Comeback á la Kjellberg

Home Forums Dagböcker Comeback á la Kjellberg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 479 total)
  • Author

Morgonvikt: 66,3 kg nyskiten.
    Fan, jag blir inte klok på detta. – 0,5 kg sen igår. Orka äta typ +/- 3 200 kcal varje dag samtidigt som jag nu är förhållandevis fysiskt inaktiv bortsett från träningen. Som jag gnällde över förra veckan lyser de ”riktiga” ökningarna med sin frånvaro. Det enda jag lyckas åstadkomma verkar i princip vara viktfluktuering kring 65-67 kg.

Jag får väl höja ännu mer kanske, det är i alla fall roligt att vikterna i gymmet ökar väldigt bra.

Grädde, jordnötssmör, fröer och olivolja över det mesta räddade mig under bulken när jag hade svårt att nå överskott. Att blanda vassledrinkarna med mjölk och grädde var riktigt lyckat ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Grädde, jordnötssmör, fröer och olivolja över det mesta räddade mig under bulken när jag hade svårt att nå överskott. Att blanda vassledrinkarna med mjölk och grädde var riktigt lyckat ;)

Hell to the yeah, jag minns när jag blandade grädde i gröten när jag åt enligt PF för att nå mitt behov. När det kommer till jordnötssmör har jag blivit en riktig torsk, det äts dagligen! Det kommer bli bra detta, jag är känd för mitt dåliga tålamod vilket även är tydligt när det kommer till träning o.dyl. :)

Rygg och mage stod som vanligt på min torsdagsagenda:
    Marklyft:
    80 kg – 12 reps * 4 set
    85 kg – 10 reps * 4 set
    Chins:
    Kv – 8 reps * 3 set
    Hantelrodd:
    20 kg – 10 reps * 3 set
    Muslimen:
    68 kg – 15 reps
    77 kg – 15 reps
    86 kg – 15 reps
    95 kg – 15 reps, fail (tangerat PB)
    Maskincrunches:
    41 kg – 15 reps * 4 set
    Sittande benlyft på bänk:
    Kv – 20 reps * 4 set
    Over and out
    60 minuter

Ganska mycket att skriva om dagens pass då det gick överdjävligt bra.
    Förra gången jag var uppe på högre repsintervall gjorde jag 10 set på 80 kg á 8 reps att jämföra med dagens (iofs 2 set färre) serie. Riktigt bra!
    När det kommer till chinsen är de ju inte i närheten av mitt gällande PB á 33 reps. När jag högreppar chinsen kör jag dem som förstaövning och då även explosivt, då gäller det att komma upp och ner så fort som möjligt för att främja repsantalet. När jag däremot kör lägre repsantal i chinsen är det långsamma och fina hakan-över-stången-chins som gäller vilket såklart gör att tröttheten blir en helt annan. Armarna och greppet påverkas dessutom en hel del av så mycket marklyft.
    Hantelrodden kändes lätt och kördes för att få lite variation, istället för 6 set chins som varit det vanliga hela våren.
    Magen gick också riktigt bra idag, jag körde på samma vikter som förra veckan men med aningen lägre repsantal. Det var något av ett ”squeezepass” där jag fokuserade enbart på magen under varje repetition. Vilan begränsades även till 20-30 sekunder under alla magövningar. Gissa om jag kände mig klar efteråt.

Kort sagt, jag är mycket nöjd.

Min mage är tydligen inte riktigt vän med mig ikväll, fullt håll-i-gång därnere tydligen. Nåja, det är nog bra tills imorrn.

Jag fick ett presentkort till en ganska schysst klädesbutik av jobbet, den ska jag utnyttja imorgon. Jag ska dessutom skicka iväg adressändringspapper till Skatteverket samt hämta ut ny kurslitteratur. Jag och en polare pratade dessutom om film-/seriekväll, får se vad det blir av det. Träningen kommer bestå av ett pass axlar och biceps.

Dagens käk:
    Frukost: Havregrynsgröt med kesella, vaniljyoghurt och honung, vitaminer och Omega-3 till det.

Innan träning: 2 skopor Xtend och 200 mg koffein.

Efter träning: 2 skopor Xtend.

Lunch: Varma mackor med kyckling, majonnäs, ketchup och ost, morötter och ärtor vid sidan av.

Kvällsmat: Penne-pasta med ketchup och gräddpepparsås, kassler med dijonsenap och brysselkål.

Kvällsmål: En macka med kaviar och en macka med messmör.
    Ca 3 200 kcal.

Nu blir det Jönssonligan, såg inte riktigt klart 2an i förrgår. Slarvigt.

Morgonvikt: 65,7 kg, – 0,6 kg sen igår(!).
    Jag är förvånad men samtidigt inte. Magen packade ihop fullständigt natten till idag och utan att gå in på detaljer kan man säga att jag var fullständigt tom vid vägningen imorse.
    Veckans medelvikt blir tydligen 66,46 kg vilket är en nedgång. Denna vecka har jag ätit 3 200 kcal/dag och varit relativt inaktiv förutom mina träningspass. Gårdagen är ett väl talande exempel. Jag gled upp runt 08, åt frukost och satt blickstilla vid datorn fram tills typ 11 då jag gjorde mig redo för gymmet och drog sen och tränade. Utöver detta cyklade jag fram och tillbaka till gamla jobbet (ca 5 km sammanlagt) samt lämnade tillbaka en film vilket var en promenad på typ 20 minuter. Med en kroppsvikt på typ 66 kg tycker man ju att 3 200 kcal ska räcka?!..
    Nu är dock magen bättre så det är kanske sannolikt med en förhållandevis stor viktuppgång idag. Det är dock detta eviga viktfladdrande jag vill slippa. Höja ännu mer månne?

Vänta med att köpa nya kläder! Om ett par månader kommer du inte kunna ha dom för nu ska du öka!

Tydligen så räcker det inte, ös på! Testa kör en riktig jävla skräpvecka med dagar över 5000kcal så får vi se om det händer något! ;)

Gustaf Lindberg wrote:
    Vänta med att köpa nya kläder! Om ett par månader kommer du inte kunna ha dom för nu ska du öka!

Tydligen så räcker det inte, ös på! Testa kör en riktig jävla skräpvecka med dagar över 5000kcal så får vi se om det händer något! ;)

Haha! :D
    Njaa, 5000-kcal-dagar hoppar jag över. Enligt mig är de bara en ursäkt att få äta massa skräp eller ”kuka ur”, som jag brukar säga.
    Men höja kommer jag göra i en takt där jag undviker att bli grisfet, samtidigt som jag undviker att (fortsätta) äta för lite för kontinuerliga ökningar.

Menade inte att du skulle äta 5000kcal varje dag men kanske 1-2 dagar så slipper du äta så jävla mycket varje dag :) Men men, bara du fortsätter försöka öka :D

Gustaf Lindberg wrote:
    Menade inte att du skulle äta 5000kcal varje dag men kanske 1-2 dagar så slipper du äta så jävla mycket varje dag :) Men men, bara du fortsätter försöka öka :D

Ahaa, då är jag med. Det kanske vore något, d.v.s. att cykla kalorierna en aning. T.ex genom att äta en aningen större mängd energi de dagar jag styrketränar för att ligga lite lägre de dagar jag vilar/konditionstränar.

Hursomhelst framstår det glasklart att jag förbrukar en djävla massa energi bara genom att sitta här framför datorn och spotta ur mig dynga.

Det vankas axlar och biceps i gymmet om ca 1 timme. Satan i gatan vilken träningsvärk jag har i hela ryggen förresten, det känns t.o.m. i magmusklerna idag som vanligtvis brukar vara svårflörtade på den fronten.

Axlar och biceps:
    Hantelpress:
    12,5 kg – 10 reps
    15 kg – 10 reps
    17,5 kg – 10 reps
    17,5 kg – 9 reps
    17,5 kg – 8 reps
    15 kg – 10 reps * 3 set
    Drag till hakan med stång:
    23 kg – 10 reps
    25,5 kg – 10 reps
    28 kg – 10 reps
    Sidolyft med hantel:
    7 kg – 10 reps * 2 set
    8 kg – 10 reps
    Stångcurl:
    30,5 kg – 10 reps
    33 kg – 10 reps * 3 set
    Sittande koncentrationscurl med hantel:
    9 kg – 10 reps * 2 set
    10 kg – 10 reps
    11 kg – 10 reps
    Maskincurl:
    22,5 kg – 10 reps * 3 set
    27,5 kg – 10 reps
    Over and out
    56 minuter
    Baksida axlar efter stretchingen

Ett bra pass tycker jag. Jag kände mig återställd i triceps sedan i tisdags till skillnad från förra fredagen.
    Hantelpressarna kändes bra, hantlarna går alltid ner och nuddar axlarna innan dom åker upp igen. Det är de facto som tyngst precis i början och slutet av alla pressövningar för undertecknad, varför jag gör allt för att krama på så mycket det går just i de lägena för att främja styrkeutvecklingen. Det ska bli trevligt att gå ner lite i repetitionsantal nästa vecka.
    Även drag till hakan med stång kändes bra, med facit i hand var jag lite för snäll under de första två seten, nu vet jag det. Detsamma gäller sidolyften.
    Bicepsträningen gick bra den med, finns inte mycket att säga egentligen annat än att jag även på dessa muskelgrupper ökat bra sedan förra lågrepsperioden.

Konstigt, i gymmet reagerar kroppen som om den växer medan viktutvecklingen står och stampar. Det bådar ju gott inför framtida eventuella deffperioder, jag verkar ju gå ner i vikt på +3 000 kcal. ;)

Nu ska jag duscha sen bege mig ner på stan i regnet. Vädret hade ju gärna kunnat vara lite bättre..

Fredagsmys á la Kjellberg: Pepsi Max och ny kurslitteratur. :happy: Fan vad härligt det känns att läsa på akademisk nivå igen, jag har verkligen saknat det känner jag nu. Nåväl, nu ska jag inte låta som en organisationsteori-beroende nörd.

Imorgon står det återigen löpning på träningsschemat. Baklåren känns efter gårdagens markserie och ryggen är fortfarande, kanske rentav mer, slaktad än tidigare idag. Därför lutar det åt en långrunda, som det oftast blivit på lördagar de senaste månaderna. Imorgon blir det dock inte nyvaken-löpning vid 05.00, istället blir det sovmorgon och frukost och grejer innan. Ordet sovmorgon är i detta specifika fall ett högst subjektivt uttryck. Jag kan inte sova ”länge” för tillfället hur mycket jag än försöker, men det ringer ingen väckarklocka i alla fall.

Jag har ätit som en kung idag också, det är roligt att laga mat nu märker jag. Det hade dock varit trevligt att inte känna sig halvmätt hela djävla tiden. Trots att jag nästan bara äter energitäta livsmedel (bortsett från proteinkällorna) är det kämpigt att äta mycket varje dag.

Dagens käk:
    Frukost: Havregrynsgröt med kesella, vaniljyoghurt och honung, vitaminer och Omega-3.

Innan träning: 2 skopor Xtend och 200 mg koffein.

Efter träning: 2 skopor Xtend.

Lunch: Risotto med ketchup och soja och kyckling med beasås.

Kvällsmat: Nudlar med ketchup och soja och kassler och brysselkål med bbq-dressing.

Kvällsmål: Två mackor, den ena med kaviar och den andra med messmör.
    Ca 3 300 kcal.

Som jag nämnde imorse förväntar jag mig en förhållandevis stor viktuppgång tills imorgon, det brukar vara fallet när jag vägt extremt lite (som idag). Igår åt jag dock nästan lika mycket och rörde mig nog mindre, nattens ofrivilliga tömning spelar nog in i ekvationen har jag en känsla av.

Morgonvikt: 65,7 kg, icke nyskiten.
    Vad fan, det här har varit en minst sagt konstig vecka sett till min lilla ”gainsatsning”. Jag har slutat jobba och därmed rört mig mindre, samtidigt har jag ätit ännu mer, detta har alltså resulterat i en viktnedgång. Jag har snittat 3 200 – 3 300 kcal/dag på mina knappa 66 kg. Det är fan så man börjar fundera om man har någon metabolisk djävla störning. Well well, nu ska vi inte hänga upp oss på det, det är bara att kötta på.

Jag känner inte för ett långpass idag, det är ju som sagt på medeldistanserna jag vill rocka så det blir en femma på bandet istället. Planen är en tid på ca 19:30 genom att hålla samma tempo hela tiden. Runt 15,5 km/h, får se hur jag känner mig. Efteråt kommer vaderna tränas i gymmet också, längesen dom asen piskades två gånger på en vecka.

Löpning:
    Fokus på 5 km + vader i gymmet.

Uppvärmning:
    Lätt löpning till gymmet (strax under 1,5 km) + 1 km löpning på bandet.

5 km:
    Tid: 19:20 minuter. Fan vad dum jag är, med en konstant hastighet på 15,5 km/h blir tiden 19:20 (3:52 minuter/km), inte 19:30 som jag tänkte från början.

Nedvarvning:
    1 km lätt löpning på bandet, styrketräning för vader i gymmet + lätt löpning hem (strax under 1,5 km).

Total sträcka:
    9-10 km.

Övrigt om passet:
    Som synes ställde jag alltså in bandets hastighet på 15,5 km/h och sprang i det tempot hela passet, vilket resulterade i en tid på 19:20. Det kändes bra hela tiden och jag ska inte sticka under stol med att jag var rejält trött efteråt. Jag har fortfarande en liten, liten bit kvar till rekordet på 18:18 (då lägger jag dock upp ”loppet” annorlunda med stegrande hastighet). Jag måste även erkänna att det känns riktigt bra att springa på dessa tider trots den ringa tid jag lägger på löpningen för tillfället med endast 2 pass i veckan.

Efter passet fick jag tydligen ont i magen, kanske är skiten (moahaha) från gårdagsnatten inte helt väck ändå. Nu väntar i alla fall välförtjänt vila imorgon sedan är jag überladdad igen på måndag!

Magen har hållit lite låda idag igen, nu verkar den dock ha lugnat ner sig och är nog på väg att återgå till det normala. För att sammanfatta träningsveckan, som är avslutad, vågar jag säga att den gått äckligt bra med bra styrkeutveckling i gymmet. Nu blickar jag framåt mot aningen lägre repsintervall (6-8 reps) och förhoppningsvis bättre viktutveckling än denna vecka. Bra matladdning både idag och imorgon (som också är vilodag) bådar gott inför måndagens benpass!

I övrigt verkar det dött på hitta-på-något-fronten ikväll. Det populära bland de jag hört med verkar vara att slå ihjäl tid med familjen/jobba/göra ingenting. Därför sällar jag mig till den skaran och har således en kväll med inte göra ett skit framför mig. Med tanke på hur dagen (läs; magen) utvecklat sig hittills kanske det är det bästa alternativet när jag tänker efter.

Najj, slutskitsnackat och dags för kvällsmat:
    Risgrynsgröt och två solrosrågbröd med kassler och senap!

Typisk augustimat, right?

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 479 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.