Dag för dag hos Ronja

Home Forums Dagböcker Dag för dag hos Ronja

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 178 total)
  • Author
    Combatgirl wrote:
    I helgen ska jag pumpa i massor av timmar…

Det är ÄNTLIGEN dags för BodyPump-utbildningen!

Men jag och storstad (Stockholm) rimmar inte bra, så vi får väl se om jag hittar hem igen…

Hoppas det blir en kanon utbildning :up:
    Jag önskar dig ALL LYCKA!
    Bästa hälsningar/J. ;)

KUL helg! :-)

Combatgirl wrote:
    Idag var det 2:a dagen på kursen… Skitnervös var jag imorse när vi skulle filmas och ”kritiseras”. Vaddå, jag har ju stått på en scen förr, för betydligt fler; sjungit, dansat och spelat teater… Har ju gått i musikklass och varit med på åtskilliga framträdanden… Men det här var ta mig faen värre!

När vi visade upp ”vår låt” idag var vi 3 instruktörer som ledde varsin grupp i olika delar av salen och låten var på så alla hörde den samtidigt, men man hör ju också vad de andra instruktörerna säger och gör de annorlunda än vad man själv gör så blir man ganska osäker… En av de andra som har axellåten började med pushupsen en 8:a för tidigt (på postitions 8:an) Vilket gjorde att hon sa att det var 4 singlar kvar, När det i själva verket var 8. Men DET hade jag koll på… Så de i min grupp visste vad som gällde, för de ska bara lyssna på mig…

Något som var riktigt kul, var en kille som hade utfallslåten, på ett ställe ska man ner på 2, upp på 2 och efter 2 åttor gör man singlar. Han BÖRJADE med singlar och sedan när vi skulle dubbla tempot gjorde han det också… Jag har aldrig gjort så många utfall så snabbt tidigare!

Imorrn ska vi filmas igen och jag får reda på om jag blir godkänd eller inte.

Jag ska öva lite till så snart Patrick har somnat… Jag övade igår, han somnade fort… Hade inte så hög volym, men efter en stund började han snarka så in norden så jag var TVUNGEN att höja volymen för att höra… Han märkte inget.

När jag kom hem idag knallade jag och Patrick iväg till Vanadislunden och fotade. Han tog väl runt 150 bilder på mig, så det blir kanske en ny bild här snart…:emo-thumb

Efter det åt vi pizza, tyckte att jag var värd det idag…

Hej hopp!
    Verkar som NI haft en KUL:D och givande helg trots lite missärer m stulna saker. Trist att folk INTE kan låta andras saker vara ifred. Illa gorilla :nono:

Ha nu en fin och hektisk söndag!
    Bästa hälsningar/J. ;)

Kämpa PÅ!

Fina bilder, fortsätt så: ALLT som höjjer en och är positivt skall man upprätthålla!
    Ha en fin vecka! /J.

Lycka till m hundutställningen!

Combatgirl wrote:
    Just nu kan jag inte vara STOLTARE över min hund! Åh, vad han var duktig idag! Han vann överlägset över alla hannar, men en tik tog honom på slutet p.g.a. domarens egna åsikter 👿 Ut med domar´n och in med Nalle puh!

Omdöme:
    ”Tillräckligt maskulin och tillräckligt med benstomme. Mörka fina ögon. Bra bett. Acceptabelt nosparti och skalle, som dock skulle önskas mindre sotigt. Bra kors. Tillräckligt utvecklade lårmuskler. Outvecklat bröst och skuldra. Rör sig bra. Skulle dock önska honom mera musklad.”

Han är godkänd enl. rasstandarden, men domaren värderar det som de gillar och hon ville ha rena färger. Han är lite suddig/sotig, men jag tycker bara att det är charmigt!

Nåja, det kommer fler utställningar!

Sedan hur det stavas vette hundan , men hunden är as snygg!
    Vill också ha :( , men tid finns inte :| så det får nog vänta. hellre hund än barn :p
    hahaha….
    Ha en fin dag. Kämpa på! /J.

Va fina ni är, du och hunden :) Du är jätteduktig tjejen, ibland förstår jag inte ens hur du orkar ha denna sprudlande energi alltid. Jättekul att läsa! Hoppas att det lsöer sig med gymmet och att du får göra videon där, eller nån annnanstans.. Kram

Combatgirl wrote:
    Just nu kan jag inte vara STOLTARE över min hund! Åh, vad han var duktig idag! :emo-thumb Han vann överlägset över alla hannar, men en tik tog honom på slutet p.g.a. domarens egna åsikter Ut med domar´n och in med Nalle puh!

Omdöme:
    ”Tillräckligt maskulin och tillräckligt med benstomme. Mörka fina ögon. Bra bett. Acceptabelt nosparti och skalle, som dock skulle önskas mindre sotigt. Bra kors. Tillräckligt utvecklade lårmuskler. Outvecklat bröst och skuldra. Rör sig bra. Skulle dock önska honom mera musklad.”

Han är godkänd enl. rasstandarden, men domaren värderar det som de gillar och hon ville ha rena färger. Han är lite suddig/sotig, men jag tycker bara att det är charmigt! ;)

Nåja, det kommer fler utställningar!;)

Grattis!Så fin han är. Vi vill också ställa ut våran lille kille, han får bara ta sig ur den värsta trotsperioden som han är inne i just nu :) Grattis igen!

Combatgirl wrote:
    Finns det egentligen något bra ”recept” på sömn? :|

Bra träning… Bra kost…

Jag äter bättre, har tränat hårt idag (men inte försent). Gå upp tidigare kanske ni föreslår, men nej, det funkar inte. Det har jag redan provat….

Resultatet av att gå upp tidigare. Jag blir jättetrött på dagen och skulle utan problem kunna sova middag. Men om jag står över det, lägger mig runt 22-tiden så vaknar jag igen efter bara 2-3 timmar och hur lätt är det att somna om då?! :frust:

Nej, men om jag däremot är vaken till kl.2-3 på natten och somnar då så kan jag sova nonstop till 11-tiden nästa dag. Om inte Devil vill ut tidigare… Men han sover gärna han också…:)

Är det så att vissa är födda med ”nattrytm” att de helt ENKELT inte KAN sova under vissa timmar av dygnet, och varför i så fall? :what:

Bestämma SIG! det finns ingen annan utväg, jag vet att det är svårt men genom att BESTÄMMA sig för något uträttar man stor dåd!
    Det spelar ingen roll vad det gäller, sedan är vi olika av naturen och vissa har lättare för diciplinen och kontrollen än andra. Men det går att TRÄNA upp!
    Kepp on trying!Klart vi ska titta på en dag då vi kan köra lite ihop, lite körigt just NU men i sommar kanske?
    Ha en fin helg.
    /J.
    ps.mailar dig mitt svar som, du undrade över om en stund.ds

Combatgirl wrote:
    Finns det egentligen något bra ”recept” på sömn? :|

Bra träning… Bra kost…

Jag äter bättre, har tränat hårt idag (men inte försent). Gå upp tidigare kanske ni föreslår, men nej, det funkar inte. Det har jag redan provat….

Resultatet av att gå upp tidigare. Jag blir jättetrött på dagen och skulle utan problem kunna sova middag. Men om jag står över det, lägger mig runt 22-tiden så vaknar jag igen efter bara 2-3 timmar och hur lätt är det att somna om då?! :frust:

Nej, men om jag däremot är vaken till kl.2-3 på natten och somnar då så kan jag sova nonstop till 11-tiden nästa dag. Om inte Devil vill ut tidigare… Men han sover gärna han också…:)

Är det så att vissa är födda med ”nattrytm” att de helt ENKELT inte KAN sova under vissa timmar av dygnet, och varför i så fall?

Jag går alltid och lägger mig senast klockan 22 oavsett dag. Fastän jag inte är trött, det blir ju trots allt vila, man kan ju ligga och läsa eller så. Det är en vanesak, i början är det svårt men efter ett tag så vänjer man sig.

Och som vanligt så kör du på hårt! Fortsätt så!:D

Om du inte kan sova så kan det vara en bra idé att gå till en läkare och få stilnoct utskrivet

Busigt att försova sig! :-)

Hde känt exakt samma sak!
    Haha, jag är ju en kontroll freak ut i fingerspetsarna! :P

Combatgirl wrote:
    Nu ska jag ut på morgonpromenad i det vackra vädret. Fick just en kamptrasa uppslängd på tangentbordet = Någon som är på bushumör och vill ut… ;) :D

Tar på pulsklocka och återkommer med resultat…. :emo-thumb

C U!

Vilken sorts jycke är det du har?

Har du blivit bannad från Kollo?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 178 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.