- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 mars, 2009 at 11:34 #632410Anonym anvandareMember
Ok, va skönt det då. Kämpa på nu!!
6 mars, 2009 at 17:18 #632411Anonym anvandareMemberDå var fredagsträningen avklarad, blev ett mini pass med inslag att rehab…
Körde främst BEN men slängde in vader och mage lite.Det blev:
Benspark, legcurl, knäböj & hackliftSittande vadpress & en magövning på boll
Höga reps (upp till 20) * 3 set! Snacka om rehab.
Nu är helgen kommen och det blir nog endel flytande kalorier.
Ska ju iväg på tisdag och göra en mätning så det är bara att fläska på…:pop::pop:7 mars, 2009 at 18:47 #632412Anonym anvandareMemberQuote:Nu är helgen kommen och det blir nog endel flytande kalorier.Underbart!
Får man fråga anledning till att du kör rehab?
(Skit i att svara om du inte vill).8 mars, 2009 at 13:29 #632413Anonym anvandareMemberHan har problem med sina axlar och armbågar tror jag:(
8 mars, 2009 at 15:31 #632414Anonym anvandareMemberDavid Eriksson wrote:Underbart!
Får man fråga anledning till att du kör rehab?
(Skit i att svara om du inte vill).adolf1 wrote:Han har problem med sina axlar och armbågar tror jag:(Det stämmer, jag har tennisarm, glapp i axel fästet eller vad man ska säga och lite ont i knät efter ett tyngre pass i benpressen… Så det blir lite rotations övningar och stretching…
Lite därav att jag sök upp en PT. Fick lite blodad tand och ska nog gå en prepp. kurs för PT i Stockholm för att se om man skulle gå Steg 1 på PT Skolan.10 mars, 2009 at 07:46 #632415Anonym anvandareMemberMåndagens träning ställdes in, så istället så blev det:
60 min slö promenad på jobbet
40 min snabb promenad på e.mHar varit och lånat 3 böcker nu. Stretching, Anatomi & Fysiologi i idrotten och Näroingslära. Den sistnämda av Fredrik Paulun , en bra bok som jag pljöt halvvägs igenom och finner intressant…:read:
11 mars, 2009 at 06:34 #632416Anonym anvandareMemberDå ska jag börja på min nya schema som jag fick från min PT, Johanna. Vi får se om det funkar…
Jag slänger upp de resultat jag fick i gårdagens analys. Vägde b.l.a. in mig på 84,5kg med 17% kroppsfett, lite mer än mitt tidigare 6%-10% (2 år sen).
Låg bra till förutom på BCM/ECM sektionen som var lite off.Slänger upp de böcker jag håller på med. Kanske nån som läst dem och kan ge ett omdöme eller tipsa om andra liknande böcker.
11 mars, 2009 at 09:29 #632417Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Då ska jag börja på min nya schema som jag fick från min PT, Johanna. Vi får se om det funkar…
Jag slänger upp de resultat jag fick i gårdagens analys. Vägde b.l.a. in mig på 84,5kg med 17% kroppsfett, lite mer än mitt tidigare 6%-10% (2 år sen).
Låg bra till förutom på BCM/ECM sektionen som var lite off.Slänger upp de böcker jag håller på med. Kanske nån som läst dem och kan ge ett omdöme eller tipsa om andra liknande böcker.
Intressant, men vad är BCM/ECM?
11 mars, 2009 at 10:06 #632418Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Då ska jag börja på min nya schema som jag fick från min PT, Johanna. Vi får se om det funkar…
Hej!
Ett tips på en bok som jag tycker om är Total Stabilitetsträning skriven av Elphinston. Inte så mycket rehab med vikter i boken men en hel del med egen kroppstyng osv.11 mars, 2009 at 13:50 #632419Anonym anvandareMemberKul med böckerna, tänkte läsa nåt i den stilen jag med.. Näringslära för mig själv så jag kan dra nytta i min framtida träning.
11 mars, 2009 at 13:53 #632420Anonym anvandareMemberadolf1 wrote:Intressant, men vad är BCM/ECM?Tjena, de står för följande:
BCM=Body Cell Mass
ECM=Extra Cellulär MassaSom jag förstår det (och det kan ju vara fel då jag inte studerat länge)[/b] så ska dessa två ligga lika för bästa resultat. Det är hur mycket mina celler kan ta upp den näring som jag får i mig… Och enligt tabellen så kan inte min kropp/celler dra nytta till 100% av de jag får i mig.
Låter det rimligt eller är jag ute och fiskar?!:nerd:
Tack för boktipset Tess, jag har bara 2 böcker kvar nu att läsa så det blir att leta efter ”Total Stabilitetsträning ”.
Tar gärna tips om allt från studiemedel till erfarenheter om just PT skolan . Jag tänkte läsa på ett tag och sen om intresset fortfarande finns så söka in till utbildning för att ha det som extra grej och mitt eget intresse/träning.
11 mars, 2009 at 19:22 #632421Anonym anvandareMemberIdag var tanken att jag skulle börja färsk med det schema som Johanna(PT) hade gjort. Kommer ner och ska dra igång, börjar med armhävningar som går ovanligt slött….
1. 30 rep 2. 20 rep 3.15 repHantel pressen går lika dåligt den med:
21kg * 12
21 kg * 10
21 kg * 8Sätter mig iordning för flyes, kör 8 st a la 13,5 kg…Har NOLL krut i kroppen.
Blir bara jvligt sur och skiter idet här, går hem och muttrar lite… Katastrof dag idag. Får ladda batterierna och hoppas att morgondagen blir bättre.Jag skulle nog kunna animera min min idag ganska enkelt: 😥
11 mars, 2009 at 19:26 #632422Anonym anvandareMemberHar nyss inhandlat en våg på tradera så jag kan räkna ut lite mer vad jag äter. Skit vilken gymnörd tjejen tycker jag är men va fan, det kostar ju att ligga på topp…
Målen just nu är iaf att köra lättare (10-15 rep) i ca 4 veckor för att förhoppningsvis kunna köra tyngre om axlarna pallar. Och då med Kreatin.
11 mars, 2009 at 20:35 #632423Anonym anvandareMemberBara kämpa på, alla har vi dåliga dagar i gymmet… Skaka av dig det och ladda om som du säger. Kör hårt
11 mars, 2009 at 21:11 #632424Anonym anvandareMemberSer bra ut här med Blir att kolla in här oftare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.