”Då kör vi” – STB mot sommarn

Home Forums Dagböcker ”Då kör vi” – STB mot sommarn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 332 total)
  • Author

Mums keso , fortsätt att kämpa på. Ska fortsätta följa här och se hur det går för dig. :emo-thumb

Nu blev jag nyfiken, vilka PT-utbildningar har du kikat på? SAFE? I så fall kan jag säga att den är mycket bra och verkligen väl värd att gå!

Skönt att du slipper smärtan i armbågarna också! :) Kämpa på!

Spikis wrote:
    Mums keso , fortsätt att kämpa på. Ska fortsätta följa här och se hur det går för dig. :emo-thumb

KESO med annanas & passions frukt var inget vidare, gillar chilli mer.:pop:

hannav86 wrote:
    Nu blev jag nyfiken, vilka PT-utbildningar har du kikat på? SAFE? I så fall kan jag säga att den är mycket bra och verkligen väl värd att gå!

Skönt att du slipper smärtan i armbågarna också! :) Kämpa på!

Jag har kollat på lite olika, men har hört att den på PT-Skolan ska vara mycket bra. Steg 1 som gäller… Har du själv gått på SAFE’s?
    Hoppas att armbågarna pallar morgondagens pass, gör de inte det så blir det lugnare tempo.

Idag var det FROZZA big time, har käkat glass, resturang käk, öl, chips, cola, dipp! Är så jvla mått och illamående så det kommer nog inte att slinka ner nån skit på ett bra tag.:lazy:
    Längtar allra redan ner till gymmet för att få känna sig lite nyttig igen![/b]

Oh jäklar vad gott det såg ut. 😥
    Hårt med diettider.

Haha ja, alla får vi såna där snack sug ibland. Angående keso så köra ja på med naturel lättkeso.

Hoppas dina armbågar klarar passet imorgon. :)

David Eriksson wrote:
    Oh jäklar vad gott det såg ut. 😥
    Hårt med diettider.

Jo det är ingen diet här inte, borde kanske sitta på sin plats snart men jag kör in i det sista!

Spikis wrote:
    Haha ja, alla får vi såna där snack sug ibland. Angående keso så köra ja på med naturel lättkeso.
    Hoppas dina armbågar klarar passet imorgon. :)

Jag brukar köra med naturell keso och krydda själv, billigare och bättre. Jo jag hoppas de håller, känns bra än så länge…. Gäller bara att vara försiktig, vill ju fortsatta träna ett tag till så att säga…

Japp, jag gick Safe-utbildningen, men de va mest för att jag ville ha jobb på SATS. Men Pt-skolan är nog också bra. Det som är bra med Safe är att det är en ganska kort utbildning, men den är intensiv som fan. Man går 4-5 dagar i veckan mellan 8-18, så de är massor med information, men skönt att bli klar snabbt! ;)

Iaf, de är skitkul å jobba som PT! :happy:

hannav86 wrote:
    Japp, jag gick Safe-utbildningen, men de va mest för att jag ville ha jobb på SATS. Men Pt-skolan är nog också bra. Det som är bra med Safe är att det är en ganska kort utbildning, men den är intensiv som fan. Man går 4-5 dagar i veckan mellan 8-18, så de är massor med information, men skönt att bli klar snabbt! ;)

Iaf, de är skitkul å jobba som PT! :happy:

Jag är sugen på PT School, är ju en bit att åka från där jag bor till STHLM (25 mil). Men det få gå ihop sig med jobbet. Kostar ju endel men jag har hört att de är bra…

Börjar veckan med svett och tunga vikter![/b]

Seg som deg hela dagen, men det släppte när jag kom ner till gymmet. Då var det game face on! Gjorde ett helt okej pass ifrån mig, lastade på lagom vikter och körde med bra kontakt och strikt genom hela passet. :emo-thumb Hoppas stretchingen gjort sitt så jag slipper onödig värk i armbågarna, skulle vara otroligt skönt att kunna fortsatta i samma tempo tills Juli…

Vikt: 86,3 kg

Uppvärmning på corssTrainer 10 min
    Stretching
    Rotationscuffar
    Tennisarmbåge övning (vet inte vad den kallas)[/b]

Bänkpress:
    52 kg * 12 rep
    82 kg * 8 rep * 2 set

Hantelpress i vinkelbänk:
    21 kg * 10 rep
    26 kg * 8 rep * 2 set

Flyes:
    13,5 kg * 8 rep * 3 set

CC:
    25 kg * 10 rep
    40 kg * 8 rep
    30 kg * 10 rep

Drag i CC:
    30 kg * 15 rep
    40 kg * 15 rep
    40 kg * 10 rep

Sidolyft:
    8,5 kg * 12 rep
    8,5 kg * 8 rep * 2 set

Hantelpress:
    16,5 kg * 8 rep * 2 set
    16 kg * 10 rep

Kollar runt på olika utbildningar inom PT så vi får se, det kostar ju runt 30K:P. Ska väl läsa på i sommar så får vi se vart jag står.
    Har för övrigt tryckt i mig en PIZZA (Capricciosa)[/b], shit vilka dagar det har varit. Så skönt att inte gå på DIET!:pop: Men någon måtta får det ju gärna vara.

Äntligen ett komplett benpass utan större avbrott! [/b]

Kommer ner till gymmet och krämar på ett helt okej benpass, vikterna ökade och det kändes riktigt bra. Lite obehagligt i höger knä men utan smärta så det gick bra. Gjorde PB i år på benspark och knäböjen gick stabilt! Gäller att hålla motivationen på topp om man ska ner och köra ben när man är seg, annars är det vassen som gäller i sommar. Vilket det verkar bli men ändå[/b]..:happy:

Ben, vader & Mage[/b]

Benspark:
    50 kg * 15 rep
    70 kg * 8 rep
    80 kg * 10 rep

Legcurl:
    60 kg * 8 rep
    65 kg * 10 rep
    70 kg * 10 rep

Knäböj:
    62 kg * 8 rep * 3 set

Hack Lift:

40 kg * 8 rep * 3 set
    (Äntligen lite HL)[/b]

Vadpress i smith:

40 kg * 15 rep * 2 set
    40 kg * 10 rep

Sittande vadpress:
    40 kg * 10 rep * 2 set

MaskinCrunch:
    30 kg * 30 rep
    30 kg * 20 rep
    30 kg * 15 rep

Sidolyft m. hantel:
    23,5 kg * 15 rep * 3 set
    Läste ut denna idag, är sugen på boken ”Maximal muskeltillväxt”, får se om den finns att låna…:read:

Men kan du inte slänga upp nån färsk bild snart så kan man få bedömma om de blir vassen eller inte? ;) :happy:

hannav86 wrote:
    Men kan du inte slänga upp nån färsk bild snart så kan man få bedömma om de blir vassen eller inte? ;) :happy:

Jo jag får la ta och göra det, dock så har jag stått bra i vassen tidigare…:D
    Ska ta ett par bilder inom kort.

Alltid skönt med pass som känns perfekt! :emo-thumb

Blir kul att se lite bilder på dig också.

Skönt benpass, brukar du ta ut dig innan böjar? :)

AndreasN wrote:
    Skönt benpass, brukar du ta ut dig innan böjar? :)

Korta svaret:
    Jag pressar på så gott det går i varje övning.

Långa svaret:
    Jag kör för tillfället endast 4 övningar på ben så det är samma tempo genom alla.Fullt ut:emo-thumb Sen har jag nån form av knäskada (har inte kolla upp det så noga så jag vet inte vad det är)[/b] som gör att sparken & curlen känns stabila… Dock så gick alla övningar bra och jag kommer att köra på med runt 70-80% av max för att fortsätta min rehab fast med lite tyngre vikter än förr.

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 332 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.