”Då kör vi” – STB mot sommarn

Home Forums Dagböcker ”Då kör vi” – STB mot sommarn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 332 total)
  • Author

Den här tråden hade jag missat. Ser bra ut! Nice fysik :)

PE TE Skol[/b]

En skön vilodag måste jag säga, blir att knoppa snart. Har förövrigt anmält mig till förberedande kursen på PT School. Den 13-14 Juni smäller det av. Najs!:up:

Köpt mer kvarg, både smaksatt och naturell så nu är frukosten och kvällsmaten räddad.

Vad är kvarg egentligen? Aldrig ens hört talas om det, är det liknande keso eller? :what: Såg dock ganska gott ut.

Spikis wrote:
    Vad är kvarg egentligen? Aldrig ens hört talas om det, är det liknande keso eller? :what: Såg dock ganska gott ut.

Kvarg framställs från mjölk likaså keso & kesella. Jag vet inte hur processen går men det är lite annorlunda. Nåt med mjölksyrebakterier eller liknande. Det går ju att google om man vill. Jämfört med keso så har kvarg bla. en fastare form & högre proteinhalt. Jag brukar blanda i lite yoghurt/fil + bär, blir som en proteintik yoghurt.

Näringsinnehåll per 100g

Enkj 314 kJ
    Ener 75 kcal
    Prot 12,7 g
    Kolh 3,6

12 spänn eller vad det kostar, det tycker jag är prisvärt!:up:

Okej låter ju trevligt det!

Staffan_STB wrote:
    Jag hittade den hos våra tyska grannar, Lidl. Har hört att de har billigaste kvarget.:pop:

Är den godare än Arlas äckliga Kesella? ;) I så fall kanske man ska byta ut keson ett tag…. :whistle:

hannav86 wrote:
    Är den godare än Arlas äckliga Kesella? ;) I så fall kanske man ska byta ut keson ett tag…. :whistle:

Jag har inte testat den så jag kan tyvärr inte svara på det…

Rygg & Mage med en ”sideorder” av kött![/b]

Idag var jag seg som tuggummi men det gick vägen ändå. Kände av lite i armbågen, därav en kortare biceps övning. Fick även ett mail från PT school idag att jag blivit accepterad för nästa månads förberedande kurs. :up: Det ska bli kul! Så behöver jag köpa ny gainer. segt! Nån som har nåt tips på en bra och billig en? !OBS, inte star Nutration!:nono:

Latsdrag:
    40 kh * 12 rep
    60 kg * 12 rep
    70 kg * 10 rep

Chins:
    13 st
    8 st
    10 st

Sittanderodd:
    70 kg * 10 rep 3 set

Stångrodd:
    60 kg * 10 rep * 4 set

Latsdrag m. ”tjurhantag”:
    50 kg * 10 rep
    60 kg * 10 rep

EZ stång + vanlig stång:
    20 kg * 12 rep
    30 kg * 8 rep
    40 kg * 0 Tennisarmen sabbade[/b]

Sidolyft:
    31 kg * 12 rep * 3 set

Vikt: 86 kg
    + Promenad
    + Rotationscuffar

Läste även ut ”Blodsocker Blues” idag, en bra bok om GI, insulin, blodsocker osv. Nu ska jag kolla runt efter böcker som kan gynna nästa månads kurs lite mer, typ anatomi.

Ser ju bra ut, maten där uppe ser riktigt god ut. Vad är det för sås?

Fan jag vill också börja läsa lite böcker, är ju faktiskt riktigt intressant. Köper du alla böcker eller lånar du?

Gustaf Lindberg wrote:
    Ser ju bra ut, maten där uppe ser riktigt god ut. Vad är det för sås?

Fan jag vill också börja läsa lite böcker, är ju faktiskt riktigt intressant. Köper du alla böcker eller lånar du?

Såsen är en blandning mellan grillmarinad och cremefresh, mmmm:pop:. Du borde haka på nån kurs istället, typ den jag ska gå nästa månad… Jag återupptäckte bibliotekför ett par månader sen efter ett väldigt långt avbrott.. Why pay when you can borrow, for free! – Mitt nya bok motto :D

Riktgit bra Ryggpass, lite synd att din tennisarm är ett problem för dig eller vad man ska kalla det, men annars så kör du på bra !

Nemo wrote:
    Riktgit bra Ryggpass, lite synd att din tennisarm är ett problem för dig eller vad man ska kalla det, men annars så kör du på bra !

Jo det är segt, men det går helt klart åt rätt håll! Så jag är pepp!

Kort & Gott[/b]

Då har man av ett fredags pass med, känns jäkligt stabilt.
    Orkar inte redovisa allt men det var biceps, triceps, trapz & mage… Då var det dags att ta helg och vila upp sig…

Ha en trevlig helg ladies and gents![/b]:emo-thumb

Staffan_STB wrote:
    Jo det är segt, men det går helt klart åt rätt håll! Så jag är pepp!

Kort & Gott[/b]

Då har man av ett fredags pass med, känns jäkligt stabilt.
    Orkar inte redovisa allt men det var biceps, triceps, trapz & mage… Då var det dags att ta helg och vila upp sig…

Ha en trevlig helg ladies and gents![/b]:emo-thumb

Hoppas du njuter fullt ut!

Skit dag, skit pass![/b]

S[/b]om rubriken lyder så är det precis så det har varit idag. Noll motivation[/b] då dagen varit seg och tennisarmen kommit fram och sagt hej! Blev ett kort bröstpass med låga vikter och mellanhöga reps.
    Ä[/b]r så omotiverad att skriva ut de kassa övningarna så jag skippar det, men bänk, snepress, flyes och CC var det som gick idag.

J[/b]ag hade inte ens mjölk hemma så det blev vatten och protein pulver… Oj oj oj, det är bara att gå och lägga sig!

V[/b]i hörs ladies’n’gents:frust:

Oj då, låter inte bra :|

Lycka till med passet imon då!

Ta det coolt med armen och ta nya tag imorn, man kan ju inte vara på top alla dagar! Men som sagt, ta det lungt med armen och låt skiten ta sin tid.

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 332 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.