Dagboken utan fräsigt namn

Home Forums Dagböcker Dagboken utan fräsigt namn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 878 total)
  • Author
    Pontus Stridh wrote:
    Vilka stumpar du ligger inne med :D Riktigt vassa!

Fan nu måste jag ju fortsätta träna ben några månader till när ni är så övergenerös med kommentarer.

Idag har jag vilat, mina ben är helt sinnesjuk ömma. Det här kan inte vara träningsvärk. Jag har haft kraftig träningsvärk i benen förut, men det här är något annat. Helt sinnesjukt.

Imorgon blir det armar! Har dock lite träningsvärk i triceps sedan axelpasset så kanske bara blir lite biceps och lite mage.

Vilket vackert väder, solen skiner idag.
    Oh boy!
    Inga tunga kläder behövs, och det gillar jag.
    Så upp och hoppa, det är sol idag,
    och en så’n dag kan man inte ligga och dra.
    Nej, lämna det och häng med mig ut
    då sommar’n kommer, nu e vinter’n slut.
    Oh boy!
    Hör på fåglasången, de sjunger så man blir yr.

Vaknade utvilad men med ont i ryggen i soffan vid 08.30. Satte mig vid datorn och slappade till 09.20. Slängde i mig 2st Omega-3 tabs och 100mg koffein och gick ut och gick i 40 min. Var in en sväng på banken och glömde naturligtvis hälften av de ärenden jag skulle uträtta där. Men iaf, efter en härlig promenad i vårsolen var det dags för frukost!

11.00
    350g kvarg
    120g jordgubbar
    Funlight
    30g protein från pulver
    40g solroskärnor som topping
    Dundervitamindrink med Multivitamin, C-vitamin och Kalcium.
    0,33l Cola light

660 kcal
    78g protein
    28g kolhydrat
    24g fett

[img=http://i44.tinypic.com/vem9lu.jpg]

Alltså, idag inträffade något som jag inte vet hur jag ska förklara i text. Alltså. Herregud haha. Tror jag ägnar ett eget inlägg åt det efter att jag redovisat passet!

Armar
    [/b]

Uppvärmning
    750m roddmaskin
    600m löpning
    Rotatorövningar

Hantelcurls[/b]
    8x11kg
    6×18.2kg
    6×18.2kg (tänkte göra 3 set på 18.2kg men det andra setet kändes för lätt)
    5×21.2kg PB! +3 reps

Hammercurls[/b]
    8x11kg
    6×13.2kg
    6×13.2kg
    6×13.2kg

”Stångcurl i CC”[/b]
    10x30kg
    12x30kg
    10x30kg

Concentration curls i CC[/b]
    10x15kg
    10×12.5kg
    10×12.5kg

Körde några set mage också, tror det blev 5-6 set med situps. Avslutade passet med 15 minuter cardio på löpbandet. Stretchade återigen, gud va duktig jag är.

Hatar sånna här bilder egentligen men det kanske är roligare än ingen bild alls.

(tack holge för att du förklarade lightboxgrejen :D)

Det sjuka![/b] Varning för långt och felskrivet inlägg^^

Efter avslutad cardio och stretch beger jag mig som vanligt till omklädningsrummet för att duscha och basta. När jag står i duschen och halvflexar lite i spegeln kommer det in en man (35-45 år) i kalsonger och ställer sig och duschar. Jag reagerar lite på det, men tänker att det förmodligen har något att göra med någon religion eftersom mannen var färgad (fördomar, kanske). Jag tänker inte så mycket på det men efter ett tag så känner jag mig så fruktansvärt utstirrad och tittar upp på mannen som har sin blick fäst i ett ganska genant område på mig. När jag tittar tillbaka på honom så lyfter han blicken och tittar på mig och ler. Jag nickar bara lite instämmande och går in i bastun. Det var helt tomt i duschen/bastun förutom oss är kanske värt att tillägga.

Mannen kommer in i bastun och hälsar på väldigt knacklig svenska.

– Hallo hej hej.
    – Tjenare.

Brukar ju ofta bli lite småmingel i bastun och det är ju bara trevligt.

-Mycket fin fysik, säger mannen och pekar på mig.

Blir givetvist ganska förvånad, men lite glad såklart. Som den spegelapa man är så tar man ju alla kommentarer om sin kropp positivt, spelar ingen roll om det kommer från Lisa 22 eller Abdullaah Mohammed 35.

– Tack, det var roligt att höra, säger jag.
    – Fin fysik, upprepar mannen.
    – Hehe, ja det är ju snart sommar så man måste ligga i.
    – Fin fysik, säger mannen för tredje gången.

Vi sitter kvar i bastun i tystnad, jag blir förundrar över hur lite svenska mannen kan då han ändå använder ord såsom ”fysik”. Känns inte som det första ordet man lär sig när man kommer till sverige.
    Hur som helst, nu till det mindre roliga men som säkert är skitkul för den som slapp vara med dom det :D

Mannen ställer sig upp, säger ”hot, hot, varmt” och går ut och tar en dusch. Kommer in direkt och frågar om han får hälla på vatten. Jag visar att det finns vatten i hinken bredvid mig och då när han ska ta hinken så sätter han handen på mitt knä som stöd. Inte alls konstigt men absolut inte nödvändigt. Samma sak händer då han ska ställa tillbaka hinken.

– Hot hot, varmt heheheh, säger mannen och ställer sig framför mig. Han smeker även sin kropp lite suspekt. Han börjar därefter gräva i sina kalsonger. Ett ljud som ska hållas i pojkrummet under täcket uppstår, och jag får en svag aning om vad mannen sysslar med. Men jag klarar inte av att titta upp på honom i rädsla för att mina misstankar ska stämma (sitter med ansiktet mot händerna och tittar ner i backen)

– Oglodamabah, mannen säger något som jag absolut inte uppfattar men jag tittar upp och då pekar mannen på mig och sen sin mun.
    – Va?

Nu är mannen tyst, han ler och pekar återigen i min mittersta region och sedan en VÄLDIGT obekväm och suspekt rörelse med sina händer mot sin mun.
    Jag vägrar ju att inse det självklara, och tänker att han vill ha vatten eftersom min vattenflaska stod mellan mina ben.

– Vatten? Water? Säger jag och sträcker fram flaskan.
    – No water, no sorry no water. Varan mannen gör samma munrörelse igen.

DÅ GÅR DET UPP FÖR MIG.[/b] Mannen frågar helt enkelt om han får suga av mig.:

Jag har verkligen ingen bögfobi, och tur var väl kanske det. Jag avböjer vänligt men ganska bestämd. Varav mannen ursäktar sig men står kvar framför mig och tar på sig själv. Det är en SÅN JÄVLA pinsamt situation som uppstår så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag kan inte bara springa därifrån heller för han står verkligen framför mig och jag måste gå runt honom för att komma ut. Avvaktar 30 sekunder innan jag reser mig upp. Fan jag har aldrig duschat och bytt om så fort som efter detta.

Någon som vill köpa mitt gymkort? :(
    Försöker fortfarande övertala mig själv att han ville ha vatten men inte förstod svenska…

Hahaha det var en rolig lässtund:)

arne_fan wrote:
    Hahaha det var en rolig lässtund:)

Det är ju kul att det roar någon, grejen är att det är helt sant. Jag är inte en speciellt seriös person men jag är fan i chocktillstånd haha. Vet inte om jag ska skratta eller gråta över det. Kanske ta det som en komplimang? Eller som sexuella trakasserier? :D Jaja, spelar väl ingen roll om 100 år hur som helst.

Gjorde en dundergryta medans jag skrev inlägget. Recept a la Gustaf.

500g kyckling
    170g champinjoner
    2.5dl matlagningsgrädd 15%
    100g broccoli
    30g tacokrydda

Näringsvärde totalt (tacokryddan ej medräknad)
    995 kcal
    130g protein
    10g kolhydrat
    44g fett
    delade detta på 2 måltider så blev hälften av värdena ovan

HEhe jag håller mig nog ifrån bastun:D

Fy faaaaaaaaaaaaan! Nasty shit!

:yahoo: **Tänk dig världens garv** HAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!:ike:
    fan vad jag älskar sånt här! Synd för dig att det inte var en unisex bastu och det varit en tjej, då hade historien nog varit lite lättare…

Bra pass…
    Ladda upp för nästa, du kanske skulle skippa duschen de kommande veckorna…:emo-thumb

Haha fin historia där från bastun :)

Jag minns att även en mörkhyad kille som spelade i mitt fotbollslag för ett par år sedan också hade kalsonger på sig, han slutade dock med det efter ett antal påpekanden.

08.30
    Vaknar och trycker i mig 100mg koffein och 2000mg Omega-3, slappar framför datorn drygt en timme.

09.45
    Cardio, blev ca 40min promenad med bankärenden även idag. Var in på Clas Ohlson och köpte batterier till MP3n också. Lyssnade på Håkan Nesser – Människa Utan Hund idag. Var längesen jag lyssnade på en ljudbok på promenaderna. Tror det var ett halvår sedan jag började med den där boken! Dags att lyssna klart på den nu.

11.00
    Frukost, kvargdrink som vanligt + 25g jordnötsmör och 0.4l Cola light. Nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska bli 12 eftersom jag ska visa lägenheten idag mellan 12-14.

Där har ni min förmiddag redovisad på ett lite annorlunda sätt. Tror inte det blir någon träning idag. Har kommit ifrån min vanliga rutin med 4 pass i veckan. Vet inte riktigt vad som har hänt. Gillar att köra så, men jobbar i helgen så måste vara borta från gymmet i 3 dagar nu för att komma tillbaka till samma rutin. Har iofs träningsvärk i hela kroppen så tror att vilan kan göra mig gott, ska spela innebandy med jobbet på söndag och får lägga in massvis med cardio och köra rygg som vanligt på måndag igen!

Legat och läst nya BODY i väntan på lägenhetsfolket. Alltid en motivationshöjare, spelar ingen roll vad det handlar om men tidningen är fan riktigt läsvärd! Dom som skulle komma och kolla på lägenheten har ännu inte dykt upp, 13 minuter kvar på våran avtalade tid så snart skiter jag i det här och gör något annat med den här dagen.

13.40
    100mg koffein
    1000mg omega-3
    30-40g protein från pulver

Håller på med ett nytt köksprojekt också. Riktigt roligt att laga mat när man har lite ingredienser. Blir något med kassler i ugnen. Tänkte använda mig utav kassler, ananas, ost, matlagningsgrädde, broccoli och champinjoner. Testar mig fram med kryddning. Just fan, kryddor. Det skulle jag ju handla igår. Hur fan kan man glömma något när man har shoppinglista med sig till affären.

/Gustaf – sämre än gnaget.

Gustaf Lindberg wrote:
    Någon som vill köpa mitt gymkort? :(
    Försöker fortfarande övertala mig själv att han ville ha vatten men inte förstod svenska…

HAHAHAHAHA

Förlåt, men….roflmao. Det där var roligt att läsa, tråkigt att du var tvungen att genomlida en sån upplevelse…men men.

Byt till Helex…direkt!

peter fredriksson wrote:
    hahahahaha
    byt till helex…direkt!

Dyyyyrt!

Fina linjer på benen där, lyx! :)

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.