Dagboken utan fräsigt namn

Home Forums Dagböcker Dagboken utan fräsigt namn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 878 total)
  • Author

Dags att börja skriva lite här igen.

Bakgrund:
    Tränat ganska seriöst i 2 år. Lite uppehåll pga skador osv då och då. Det mesta går att läsa om i min tidigare dagbok som hette Mot ett smalare år 2008. Om det blev så mycket smalare vet jag inte. Jag gick ner 17kg (102-85kg) för att sedan flytta hemifrån och bli bästis med pizzagubben på hörnet. Har pendlat i vikt något så sinnesjukt det senaste året och idag står vågen på 94.8kg efter en riktigt svart månad. Har gått upp 6kg dom senaste 2 veckorna så 94.8kg låter värre än vad det är.

Info:
    Ålder: 20 den 30e Januari
    Längd: ca 185cm
    Vikt: 94.8kg
    Bänk: Har tryckt upp 100kg en gång men pga axelskador så klarar jag knappa 50kgx8 nu.
    Mark: Helvetes övning som jag förmodligen aldrig kommer lära mig
    Böj: Precis kommit igång med det då jag nyss bytt gym och nu saknar andra benövningar. Senast körde jag 4x10x70kg. Filar på tekniken.

Mål:
    Ja, vad ska man skriva här då. Blir hård som satan för att få en snygg kropp till sommaren lär inte imponera på så många men jag skulle väl ljuga om jag skrev något annat. Förra dieten var jag nere på 85kg och då hade jag ganska mycket kvar att skala av för att se rutorna. Det stora målet är väl att väga 80kg men ser det inte bra ut då så fortsätter jag. Delmål 1 är 89.9kg och delmål 2 är 85kg.

Jag slänger väl upp lite bilder här strax.
    Kommer inte skriva slaviskt här om träning och kost utan kommer försöka lägga in lite annat som gör det trevligt att läsa. Ska försöka slänga upp massvis med bilder.

Lets go!
    Tänkte ta en sista grisdag idag men var inte ett dugg sugen efter att vågen visade 94.8kg så då slängde jag i mig en omega3, 2st body science fatburner och tog en morgonpromenad på drygt 60min.

Du tittar ju in i min dagbok då och då och nu när du startat ny ska denna följas :) Jag är lite dålig på att läsa mellan raderna men planerar du att börja deffen nu direkt?
    Lycka till i vilket fall som helst, kör hårt!

Börjar man en deff så brukar de första kilona vara enkla att bli av med, så dina delmål tror jag att du klarar lätt. :up:
    Kul att du startat journal också!

JakobMinell wrote:
    Du tittar ju in i min dagbok då och då och nu när du startat ny ska denna följas :) Jag är lite dålig på att läsa mellan raderna men planerar du att börja deffen nu direkt?
    Lycka till i vilket fall som helst, kör hårt!

Jajjemen, jag tänkte skala av mig en gång för alla.

Rasmus Andersson wrote:
    Börjar man en deff så brukar de första kilona vara enkla att bli av med, så dina delmål tror jag att du klarar lätt. :up:
    Kul att du startat journal också!

Yes, tror det kommer gå lätt till en början. Det är slutet jag oroar mig för då man inte längre tappar 1kg i veckan. Tack o tack, hoppas det ska smaka :)

Dagens mat:

Mål 1:
    2st ägg
    250g kvarg
    50g hallon
    50g blåbär
    2st body science fatburner
    1000mg omega3

Mål 2:
    400g Alaska Pollock
    100g Räkor

Mellanmål:
    50g protein från pulver
    300g mjölk
    1000mg omega3

Tog en kvällspromenad till en kompis där det var LAN där jag nu sitter och redovisar dagen. Blir 30 min promenad hem sen senare i natt. Imorgon ska jag träna igenom kroppen lätt för att på måndag börja med ett nytt schema!

I övrigt har det varit en ganska jobbig dag, hade långtråkigt på eftermiddagen vilket skapade ett enormt godissug. Överlevde dock även när reptilhjärnan tog över!

Blev ett riktigt randompass idag

3 set sittande rodd
    4 set vader
    4 set baksida axlar
    3 set assisterande chins

Bara högreps. Vilar i helgen nu, tar långpromenader och kör lite mage tror jag det får bli. Sen på måndag då jävlar :)

Kan posta mitt schema som jag ska börja med, finns säkert många här inne som hittar fel och brister i det men jag tror att det kan passa mig pga skador osv. Ska testa det ett tag.

måndag: rygg
    tisdag: ben
    onsdag: vila
    torsdag: bröst, axlar
    fredag: armar, vader
    lördag: vila
    söndag: vila

Fick ca 30 låtar av allas vår söta vän hoolge, så nu hoppas jag att det är något som är bra också som kan förgylla promenaderna!

Dagens mat:

Mål 1:
    2st Body Science Fatburner
    1000mg Omega3
    30g Rågflingor
    100g Mjölk
    30g Hallon
    30g Blåbär
    2st ägg

Pre-workout:
    Viper-x

Mål 2:
    50g Ris
    300g Kycklingfile

Mellanmål:
    250g Kvarg
    80g Hallon
    50g Blåbär
    Funlight
    Proteinshake (24g protein)
    1000mg Omega3

Totalt: 1300kcal / 152g protein

Det är i det minsta laget men jag tränade inte särskilt hårt och sov ganska länge idag. Man står sig länge på gröt också, gillar att äta mycket på morgonen!
    Imorgon blir det promenad (vilket uteblev idag).

Har kissat som en dåre de senaste timmarna. Säkert tappat 2-3kg vätska utan att överdriva.

Kul med journal, lycka till! :)

Roligt med jounal gurra, ska följa detta. Du kommer klara dina del mål.

Men Gurra. Var fan ska man läsa? Först Body sen blogg och nu Body igen:)

Har också fått upp suget att föra journal igen. Får se om det sker. Men vilket som, jag följer dig till ditt mål!

GL

Caroline S wrote:
    Kul med journal, lycka till! :)

Tack :)

NeumaN- wrote:
    Roligt med jounal gurra, ska följa detta. Du kommer klara dina del mål.

Kul att lite lokalkändisar kikar in ;9

Martin_Johansson wrote:
    Men Gurra. Var fan ska man läsa? Först Body sen blogg och nu Body igen:)

Har också fått upp suget att föra journal igen. Får se om det sker. Men vilket som, jag följer dig till ditt mål!

GL

Kommer fortfarande skriva i bloggen, många som känner mig läser där men inte här :)

Gustaf Lindberg wrote:
    Tack :)

Kul att lite lokalkändisar kikar in ;9

Kommer fortfarande skriva i bloggen, många som känner mig läser där men inte här :)

haha, det vet du! Jo, har varit in och kikat där också.

NeumaN- wrote:
    haha, det vet du! Jo, har varit in och kikat där också.

När drar du upp en journal då? ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.