”Då kör vi” – STB mot sommarn

Home Forums Dagböcker ”Då kör vi” – STB mot sommarn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 332 total)
  • Author
    nible wrote:
    Ok, skönt att ha höj och sänkbar, går knappt att sitta på golvet för då tar repet i benen.

Har du testat kört rotatorcuffarna när man står med överarmen 90grader ut från kroppen (rakt alltså) lutande mot en stång och sen hela rörelse banan (180grader) enda ner sen enda upp igen? Såg en video när Arne Persson demostrerade den och den var riktigt skön faktiskt.

Det är skönt som fan i CC!:up: Har svårt att visualisera mig exakt hur du menar men det har jag inte testat… Du kan ju kolla om det finn bild/video.

Letade lite men hittade inte videon, länkar den senare fall jag hittar den.

Staffan_STB wrote:
    Det är skönt som fan i CC!:up: Har svårt att visualisera mig exakt hur du menar men det har jag inte testat… Du kan ju kolla om det finn bild/video.

rotatorcuffs är riktigt bra att träna alltså, min axel har blivit mycket bättre efter jag började med det:emo-thumb

Nu har jag suttit och pillat lite i ett träningsprogram så jag kan se hur mitt näringsintag ser ut. Det är inte 100% korrekt men näst därtill…
    Har ju räknat ut att jag ska få i mig ca 3500 kca /dag och då ligger jag på 500 kcal i överskott!

Idag lyckades jag med att kötta på rätt bra, inte helt 100 men men.. Så petig är jag inte…än!:p

I alla fall, så här ser det ut idag!

Kolhydrater: 341 g
    Protein: 256 g
    Fett: 113g
    Totalt: 3495,6 kcal

Kommer att förbättra dessa så de ligger lite mer i min linje men man måste ju börja med en analys så nu vet jag ju lite mer än igår!

Haha, att du aldrig låter mig vara glad, jag som var så nöjd över att ha 700kcal till mitt förfogande inför sista måltiden så jag tillslut handlar på 2100 ;) Kul att få en liten inblick i din kost!

Staffan_STB wrote:
    Kolhydrater: 341 g
    Protein: 256 g
    Fett: 113g
    Totalt: 3495,6 kcal

Allt är uppdelat på 6 måltider+drinkar. Mellan 07:00-20:00..

Vann jag tävlingen? Annars så måste du ha svettas riktigt grisigt mycket.
    8)

David Eriksson wrote:
    Vann jag tävlingen? Annars så måste du ha svettas riktigt grisigt mycket.
    8)

Den här gången vann du nog, jag var inte direkt svettig… Men passet gick bra!
    Jag återkommer med vinst…:D

God kväll!

Idag har jag varit seg hela dagen så det var kämpigt att ta sig till gymmet. Men väl där så gick det helt okej. Kunde lägga på lite mer på vissa så det var kul, hoppas kroppen tål det så jag inte vaknar med oönskad värk. (annat än träningsvärk vilket rockar:D)

Dagens plus:
    – Promenad totalt: 40 min
    – Väger in på: 84,8 kg
    (stabilt)[/b]

Knäböj:
    62 kg * 12 rep
    62 kg * 12 rep
    62 kg * 12 rep
    (Quadriceps Femoris, Gluteus)[/b]

Superset mellan Benspark & lårcurl

Benspark:[/b]
    60 kg * 15 rep
    65 kg * 12 rep
    65 kg * 12 rep
    (Quadriceps femoris)[/b]

Sittande lårcurl:
    50 kg * 15 rep
    65 kg * 12 rep
    65 kg * 12 rep
    (Biceps femoris, semimemranosus, semitendinosus)[/b]

Utfan som avslutning:
    XXXX antal
    (Quadriceps, Gluteus)[/b]

Hantellyft åt sidan:
    3,5 kg * 15 rep
    6 kg * 10 rep
    6 kg * 15 rep
    (Deltoideus, trapezius)[/b]

Hantellyft fram:
    6kg * 12 rep
    6 kg * 10 rep
    6 kg * 12 rep
    (Deltoideus)[/b]

Hantelpress:

8,5 kg * 12 rep
    8,5 kg * 15 rep
    8,5 kg * 15 rep
    (Deltoideus)[/b]

Jag är nöjd i det stora hela. Var kul att delvis kunna lägga på lite mer vikt i knäböjen och att kunna köra hantelpress utan att det smärtade överhuvudtaget. :up:
    Om träningsvärken i vaden släpper så blir det vader & mage imorrn, sen är min träningsvecka gjort. Skulle egentligen köra efter ett 2-1-2 schema men jag ska till Tyskland i helgen så jag tar och klämmer ihop allt för maximal vila!
    Slänger upp lite näringsintag senare ikväll… Har käkat fett med våfflor så det blir nog fint med kalorier…:pop: Annat än för dig Gustaf[/b]…:happy:

Staffan_STB wrote:
    God kväll!

Utfan som avslutning:
    XXXX antal
    (Quadriceps, Gluteus)[/b]

Det ska givetvis stå utfall.

Haha idag blir det tunga knäböj för mig och inga våfflor igår. Till skillnad från dig ;)

Dagen till ära så har jag tagit det lugnt och simmat X antal längder. Skjuter upp dagens vad & mag pass tills imorrn pga fet träningsvärk som fortfarande sitter kvar sen måndagens pass. Kommer att gå in i dimman i helgen så räkna med +++ kcal under helgen…

Staffan_STB wrote:
    Dagen till ära så har jag tagit det lugnt och simmat X antal längder. Skjuter upp dagens vad & mag pass tills imorrn pga fet träningsvärk som fortfarande sitter kvar sen måndagens pass. Kommer att gå in i dimman i helgen så räkna med +++ kcal under helgen…

Hehe, skönt att fly verkligheten ibland med ett par kalla innanför västen.
    Du väger maten och kämpar på hoppas jag, jobbigt att komma in i ny rutin vad det gäller den biten eller?
    För egen del blir det att käka jordnötssmör, keso och frysta bär till förbannelse tillsammans med tonfisk och kyckling.
    Har för mig att jag läst tidigare i din blogg om att du gick igenom ett par böcker i näringslära, vilken kände du gav mest?

Hagetzu wrote:
    Hehe, skönt att fly verkligheten ibland med ett par kalla innanför västen.
    Du väger maten och kämpar på hoppas jag, jobbigt att komma in i ny rutin vad det gäller den biten eller?
    För egen del blir det att käka jordnötssmör, keso och frysta bär till förbannelse tillsammans med tonfisk och kyckling.
    Har för mig att jag läst tidigare i din blogg om att du gick igenom ett par böcker i näringslära, vilken kände du gav mest?

Jag är i ett väldigt tidigt stadie av att mäta innehållet på det jag äter, har börjat lite smått med vågen och tanken är att det ska öka succesivt tills det sitter. Det blir ju lättare när man i princip kan det utantill…. Har fixat lite program till datorn som kan hjälpa till men har ej hinnat något som jag tycker funkar bra. Så om nån har tips!
    Shit vad jag hatar ordet blogg, jag ser detta som min journal och kommer aldrig att medge detta som en blogg…Manligt med journal, tveksamt med blogg[/b]:nono:
    Jag har läst ut 2 av de böcker jag lånat och är snart klar med den sista om streching. Alla böckerna var lättlästa och mellan 100-200 sidor!
    Näringsläran i bok 1 var bra och tilltalande för den som vill introduceras i näringsläran, den bestod endast av frågor och svar.
    Bok nr 2 bestod av anatomin och visade under gymövningar vilka muskler osv som var aktiva, en grymt bra bok som jag nu letar efter på tradera…:up: Rekommenderas
    Bok nr 3 handlar om streching och var från 80-talet. Den visar helt enkelt olika övningar. Kort och gott

Allt som allt så var anatomin bäst och jag ska nog ner och låna lite fler böcker snart. Har redan reserverat boken ”Allt om kosttillskott” som kommer nästa månad!

Har idag använt min sista proteindrink från påsen…. Men tur var det att jag köpte på mig 3kg förra veckan…:pop: Vanilj även enna gång, måste ju ligga i om jag ska få i mig mina beräknade 3500kcal..

Jag var så jäkla sugen så jag var tvungen att sticka ner och köra ett kortare pass. Vader, mage & trapz blev det…Det gick bra och det känns som om fredagens vila är förtjänad! Tryckte i mig en gainer + lite vassle:pop:
    Vader i smithen:
    50 kg * 15 rep
    50 kg * 15 rep
    15 kg * 12 rep
    (Gastrocnemius)[/b]

Sittande vadpress:
    40 kg * 15 rep
    40 kg * 15 rep
    40 kg * 15 rep
    (Gastrocnemius)[/b]

Trapz med hantlar:
    18,5 kg * 15 rep
    21 kg * 15 rep
    23 kg * 15 rep
    (trapezius)[/b]

Mage i maskin:
    20 kg * 15 rep
    30 kg * 15 rep
    30 kg * 15 rep
    (Rectus abdominis, abliquus externus abdominis)[/b]

Sidolyft med hantel:
    18,5 kg * 15 rep
    21 kg * 15 rep
    23 kg * 15 rep
    (Rectus abdominis, abliquus externus abdominis)[/b]

Simpelt och lätt…Men ack så bra!:up:

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 332 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.