 15 reps i varje(!). Löpningen hem var inte skön.17 augusti, 2011 at 22:33 #304007Anonym anvandareMemberFilmkvällen är avslutad. Det blev I Am Number Four som var riktigt bra faktiskt.
Dagens mat:
Frukost: Havregrynsgröt med en kesellablandning innehållande kesella, äppelmos och honung, vitaminer och Omega-3 till det.Innan träning: 2 skopor Xtend och 200 mg koffein.
Efter träning: 2 skopor Xtend.
Lunch: Nudelwok med grönsaker, ketchup, senap och soja samt kassler med beasås.
Kvällsmat: Basmatiris och kyckling med sötsur sås, brysselkål med ketchup och bbq-dressing.
Kvällsmål: Whey-80 och jordnötssmör.
Trots att frukosten är hur enkel som helst resulterade den ta mig fan i munorgasm. Jag hade helt glömt bort hur fullkomligt underbart det är med honung. Därför fanns det inget annat alternativ än att åka till Maxi och shoppa upp mig på vaniljyoghurt och flytande honung som kommer blandas med kesellan imorgon. Jag kan inte fatta att jag kört med Fun-Light fram tills jag tröttnade på den sörjan.
Anyhoo, imorgon väntar rygg och mage i gymmet samt en liten avtackning på jobbet. Jag skulle tydligen få ”en liten gåva” och det tackar man såklart inte nej till. Har jag riktig djävla tur bjuds det på fika också.
Nu orkar jag inte göra mycker mer idag, en till film/någon serie på sin höjd.
17 augusti, 2011 at 23:48 #304008Anonym anvandareMemberBra form men usel filmsmak. Hade kanske för stora förhoppningar på I am Number four men fy fan vad kass den var! Uselt skådespeleri och en berättelse som höll i ca 30 min.
Ska bli riktigt intressant att se hur detta kaloriöverskott artar sig. Om några kilo upp lär du har en riktigt optimal fysik. Men var inte rädd för att lägga på dig
18 augusti, 2011 at 09:16 #304009Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Bra form men usel filmsmak. Hade kanske för stora förhoppningar på I am Number four men fy fan vad kass den var! Uselt skådespeleri och en berättelse som höll i ca 30 min.Ska bli riktigt intressant att se hur detta kaloriöverskott artar sig. Om några kilo upp lär du har en riktigt optimal fysik. Men var inte rädd för att lägga på dig
Haha, tack! För mig var det precis tvärtom med I Am Number Four, jag tyckte den lät urkass från början men sedan gav jag den en chans och det ångrar jag inte.
Roligt att höra att många ”vill” att jag ska gå upp i vikt samt att det lär göra min fysik mer harmonisk/optimal. Det taggar mig ännu mer!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.