- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 maj, 2009 at 08:18 #632575Anonym anvandareMember
Klokt att ta det lugnt när du har sådana känningar. Jag tar ut mig i varenda övning också men jag väljer tyngre övningar först (efter uppvärming). Kör på
6 maj, 2009 at 21:24 #632576Anonym anvandareMemberRecharging the batteries[/b]
En skön vilodag som ska ladda upp batterierna till morgondagens pass. Är riktigt taggad för ett ryggpass då det gick kanon sisst!
Ska nog byta ut enarmsrodden, den dummar sig med mina armbågar. Får bli nått annat, typ latsdrag med smalt grepp…
Idag gick jag 2 promenader a la 20 min. Gled in på biblioteket en sväng och lånade ”BlocksockerBlues”, får se om den är läsvänlig…:read: Slängde på en biskvi för att ladda upp lite, såå gött!6 maj, 2009 at 22:25 #632577Anonym anvandareMemberAh, du skippar också enarmsrodden, finns så bra mycket bättre övningar enligt mig, fast den kan bero på att jag är sned men, aja.
Rackarns vad mycket böcker inom kost och träning det måste finnas på biblioteket då, känns som du läser en ny bok varannan dag ju!
Lycka till imorgon Staffan!6 maj, 2009 at 22:40 #632578Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Recharging the batteries[/b]En skön vilodag som ska ladda upp batterierna till morgondagens pass. Är riktigt taggad för ett ryggpass då det gick kanon sisst!
Ska nog byta ut enarmsrodden, den dummar sig med mina armbågar. Får bli nått annat, typ latsdrag med smalt grepp…
Idag gick jag 2 promenader a la 20 min. Gled in på biblioteket en sväng och lånade ”BlocksockerBlues”, får se om den är läsvänlig…:read: Slängde på en biskvi för att ladda upp lite, såå gött!Fan vad nice; skönt att ladda upp med bakelser, haha
Gott skit.Kör T-bar om du vill ha något istället för hantelrodden, den gillar jag, får bra tryck av den. Men allt sånt är ju tyvärr individuellt..men.. Har du ingen bra ta-bar, gör en egen. Ta en vanlig 20kg-stång, släng under ett v-handtag vid fronten och lasta på – Coleman style!
Kör hårt.
6 maj, 2009 at 23:43 #632579Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Slängde på en biskvi för att ladda upp lite, såå gött!Fy fan, jag skulle bara vilja frossa i sådan jävlar, men jag skulle må på tok för dåligt efteråt! Sedan skulle samvetet göra att ångesten skulle bli enorm
7 maj, 2009 at 08:12 #632580Anonym anvandareMemberDavid Eriksson wrote:Rackarns vad mycket böcker inom kost och träning det måste finnas på biblioteket då, känns som du läser en ny bok varannan dag ju!Jo jag försöker läsa så mycket som jag hinner med för tillfället, vissa böcker är jaäkigt intressanta medans andra läses för att få en helhet av kost & hälsa. Typ ”Gå ner i vikt med promenader”, kanske inte är så relevant för mig men en bra grund och kunskap att ha senare.
Peter Fredriksson wrote:Kör T-bar om du vill ha något istället för hantelrodden, den gillar jag, får bra tryck av den. Men allt sånt är ju tyvärr individuellt..men.. Har du ingen bra ta-bar, gör en egen. Ta en vanlig 20kg-stång, släng under ett v-handtag vid fronten och lasta på – Coleman style!Vi har en T-Bar ställning men jag lyfter på någe lustigt sätt så jag är alltid stel i nacken ett par 3 dagar efter, så den har jag hoppat. Har kört skivstångsrodd förut och är lite sugen, men Coleman style låter ju faktisk fint. Har sett folk göra den, dock aldrig testat den själv..
Odane wrote:Fy fan, jag skulle bara vilja frossa i sådan jävlar, men jag skulle må på tok för dåligt efteråt! Sedan skulle samvetet göra att ångesten skulle bli enormDå vill du inte se hur min förra helg såg ut…
7 maj, 2009 at 19:29 #632581Anonym anvandareMemberShow and grow![/b]
Kom nyss hem från ett fint rygg & biceps pass, tog med mig kameran och knäppte ett par bilder…
Det var länge sen jag kände att jag kunde lägga på lite vikt men idag gick det kalas.:bb: Har förövrigt simmat X antal längder i simhallen. Nu sitter jag hemma och surplar i mig en gainer, burken börjar ta slut. Måste snart beställa lite nytt.Vägde in på: 85,7 kg
Latsdrag:
35 kg * 15 rep (Uppvärmning)[/b]
70 kg * 10 rep
75 kg * 12 rep
80 kg * 10 repSittande rodd:
60 kg * 8 rep
70 kg * 12 rep
70 kg * 8 repMaskinRodd:
60 kg * 10 rep
80 kg * 10 rep
100 kg * 8 rep (Fullt magg):pChins:
12
9
6
(Oj så segt det var)Biceps curl:
13,5 kg * 10 rep
16 kg * 8 rep * 2 set
Concentration curl:
11 kg * 10 rep * 3 set
Här kommer lite bilder från dagens pass…
7 maj, 2009 at 20:47 #632582Anonym anvandareMemberMen kolla vem som äntligen hittat kameran!! Looking good!
Men herregud, hur orkar du göra chins efter latsdragen??!! Människa, då förstår jag att det ”känns lite tungt…”! Bra jobbat! :nod
7 maj, 2009 at 23:05 #632583Anonym anvandareMemberhannav86 wrote:Men kolla vem som äntligen hittat kameran!! Looking good!Men herregud, hur orkar du göra chins efter latsdragen??!! Människa, då förstår jag att det ”känns lite tungt…”! Bra jobbat! :nod
Jag ville musta ut lite + att det var ett par månader sedan jag körde chins… Vilket märktes av big time. Blir till att slänga in dem i ryggpassen framöver tror jag, de tar ju så jvla gott!:up:
7 maj, 2009 at 23:17 #632584Anonym anvandareMemberKul med lite bilder! Vad är det för gym du tränar på? Ser ut som ett rehabcenter fast med riktiga maskiner/vikter
8 maj, 2009 at 01:11 #632585Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Jag ville musta ut lite + att det var ett par månader sedan jag körde chins… Vilket märktes av big time. Blir till att slänga in dem i ryggpassen framöver tror jag, de tar ju så jvla gott!:up:Visst har man muskelminne, men det är tärt att köra chins (även dips) efter ett långt uppehåll. Been there done that.
Men börja nöt dom du så ska du se att det går fint som fa-an efter några
veckor – eller rent av efter några pass. Och som någon här sa; testa lägg dom först, typ som uppvärmning, funkar för mig.Nice med lite bilder
…in action, dessutom!8 maj, 2009 at 06:02 #632586Anonym anvandareMemberSer att Chinsen smyger sig tillbaka in i programmet trots allt… helt rätt! Få saker tar så nice!
Staffan_STB wrote:Jag ville musta ut lite + att det var ett par månader sedan jag körde chins… Vilket märktes av big time. Blir till att slänga in dem i ryggpassen framöver tror jag, de tar ju så jvla gott!:up:8 maj, 2009 at 16:20 #632587Anonym anvandareMemberPeter Fredriksson wrote:Och som någon här sa; testa lägg dom först, typ som uppvärmning, funkar för mig.Jag har alltid kört med chins som första/andra övning men jag tänkte testa hur det gick när man var riktigt uppvärmd. Dock så var jag rätt slut istället men det är gott det med….
Gustaf Lindberg wrote:Kul med lite bilder! Vad är det för gym du tränar på? Ser ut som ett rehabcenter fast med riktiga maskiner/vikterJag tränar på träningsstudion (standard gym) [/b]i Mjölby, inget större ställe. Ni skulle ha sett gymmet jag tränade på när jag bodde i USA. 3 våningar och utomhus pool. Basketplan, sqush, hela köret, Det, var najs!
Harajuku wrote:Ser att Chinsen smyger sig tillbaka in i programmet trots allt… helt rätt! Få saker tar så nice!Oh ja, de kommer krypande in i schemat igen!
**Har för övrigt kommit en bit in på boken ”Blodsocker Blues”, det är kul att lära sig hur kroppen tar upp allt man får i sig och hur det delas ut..:pop:9 maj, 2009 at 00:06 #632588Anonym anvandareMemberPasset som sågas & hyllas![/b]
D[/b]et blev ett improviserat träningspass idag, brorsan fick med mig. Och tur var det… Om man ser till helheten så gick det bra, skönt pass med bra känsla. Kunde dock inte köra mycket triceps, försökte med smal bänkpress men vänster armbåge pallade inte med.:frust: Dock så fick jag bra kontakt med vaderna och gjorde ett schysst avslut med lite trapz.
V[/b]äger in: 86,1 kg
Uppvärmning crosstrainer 10 min[/b]
Smalbänkpress:
60 kg * 5 rep
Sen9 maj, 2009 at 10:27 #632589Anonym anvandareMemberBra pass Fortsätt så
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.