”Då kör vi” – STB mot sommarn

Home Forums Dagböcker ”Då kör vi” – STB mot sommarn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 332 total)
  • Author

Tjena, jag tänkte bättra motivationen lite och föra journal hemma samt lite här för att fortsätta vara pepp… :emo-thumb

Jag har tränat ett par år, dock har intresset tagit snurr nu och vill väl köra fullt ut. Och efter en tids sjukdom:frust: och skada så hoppar jag upp och börjar om på något som känns ”back to basic”, då jag upptäckte under gårdagens pass att styrkan var borta…

Jag är 22 år och har tränat ca 5 år (mer eller mindre aktivt) och har nu ett mål att gå från mina 83,5 kilo till lite mer muskler…

Jag slänger upp ett par bilder som togs under mitt ”break”. Förhoppningen är ju att dessa bilder ska kunna utgöra en skillnad mot bilderna om ett par månader!

Då kör vi

Det blir rehab för att komma tillbaka samt att läka skadorna. Men så här blev första passet:

Bröst, Triceps & Axlar

Bröst
    Bänkpress
    60kg * 12 rep *2 set
    70kg * 12 rep

Flyes m. vinklad bänk
    16,5kg * 8 rep * 2 set
    16,5kg * 6 rep

Hantelpress m.vinklad bänk
    16kg * 10 rep * 2 set
    16kg * 8 rep

Triceps

Pushdowns m. stång
    20 kg * 15st
    15 kg * 12rep * 3 set
    Jag fick sänka för att tennisarmbågen gjorde sig känd.

Dips
    7st m. 45kg hjälp
    10st -II-
    12st -II-

Axlar

Hantelpress
    11kg * 7 rep
    11kg * 12rep
    11kg * 5rep

Sidolyft
    8,5kg * 10rep * 3set
    8,5kg * 12rep

Mycket bra pass om man ska gå efter kontakt. Men det är ju lite tråkigt att köra på dessa vikter när man är van vid något helt annat…
    Men det är ju bara att köra på och hoppas alla leder läker.:up:

Idag så blev det inget gym men dock:

60 min promenad
    50 Längder i simhallen

Jag kommer inte att skriva i exakta mat värden osv. Jag äter normalt(för en gymräv) och tar gainer och protein som tillskott.:pop:

Idag är det BEN & MAGE son gäller! Blir väldigt lugnt för att få igång höger knät.

Benspark
    40kg * 20 rep
    55kg * 15 rep
    55kg * 12 rep
    60kg * 12 rep

Legcurl
    5 plattor * 12 rep * 3 set

Sittande legcurl
    25kg * 12 rep
    35kg * 15 rep
    45kg * 12 rep

Hacklift
    30kg * 10 rep * 3 set

Crunches Maskin
    30 rep m. 10kg
    15 rep m. 25kg * 3 set

Crunches på boll (raka+sneda m boll)

20 rep
    15 rep
    10 rep

Lätt men effektivt pass, tror att jag får kläm på denna rehab och hoppas att jag kommer igång på riktigt inom ett par veckor!
    :up:

Skriver upp mina personbästa från 2008 så det finns nåt att jämföra med senare!

Bänk:110kg

Benpress: 250kg

Marklyft: 140kg

Stående vadpress:
    200kg

Chins: 33 rep

Dips: 50 rep

Vore ju kul att komma iform igen och besegra dessa…:whistle:

Promenad Promenad Promenad…+ Lite skräpmat.
    Helgen har varit flötig och blöt. Längtar efter att få krama ut ett par rep imorrn.

Tycker det ser bra ut, lycka till med träningen!

Idag var jag pepp som fan på att komma ner till gymmet så det var riktigt kul att dra på ill Nino på högsta volym och knalla..:D.Testade SAN -V12 Magnum idag, det smakade okej, jag höll samma tempo från början till slut och orkade köra 100%. Men det är väl inget jag tänkt att lägga mina pengar på, det blir protein och gaineratt inhandla snart!

Dock gick det lite segt då jag mådde illa de sista 30 min;). Men det är ju bara att bita ihop och veta vart papperskorgen finns.:|

Rygg (skulle få med biceps & baksida axlar men det tog stopp!:

Rygglyft (uppvärmning):
    20 rep
    20 rep +5kg
    10 rep + 10kg

Marklyft:
    65 kg * 12 rep
    85 kg * 10 rep * 2 set

En arms hantel drag:

31 kg * 10 rep * 3 set

Liggande T-Bar Row, maskin:

50 kg * 10 rep
    50 kg * 12 rep * 3 set

Chins:
    15 rep
    10 rep
    8 rep
    3 rep

+ 60 min promenad

Det blir nog en skönt träningsverk imorrn, uppskattat när man inte haft det på ett tag.:happy:

BTW så skulle jag vilja testa nåt nytt protein pulver (blandat), som smakar bra och ligger på ett rimligt pris.. Så har nån tips om ett bra så hojta till![/b]

Kvällens sista matintag…. Gott gott:p

Härliga chins! Kom och tänka på en annan grej också. Din kropp ser ut att vara hämtad från en fängelsefilm. Du ser faktiskt livsfarlig ut med dessa tatueringar!8)

Menar inget illa så jag hoppas du inte tar illa upp :)

Gustaf Lindberg wrote:
    Härliga chins! Kom och tänka på en annan grej också. Din kropp ser ut att vara hämtad från en fängelsefilm. Du ser faktiskt livsfarlig ut med dessa tatueringar!8)

Menar inget illa så jag hoppas du inte tar illa upp :)

HAHA, inget illa taget8) Får väl börja träna som en fånge med ”endless number of chins” och annan klassisk fängelse träning.

De där chinsen var riktigt sega, har klarat 20*3 utan större problem.:

Får ja ge ett tips, du ska inte ta fler än 5 reps i marklyften, så blir din kropp inte övertränad och slut lika fort.

Slänger upp ett par bilder på dagens lunch och mellanmål.:devil:

*Skink & pasta soppa med 2 mackor + sallad * Ostbröd med keso och Juice

Fluffandre wrote:
    Får ja ge ett tips, du ska inte ta fler än 5 reps i marklyften, så blir din kropp inte övertränad och slut lika fort.

Det ska jag testa, alltid kul med lite tips.:emo-thumb
    Har blivit så att jag kört högre reps på allt då jag har lite skador att reparera men marklyft är nåt som jag kan brassa på lite mer…

Vill bara säga att jag har gryym tränignsverk i ryggen tack vare gårdagens insatts…. Soft värre!:wazzup:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 332 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.