- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 augusti, 2011 at 10:51 #304040Anonym anvandareMember
Morgonvikt: 66,3 kg, icke nyskiten. +0,1 kg sen igår.
Dagen började för ca 3 timmar sen. På den tiden har jag hunnit med frukost framför Gossip Girl samt lite skummande av potentiell litteratur till höstens första rapport. Framförhållning är skiten!Nu ska jag dock börja fixa mig inför gymmet. Idag ska min ”svåraste” muskelgrupp tränas. Med svåraste menar jag att jag tydligen har väldigt svårt för att öka i såväl styrka som volym i just bröstet. Även där är det antagligen en sjuhelvetes envishet som gäller. I’m kötting on.
23 augusti, 2011 at 14:58 #304041Anonym anvandareMemberBröst och triceps:
Hantelpress:
Uppvärmningsset på 11, 15 och 17,5 kg
25 kg – 8 reps
25 kg – 6 reps
25 kg – 4 reps
22,5 kg – 7 reps
22,5 kg – 6 reps
Snedbänkpress i smith:
45 kg – 10 reps
45 kg – 10 reps
47,5 kg – 8 reps
47,5 kg – 8 reps
Cablecross:
20,5 kg – 15 reps
20,5 kg – 15 reps
20,5 kg – 15 reps
Smalbänkpress:
37,5 kg – 10 reps
40 kg – 10 reps
42,5 kg – 8 reps
42,5 kg – 6 reps
Stångpushdowns:
45,5 kg – 10 reps
50 kg – 10 reps
54,5 kg – 8 reps
54,5 kg – 6 reps
Reppushdowns:
16 kg – 15 reps
16 kg – 15 reps
16 kg – 15 reps
16 kg – 15 reps
Over and out
58 minuter
Extra baksida axlar efter stretchingenFy fan vad skönt att äntligen öka märkbart i hantelpressen! Förra serien på 25 kg lyder 5,4,3 reps, att jämföras med dagens 8,6,4. Efter de tre seten lyckades jag ändå öka i ett av de avslutande seten på 22,5 kg också. Snedbänken kändes bra den med med fortsatta ökningar. Cablecrossen kördes aningen lättare efter de föregående lyckade övningarna.
Efter detta pressande hade jag ännu triceps kvar och visst fan, bra progression i såväl smalbänken som stångpushdowns! Efter dessa två använde jag reppushdowns för att ”köra slut på det sista” som det så populärt kan kallas.Sammanfattningsvis ett riktigt djävla bra pass. Det känns sjukt bra med lite islossning i bröstträningen. Tidigare tycks jag ha haft någon psykisk spärr som intalade mig att 25 kg skulle vara gristungt. Värt att nämna är att jag går hela vägen ner med hantlarna så de nuddar bröstet. Vänder jag upp tidigare (lite halvfusk) orkar jag uppskattningsvis 30-32,5 kg i några reps i alla fall (t.ex. förra sommaren). Nu ligger dock fokus på att radikalt förbättra just de svaga punkterna. Klockrent, får hoppas på repsökningar på 25 kg eller kanske 27,5 kg nästa vecka.
23 augusti, 2011 at 15:48 #304042Anonym anvandareMemberBra tempo och jag gillar dina övningsval, verkar genomtänkt iaf
23 augusti, 2011 at 19:07 #304043Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Bra tempo och jag gillar dina övningsval, verkar genomtänkt iafMan tackar! Jag lägger mest energi på hantelpressen, snedbänken och smalbänken, därför blir vilan aningen längre mellan de seten. I övrigt kör jag på ganska bra.
23 augusti, 2011 at 21:37 #304044Anonym anvandareMemberMan skulle kunna säga att dagen blev exakt som planerat. Jag hade från början tänkt kolla på lite artiklar till höstterminens första rapportarbete, träna och gå på stan med en kompis. Det är ungefär vad jag hunnit med fram tills nu. Det har helt klart varit en bra dag.
Imorgon är det dags för löpning och vader i gymmet. En av anledningarna till att motivationen är så bra just nu är förmodligen att jag har i alla fall lite uppehåll mellan styrkepassen. Morgondagens pass kommer bestå av antingen intervaller eller 3 km, det beror på hur träningsvärken känns. Gårdagens benpass satte sina spår.
Dagens käk:
Frukost: Havregrynsgröt med kesella, vaniljyoghurt och honung samt vitaminer och Omega-3.Innan träning: 2 skopor Xtend och 200 mg koffein.
Efter träning: 2 skopor Xtend.
Lunch: Pennepasta med gräddpepparsås och ketchup, kassler och grönsaker.
Kvällsmat: Nudlar med sötsur sås, kassler med beasås och grönsaker.
Kvällsmål: Jordnötssmör.
Uppskattningsvis mellan 3 200 – 3 300 kcal.Nu återstår bara tiotusenkronorsfrågan:
Ska jag kolla på film eller ska jag möjligtvis börja se om One Tree Hill ända från början?24 augusti, 2011 at 10:37 #304045Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 66,6 kg.
Kännbar träningsvärk i brösten, dock ingenting i framsida axlar vilket tyder på att jag pressar med de muskler jag ämnar träna. Benen/gluteus känns fräschare idag, föga förvånande är de dock inte helt återställda.
Jag beger mig till gymmet för dagens löppass om ca 1 timme. Det lutar åt 3 000 m, får se vilket tempo jag håller denna gång. Förra trean avklarades på 11:15 minuter vilket betyder att jag måste springa snabbare än 16 km/h idag. Känns inte omöjligt men man vet aldrig hur benen beter sig såpass kort efter ett rejält styrkepass.24 augusti, 2011 at 14:47 #304046Anonym anvandareMemberLöpning:
Uppvärmning:
Lätt löpning till gymmet (strax under 1,5 km) och 1 km löpning på bandet.3 000 m:
Tid:
11:00 minuter, 16,3 km/h, 3:40 minuter/km.Nedvarvning:
1 km löpning på bandet, styrketräning av vader i gymmet, lätt löpning hem från gymmet (strax under 1,5 km).På väg till gymmet kändes träningsvärken i benen mer än jag trodde den skulle göra på förhand. Väl på bandet glömde jag bort det och taggade istället till. Jag ställde in bandet på 16,3 km/h vilket som ovan nämnt ger en kilometertid på 3:40 minuter. Klockan stannade således på 11:00 minuter.
Det kändes som (kanske psykologiskt?) tyngst mellan 1,8-2,1 km, efter det gick det av bara farten. Visst var jag trött efteråt men med facit i hand är detta inte mitt max. Det personliga rekordet på 3 000 m lyder 10:30 minuter, vilket jag nu inte är särskilt långt ifrån.Det känns grymt att nästan vara helt 100 på konditionsfronten igen efter vårens envisa hälsporre.
24 augusti, 2011 at 20:13 #304047Anonym anvandareMemberÅååh, djävulsk morgonvikt
3.40 tempo är ju läskigt…. Jag hade avlidit vid all fart under 5 min tempo Bra jobbat!
24 augusti, 2011 at 21:21 #304048Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Åååh, djävulsk morgonvikt3.40 tempo är ju läskigt…. Jag hade avlidit vid all fart under 5 min tempo Bra jobbat!
Tack!
Haha jag vet, jag är Belsebub personifierad.
Tempot kändes bra faktiskt. När jag kommer försöka slå rekorden på 3 och 5 km kommer jag dock inte springa i ett och samma tempo hela tiden utan öka allteftersom.24 augusti, 2011 at 21:31 #304049Anonym anvandareMemberÄnnu en semesterdag till ända. Trots att jag inte gör särskilt mycket tycks dagarna flyga förbi ändå. Jag har dock funderat på en sak idag som gjort mig lite lätt fundersam. Jag har inte gjort #2 på toaletten sedan i söndags.. det känns som att man borde göra det liite oftare när man äter såpass mycket (och annars också för den delen?).
Anyhoo, imorgon är det rygg och mage som gäller i gymmet. Det ska bli härligt att köra tunga marklyft igen! Jag vet inte riktigt vilken vikt jag skall köra arbetsseten på. Jag ser i träningsdagboken att jag gjorde 3 sexor på 100 kg och 3 femmor på 105 kg passet efter det. Det är möjligt att jag prövar lyckan på 3 åttor på 100 kg eller kanske t.o.m. 102,5 kg.
Dagens käk:
Frukost: Havregrynsgröt med kesella, vaniljyoghurt och honung samt vitaminer och Omega-3.Innan träning: 2 skopor Xtend och 200 mg koffein.
Lunch: Ris med sötsur sås och soja, kyckling med mangorajadressing samt grönsaker.
Kvällsmat: Nudlar med ketchup och soja, kassler med majonnäs samt grönsaker.
Mellan 3 200 – 3 300 kcal.Snacka om att jag har lätt för att snöa in på samma mat. Det är iofs en relativt oundviklig konsekvens när man bara handlar en (rejäl) gång i veckan.
25 augusti, 2011 at 10:19 #304050Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 66,1 kg, nyskiten.
Jag börjar se ett mönster, vikten utvecklas oftast bra första halvan av veckan. Sedan pangar det till mot slutet med en nedgång som eliminerar första halvans totala uppgång. Det är tur att vikterna i gymmet går kraftigt framåt. Men jag kan inte helt negligera det faktum att om jag inte går upp i vikt, bygger jag per automatik ingen massa. Nu när jag lagt formonanin på hyllan känns det extra surt att inte gaina trots att man kämpar som ett djur. Det är som sagt riktiga ökningar jag vill åt, inte upp-och-ned-fladdrande.
Nåväl, rygg och mage om typ en timme! I marklyften har jag bestämt mig för att ge mig på 4 arbetsset på 100 kg där jag försöker klämma av en 8a i varje.
I eftermiddag ska det klippas gräs och nu ska det lösas korsord. :nerd:
25 augusti, 2011 at 18:06 #304051Anonym anvandareMemberRygg och mage:
Marklyft:
Uppvärmningsset på 20, 40, 60 och 80 kg
100 kg – 8 reps
100 kg – 8 reps
100 kg – 8 reps
100 kg – 8 reps
Chins:
Kv – 10 reps
Kv – 10 reps
Kv – 10 reps
Hantelrodd:
25 kg – 10 reps
27,5 kg – 8 reps
30 kg – 8 reps
Muslimen:
77 kg – 15 reps
77 kg – 15 reps
77 kg – 15 reps
77 kg – 15 reps
Maskincrunches:
36 kg – 15 reps
36 kg – 15 reps
36 kg – 15 reps
36 kg – 15 reps
Sittande benlyft på bänk:
Kv – 20 reps
Kv – 20 reps
Kv – 20 reps
Kv – 20 reps
Over and out
55 minuterEtt riktigt bra pass där jag som synes lyckades med den planerade markserien. Det ska tilläggas att repetition 7 och 8 är gristunga i varje set. I fjärde och sista arbetssetet gick repetition 6,7 och 8 på ren djävla vilja, jag tror aldrig jag pressat mig så hårt i marklyften förut. Och jag vet, 100 kg i mark är inte tungt per se, om man däremot ser till min kroppsvikt är det förhållandevis tungt.
Chinsen kändes riktigt bra, liksom hantelrodden.
Vilan under magträningen begränsades under hela passet till 20-30 sekunder. Det är mitt sätt att träna de musklerna har jag märkt.Sammanfattningsvis ett klart godkänt pass. Nu efter strax över en timmes ganska dryg gräsklippning känner jag mig lite mör.
25 augusti, 2011 at 21:55 #304052Anonym anvandareMemberImorgon är det en vecka tills jag flyttar från Gotland (igen). Denna gång kommer jag dock inte flytta tillbaka. Nu är det studier som väntar tills dess jag får min kandidatexamen i Företagsekonomi. Jag kommer läsa Företagsekonomi med inriktning mot Organisation på halvfart nu under hösttermin 2011 och vårtermin 2012 och även skriva mitt examensarbete under vårterminen. Sedan ska jag läsa ytterligare 60 hp, dessa kommer bestå av bl.a. Statskunskap och Aktie- och Värdepapperskunskap. Studierna drar oficiellt igång nu på måndag men jag är redan relativt hemma i kurslitteratur o.dyl. samt att jag redan läst 15 hp Organisation samt skrivit B-uppsats inom ämnet vilket gör att man redan stött på mycket av det som diskuteras under kommande kurser.
Anyhoo, fredagspasset i gymmet kommer som vanligt bestå av axlar och biceps. Får se hur det går. Kroppen är hel och fräsch vilket bådar gott. Jag hördes talas om personalfest på gamla jobbet nu på lördag. Jag och en (arbets)kompis därifrån har redan pratat om eventuell utgång, det torde ju gå att kombineras om viljan finns. Får se hur det blir med det.
Dagens käk:
Lunch: Pennepasta med gräddpepparsås och ketchup, kassler med dijonsenap och grönsaker.
Kvällsmat: Nudlar med ketchup, kassler med beasås och grönsaker.
Strax över 3 300 kcal.26 augusti, 2011 at 01:03 #304053Anonym anvandareMemberGrymt med så många set med 8or om nu 7an och 8an är gristunga i varenda set. Tyder på en bra återhämtning mellan seten. Hur lång vila kör du?
26 augusti, 2011 at 10:24 #304054Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Grymt med så många set med 8or om nu 7an och 8an är gristunga i varenda set. Tyder på en bra återhämtning mellan seten. Hur lång vila kör du?Tack Tommy, som vanligt är du en trogen journalbesökare som förgyller min forumvardag.
Jag skulle tippa på att vilan ligger på runt 2-3 minuter. Jag vilar aningen längre mellan varje set ju längre in i serien jag kommer, det ”funkar för mig”. Precis som böjen i måndags tog de fyra arbetsseten i mark ca 15 minuter. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.