- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 september, 2010 at 17:53 #63233Anonym anvandareMember27 september, 2010 at 17:53 #417099Anonym anvandareMember
Tänkte börja föra lite dagbok, för min egen skull så man har annat än skrynkliga block att se tillbaka på.
Kort presentation:
Ålder: 30
Längd: 179
Vikt i dagsläget: ca 74
Tränat i: ca 10månaderLite bakgrunds info.
Gick in på ett gym för första gången runt 95, gjorde alla misstag osv men fick med tiden någorlunda ordning på träning och kost (trodde jag då). Körde på i några år, kanske 4 sammanlagt. Tröttnade, vilket förmodligen hade mycket att göra med stagnerande resultat. Efter något år blev det några kortare perioder på gymmet för att sedan helt lägga av igen. Sedan blev det 3år i en atalje/studio med mycket tid vid dator och massor av dålig kost.Så för ca 10månader sedan bestämde jag mig för att köra igång igen, och denna gång försöka lära mig så mycket så möjligt för få bra resultat vilket förhoppningsvis leder till att jag nu inte ger upp igen.
Alla får göra som de vill och jag lägger inga värderingar på hur andra väljer att göra, men hälsan kommer numera före resultat för mig, därmed får man acceptera att muskelbygge tar tid, speciellt när man inte är 16år eller äter rosa piller. Jag har dock upptäckt att man kan få förvånande bra resultat med rätt träning.
En stor förändring för mig har varit att banka in i skallen att träningsvolymen måste ner och att det inte funkar att träna som proffsen.
Jag började lite snett då jag var lite lönnfet vid min nystart på gymmet, bulk på detta gjorde att vikten rasade iväg för mycket. Så 14e Juni började jag en diet, har nu gått ner ca 10kg och ska ner 2-4kg till för att sedan lägga mig på ett lagom överskott, tanken är att öka ca 1kg i månaden. Nog med det.
Jag tränar nu med en split som ser ut såhär
Dag1 bröst/axlar/triceps
Dag2 rygg/biceps
Dag3 Ben/mage
Dag4 vila
Dag5 börja om.Det är första gången jag kör igenom kroppen två gånger per vecka, och med ganska låg volym per gång. Ska bli spännande att se om resultaten blir bättre än mina fd Högvolymspass med muskelgrupper 1gång per vecka. Det känns hittills mycket bra. Har dock fått gå ner en del i vikterna pga av dieten.
Dagens päronvikter
Bröst
Snedbänk Smith: 60×6, 60×6, 65×6, 65×6, 62,5×6
Flyes hantlar rak bänk: 17,5×10, 17,5×8, 17,5×8Axlar
”militärpress” i smith: 50×6, 55×5, 50×6, 45×7, 40×10
Sidlyft sittande strikt: 12,5×8, 12,5×7, 9×13Triceps
Tricepsextension med rep: 25×8 22,5×10 20×10
Pushdowns rakt grepp: 30×12 35×7 32,5×8 30×8Nu ska jag smykolla ut genom fönstret där en filminspelning pågår.
27 september, 2010 at 18:09 #417100Anonym anvandareMemberVa bra Gober att du kör journal! Kommer kika in här titt som tätt och se hur det går.
(Jag antar att det är du på avataren? Maffigt är bara förnamnet).27 september, 2010 at 18:22 #417101Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Va bra Gober att du kör journal! Kommer kika in här titt som tätt och se hur det går.
(Jag antar att det är du på avataren? Maffigt är bara förnamnet).haha, tack för komplimangen men kan tyvärr inte ta emot den då det är inte jag utan Storbrittaniens mest ökända fängelsekund Michael Peterson aka ”Bronson”. Har bla gjorts en film om honom som heter just Bronson.
Kul att du tittar in.
Här är en annan Bild som du borde uppskatta
[http://meusmanifesto.files.wordpress.com/2010/07/217a9bae-0d36-8ba2-b03147ba082f84c7.jpg]Själv har jag inte mycket att visa upp och kommer vänta med dagsformbilder tills jag tycker det finns något att visa upp.
En liten ”formbild” kan jag väll dock bjuda på som morot till mig själv att jag måste träna hårdare om inte annat
[http://img267.imageshack.us/img267/6089/bad3.jpg]27 september, 2010 at 18:34 #417102Anonym anvandareMemberTrevligt!
Det här får följas!
27 september, 2010 at 18:37 #417103Anonym anvandareMemberJo, heh, jag ville mest skoja till det. Trodde dock det var någon gammal avdankad
byggare. Men du, vilket skägg på den andra bilden. Stiligt.Jag blev lite överraskad av din bild. Det ser bra ut. Pecs och trapz är väl de
muskelgrupper som sticker ut mest.28 september, 2010 at 14:00 #417104Anonym anvandareMember[youtube=35CPSP8qyG4]
Dag 2 då. Vaknade upp till en tragisk men rolig (på ett Family Guy viss) nyhet. Ägaren till Segway (dom där fordonen på två hjul) dog när han patrullerade sin mark och körde ner för ett stup. [http://www.geek.com/articles/gadgets/owner-of-the-segway-company-plunges-off-cliff-dies-while-riding-his-segway-20100927/ http://www.geek.com/articles/gadgets/owner-of-the-segway-company-plunges-off-cliff-dies-while-riding-his-segway-20100927/%5D Kan ju vara ett väldigt tidigt aprilskämt.
Morgonvikten låg på 74,4, dvs +1kg sedan förra veckan. Tror dock att detta mest är vatten pga lite dekadens i helgen. Men det går för övrigt riktigt segt med dieten nu, jag försöker nu ligga runt 1600kcal, sugen på att testa att dra ner det ännu mer sista delen av dieten. Men redan nu har jag lite problem med hunger och sötsug, trots att jag försöker lika ganska lågt på kolhydrater och kompenserar med fett.
Dagens pass bestod av Rygg och Biceps, skulle även kört baksida axlar hur fan man nu kan glömma det.
Rygg
Chins! har nyligen upptäckt denna fantastiska övning. Eller rättare sagt har ignorerat den innan för jag tänkt att det mest är en övning man blir stark i, översatt blir det att jag tyckte den var för jobbig och jag var helt för svag i den. Men nu har jag som sagt börjat med skiten och från att tidigare haft väldigt svårt med kontakt i ryggen så får jag nu det varje gång jag kör chins, upplever dessutom att man får bra kontakt i efterföljande övningar :up:
Chins: 10, 7, 4 (10sek vila)+2(10sek vila)+1
Low Row enarmsrodd (Techno): 50×10, 55×6, 50×8
Latsdrag (Techno): 80×8, 80×8, 80×10
Biceps Armarna var ganska slut efter rygg så fick sänka vikterna lite.
Stångcurl rak stång: 40×6 (fi fan vad tungt idag), 30×10, 30×10
Kabelcurl rak stång, koncentrerat 20×10, 25×10
Helt okej pass, snabbt avklarat.
Nu blir det postworkout meal bestående av 230g kyckling marinerad i sweet baby ray´s, kokt broccoli och lite flottig b-sås
28 september, 2010 at 14:01 #417105Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Jo, heh, jag ville mest skoja till det. Trodde dock det var någon gammal avdankad
byggare. Men du, vilket skägg på den andra bilden. Stiligt.Jag blev lite överraskad av din bild. Det ser bra ut. Pecs och trapz är väl de
muskelgrupper som sticker ut mest.Nja perfekt ljus och bra vinkel får det att se ut som jag har några gram muskler, men jag är blott en fager liten räka. Min torso är säkert mindre än din arm. Men jag kämpar på
29 september, 2010 at 13:30 #417106Anonym anvandareMemberBad news, en barndomsfavorit har blivit arresterad Hände iofs 2008 men nyhet för mig.
[img=http://pics.kuvaton.com/kuvei/shaggy_rogers_the_later_years.jpg]Dagens Pass gick i storkens tecken, dvs ben.
Det finns en stor fördel med att träna på en stor gymkedja som håller öppet dygnet runt, fördelen är just att man kan träna när man vill. Nackdelen är servicen som är skrattretande. På gymmet där jag oftast tränar är alltid minst en maskin sönder, ibland flera på samma gång. Det kan ta allt från 3veckor till tre månader innan det blir lagat. Ett exempel är att hantlarna inte är kompletta, det saknas några hantlar vilket gör att det bara finns en xxkg och en xxkg osv, så har det varit i flera månader nu trots massor av klagomål.Dagens tekniska problem idag var att Smithmaskinen är dåligt förankrad i golvet, vilket leder till att hela skiten rör på sig när man kör böj. Blir nog till att byta gym senare, eller skaffa ett extra gymkort om ekonomin styr upp sig snart. Lutar då mot Ahmad Ahmads gym.Ben
Har nyligen börjat med knäböj och går försiktigt fram. Idag körde jag med Arnolds tankar om att fortsätta där smärtan tar vid med resultat av känningar i korsryggen. Jag tror jag får acceptera att mina kropp inte är byggd för vissa övningar och jag får nog ta det relativt lugnt i denna övning så kanske man kan köra på dem tyngre vikterna längre fram.
Knäböj i smith
60×6, 80×6, 100×6 (här började kännas i ryggen så jag vågade inte ta ut mig helt) 100×6Benpress(räknar ej släden). Här har jag börjat plocka av ganska mycket vikt, faktiskt halverat den för att köra så djupt och strikt jag kan.
100×7, 120×7, 120×6Benspark
70×8, 70×9, 45×12 (med flex i toppläget)Sittande vadpress
60×10, 60×8, 55×8, 50×10Avslutade med 4 set mage.
Ganska bra pass förutom känningar i ryggen och problemet med smithmaskinen som kasade runt.Post workoutmealet blev älgfärsbiffar med lite pommes och b-sås.
Nu ska jag ta tag i sorteringen av DVD/BLU-RAY samlingen, lär ta någon timme
29 september, 2010 at 23:00 #417107Anonym anvandareMemberMan blir ju bara så less på kroppen när den börjar trilskas. Korsryggen har jag själv haft
det struligt med den senaste tiden. Som du säger får man snällt acceptera att vissa
övningar inte går att köra som man vill.Pyssla med DVD-filmer är den bästa avkopplingen. Vad kör du med för slags förvaring?
(Tråkigt det där med Scooby. Usch, han måste känna sig smutsig. Man kan ju undra var
Scrappy-Doo höll hus när han verkligen behövdes?)29 september, 2010 at 23:10 #417108Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:både humor & styrka har du :emo-thumbhärlig dagbok
Någon nämnvärd styrka sitter jag inte inne med, men det går framåt. Men visst man kan alltid gömma sig bakom humorn :emo-thumb
Men tack, jag läser även din journal även om jag ännu inte gjort något avtryck.
29 september, 2010 at 23:14 #417109Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Man blir ju bara så less på kroppen när den börjar trilskas. Korsryggen har jag själv haft
det struligt med den senaste tiden. Som du säger får man snällt acceptera att vissa
övningar inte går att köra som man vill.Pyssla med DVD-filmer är den bästa avkopplingen. Vad kör du med för slags förvaring?
(Tråkigt det där med Scooby. Usch, han måste känna sig smutsig. Man kan ju undra var
Scrappy-Doo höll hus när han verkligen behövdes?)Det är inte roligt alls men man lär sig lyssna på kroppen, något jag inte gjord vid ett tillfälle för många år sedan när jag skadade ryggen, tog en jävla tid innan det ordnade upp sig så nu är man mer lyhörd.
Jag, eller vi får jag säga eftersom sambon även hon är lite av en filmnörd har valt en ganska diskret lösning eftersom jag inte vill leva i en videobutik (eller vad det nu heter på 2000-talet). Jag ska ta en bild tills nästa uppdatering.
1 oktober, 2010 at 15:52 #417110Anonym anvandareMemberDå var det fredag
[youtube=wDQANmQO2g0]Blev morgonträning idag, så jag laddade med en rejäl måltid igår kväll
[http://img340.imageshack.us/i/biffar.jpg/ [img=http://img340.imageshack.us/img340/2588/biffar.th.jpg]]Dagens Pass: bröst/axlar/tricepsBänkpress i smith: 80×5, 75×6, 70×8, 60×12
Incline press (Techno): 40×15, 60×6, 50×8
Hantelpress (axlar): 24×3(var visst slut i axlarna), 21,5×5, 17,5×7, 16,5×8
Sidlyft sittande: 9×14, 9×10, 9×12
French press z-stång: 32,5×9, 32,5×8, 30×8+7smallbänk direkt efter
Pushdowns rakt grepp: 30×10, 35×7, 30×8
Shrugs i smithmaskin: 80×9, 80×8, 80×12
Helt okej pass, avklarat på runt 40min. Vikten står still, vet inte vad som är fel, ligger på runt 1500-1600kcal och borde droppa vikt men har stannat upp. Ska man behöva börja med cardio?
Går och väntar på att MMsports ska få tummen ur och fixa fram deras nya PWO, har varit utan PWO länge nu och är riktigt sugen på att testa Jacked XX.
Gettodachoppa! som sagt blev det lite avslappnade filmsortering igår, och här kommer två bilder på hur vi löst förvaring.
[http://img137.imageshack.us/i/filmer1.jpg/ [img=http://img137.imageshack.us/img137/5899/filmer1.th.jpg]][http://img408.imageshack.us/i/film2s.jpg/[img=http://img408.imageshack.us/img408/8770/film2s.th.jpg]]
Ser riktigt klent ut när man ser det på bild, men där är nog runt 500stycken.
Som synes är det fullt (står en del filmer nerpackade i lådor), så det är dags att bygga ut fler hyllor, finns ju fortfarande en vägg kvar att bygga på. Då kan man börja köpa lite film igen, har inte samlat på mig mycket senaste året.3 oktober, 2010 at 17:04 #417111Anonym anvandareMemberDet där ser ut som en clean lösning faktiskt! Jag kör mina standradhyllor från Ikea. Ska
plåta lite så du ser hur hela min setup ser ut (är dock inte helt klar ännu).3 oktober, 2010 at 20:52 #417112Anonym anvandareMember[youtube=_Ykv2Z-ThFs]
Uppdaterade inte igår pga allvarlig sockerkoma, massa choklad och skit som fick magen att svälla upp likt en bongotrumma.
Men slänger lite snabbt upp gårdagens pass.
Chins: 10, 7, 4+4+2
Ghetto T-bar (en 20kilos stång liggandes på golvet med viktplattor på ena sidan): räknar inte stångvikten. 40×10, 60×5, 50×8
Lats Techno: 80×10, 80×10
Hantelcurl sittande: 19×8, 19×6, 16,5×8
Scottcurl med 10sek vila: 25×12, 25×8, 25x?
Baksida axlar, hantlar: 12,5?, 12,5x?, 12,5x?
Hammercurl med rep: 30×7, 30×6, 20x?
Sen blev det några finfina biffar av argentinskt kött.
[http://img833.imageshack.us/i/bifffeta.jpg/ [img=http://img833.imageshack.us/img833/2986/bifffeta.th.jpg]]Dagens pass, mådde ganska kasst, sliten och dålig kost + sockerhangover från gårdagen. Men drog iväg ett snabbt benpass.Benpress: 140×12, 180×12, 210×8, 210×6+4, 90×8(fullt djup)
Raka mark: 60×9 kändes skumt i ryggen så jag avsluta där.
benspark: 75×8, 70×10, 65×11, 60×9
Liggcurl: 30×9, 25x?, 20x?
Vad sittande: 55×12, 55×11, 55×12, 55×12
Mage: 4 set maskin
Nu bilr det kyckling och broccoli, ska försöka köra riktigt hårt med dieten nu så skiten blir klar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.