- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 juni, 2007 at 15:04 #872876Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Men så är det där med att känslorna brottas i skallen på mig… ”Vad ska du träna för” ”En sån där kropp kan du bara drömma om” ”Träningen är bortkastad, för du kommer ingenstans i alla fall!” Samtidigt som jag försöker övertala mig själv att jag ska träna för min egen skull, att jag klarar allt bara jag vill (och jag vill! :nod ), jag blir starkare och får en snyggare kropp 😮
Om enda anledningen till att du tränar är att få en snyggare kropp gissar jag på att det kan vara anledningen till att motivationen sviktar ibland. Hur ens kropp formas och ändrar utseende pga träningen bör enligt mig endast ses som en del av huvudanledningen till att man tränar – nämligen för att kroppen behöver det, både fysiskt och mentalt för att ”må bra”. För att gå offtopic vill jag påstå att fokus idag när folk tränar har alldeles för mycket inriktats på att ”bekämpa övervikt”, inte att komma i god fysisk form (då menar jag inte fysisk som estetiskt tilltalande). Känner ett flertal personer med både 10 och 20 kgs övervikt i rent fett som är i betydligt bättre fysisk form än folk som ligger på normal fettprocent. Kort och gott, försök fokusera mer på allt det andra positiva ökad aktivitet leder till än just att kilona skall rasa (då ”kommer det av sig själv”).
Kör hårt och glöm inte klyschan – Ha roligt!
9 juni, 2007 at 07:40 #872877Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Tack!Ja, om inte av en slump på Ica , så får vi väl planera in en hinderbanedag…
Tack, du med! :nod
vi får väl se…. du vet jag och planering m andra! hmhm…jaja vi kanske kan få in ett pass, det ska nog inte vara helt omöjligt. vore KUL också! men under sommartid så vet du ju;kör vid kl 5:D
innan värmen kommer:| , för då går det inte!
KUL m alla PB:n, du är grym!
Ha de!9 juni, 2007 at 07:44 #872878Anonym anvandareMemberva du e duktig stumpan!!kul att läsa i din jornal..bra pass och alltid kul och peppande med pb elelr hur..tänk framåt…och ha kul som sagt..
finns här vettu..ska du simma o bada idag kanske ta med ngn some tokig o bara vill kasta bol eller frisíe hela dagen,de bränner gött;)varma sommar kramar
9 juni, 2007 at 17:26 #872879Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Tack!
Jovars, alltid kul att veta att man blir bättre (iaf på papper)… Jag har ju så svårt att ”se mig själv” tyvärr
Nja, jag ska iväg å köra BodyCombat och fightas ordentligt… Ser nu att det ”bara” är 3 anmälda… Igår var jag sälv på passet!Men det kanske blir sol och vattenlek sedan, vem vet!
du vet varför du inte kan ”se dig själv” oh de beror på att man ser sig varje dag..lite på pappret måtten vågen o folks komentarer..kör hårt bruden ..jag tror på dig varma kramar
9 juni, 2007 at 21:48 #872880Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Jo, det är klart, men inte i spegeln. För jag har inte fått upp min spegel här hemma ännu… 😮Om jag litar på att JP skriver rätt vikter på pappret så har jag ju blivit starkare. :nod Men måttbandet, jag vet inte riktigt. Har inte använt det på länge… Jag låter Annelie mäta mig vid nästa BIA-mätning istället…
Folks kommentarer? Em, ja, inte från ALLA dock…
Tack! Kram T-bax
ja sedär de låter bra..emn på kort syns de iaf..ta bar de posetiva o lysna på va jp har o säga om resten..
9 juni, 2007 at 23:28 #872881Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Jo…Jag vet inte om det syns på kort heller… JAG kan inte se det…
Hmmm, men det är ju så svårt när det negativa är ”starkare”
Jag kör så hårt som JP vill, resten får framtiden utvisa…
rätt instälning där gumman de e bra!!
vi ser tänk på de;)natti kram..11 juni, 2007 at 09:17 #872882Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Tack!Ja, jag får väl lägga upp bilder vartefter så får du säga att jag ser bättre ut, OK?
Nattkram!
blir kalas bra..när somnade du i kväll då?
sj somnade ja runt fem i morse herrej*vlans sol asså:p
ut o gå så bräner de bra..släng upp bilder, ska bli kul…sköt om dig..klia inte sönder dig;)11 juni, 2007 at 12:20 #872883Anonym anvandareMemberGreat that you found news muscels! Det gillar VI!
Sånt är alltid spännande!
Själv brukar jag finna dom då jag lånar mammas häst då och då och rider en tur. Shit vilken träningsvärk man får i insida lår och rumpen! haha
ha en bra dag på the job! /J.12 juni, 2007 at 07:47 #872884Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Efter en rolig och slitsam men framförallt varm arbetsdag var det dags för ett träningspass. Brukar alltid köra Core på måndagar, men det hanns inte med idag eftersom jag var i Arvika just då… Jag kom hem strax runt 18-tiden… Och körde sedan BodyAttack kl.19.30.Under dagen hade jag fått i mig drygt ½-liter vätska. Och de var ingen bra uppladdning för träningspasset… Redan efter första låten kom krampen i vaderna… Men jag körde på så gott jag kunde och så här såg det ut efter en timme…
BODYATTACK [img=http://www.cosgan.de/images/smilie/sportlich/a045.gif]Medelpuls: 147
Maxpuls: 180
Kaloriförbrukning: 674 :buttrock:Men frågan är vad man ska ladda med när det är så varmt för att slippa krampen i vaderna? Salt? Kreatin? Massa kolhydrater eller BARA vatten?
På torsdag ska min bil fixas, 1940:- kommer det gå på, men då har jag en behaglig arbetsmiljö sedan och jag slipper förlora så mycket vätska under dagen…
kul o läsa din tränings fajtning !!!
angående kramp…så på mig i alla fall funkar bara vatten vatten vatten !!!
jag hade problem med det i mina yngre år när ja tävlingslöpte…men med regelbundet vätskeintag så var mitt problem löst..ta för vana o ha med dig en vattenflaska lite överallt… o se till o drick regelbundet ! det är mycket viktigt !! *ler*
Lycka till !!
12 juni, 2007 at 08:27 #872885Anonym anvandareMemberMåste säga att det är en väldigt spännade journal att följa
Skulle vilja ha hälften av din energi… Men mera bilder hade varit skoj :up:Kämpa på tjejen. / Annelie :emo-thumb
12 juni, 2007 at 13:42 #872886Anonym anvandareMemberJag tycker du är såå duktig! :nod Mycket utrymme för förbättringar so keep fightin’ ! :up:
12 juni, 2007 at 13:50 #872887Anonym anvandareMemberBara att kämpa vidare eller hur !!!!
12 juni, 2007 at 14:08 #872888Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Haha, Tack! Jo, jag fajtas rätt braOkej, jag får väl försöka dricka lite mer och oftare… Det är obehagligt när det kommer på natten. Kag kan ligga i sängen och vända/sträcka på mig i sömnen så får jag sendrag/kramp i ena eller båda vaderna. Och det enda som funkar då är att sätta ner benen i golvet och trampa hårt alt. ställa sig upp…
Jag dricker bara ur flaska…:o Flaskuppfödd:p Måste bara komma ihår å ta med flaskan hela tiden också…
Tack! Jag kämpar på! :emo-thumb
ja uscha att vakan mitt i nätterna med kramp i vaderna var ingen hit alls…*minns tyvärr* ja skrek ja ut…o mina päron hoppade upp o sprang till mitt rum o hittade mig mot väggen i strech ställning !! *asg*
men som sagt, men med en jämn vätske nivå så är det första steget mot kramp fria vader !!
12 juni, 2007 at 14:56 #872889Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Ja, det är hemskt! Och har man otur så ligger det en hund ivägen när man har bråttom upp också…Jag bor ju visserligen själv och har ingen som kommer springandes om jag skriker… Eller ja, Devil möjligtvis…
Ska väl dricka lite extra nu då innan träningen… Har ju BÅDE träning med JP och BodyJam idag… Direkt efter BodyJamen är det reslease av Nya BodyCombat-passet… Men 3 timmar träning på rad… :ph34r: Då blir inte JP glad på mig… :nono:
för att göra det mer korrekt så bor ja självklart numera oxå själv, hade problem som sagt i yngre dar då ja bodde hemma, till mina pärons fasa !!
ojoj 3 timmars träning…se till o dricka !! o gärna slänga i dig lite energi mellan passen… lycka till !!
12 juni, 2007 at 15:43 #872890Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Tack! Mycket utrymme? Jovars, jag har väl många år kvar att leva. Men det känns så hopplöst. Om man tycker att man har gjort sitt bästa och så är de iaf inte nöjda…Omständigheterna och parametrarna för ens bästa ändras hela tiden i samband med våra målsättningar och så ska det vara. :up:
Din journal heter lägligt nog ”I Strävan mot målet” och tom de som tävlar strävar efter bättre annars kan man bara stanna upp till ingenting och det vill vi väl inte va?! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.