Dagbok

Home Forums Dagböcker Dagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 120 total)
  • Author
    J.v.K wrote:
    Riktigt bra pressat :) chinsen var imponerande de med :up:
    Albin wrote:
    Två PB-n samma pass, skitkul när det går såpass jäkla bra! :up:

Tack ska ni ha pågar. Det är alltid kul när det går bra. Förhoppningsvis kommer muskelmassan med viktökningarna så fort överskottet läggs på. En dag kanske man kan leka med 40kilos hantlarna i press, vore lite av en tramsig dröm jag har :)

Inte mycket att uppdatera om idag, körde cardio och råkade ta lite mycket koffein, mådde skit på bandet, dessutom stod en anorektisk tjej bredvid mig vilket fick mig att bli ännu mer omotiverad.

Efter 30-40min cardio körde jag 4 set vader och 4 set mage, sedan inom till Coop och fyndade lite oxfärs och lövbiff.

Beställde igår boken Beyond Brawn, blivit hyllad av Matrin Berkhan, Lyle Mcdonald och folk på forumet, så om jag inte lägger på mig 20-30kilo massa efter att ha läst den kommer jag ringa konsumentverket.

Imorgon blir det överkroppspass om jag känner mig pigg i kroppen, annars skjuter jag upp det en dag.

Btw, senaste testade kosttillskottet är Body Science Proteinmeal (mintchoklad) riktigt goda, mjuka och saftigare än tex Swebar som jag annars tycker är goda.

Gober wrote:
    Beställde igår boken Beyond Brawn, blivit hyllad av Matrin Berkhan, Lyle Mcdonald och folk på forumet, så om jag inte lägger på mig 20-30kilo massa efter att ha läst den kommer jag ringa konsumentverket.

Bra bok, jag har skummat igenom den lite snabbt och den verkar klart vettig. Recension krävs när du läst klart den! :emo-thumb

Gober wrote:
    Btw, senaste testade kosttillskottet är Body Science Proteinmeal (mintchoklad) riktigt goda, mjuka och saftigare än tex Swebar som jag annars tycker är goda.

Ja Swebars är lite sega förhållandevis, men hur står sig den nya BS-baren smakmässigt mot mintchoklad från Swebar exempelvis?

Albin wrote:
    Ja Swebars är lite sega förhållandevis, men hur står sig den nya BS-baren smakmässigt mot mintchoklad från Swebar exempelvis?

Nu var det ett tag sedan jag åt Swebaren, skulle behöva den brevid och jämföra, men när jag åt BS-baren tänkte jag direkt på Swebar mint, så den är nog ganska lik i smaken. Du får slänga in en i nästa beställning, eller testa på FF :)

Jag beställde några banan/choklad idag så man kan testa dem med. Är jävligt nyfiken på lowcarb, hoppas dom blir goda.

Gober wrote:
    Nu var det ett tag sedan jag åt Swebaren, skulle behöva den brevid och jämföra, men när jag åt BS-baren tänkte jag direkt på Swebar mint, så den är nog ganska lik i smaken. Du får slänga in en i nästa beställning, eller testa på FF :)

Jag beställde några banan/choklad idag så man kan testa dem med. Är jävligt nyfiken på lowcarb, hoppas dom blir goda.

Har en av varje hemma, men kan ju inte direkt äta dom nu… :(

Albin wrote:
    Har en av varje hemma, men kan ju inte direkt äta dom nu… :(

Då har du något att se fram emot, finns väll dock en jäkla massa annat jag hade ätit före en proteinbar om jag vore du (efter tävlingen alltså).

Ser ju bra ut på bilderna, tror inte jag har läst din journal förens nu. Mycket bra skillnad på bilderna :D

Yaldish wrote:
    Ser ju bra ut på bilderna, tror inte jag har läst din journal förens nu. Mycket bra skillnad på bilderna :D

Tack ska du ha. Det är ännu inte mycket att visa upp. Jag tränade seriöst i din ålder och ca 4år fram, sedan lite i perioder för att lägga av helt i många år, nu försöker jag komma ikapp igen. Nu är det bara en diet för att komma lite i form innan det är dags att börja bygga ordentligt igen.

Så där har du ett tips, kör på och du kommer vara riktigt grym om några år. Man ångrar verkligen att man inte fortsatte köra på :)

Idag blev det ett överkroppspass, borde förmodligen vilat en dag till då jag fick känningar i trapz/axel/bröst, blir inte riktigt klok på vilken muskel det är som spökar. Men det blev ett ganska bra pass trots det, kommer vila resten av veckan nu.

Hantelpress:
    32,7×7
    29×9
    25×12

Lutande hantelpress:
    25×7
    21,5×10
    21,5×8

Baksida axlar lutande hantelyft:
    12,5×15
    15×10
    15×10

Axelpress hantlar:
    21,5×8
    19×8
    17,5×7

Chins:
    10kg platta x 6 PB
    5kg platta x 6
    KP x 8

Stångrodd:
    70×12
    70×10
    70×8

Stångcurl myoreps:
    40kgx4+4+3+2+1=14reps

Scottcurl hantel:
    12,5×8
    11,5×8

Pushdowns rakt grepp:(i cablecross)
    70×14
    75×6
    70×8
    60×11

Vikten fortsätter att sakta trilla ner, fortfarande långt ifrån hård. Gissar på ca 4kg kvar till okej form. Kommer nog inte hinna med det i December, då det kommer bli en del ätardagar. Men jag kör på och ser var det slutar. Januari börjar uppbyggnadsfasen oavsett form.
    En liten glasskula med extra fett som topping,
    [img=http://img576.imageshack.us/img576/1002/december1010.jpg]

Skulle vila idag, men det har varit för mycket de senaste dagarna, dödsfall i familjen osv. Behövde komma ner och rensa skallen, så det blev ett litet benpass. Vet inte om jag inbillar mig (förmodligen) men det känns nästan som jag lyckats lägga på mig lite minimalt med massa på storkbenen under dieten, förmodligen bara en synvilla utav mindre kroppsfett, men men.

Benpress:
    155×20
    205×15
    235×12
    205×15

Benspark dropset:
    70×10
    60×5
    50×5
    30×6
    15×40 AJ!

Bencurl liggande:
    30×7
    25×7
    15×14

Mage i maskin:
    5 set

I morgon blir det definitivt vila och tårta efter jobb.

Efter en trevlig dag igår då jag hade kalas bubblade magen lite idag, men i gengäld fick man rätt bra pump idag :)

Fick dock känningar i axeln igen, har märkt att det är axelpressar med hantlar som verkar vara boven, försöker köra strikt och fint men känner en svag smärta från trapz, som ger ner genom axeln mot bröstet. Skumt, får klura lite och vara varsam.

Idag, Axlar och armar.

Baksida axlar framlutande sidlyft:
    15×12
    15×12
    12,5×12
    12,5×10

Axelpress hantlar:
    21,5×10
    25×5
    21,5×6
    15×10

Sidlyft sittande:
    10×12
    10×10
    10×10
    10×8

Frenchpress + smalbänk:
    32,5×12+12
    30×10+10
    30×9+9

Pushdowns rakt grepp:
    70×10
    65×8
    55×9
    40×13

Stångcurl myoreps:
    40kg x 5+4+3+2+2+1=17reps

Scottcurl EZ:
    25×15
    30×8
    30×6

Avslutar med lite matbilder,

Förrätt ;) Amerikansk devilfood cake, saftig maffig chokladtårta, åt maffig bit, sen en till, senare på kvällen blev det en till då med grädde, sen mådde man som man förtjänade.
    [img=http://img651.imageshack.us/img651/5420/devilcake.jpg]Middag, Vietnamesisk oxgryta med risnudlar och klippta färska örter, till det en cobra. Från stans bästa Vietnamesplace.[img=http://img84.imageshack.us/img84/8287/oxgryta.jpg]Och slutligen, dagens lunch, enkelt men gott, 300g burgare med en klick beasås provencal och dressad spenat.[img=http://img228.imageshack.us/img228/1152/burgarespenat.jpg]

Flessa wrote:
    Hur fan kan man ha missat denna dagbok, tragiskt ju. :D

Du ligger i bra märker jag, samt langar upp bra pass & matbilder, keep it going. :up:

vill även säga tack fö all kritik och tips du ger mig, har det i åtanke jämt och tar åt mig. 😮

Kul att du tittar in Jimmy, jag kämpar på så gott jag kan, längtar dock till dieten är klar så man kan börja försöka sig på ordentliga vikter.

:)

Flessa wrote:
    Kul att jag hittade hit måste jag säga, jag med. ;) När släpper du dieten då, efter nyår? Hur ser planerna ut då? Jag gissar lite på att du kommer att lägga dig på ett litet överskott och öka försiktigt om jag fått det hela rätt om foten.. :)

Jag kommer köra på December ut, men kommer bli en del ätardagar som Julafton/juldagen osv. Sen i Januari så blir det överskott, förmodligen den klassiska 500kcal. Kommer justera därefter, kanske lite högre på träningsdag och mindre på vila. Vill dock inte behöva tänka allt för mycket på det, så länge jag inte lägger på mig för mycket fett och att vågen rör sig upp så blir det bra.

Sen är väll tanken att köra en lättare diet runt Juni. Om allt går enligt planerna ska jag väll lägga på mig runt 6-8kilo från januari till juni :)

Okej, då var ännu ett pass avklarat, idag var jag på lunch med en vän och då får man fuska lite på dieten. Gick till det fantastiska Korvhuset (101 korvar). Valde dock ett ganska nyttigt alternativ, nötkorv med surkål och en klick mos, så ingen fara på taket.

dock satte surkålen igång magen lite lagom inför benpasset heh.

testade Vip-X som jag fick hem idag, verkar vara riktigt bra krut i den, ska testa den imorrn igen för att få en bättre utvärdering.

Dagens lilla pass.

Benpress:
    200×15
    250×15
    250×6
    200×10
    200×12

Bencurl liggande:
    30×8
    30×7
    25×8
    20×9
    15×15

Vad sittande:
    70×6
    65×8
    60×12
    60×8
    50×12

Vad stående:
    65×15
    75×12
    80×10
    90×8

Mage i maskin:
    5 set.

Testade Solängens kycklingkebab idag, faktiskt ganska god.

[img=http://img228.imageshack.us/img228/558/kycklingkebab.jpg]Imorgon blir det bröst och rygg, gött mos.

Idag tog det emot, var peppad och tänkte försöka mig på ett nytt PB på hantelpressarna, men det tog stop direkt och och jag bestämde mig för att bara koncentrera mig på bra utförande och kontakt. Jag kommer resten av månaden köra 2 pass per vecka och köra riktigt lugnt, nu behöver verkligen kroppen återhämta sig känner jag, och det kan behövas inför det nya året. Dessutom kommer jag jobba väldigt mycket nu under helgtiderna.

Bröst och Rygg.

Hantelpress:
    32,5×5 :(
    27,5×9
    27,5×8
    27,5×7

Hantelpress lutande:
    25×6
    21,5×8
    21,5×7
    19×8

Flyes plan:
    15×12
    15×10
    15×10

Chins
    +10kg x 6
    +5kg x 6
    kpx8

Stångrodd:
    70×10
    70×10
    60×13

V-rodd:
    60×10
    65×8

Latsdrag:
    90×8
    90×6

Då har det gått 6månader på dieten, helt sjukt när man tänker efter, har väll fått inse att hård kommer jag inte att bli denna gång. Men de få muskler jag lyckas lägga på mig under ca 6månader innan dieten började har iaf börjat komma fram.
    Jag har alltså nu tränat ca 1år, varav 6månader på diet, så jag är väll ganska nöjd med den lilla massan jag hunnit med, dieten kunde gått snabbare och bättre om jag gjort allt rätt från början, men nästa gång blir det ju inte lika mycket att gå ner och därmed kan jag köra en lite hårdare och snabbate diet hoppas jag.

Här kommer en liten jämförelsebild, lite räfflor har börjat synas på triceps och axel, men de syns inte på den kassa bilden/ljuset (skyller jag på iaf). Det jag är nöjd med är väll att jag lyckats få lite massa på baksida axel och triceps, brösten är väll sämst. men som sagt vad kan man begära för en 30årig gubbe på 6månader.

Bild 1 14e juni, bild 2 och 3 idag.

[img=http://img696.imageshack.us/img696/4197/juni14december15.jpg]

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 120 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.