Dag för dag hos Ronja

Home Forums Dagböcker Dag för dag hos Ronja

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 178 total)
  • Author
    Fighterbabe wrote:
    21 kg på 5-6 månader?! ;) Självsvält eller?:

Jag var med i Viktväktarna! Räknade points och höll på. Kunde gå ut och festa på helgen så länge jag sparat ihop points till det och ändå få minus på vågen. Tränade en hel del pass, mest aerobics och step-up. Blev nog en 4-5 pass i veckan! Just det här att väga sig blev så negativt i slutet, eftersom jag var så van att få minus varje vecka att jag blev besviken när det ”bara” var 1 hg minus, och istället för att hantera besvikelsen blev det att jag föll tillbaka i gammalt beteende. Tröstar med något gott likväl som firar med något gott! :nono: Bättre då att bjäla och sen gå vidare! 😥

Fighterbabe wrote:
    Tack! ;) Hur gammal är han nu då? Devil trotsar från morgon till kväll, men det gäller bara att visa vem som bestämmer, vem som är ledaren…

Just nu håller vi på och övar bort vissa dominansbeteenden, som t.ex. det traditionella krafsandet… :)

Kämpa på så har du en underbar livskamrat sedan.

Hittade något fint till alla rottisälskare:
    [http://www.bamsesbollar.se/webshop/visabild.asp?sida=rottbag.jpg&sida1=716&sida2=http://www.bamsesbollar.se&sida3=11384]

Hej tjejen!
    Våran kille är snart 20 månader. Han är otroligt trotsig men vi jobbar ständigt med honom och låter honom aldrig dominera så förhoppningsvis ger han sig nog snart :| annars är han supergo och lugn, det är just när vi går ut som han blir så ofokuserad på oss och nyfiken på ALLT annat…Krafsandet som du nämnde är också väldigt roligt tycker han…grannarna blir ju mindre glada :

Lycka till med träningen och din lille sötis!
    Kram Sofie!

träna på hårt nu

bra det!!! men inte lika sötnos som vad du är….blir aldies för mycket byter pass varje vecka olika ovöningar o allt blir för mycket orkar inte skriva då :P

bra det :) men inte lika söt som vad du är ;):$ skulle bli aldies för mycket att skriva byter ju pass varje vecka

mmm sötnosen, men blir aldies för mycket 2 muskel brupper varje dag måndag til fredag sen byuter de pass. skulle bli för mycket, jo om jag tar mig ner till karlstad så är de klart jag hänger med :) sötis

har nästan inga pengar dåligt med stash…kan bli svårt då :( hehe jasså..hehe klart han saknar mig de vet ja..saknar ju han med så ;)

Fighterbabe wrote:
    Jag missade visst PB:n på knäböjen… Gjorde många fler reps idag juh… :P

Knäböj:
    20 kg x 20 PB!!!![/b]:worship:
    20 kg x 15
    25 kg x 10 PB!!!![/b] :bb2:
    27,5 kg x 8
    30 kg x 6
    32,5 kg x 4

Duktigt! Knäböj är en faaavorit! ;)

Fighterbabe wrote:
    Tack! :) Fast jag kommer inte så djupt… 😮

Iofs, jag gjorde det på den sista när JP sa; ”Riktigt djupt nu!” Jag trodde han skulle tappa hakan, för så djupt hade jag aldrig gjort innan…

Tar lite tid att förfina tekniken samtidigt som man ska klara av mer belastning. Du är på G :up:

Fy kommer få platt rumpa av allt sittande i telefon här på kontoret!

Lunchpaus!

och en utfallsrunda runt vallgraven[/b]:D

härliga böjar… 20 reps är inte alls roligt :|

Fighterbabe wrote:
    Men platt rumpa är väl inget fel???:|

jo?

Kämpar på som aldrig förr, keep up the good work damen! /J.

Du är stenhård som ligger i och sliter!:up:

Fighterbabe wrote:
    Usch, jag vet varken ut eller in just nu. Samtidigt som jag tränar hårt och borde vara stolt över det jag har presterat så får jag bara mer och mer prestationsångest efter varje pass… :( :(

Jag trodde jag visste varför jag tränade, jag har ju ett mål. men bakomliggande orsak till målet tar för mycket energi och fokusen går åt fel håll… Jag blir bromsad och motarbetad och om jag åtminstone FÖRSÖKER vara glad och stolt över ett pass så får jag bara skit tillbaka!! :frust:

Då är frågan, varför ska man träna om man dåligt av det efteråt? Och varför mår jag MINST lika dåligt om jag INTE tränar? Det blir ju bara en ond cirkel! och har man för mycket att tänka på kan man inte sova heller… Det är hopplöst! 😥

Varför får du prestationsångest om det går bra?Har ditt fokus ändrats?Från vad till vad isånnafall?Och vem ger dig skit och bromsar och motarbetar dig när du försöker vara glad och stolt?Förklara lite mer!
    Det låter inte särskilt roligt,men det är bara du själv som kan ändra på något som du inte är nöjd med.
    Jag tycker du kämpar på duktigare än de flesta och borde inte alls ha någon prestationsångest eller låta dig bli nedtryckt av någon.

Fighterbabe wrote:
    Jag vet inte om mitt fokus har förändrats, men jag vet inte om jag egentligen tycker att det är bra NÅN gång… Det är andra som säger det… JP brukar säga det efter våra pass… 😮 Men prestationsångesten finns nog där jämt, men mer eller mindre påtaglig bara… Jadu, den jag får mest skit ifrån är väl min mamma… Hon tycker att kreatin är doping, proteinpulver är onödigt och man kan inte bygga muskler i de mängderna utan att använda doping. Hon har även sagt ”en sådan där kropp kan du bara drömma om” och andra nedvärderande saker om/till mig… 👿 Ska jag kanske tillägga att hon är idrottslärare?… :)

Vilka syftar du på då? : Aja, Tack!

Svettas du inte under passet och känner dig trött efteråt?Då har man ju gjort rätt bra ifrån sig!Lyssna på JP!
    Verkligen tråkigt att din mamma har en sådan syn på dina mål och dig överhuvudtaget.Rent elakt tycker jag!
    Det enda tipset jag kan ge dig där är att inte lyssna på henne.Hon har så fel man kan ha.Du och alla andra vettiga människor vet att det hon säger är fel.Så varför lyssna på henne?

Du MÅSTE tänka på att du gör allt det här för att du ÄLSKAR det du gör annars kommer det blir tufft!
    Du är grym, kör så det ryker/J.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 178 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.