”Då kör vi” – STB mot sommarn

Home Forums Dagböcker ”Då kör vi” – STB mot sommarn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 332 total)
  • Author

Snygg form måste jag säga! Faktiskt något av en målriktning då jag själv börjat med deff.

Simma lugnt!

David Eriksson wrote:
    Snygg form måste jag säga! Faktiskt något av en målriktning då jag själv börjat med deff.
    Simma lugnt!

Tackar Tackar! alltid kul med feedback:)

Dagens pass är Bröst, Triceps & Axlar (Dagsvikt: 85,5kg)

+ 40 min promenad

Bröst:

Bänkpress:
    50 kg * 10 rep
    70 kg * 10 rep
    60 kg * 10 rep

Bänkpress med vinkel:
    39 kg * 15 rep
    59 kg * 12 rep
    60 kg * 10 rep * 2 set

Flyes med vinklad bänk:
    11 kg * 10 rep
    13,5 kg * 10 rep
    16 kg * 10 rep
    16 kg * 6 rep

Triceps

Pushdowns
    10 kg * 20 rep
    15 kg * 12 rep
    15 kg * 12 rep

Hantel bakom huvet:
    6 kg * 12 rep * 3 set

Axlar

Sidolyft med vinkel:
    6 kg * 20 rep
    11 kg * 12 rep * 2 set
    11 kg * 8 rep

Hantelpress
    13,5 kg * 10 rep
    13,5 kg * 12 rep
    16 kg * 10 rep
    21 kg * 5 rep

Starkt pass idag med grym kontakt på flyesen. Tog det dock lugnt på triceps och press p.g.a. skada! Hoppas kunna lägga upp lite nya bilder om ett par veckor, och med lite vassare form:)

Tjena!
    De proteinet jag kört med tidigare (och som ska handlas nästa gång igen) är Ultimate Nutritions Low carb Prostar whey – jordgubbs smak.
    Jag gav 499kr för 5lb(2,27kg), det är lätt att blanda o smakar enligt mig super, dock är ju smaken som baken:

Kör förtillfället Proteinfabrikkens Whey tech – skogsbärs smak(3kg 597kr), också helt ok men föredrar Ultimate nutritions protein…

A-wire wrote:
    Tjena!
    De proteinet jag kört med tidigare (och som ska handlas nästa gång igen) är Ultimate Nutritions Low carb Prostar whey – jordgubbs smak.
    Jag gav 499kr för 5lb(2,27kg), det är lätt att blanda o smakar enligt mig super, dock är ju smaken som baken:

Kör förtillfället Proteinfabrikkens Whey tech – skogsbärs smak(3kg 597kr), också helt ok men föredrar Ultimate nutritions protein…

Det blir att googla lite och läsa på. Tack för svaret:up:

Gillar din fysik, ser riktigt bra ut man;)

adolf1 wrote:
    Gillar din fysik, ser riktigt bra ut man;)

Tack, kul med positiv feedback! :dance:
    Det hjälper till i träningen då man vill leverera ett resultat till nästa bilder, vore ju tråkigt att inte se någon skillnad…

Känner mig riktigt trött idag. Har träningsverk som känns som ett enda stort blåmärke på hela ryggen… Och efter gårdagens pass så kommer jag känna samma på bröst, triceps & axlar senare idag!! Bra skit skulle jag vilja säga.:bb3:

Q:Sitter nån och ruvar på bra tips om mellanmål som är proteinrika så skriv gärna, jag är lite trött på det ”gamla vanliga”.

(Tycker att bilden passar ihop med hur jag känner mig just nu)

Idag var det dags för BEN & MAGE (+lite vader). Ett helt okej rehabpass. Känns lite tråkigt att inte kunna köra mer ben men det kommer väl med tiden. Får ladda upp för morgondagens pass istället, biceps & mer seriöst på magen! Ska ner med en polare som laddar upp med chips och cigg innan…:nono:

Ben:

Benspark:
    35 kg * 15 rep
    50 kg * 12 rep
    60 kg * 15 rep
    60 kg * 12 rep
    60 kg * 8 rep

Legcurl(sittande):
    35 kg * 20 rep
    50 kg * 15 rep
    50 kg * 12 rep

Hacklift:
    40 kg * 10 rep * 3 set

Sittande vadpress:
    25 kg * 22 rep
    40 kg * 15 rep
    40 kg * 13 rep * 2 set

Mage

Crunches på boll:
    20 rep
    13 rep + 10 kg
    20 rep + 10 kg

Crunches m. maskin:
    20 rep + 20 kg
    10 rep + 20 kg
    13 rep + 20 kg

Slänger upp en bild på dagens måltid + köpet efter benpasset
    .:P

*Glömde att skriva in 60 min promenad! Viktigt Viktigt:nod

Hittade en bild på mig som har ett par år på nacken…Men ser skillnad men tro mig, skillnaden är
    STOR! Jag hade nog runt 6% kroppsfett om inte mindre! Skönt att denna bild inte är relevant för tillfället.:

Det kommer att vara skitkul att lägga upp bilder i sommar då jag förhoppningsvis har en lite vassare form
    .:emo-thumb

Stor skillnad mellan bilderna ju :emo-thumb Jag hittade en bild på mig på facebook som är ifrån innan jag började träna, ska se om jag inte slänger upp den i min dagbok:p

Snugglez wrote:
    Stor skillnad mellan bilderna ju :emo-thumb Jag hittade en bild på mig på facebook som är ifrån innan jag började träna, ska se om jag inte slänger upp den i min dagbok:p

Det tycker jag absolut! Är ju skitkul att se skillnad.8)

Verkligen stor skillnad på bilderna :) också när det gäller maten :p

Idag vaknade jag 06:30! Det tog mig 3 minuter att komma upp ur sängen bara för att jag hade grym träningsverk!!!:frust: Det första jag sa idag var ”Inte fan kommer jag att träna idag!” Och det gjorde jag inte heller!

Men istället för gym så:
    * Simmade jag 15 längder! (sen fick jag ont i knät)
    * Promenerade i 40 minuter!

Det blir till att ladda inför nästa vecka, må den vara skadefri och välpumpad!

Och eftersom allt min gainer är slut så köpte jag nytt, det blev en del gainer & en del protein. Blir kul att testa då dessa är nya för mig.
    Slänger med dagens lunch bild: Panerad fisk & potatis + sallad

Bra förändring på bilderna, din mat ser jävligt god ut också. Farligt att kika in här när man dietar. Semlor och grejer, oj oj oj.

Skaplig förändring. En semla vore ju inte så dumt =P

Det ska va lite flöt med, jag som inte går på diet (än:p) kan ju köra på plus minus taktiken liksom… Men skrattar bäst som skrattar sist, snart blir det väl jag som kör sista minuten deff!

Tog en Gainer nyss, den var helt okej. Smakade väldigt mycket choklad, nästan lite för mycket. Och så tyckte jag att det var lite protein i varje servering (40g/port = 8 gram protte) Men det går ju att jobba runt (dubbla).

Tycker att en punkt på gainer beskrivningen var lite rolig, att de pointerar det i 1 av 9 punkter!:D

”Awesome Taste Guaranteed”

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 332 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.