- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 april, 2009 at 18:28 #632545Anonym anvandareMember
Var ett tag sen jag kikade in nu, men du jobbar med vikterna på gymmet och studerar som en galning fortfarande ser det ut som, härligt!
23 april, 2009 at 19:23 #632546Anonym anvandareMemberdu ångar på ser jag gött det;)
23 april, 2009 at 19:28 #632547Anonym anvandareMembernible wrote:Var ett tag sen jag kikade in nu, men du jobbar med vikterna på gymmet och studerar som en galning fortfarande ser det ut som, härligt!Jo det pinnar på vettu. Och böckerna rinner igenom som vatten, känns som stöld att låna så mycket av biblioteket. Får akta mig så att det inte blir IPRED på det . Men att det går bra, det är faktiskt intressant det som står, och inte så svårt att ploga igenom. Good Stuff
25 april, 2009 at 23:30 #632548Anonym anvandareMemberEn risig fredag och lördag sätter sina spår genom alkohol. Blir till att lägga om schemat nu på söndag och läsa de böcker jag lånat…. Startar förhoppningsvis ”fresh” på måndag! Hoppas verkligen på en skadefri och framgångsrik start… :emo-thumb
26 april, 2009 at 00:12 #632549Anonym anvandareMemberHur sållar du ut att jäkla information från vad som är sant och, faktiskt bara är lurendrejerier?
Från dom böcker jag läst om ’kropp å mat’ så skiljer det så frukstansvärt från bok till bok.26 april, 2009 at 10:58 #632550Anonym anvandareMemberDavid Eriksson wrote:Hur sållar du ut att jäkla information från vad som är sant och, faktiskt bara är lurendrejerier?
Från dom böcker jag läst om ’kropp å mat’ så skiljer det så frukstansvärt från bok till bok.Jo visst finns det mycket som motsäger varann. Jag har nästan bara läst böcker från fitnessförlaget och Frédéric Delavier, så böckerna stämmer än så länge. Många har ju olika åsikter om vad vissa kosttillskott har för effekt så det är ju där skon klämmer på många punkter.:read:
Men det bästa är ju att söka vidare och kolla med andra, samt att man lär sig genom träningsåren.[/b]26 april, 2009 at 14:56 #632551Anonym anvandareMemberDå var det dags, dagen D!:emo-thumb
[/b]
Har skissat ihop denna nya kreation så här på söndagseftermiddagen. Har inte gjort så väldigt många ändringar om man ska jämföra med det gamla schemat men det är lite modifierat.
Kommer att köra 3-4 set a la 8-10 reps. Strikt och tungt ska det bli!
Jag tror att 3 övningar per muskelgrupp blir bra, annars blir jag bara trött och slarvar. Blir att testa och utvärdera, kommer ju naturligt vis inte att slänga på full direkt då jag ska se om rehaben har gjort sitt…Kommer att bli kul.:bb3:Måndag: Bröst, axlar
– Bänkpress, Flyes, Vinkelpress m. hantel
– Hantelpress, Sidolyft, Sittande i CC[/b]Tisdag: Ben, Vader, Mage
– Benspark, Sittande Curl, Knäböj, Hacklift
– Stående press i smith
– Sidolyft m. hantel, Crunch maskin[/b]Onsdag: VILA
Torsdag: Rygg
– Latsdrag, Enarmsrodd, Sittande rodd, marklyft, kanske ryggresningar[/b]
Fredag: Biceps, Triceps, Vader, Mage
– Hantelcurl, Z-Stång, concentration curl
– Enarmsextentions, small bänkpress, kanske dips
– Stående press I smith
– Sidolyft m. hantel, crunch maskin
[/b]
Lördag: Vila
Söndag: Vila om inte Fredagens schema hoppar hit vid nödtillfällen.
+ 10 Min uppvärmning
+ Stretch
+ Ett set rotationscuffar vid varje passDå kör vi!
26 april, 2009 at 16:19 #632552Anonym anvandareMemberLycka till med nya schemat. Jag undrar, hindrar dina skador dig från att köra chins eller är det ett aktivt val att inte ha med det i nya upplägget?
26 april, 2009 at 16:48 #632553Anonym anvandareMemberHarajuku wrote:Lycka till med nya schemat. Jag undrar, hindrar dina skador dig från att köra chins eller är det ett aktivt val att inte ha med det i nya upplägget?haha, det är faktiskt ett medvetet val. Jag satt och funderade på om jag skulle lägga in det från start men det kommer nog att finnas i schemat framöver. Ska bara se att det andra sitter först.:up:
27 april, 2009 at 22:32 #632554Anonym anvandareMemberDagen har kommit och gått[/b]
Passet är gjort och kroppen är i full gång med att reparera… Vad ska man då säga om dagens och ÅRETS första tyngre pass… Fint som fan![/b]:bb3:
Kände av lite i armbågarna men utöver det så var det likvärdigt en fint grill mitt i sommaren.! Om det fortsatter såhär så ser det ljust ut, kommer nog att öka gradvis/säkert så att kroppen hinner med men ändå chocka tillräckligt.
Passet gick relativt fort och det var inte nådigt svettigt, kommer nog att lägga till ett par övningar + 1 set(totalt: 4set)[/b].Bröst & Axlar[/b]
Väger in på: 86,3 kg[/b]– Uppvärmning på Cross trainer 10 min 190 kcal[/b]
Bänkpress:
50 kg * 10 rep
80 kg * 8 rep * 2 set
Det var mer än 3 månader sen jag körde bänk[/b]
(Pectoralis Major, Deltoideus, Triceps Brachii)[/b]Flyes:
8,5 kg * 15 rep
11 kg * 12 rep
13,5 kg * 8 rep
(Pectoralis Major, Deltoideus,)[/b]Hantelpress, vinklad:
21 kg * 8 rep
31 kg * 8 rep * 2 set28 april, 2009 at 12:26 #632555Anonym anvandareMemberGott att det bevisligen går åt rätt håll med skaderehabiliteringen!
Mosa inte på för mkt i ren glädje bara..(!)28 april, 2009 at 19:39 #632556Anonym anvandareMemberBen, vader, Mage[/b]
Jag var lite osäker på detta pass och tog det försiktigt. Men det gick relativt bra och hade skador under kontroll. Kommer att lägga till Hack Liften tills nästa vecka.:bb3:
Hittills har det gått mycket bra med vikt höjningen, hoppas det håller under rygg och arm passet imorrn! Idag har jag varit på en 50 min promenad och vägde in mig på 85,4 kg innan passet.Benspark:
45 kg * 15 rep
60 kg * 10 rep
70 kg * 8 rep * 2 setLårcurl, liggande:
50 kg * 8 rep * 2 set
65 kg * 8 rep * 2 setKnäböj:
60 kg * 10 rep * 3 set
80 kg * 8 rep
Stående vadpress, smith:
30 kg * 15 rep
50 kg * 12 rep * 2 setSidolyft m. hantel:
23,5 kg * 15 rep * 3 set
Maskin curl:
20 kg * 15 rep * 2 set
20 kg * 20 rep * 2 set
Pytt i panna, sallad och mozzarella till kvällsmat…[/b]:pop:29 april, 2009 at 19:29 #632557Anonym anvandareMemberOuch baby ouch!
[/b]
Var laddad genom hela passet idag, och ett bra tempo hölls i 70 min. Hade laddat innan med 1 gainomax och en Biskvi. Dock så har jag haft ont i båda armbågarna de senaste 2 dagarna, kommer antagligen från måndagens pass. Men när jag körde idag så var det skönt, det hjälpte att köra rygg så nu känns det nästan inte alls… Konstigt, men jag är iaf försiktig nu när jag trycker på lite mer. Vill ju absolut inte skada mig mer.
Latsdraget var sjukt bekvämt, medans triceps inte alls gick idag. Blir till att hoppa dem denna vecka, de fick ju sig lite på bröst passet.Latsdrag:
30 kg * 20 rep
60 kg * 10 rep
70 kg * 10 rep * 2 setEnarmsrodd:
33,5 kg * 8 rep * 3 setSittande rodd:
45 kg * 10 rep
60 kg * 10 rep * 2 setMarklyft:
60 kg * 12 rep * 3 set
Hantelcurl:
11 kg * 12 rep
16 kg * 8 rep * 3 set
Z-Stång:
27 kg * 8 rep * 2 set+ Uppvärmning 10 min CrossTrainer
+ Rotationscuffar
+ Promenad 2*30 min29 april, 2009 at 20:58 #632558Anonym anvandareMemberHärligt jobbat! Finns inget bättre än ett väl genomfört ryggpass!! :emo-thumb
2 maj, 2009 at 00:21 #632559Anonym anvandareMember1 Maj, badsäsongen kommer krypande![/b]
Efter en blöt valborg och en relativt lugn fredag så får det bli lite promenader i helgen för att känna sig lite hälsosam…
Som ni ser på bilden som jag tog på jobbet i torsdags så var det inte dumt att relaxa i solen med lite Keso och ostfralla.:pop:
Känner fortfarande mig positivt överaskad att tennisarmbågarna inte smärtar, så det känns skönt. Fick dock lite ont i handlederna, men det brukar lägga sig. Får bara köra strikt och smart.
Ska börja kolla lite på PT utbildningar, får se om det blir till hösten eller våren 2010…Ska bli kul att kötta på ett pass nu på måndag!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.