Dagbok

Home Forums Dagböcker Dagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 120 total)
  • Author

Shit, ingen dålig förändring du fixat. Måste kännas riktigt bra? ;)

Riktigt bra jobbat! :up:

Tommy Ivarsson wrote:
    Shit, ingen dålig förändring du fixat. Måste kännas riktigt bra? ;)

Riktigt bra jobbat! :up:

Tack ska du ha Tommy, jag är väldigt kritisk utav mig. Men när jag ser vilket utgångsläge jag hade när jag började så är jag trots allt ganska nöjd :)

Glömde svara på ditt gamla inlägg angående Beoynd Brawn, jag ska absolut ge en utvärdering. Dimper väll ner i brevlådan snart, sen får jag se när jag har tid att läsa den.

Så solängens kebabchicken funkade, smakade den kebabaktigt?

Stor skillnad mellan då och nu! Ser nästan ut som du lagt på dig muskler under dieten,
    riktigt fint jobbat.

Albin wrote:
    Så solängens kebabchicken funkade, smakade den kebabaktigt?

Jag måste erkänna att den var ganska god, smakade kebab fast utan massa fettklumpar och brosk som man kan få på kebabgrillen ibland. Kommer nog att äta den någon gång igen.

Gettodachoppa wrote:
    Stor skillnad mellan då och nu! Ser nästan ut som du lagt på dig muskler under dieten,
    riktigt fint jobbat.

Tack så mycket, jag tror att jag kan ha lagt på mig lite muskler under dieten, att jag är nybörjare och att jag lyckats öka en del vikter under dieten är väll två saker som kan tala för det.

Hej Gober!
    Inte för att jag vill vara en besserwisser, men du skrev här ovan att du är nybörjare. Jag har läst din dagbok lite till och från, och fått för mig att du har tränat ganska hårt i gymmet under några år när du var yngre?! Jag har funderat på en sak och tänkte då att du säkert har en åsikt när det gäller den här frågan: Kan det vara lättare att ”träna tillbaka” förlorad muskelmassa när man har varit aktiv/vältränad tidigare? Jag tränade väldigt mycket då jag var yngre, och jag tycker själv att jag har kommit tillbaka rätt snabbt i form (muskelmässigt!) Jag skulle ju kunna tänka mig att om man har en hyfsat stor muskel och ökar dess massa med 5%, så syns det mer än om en liten muskel ökar med samma %?!! Vad tror du? mvh / lätt alkoholpåverkad waco3000

waco3000 wrote:
    Hej Gober!
    Inte för att jag vill vara en besserwisser, men du skrev här ovan att du är nybörjare. Jag har läst din dagbok lite till och från, och fått för mig att du har tränat ganska hårt i gymmet under några år när du var yngre?! Jag har funderat på en sak och tänkte då att du säkert har en åsikt när det gäller den här frågan: Kan det vara lättare att ”träna tillbaka” förlorad muskelmassa när man har varit aktiv/vältränad tidigare? Jag tränade väldigt mycket då jag var yngre, och jag tycker själv att jag har kommit tillbaka rätt snabbt i form (muskelmässigt!) Jag skulle ju kunna tänka mig att om man har en hyfsat stor muskel och ökar dess massa med 5%, så syns det mer än om en liten muskel ökar med samma %?!! Vad tror du? mvh / lätt alkoholpåverkad waco3000

Tjena Waco, jag tror jag nämnt att jag tränade ganska seriöst i 4år när jag var 16 till 20. Sen fick jag några mindre återfall för att lägga av igen i 3-4år innan jag började igen för ungefär ett år sedan.

Jag tror starkt på muskelminnet, vet dock inte hur mycket forskning och bevis för detta det finns?
    Men jag tycker jag ökat ganska snabbt i vikterna, muskelmässigt är det väll inte något märkvärdigt men säkert bättre resultat än om jag aldrig tränat tidigare.

Dock ska det sägas att jag tränade helt åt helvete de fyra åren jag körde, trodde på den tiden att man skulle köra efter hur proffsen kör ;)
    Det är inte för än nu på senare tid jag börjat förstå mer och mer vad som funkar för mig, och jag lär mig fortfarande massa nytt även om det är lite svårt att skaka av sig gamla vanor.

Men visst en del lyckades man lägga på sig på de där fyra åren även om man körde helt tokigt.

Det sista du säger som jag fetmarkerar förstår jag inte riktigt vad du menar med? :)

Hoppla! Avslutningen på den där frågan kändes väldigt logisk och fin just då jag skrev den, just nu känns den mest kinky och något jag fort vill glömma bort. Förmodligen hade den logiken något samband med den allra sista meningen i inlägget.

Det här med träningsupplägg: Jag måste erkänna att även jag har gått i samma fälla, dvs att titta på hur andra tränar men att inte känna efter vad som passar en själv. Visst gav det vissa resultat, men ofta funderar man ju hur saker och ting hade sett ut ifall man hade nyttjat knoppen lite mer än kroppen.

Fy fan vilken dag, och natt. Helt slut idag, men kände jag behövde komma ner och köra lite trots allt.

Överkropp. Körde det mesta riktigt lugnt och fint.

Bänkpress i smith: Ogillar mer och mer att köra i smith, kommer försöka gå över till fri bänk i nya uppläget som börjar i Januari, trots att det är lite läskigt när man tränar själv.

80×5
    75×6
    70×8
    60×10
    50×12

Chins:
    +15kg x 4 PB,Ja många blev det inte, men mer vikt än jag testat innan.
    +10kg x 6
    KP x 8
    KP x 6

Axelpress hantlar:
    21,5×7
    19×10
    19×8
    17,5×7
    15×8

Stångcurl:
    35×10
    35×8
    35×8

Hantel extension tvåhands:
    32,5×9
    27,5×11
    27,5×10

Thats it.

Ja fy fan, då var man tillbaka på banan. Har tagit en vecka utan träning, dels pga av mycket jobb, men behövde vila kroppen som var riktigt sliten.

Så idag blev det ett riktigt mastodontpass, det gick ganska bra trots en veckas frånvaro och magen full av två dagars intag utav diverse godsaker.

Jag håller på att fila på ett bra program inför uppbyggnadsfasen som ska köra igång snart. Har snöat in mig på Stuart Mcrobert så det kommer förmodligen bli en variant utav hans rekommendationer med gansla låg volym, fokus på tunga basövningar med väldigt få kompletterings-övningar. Vill dock fortsätta köra igenom musklerna två gånger i veckan, så det kommer förmodligen bli träning runt fyra gånger i veckan, och målet kommer vara att långsamt öka vikterna varje/varannan vecka för att bli stor och stark ;-)

Har också gett mig fan på att försöka mig på knäböj igen, så knäböj, bänkpress, axelpress, chins och marklyft kommer vara övningarna att lägga fokus på. Alla trams övningar kommer skippas helt.

Jag kommer också att lägga väldigt mycket fokus på att få till tekniken och köra strikt och fint.

Nog om det, dagens redovisning.

Bänkpress, Bänken var sjukt tung idag, bara att acceptera o sänka rejält.
    68×10
    70×6
    60×10
    60×9

Hantelflyes lutande
    15×15
    17,5×8

Axelpress smith
    38×12
    48×8
    48×6
    38×9

Sidlyft sittande
    9×12
    9×12

Chins
    +5kg x8
    +5kg x6
    KP x8
    KP x6

Stångrodd
    62×10
    52×15
    52×12

Pushdowns
    25×15
    30×8
    30×7

Stångcurl
    32×10
    27×13
    27×10

Shrugs 45grader lutning Första gången, kände mig för.
    15×15
    20×10

Benpress
    160×15
    200×8
    200×6

Helt slut efter, men det kändes skönt att få köra igenom kroppen rejält efter ett litet uppehåll.

Gober wrote:
    Jag håller på att fila på ett bra program inför uppbyggnadsfasen som ska köra igång snart. Har snöat in mig på Stuart Mcrobert så det kommer förmodligen bli en variant utav hans rekommendationer med gansla låg volym, fokus på tunga basövningar med väldigt få kompletterings-övningar. Vill dock fortsätta köra igenom musklerna två gånger i veckan, så det kommer förmodligen bli träning runt fyra gånger i veckan, och målet kommer vara att långsamt öka vikterna varje/varannan vecka för att bli stor och stark ;-)

Har också gett mig fan på att försöka mig på knäböj igen, så knäböj, bänkpress, axelpress, chins och marklyft kommer vara övningarna att lägga fokus på. Alla trams övningar kommer skippas helt.

Jag kommer också att lägga väldigt mycket fokus på att få till tekniken och köra strikt och fint.

Låter som en vettig grund att utgå ifrån. Sen går det alltid finjustera
    längs med resans gång. Jag tror på det där i alla fall. Blir det start någon
    gång efter att sista nyårsraketen avfyrats?

Gettodachoppa wrote:
    Låter som en vettig grund att utgå ifrån. Sen går det alltid finjustera
    längs med resans gång. Jag tror på det där i alla fall. Blir det start någon
    gång efter att sista nyårsraketen avfyrats?

Absolut, man får utvärdera under resan, jag har tänkt knåpa ihop mig ett fint program och följa det under x-antal veckor sen får man se på vad man får finjustera :)

Jag kommer jobba galet mycket, nu blir det 11 dagar på raken, sen ledig en dag och sedan på det igen i 7dagar, så tanken är att vecka 2 då jag kanske kommer sätta mig skolbänken igen (om inte kommer det vara rätt lugn med arbete igen) så då är tanken att jag ska köra så det ryker. Orkar inte köra fullt ut då det är så hektiskt med arbetet just nu (fysiskt arbete, långa dagar), bättre att spara krutet 2 veckor till och då ha allt planerat och klart, med kost, träning osv.

Idag blev det ett litet testpass, pröva på de övningar jag kommer köra på ben/rygg dagen i nya schemat. Testade lite lätt på knäböjen, och fy fan vad otränad jag är i baksidan, körde långt i från failure men ligger nu trots det och har rejäla känningar i baksida ben. Kändes trots allt bra, tror jag kan få ordning på böjen bara jag tar det riktigt lungt och ökar sakta. Men satan vad ont det gör över trapzen med stången :/ Fast lite större trapz kanske kan fixa det.

Testa också Marklyft sumostyle, kändes riktigt bra. Jag ska försöka filma både böj och mark så experterna kan se alla fel jag förmodligen gör.

Dagens pass.

Knäböj, Körde riktigt lätt och försiktigt för att bana in rörelse.
    50×15
    60×15

Chins,
    +5kg x10 PB
    +5kg x6
    KV x7

Marklyft Sumo, Körde ganska lätt då det var första gången.
    60×13
    80×10
    80×8

Prone Row, Ännu en ny övning där jag fick känna mig för, får se om jag kommer köra denna eller stångrodd, definitivt mer skonsam för nedre rygg iaf.
    19×15
    25×8
    19×10

Incline shrugs,återigen ny övning.
    25×8
    25×8

Pull-up, mest för att pressa ut lite extra som avslutning.
    Kp x8

Som sagt ett litet test pass för att pröva nya övningar och förbereda mig lite inför kommande äventyr.

När det blir dags för det nya programmet kommer jag förmodligen avsluta denna journal och börja på en ny.

Dagens nyårspass avklarat. Var väll inte på topp idag, utarbetad som man är. Dagens pass var likt det förra passet mest till för att testa och känna på lite inför kommande schemat.

Gick helt åt pipan på bänken, men tror att jag vet var jag ska börja viktmässigt när kör igång nya schemat.

Gick över till fri stång på axelpressarna istället för smith, kändes riktigt bra, fick gå ner ganska mycket i vikt, men kändes fin fint.

Testade dips och det kommer jag nog lägga in i programmet.

Dagens,

Bänkpress:
    70×5
    70×5
    65×5
    65×5
    65×5

Militärpress sittande:
    40×6
    40×6
    40×6
    40×6
    40×6

Flyes incline:
    15×10
    15×10

Sidlyft hantlar:
    10×12
    10×12

Stångcurl:
    32,5×8
    32,5×8
    32,5×8

Dips:
    KPx13
    KPx12

Pushdowns:
    60×8
    60×9

Nu ska det lagas lyxpizza med oxfilé, klassisk marängswuuusch till dessert.

Gott nytt år!

Ny journal.

[http://forum.body.se/showthread.php?t=141470 http://forum.body.se/showthread.php?t=141470%5D

Goodbye
    [img=http://thisrecording.com/storage/Dawson-Crying-dawsons-creek-1445426-640-480.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1269921400366]

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 120 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.