Dagboken utan fräsigt namn

Home Forums Dagböcker Dagboken utan fräsigt namn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 878 total)
  • Author
    jwallin wrote:
    Fina linjer på benen där, lyx! :)

Tack!

Nu kom det igen, helgångesten. Jag hatar helger så jävla mycket. Eftersom jag inte jobbar på vardagarna så ofta så njuter jag aldrig av mina helger. Dagar av frestelser och ensamhet. Låter kanske värre än vad det är men just fredag-lördag är dom dagarna som det verkligen är jobbigt att dieta. Känner mig allmänt låg och fet idag. Kunde ju såklart inte hålla mig borta från gymmet heller utan körde ett kisspass som blev triceps och vader. Provade även att köra dips och för första gången någonsin klarade jag av att göra utan att det gjorde ont. 3 st! Se det som ett PB. Har ingen aning om vad jag gjorde mer på passet. Allt kändes fel och tråkigt, fick det iaf avklarat och det var skönt att köra lite vader. Det var längesen. Fan nu är jag kissnödig igen, har aldrig kissat mer i hela mitt liv än vad jag har gjort idag.

Gah, jag borde verkligen köra lite cardio nu för att få lite tid att gå samt få bort lite dumma tankar..

Maten blev rätt god faktiskt, lite besviken på matlagningsgrädden. Tror jag körde för lågvärme/för kort tid. Orkar inte räkna ut några kcal på detta. Är iaf gjort på:

700g kassler
    200g broccoli
    150g champisar
    2.5dl matlagningsgrädde 15%
    300g ananas
    100g räkor
    100g riven ost, någon lätt variant

Blev jävligt mkt mat, perfekt så har man matlåda till helgens jobb. Är så jävla glad att jag lärt mig käka champisar och broccoli. Broccolin är väl ingen höjdare än men det tar sig. Blir lite roligare att fylla ut med dessa två livsmedel istället för att bara käka kyckling eller nötfärs!

Gustaf Lindberg wrote:
    Dyyyyrt!

Värt.

Det där ser gott ut Gustaf! Skall nog pröva på att göra något liknande till veckan! :)

60 minuters kvällscardio i ett regnigt Sundsvall, blev helt sjukt peppad efter min lilla downperiod för en timme sedan. Det svänger fort :D

Har ingen jättekoll på kosten idag. Har egentligen ett mål kvar att äta men är inte speciellt hungrig så tror det blir en shake eller något innan läggdags.

Kosten idag på ett ungefär:

300g kvarg
    100g jordgubbar
    50g jordnötsmör
    350g kassler
    180g ananas
    50g protein från shakes
    100g broccoli
    75g champinjoner
    30g solroskärnor

Fan nu blev jag ju hungrig igen :D

Gustaf Lindberg wrote:
    Dyyyyrt!

sant sant,men där slipper du bli jagad utav honom iallafall

tycker synd om dig men haha jag skulle nog ha lämmnat mitt gymkort i kassan och sagt upp medlemskapet på en gång haha

Hmm, jag räknade precis ut lite värden på min kvargdrink.

Totalt på en dag innehåller den:
    930 kcal
    120g protein
    28g kolhydrat
    33g fett

Vilket är lite för mycket, trodde det var mindre faktiskt. Ska sluta slänga in en skopa proteinpulver i varje sats så är vi nere på 700kcal och 80g protein. Känns mer lagomt, slänger jag hellre in dessa 2 skopor protein i form av en shake som mellanmål. Vågen står verkligen helt still nu för tiden. Får sån jävla noja så måste börja kontrollera mitt intag nu. Ska öka cardion också, 30-45 min på morgonen, 20 min efter varje pass och så minst 60 min på kvällen. Nu jävlar ska det hända något. Ökar dosen cardio istället för att dra ner på maten. Ska dock bli lite striktare och se till så att jag verkligen håller mig runt:

200g protein (800kcal)
    80-100g kolhydrat (ca 400kcal)
    100g fett (900kcal)
    Totalt 2100 kcal på träningsdagar.

Jaja, jobb i helgen så då blir det inga morgonpromenader. Ska dock spela innebandy efter jobbet imorgon! Sen jävlar dundrar vi igång med supercardioveckan på måndag. Ska ställa undan våghelvetet också. Jävla skitsak. Vet att om jag får i mig det som jag skrev här ovan så kommer jag gå ner.

Helvete vad träningssugen jag är! Ska inte träna förrän på måndag heller då rygg väntar. Lär väl bli övertaggad och slita sönder något i ryggparti redan på uppvärmningen om jag är så här sugen redan!
    Satt länge och funderade på hur jag skulle köra igenom kroppen på veckan. Har nu kört följande upplägg:

Mån:Rygg
    Tis:Ben, mage
    Tors:Bröst, axlar
    Fre: Armar, vader, mage

Men det gick inge bra, för det första är jag ganska trött i böjen efter ryggpasset. Började detta upplägg innan jag körde böj seriöst så då var inte det något problem. Sen så känns det inte bra att köra triceps dagen efter bröst och axlar passet vilket borde vara självklart. Vet inte varför det har blivit så.. Funderar på om jag helt enkelt ska byta plats på Ben och bröst/axel passen. Eller om jag kanske ska börja köra 3 split med ett extra pass ifall det är något jag missat.. Hmm.. Njae vi fortsätter med att köra 4 dagar och vila på helgen. Ska testa detta upplägg kommande vecka:

Måndag: Rygg
    Tisdag: Bröst, Axlar
    Torsdag: Ben, mage
    Fredag: Armar, vader, ev trapz

Undra om jag ska lägga in lite extra trapz på fredagen, så hinner dom vila tills på måndagspasset. Japp, vi kör extra trapz där. Nu tänker jag högt och skriver massa skit märker jag. Jaja, om det är någon som orkat läst igenom detta så välkomnar jag all kritik och tips på upplägget då jag inte längre känner för att köra som jag kör nu!

Nej nu måste jag ut och köra lite cardio!

Jga tror nog att nya passet blir kanon…:emo-thumb

kaptenröd wrote:
    Haha tur att man själv aldrig varit med om något sånt där som hände för dig i bastun, jag har bögfobi:P Btw härlig styrka du ligger inne på! (Y)

Styrka är jag faktiskt rätt osäker på om jag har alls faktiskt. Men tack tror jag! :D

Staffan_STB wrote:
    Jga tror nog att nya passet blir kanon…:emo-thumb

Mmhm, jag tror det kan funka också! Allt behöver ju inte vara skrivet i sten heller, är det något som inte passar någon dag så kan man spontan köra lite men tänkte ha detta som en grund iaf.

Kom precis in efter drygt 90 minuters promenad. Duktig Gustaf:ph34r:

1. Vädret[/b]
    Det är ju helt klart intressant att det har varit 5-6 grader varmt nu i en vecka. Snön smälter så fruktansvärt snabbt och gatorna har sakta men säkert börjat tina fram. Det är bra mycket skönare att ta en promenad i vårjacka i +5 än att klä på sig för en resa till nordpolen och gå ut och gå i -20. Värmen får mig att tänka på att det snart är dags för diverse plagg att dyka upp ute på gatorna. Inte bara då T-shirt för min egen del utan främst alla dessa linnen och shorts på det motsatta könet.

2. Mina vänners dåliga kunskap samt brist på disciplin.[/b]
    Skadeglädje eller ej, men jag får en extra push av att se mina vänner misslyckas med samma sak. Medans jag var ute och körde cardio igår så var det fest överallt med ”seriöst tränande” folk. Sen håller jag också på att hjälper några kompisar att komma i bättre form inför studenten och det ger mig motivation att hjälpa andra som är på den nivån att dom tror att man är nyttig bara för att man inte äter godis, men sedan vräker i sig kebabpizza fre-lör.

3. Resultat[/b]
    Skjutsade hem en fd, arbetskamrat igår som jag inte träffat på ett tag.
    – Men herregud va smal du har blivit i ansiktet, var bara en av många komplimanger. Sedan sa min mamma häromdagen att jag höll på att försvinna och även fast det ger lite komplex för att man blir liten så känns det som om jag är på rätt väg. Vågen visade ett rätt bra resultat imorse också! Jävligt skönt, ska ställa undan den på riktigt nu och inte väga mig på ett tag.

Vaknade innan klockan idag, vilket gav tid och utrymme för 40 min cardio!
    Nu blir det jobb sedan innebandy 60 min.

Bara för att man berömmer det underbara vädret så vaknar man ju självklart upp i minusgrader och snö idag. Det tog emot som fan att klä på sig och köra cardion idag men nu känns det jävligt skönt att ha avklarat 50 minuter. Bara 70 minuter kvar att ta tag i idag. Blev inringd på jobb också, så min lugna vad-ska-jag-göra-idag-för-att-inte-gå-hemma-och-vara-hungrig-dag blev helt plötsligt ganska fylld av aktivitet. Ska iofs bara jobba 16.00-20.15 men hade planer på att träna, handla samt laga massvis med mat idag!

Idag tänkte jag i alla fall lägga i en högre växel. 2100kcal på träningsdagar och på vilodagar drar jag av i stort sett alla kolhydrater(går ju inte att undvika helt men satsar på max 50g).

Ska käka frukost nu för att sedan köra rygg!
    Nu kör vi!

Det går bra nu :D

Rygg[/b]

Uppvärmning[/b]

1000m roddmaskin
    Rotatorcuffsövningar
    Chins i maskin

Chins[/b]
    10xkv PB! (Har egentligen klarat 12 en gång men det var lääängesen)
    6xkv
    4xkv
    3xkv+10kg (TUNGT :D)
    4xkv

Hantelrodd[/b] (testade att köra ståendes istället mot bänk)
    10x21kg
    8x31kg
    8x41kg (gristungt, har gjort en 4a förut tror jag, var riktigt ostrikt och greppet svek som fan)

Latsdrag[/b]
    10x40kg
    10x50kg
    8x60kg
    Längesen latsdragen kändes så bra, fick en riktigt bra kontakt och det kändes lätt som fan.[/b]

Stångrodd[/b] (första gången jag kör)
    8x40kg
    8x40kg
    8x40kg

Sittande rodd[/b] (supersetade med stångrodden typ)
    10x50kg
    10x50kg
    8x60kg

Sedan körde jag några lallilall set för pump i latsen med resultatet epicfailure.

Avslutade med 20 min på bandet, 3.5 graders lutning och 7.2km/h.
    5 min stretch också.

Kommentar:
    Passet var helt ok. På första setet chins kände jag att det var så jävla lätt på dom 6 första sen blev det riktigt tungt. Var fokuserad som fan inför passet men det kom av sig lite, fick vänta ett tag på chinsstången och då blev jag sur. Är riktigt trött nu i ryggen hur som helst. Har så svårt att känna om det är bra ont eller dåligt ont när jag tränar rygg haha, lite orolig eftersom jag körde stångrodd samt tränade lite marklyftteknik med 40kg. Jaja, nu ska jag åka och handla innan jobbet!

Jag ser att chinsen börjar urarta sig. :emo-thumb
    Jag ska ner och möjligen köra rygg idag, annars blir det bröst!

Sjysst pass annars, latsdrag e fint!

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.