- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 maj, 2009 at 22:06 #632650Anonym anvandareMember
Tack:[/b] Wanted, dragon_skull, Odane, Nemo, Spikis, David Näslund för era kommentarer.
H[/b]jälper i tider som dessa då man försöker övertyga sig själv att det är kul att träna ben….. O[/b]ch det verkar faktiskt funka.
O[/b]ch för er (och alla ni andra som kikat in)[/b] så tänkte jag bara slänga upp en bild på mina luncher här om dagen. B[/b]lir en liten avslutnings teaser
på denna vecka till alla er diet kämpande där ute…:p
K[/b]an bli ett pass imorrn, lite finlir isf.
T[/b]revlig Helg28 maj, 2009 at 22:09 #632651Anonym anvandareMembershit va jag blev hungrig nu får bli lite solros frön :S fågel mat fan
28 maj, 2009 at 22:12 #632652Anonym anvandareMemberDet där såg för gott ut
29 maj, 2009 at 17:04 #632653Anonym anvandareMemberMorr såg gott ut Aja har väl nån månads dietande kvar, kanske mer också… får se hur det blir helt enkelt! :p
31 maj, 2009 at 21:53 #632654Anonym anvandareMemberOj oj Staffan, vilken hejare du verkar va i köket! Du får ta och dela med dig vettja! :p
Du undrade om PT-utbildningen. (Btw du har rätt, jag har gått den ) Svårt att bara skriva om den, vad vill du veta? Jag gick SAFE eftersom det var den bästa att gå om man vill ha jobb på Sats. Allt som allt pågick den i 8 intensiva veckor, med teori, anatomi, styrketräningsinstruktörsutbildning (shit vilket långt ord…), teoretisk PT-del och massa mer. Man går ganska långa och intensiva dagar, men lärarna är fantastiskt duktiga och det är skönt att kursen varit så intensiv när den väl är över…
Men du skulle gå PT-skolan va? Jag har hört att den ska va riktigt bra, och vi har en hel del PTs på Sats som gått den.
PT som yrke är världens bästa jobb, det kan jag GARANTERA dig! Du verkar också vara väldigt intresserad av andras träning och väldigt påläst, så jag tror det yrket skulle passa dig perfecto!
31 maj, 2009 at 22:20 #632655Anonym anvandareMemberhannav86 wrote:Oj oj Staffan, vilken hejare du verkar va i köket! Du får ta och dela med dig vettja!Du undrade om PT-utbildningen. (Btw du har rätt, jag har gått den ) Svårt att bara skriva om den, vad vill du veta? Jag gick SAFE eftersom det var den bästa att gå om man vill ha jobb på Sats. Allt som allt pågick den i 8 intensiva veckor, med teori, anatomi, styrketräningsinstruktörsutbildning (shit vilket långt ord…), teoretisk PT-del och massa mer. Man går ganska långa och intensiva dagar, men lärarna är fantastiskt duktiga och det är skönt att kursen varit så intensiv när den väl är över…
Men du skulle gå PT-skolan va? Jag har hört att den ska va riktigt bra, och vi har en hel del PTs på Sats som gått den.
PT som yrke är världens bästa jobb, det kan jag GARANTERA dig! Du verkar också vara väldigt intresserad av andras träning och väldigt påläst, så jag tror det yrket skulle passa dig perfecto!
Tack för infon:
Ja man blir ju inte mindre sugen av att läsa det du skriver. Det skulle vara kul att ha som deltidsjobb i mitt fall och sen för sin egen del…:up: Jag tänkte väl dels på om du kan rekommendera studiemedel så som böcker, data program och dyl. Jag ska ju gå PT- skolan förberedande kurs nu 13-14 Juni så vi får se hur sugen jag blir:|. Jag bor ju liksom 25 mil ifrån STHLM så det blir att läsa på distans, verkar inte finnas nåt närmre.1 juni, 2009 at 20:27 #632656Anonym anvandareMemberKondition och annat onyttigt[/b]
Ja, jo, idag blev det ca 90-120 min promenad totalt, lite svårt att uppskatta när man går på jobbet.
Men det är ett bra stek framåt då jag tänkte slipa bort ett par kilon under Juni. Bara skära ner lite på portionerna
och öka antalet fett förbränningstimmar. Avslutade dagen med att simma och ta en öl, men ligger inte på kalori överskott så det är kalas.Om kroppen håller så tänkte jag iaf köra lite tyngre(fortsätta köra tungt) pass under ”dieten”.
Har införskaffat ett par nya K2 inlines så det är en kul motionsform, ska iväg ett varv nu så det blir lite mer BURN!Ut i solen igen…
Hade gott / STB[/b]2 juni, 2009 at 16:12 #632657Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Tack:[/b] Wanted, dragon_skull, Odane, Nemo, Spikis, David Näslund för era kommentarer.
H[/b]jälper i tider som dessa då man försöker övertyga sig själv att det är kul att träna ben….. O[/b]ch det verkar faktiskt funka.
O[/b]ch för er (och alla ni andra som kikat in)[/b] så tänkte jag bara slänga upp en bild på mina luncher här om dagen. B[/b]lir en liten avslutnings teaser
på denna vecka till alla er diet kämpande där ute…:p
K[/b]an bli ett pass imorrn, lite finlir isf.
T[/b]revlig Helgohh… trots att jag precis ätit blir jag hungrig av att se dina matbilder!!
2 juni, 2009 at 16:19 #632658Anonym anvandareMemberFasen vad god den där maten såg ut!
Lycka till med deffandet får man väl också säga :up:2 juni, 2009 at 18:03 #632659Anonym anvandareMemberSer ut att rulla på rätt bra här inne. Hur är det med armbågen och så nu?
Jobbigt att se bilden på hamburgaren och lasagnen varje gång man trycker upp din journal, måste skriva in lite mer kommentarer nu Staffan! :p2 juni, 2009 at 19:02 #632660Anonym anvandareMembernible wrote:Ser ut att rulla på rätt bra här inne. Hur är det med armbågen och så nu?
Jobbigt att se bilden på hamburgaren och lasagnen varje gång man trycker upp din journal, måste skriva in lite mer kommentarer nu Staffan! :pTjena, jo det rullar på tycker jag. Armbågen går upp och ner, just nu är det bra.:emo-thumb Blir nog lite lättare bilder nu när jag går på ”mini diet”.
2 juni, 2009 at 20:34 #632661Anonym anvandareMemberEtt jäkla reportage och skriveri[/b]
Då har man gått första riktiga diet dagen, och om jag räknat rätt så var det en jvla vrålstart…
Svettades sönder när jag körde intervall på cross trainern:p, maten har jag hållit nere och träningen var intensiv och relativt tung.
Jag kommer inte att köra så hårt alla dagar då idag var en monster start, men
kommer att äta mindre portioner och köra mycket cardio.Kolla in min näringskalkyl under spoilern!:up:
[/b]
Bröst, Triceps & Fettförbränning:Bänkpress:
50 kg * 15 rep
90 kg * 8 rep
95 kg * 4 rep
80 kg * 8 repHantelpress m. vinkel:
34 kg * 8 rep
41 kg * 3 rep PB
28,5 kg * 8 repFlyes:
13,5 kg * 8 rep
13,5 kg * 12 rep * 2 setPushdowns:
20 kg * 12 rep * 3 set
+RotationscuffarCross Trainer:
Tot: 20 min – 437,1 kcal
Promenad:
40 min = ca 150 kcal
Styrkepass:
ca 150 kcalTotalt: – 737,1 kcal
Mitt näringsintag(Fet kalkylerat tycker jag själv)[/b]
Frukost:
1 banan & 5dl yoghurt
Protein: 18,1g
Fett:15,5g
Kolhydrater:45,2g
Kcal: 398,1
[/b]
Lunch:
Tacosoppa(ca 5dl)+ tillbehör
Protein: 25g
Fett: 10 g
Kolhydrater: 300g
Kcal: ca 600
[/b]
Mellanmål:
1 banan, fruktkvarg, 2 st Fat burner tabl + 1 omega 3
Uppskattar värdet
Protein: 30g
Fett:10g
Kolhydrater:100g
Kcal:ca 600
[/b]
Efter träning:
1 banan, 3dl mjölk, 1 dl proten, 1 riskaka, 1 omega 3
Protein: 39g
Fett: 15g
Kolhydrater: 64.5g
Kcal: 397.1
[/b]
Middag:
Lax & Sallad
protein: 23g
fett: 12,5 g
Kolhydrater: 0g
Kcal:200
[/b]Totalt: [/b]
Protein: 135,1 g
Fett: 68 g
Kolhydrater: 506 g
Kcal: 1655,2Nu kanske inte allt stämmer till hundra men jag är jvligt nöjd iaf att kunna räkna ut allt på ett ungefär… Be nice:
Press Here!Kommentar:
Jag har för mig att jag ska få i mig ca 2700-3000kcal om dagen för att ligga på +-0.
Om jag nu fått i mig ca 1656 kcal och gjort av med ca 740 kcal så ligger jag på en jvla diet. Input – 918,1 kcal! Till godo – 1982 kcal mindre än vad jag brukar få i mig?!
Nu kan ju jag ha räknar fel på ett par hundra kcal för lunchen tex, men man
känner att maten har varit under ”diet mode”.
Vikt 85,9 kg just nu, siktar väl på kanske 83 kg i slutet av Juni…2 juni, 2009 at 21:24 #632662Anonym anvandareMemberser riktigt bra ut killen! alltid kul med uträkning på dagens kost jobbigt bara när hungern smyger på än under kvällen :S lycka till
2 juni, 2009 at 21:58 #632663Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Tack för infon:
Ja man blir ju inte mindre sugen av att läsa det du skriver. Det skulle vara kul att ha som deltidsjobb i mitt fall och sen för sin egen del…:up: Jag tänkte väl dels på om du kan rekommendera studiemedel så som böcker, data program och dyl. Jag ska ju gå PT- skolan förberedande kurs nu 13-14 Juni så vi får se hur sugen jag blir:|. Jag bor ju liksom 25 mil ifrån STHLM så det blir att läsa på distans, verkar inte finnas nåt närmre.Det är verkligen världens bästa yrke! Så himla kul och ingen dag är den andra lik. Vill man så kan man ju träna med sin PT-kund och få betalt för det, samtidigt som det verkligen brukar uppskattas av kunden att få träna med en kunnig och duktig förebild!
Vi fick ju litteratur, det ingår liksom i utbildningen. Eftersom vi går olika utbildningar kommer du få annan kurslitteratur. Den som jag läste va ju Safe´s egen litteratur.
Men jag kan varmt rekommendera att läsa på en massa om anatomin, gärna lära dig musklerna på latin (va iaf stort prov när jag pluggade). Näringslära är ju självklart, men de verkar du redan va påläst på.Sen min egen rekommendation är att läsa idrottpsykologi för att bli en bättre PT. Träning handlar mest om mental träning och psyke, därför har jag läst Knopp & Kropp skriven av Anders och Johan Plate (om jag inte minns fel). Står massa bra om hur hjärnan funkar vid träning och mycket om hur man tränar elitidrottare.
Hoppas du fick lite inspiration och fråga gärna om du undrar nåt.
Kul med dieten förresten. Lycka till och kör hårt! Vi får peppa varann, nu närmar sig beachen med stormsteg!
3 juni, 2009 at 21:12 #632664Anonym anvandareMemberLax och sallad, diet a la pro
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.