”Då kör vi” – STB mot sommarn

Home Forums Dagböcker ”Då kör vi” – STB mot sommarn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 332 total)
  • Author
    Ritchan wrote:
    Ska bli kul att se när du kör lite tyngre :emo-thumb

Hoppas kreatinet fungerar bättre den här gången.

Kör hårt!

TessLjung wrote:
    Håller med!

Håll oss uppdaterade som vanligt ;)

Absolut, jag är taggad ocg hoppas bara att kroppen ska hänga med psyket. Så forhoppningsvis så är detta min sista ”light weight” vecka…
    Tack för all positiv feedback!:up:

Vad fick du för hjälp när du gick till en PT? Kör du med det fortfarande?

TessLjung wrote:
    Vad fick du för hjälp när du gick till en PT? Kör du med det fortfarande?

Just nu så har jag inget behöv känner jag, gick dit och pratade lite kost och träningsupplägg. Andra gången så gick jag på en mätning för kroppsfett, massa osv. (Resultaten finns här på min journal ett par sidor bort).[/b]

Jag gick dit av 2 anledningar:

1. Jag tyckte det skulle vara kul att få en annans synvinkel på min träning i form av kost, schema, vila och allt det där. Så jag fick lite tips och andra övningar. Dels även för att jag ville träna säkert då jag dragit på mig ett par skador. Har även varit hos sjukgymnast. Det är hennes schema som jag går till 90% just nu…

2. Jag är själv intresserad av att utbilda mig till personlig tränare och ville givetvis ha en bättre insikt av rollen som PT. Så vi snackade lite och jag är nöjd med den info som jag fick. Så jag kommer troligtvis att utbilda mig, även om det inte sker imorrn…

Jag skulle rekommendera att om man är intresserad så kan man ta 1 eller 2 ggr hos en PT. Det behöver inte blir så dyrt och man lär sig alltid lite.

Taggad & Kreatinfull….

Idag var kontakten jäkligt fin, inga större vikter som vanligt men det kändes bra!
    Det bästa är att inga skador gjorde sig märkbara så jag har hoppet uppe för att kunna lasta på nästa vecka.

Vikten låg på 85,5kg
    [/b]

Dagens plus: Promenad på morgonen, 30 min!
    Dagens minus: 1 öl och 4 cl Whiskey

Bröst och Triceps + mage

Armhävningar:
    49 st
    20 st
    22 st

Hantelpress:
    13,5 kg * 15 rep
    16 kg * 15 rep
    16 kg * 15 rep

Flyes m vinkelbänk:
    11 kg * 15 rep * 3 set

enarmsextention:
    6 kg * 15 rep * 3 set

Enarmspushdown:
    7,5 kg * 15 rep
    10 kg * 15 rep * 2 set

Sidolyft:

23 kg * 15 rep
    26 kg * 15 rep
    16 kg * 12 rep

Det blev inte mycket mage idag och tissarna fick sig en mini omgång. Men jag är nöjd!:up:

49 armhävnignar inte dåligt:P!

Gårdagens ”möh” pass!

Som rubriken lyder så gick jag in i gymmet igår med inställningen att brassa på årets benpass. Verkligheten slog till och gav mig ett pass på 40 min och axelvärk
    Passet var planerat: Ben, Axlar och Vader, men tidsbrist gjorde att jag skippade vaderna och måndagens pass gjorde sitt då jag kände att höger axeln gjorde ont när jag rörde armen uppåt. :frust:

Så ett kortare ben pass blev det, gick okej men var lite lack då jag ville ha med axlarna.

Vikten: 84,5 kg[/b]

Jag skriver upp övningar, reps, set från minnet så jag reserverar mig för fel.[/b]

Benspark:
    45 kg * 15 rep
    50 kg * 15 rep
    55 kg * 15 rep
    (Quadriceps femoris)[/b]

Legcurl:
    50 kg * 15 rep
    60 kg * 15 rep * 2 set
    (Biceps femoris)[/b]

Knäböj:
    60 kg * 15 rep * 2 set
    60 kg * 12 rep
    (Quadriceps femoris, gluteus)[/b]

Benpress:
    80 kg * 12 rep * 3 set
    (Quadriceps, biceps femoris)[/b]

Det var länge sen jag körde benpress, det känns fortfarande av i högerknät men jag hoppas att jag kan väga upp allt genom att träna smart och köra strikt. Hur som helst så är jag fortfarande inne på att gå på hårdare träning nästa vecka. Det blir ett par test pass och så får vi se om det gått bra.

Funderar att lägga in rotationscuffar 1 set, låga vikter i varje pass så axeln får sin rehab 3 ggr i veckan…

Mat Mat & Mera mat![/b]

Det var ett tag sen jag slängde upp lite kost här så jag skriver ner lite hur det har sett ut de senaste dagarna. Just nu kör jag med 2-3 omega 3 kaplsar a la 1000mg + 20g Kreatin om dagen. Ska börja med 5g Kreatin på fredag!:pop:

Gårdagens:

Frukost: gröt, mjölk, kreatin + 1 omega 3
    Lunch:Kyckling & Skinkpasta sallad
    Mellanmål:Protein drink
    Efter träning:Gainer + Kreatin
    Middag: Macka + Ärtsoppa
    Kvällsmat:Kycklingsopp + Cola

Dagens:

Frukost: Gröt, Juice, Kreatin
    Lunch: Fisktgratäng & Potatismos
    Mellanmål: Kreatin + Banan
    Middag: Chilli con carne + Ris
    Kvällsmat: Proteindrink

Känner av lite i armbågen fortfarande vilket jag inte tycker om. Hoppas hoppas hoppas att kroppen pallar tyngre nästa vecka!:yikes:

Lite mat bilder:
    [/b] (btw så var soppan jvligt tunn, kanske syns)

Håller tummarna för dig och hoppas du kan lägga på ett par kakor på varje sida. :emo-thumb

Hagetzu wrote:
    Håller tummarna för dig och hoppas du kan lägga på ett par kakor på varje sida. :emo-thumb

Ja!!

Heja heja!!!![/b]

hannav86 wrote:
    Ja!!

Heja heja!!!![/b]

hannav86 wrote:
    Ja!!

Heja heja!!!![/b]

Tack så mycket! :kicking: Vore så skönt att komma tillbaka och känna att man pressar lite. Det är nu ca 6 månader sen jag kunde lägga på vikter och köra ett för mig normalt pass. Dock även då gjorde det ont, så det är nästan 1 år sen som jag var skadefri och kunde köra som vanligt…

Tack för alla positiva kommentarer, de peppar otroligt!
    [/b]

Tjenare, har varit dålig på att kommentera här men nu är jag tillbaka. Ser ju ut att gå kanonfint detta! Ha det fint

Staffan_STB wrote:
    Tack så mycket! :kicking: Vore så skönt att komma tillbaka och känna att man pressar lite. Det är nu ca 6 månader sen jag kunde lägga på vikter och köra ett för mig normalt pass. Dock även då gjorde det ont, så det är nästan 1 år sen som jag var skadefri och kunde köra som vanligt…

Tack för alla positiva kommentarer, de peppar otroligt!
    [/b]

Ta det lugnt bara. Pressar du för hårt innan du är läkt… Ja, du vet du va som händer. Det viktigaste är ju att du kan träna! Jag hejar och håller tummarna här! :p

Du tar dig frammåt. Det är riktigt nice. Håll dig bara från att göra nått dumt så att skadorna förvärras så ska det gå fint även framöver. Fast jag vet… det är segt när man vill börja lägga på mer vikter men man vet att man inte borde.

Nytt läsmatreal & torsdagspass![/b]

Dagens pass gjordes på ca 50 min och var svettigt! Simmade X antal längder på förmiddagen. Dagens vikt ligger på 85,3 kg. Sista dagen för Kreatin upp laddningen, imorrn blir det 2.5g innan träning och 2,5g efter!

Rygg, biceps & axlar

Latsdrag:
    50 kg * 15 rep * 3 set

Enarmsrodd:
    23,5 kg * 15 rep * 3 set

Rodd:
    45 kg * 15 rep
    50 kg * 12 rep * 2 set

Hantelcurl:
    11 kg * 12 rep * 3 set

Concentration curl:

8 kg * 12 rep * 3 set

Hantelpress:
    7 lg * 12 rep * 3 set

Hantel lyft sidan:
    6 kg * 12 rep * 3 set

Har även läst klart boken ”Allt om kosttillskott”, bra bok med allt möjligt… Nu ska jag börja på två nya böcker!

Harajuku wrote:
    Du tar dig frammåt. Det är riktigt nice. Håll dig bara från att göra nått dumt så att skadorna förvärras så ska det gå fint även framöver. Fast jag vet… det är segt när man vill börja lägga på mer vikter men man vet att man inte borde.
    hannav86 wrote:
    Ta det lugnt bara. Pressar du för hårt innan du är läkt… Ja, du vet du va som händer. Det viktigaste är ju att du kan träna! Jag hejar och håller tummarna här! :p

Jo då jag är mycket medveten om läget. Det är som sagt tennis armen som sitter i mest nu. Men jag ska testa iaf för att se om det går, men om det känns obehagligt så blir det tillbaka till den lätta rehab världen ett tag till!

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 332 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.