Dagboken utan fräsigt namn

Home Forums Dagböcker Dagboken utan fräsigt namn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 878 total)
  • Author

Tack o tack!

Jag har så jävla dåligt tålamod, köpte en ny kamera i väntan på den andra som är på reparation. Fick ett sjyst pris på Canon Ixus 85 så jag slog till. Säljer den andra när/om den kommer tillbaka. Så nu har jag en kamera igen.

Den 6e ska jag och en kompis EV ner till Sundsvall.
    Tänkte bara hör att OM vi far ner, om du är sugen på ett pass? :)
    Men jag garanterar inte att det blir av!

Kebbie wrote:
    Den 6e ska jag och en kompis EV ner till Sundsvall.
    Tänkte bara hör att OM vi far ner, om du är sugen på ett pass? :)
    Men jag garanterar inte att det blir av!

Drar till sthlm 3-4 april och blir borta typ en vecka. Attans >_

Fyfan vilken kass motivation jag har till allt. Snöstorm imorse när man vaknar. Dumt med vår/sommar. Jävla skit.

Vaddå?

Vår/sommar är ju mycket trevligare än höst/vinter!
    Ljust och varmt och skönt att röra sej ute!8)

Nu jävlar kör vi igen :D Efter för mycket alkohol, skräpmat, utslagna tänder och resor till höger och vänster är det dags att lägga in sista rycket inför sommaren. Var precis och tränade rygg och biceps. Helt sjukt bra pass, orkar inte ens redovisa för det var så jävla bra.

På återseende snart :)

Gustaf Lindberg wrote:
    Nu jävlar kör vi igen :D Efter för mycket alkohol, skräpmat, utslagna tänder och resor till höger och vänster är det dags att lägga in sista rycket inför sommaren. Var precis och tränade rygg och biceps. Helt sjukt bra pass, orkar inte ens redovisa för det var så jävla bra.

På återseende snart :)

Fint att ha dig tillbaka. Det är bara att dra på sig tränings kittet och börja svettas!!:up:

Rygg & Biceps[/b]

Uppvärmning: 10min (löpband och roddmaskin)

Rygg:[/b]

Chins
    8st
    5st
    4st
    4st

Latsdrag bakom nacken
    15x30kg
    10x50kg
    9x50kg
    7x55kg

Sittande rodd
    3 set i sån vanlig dragmaskin och sedan 2 set i en annan maskin.

Biceps[/b]

Hantelcurl
    8×13.2kg
    6×16.1kg
    4×16.1kg
    4×16.1kg -> 6x11kg -> 6x6kg

Scottcurl
    4-5 set, minns inga vikter. Minns bara att det var jäävligt lätta vikter. Armarna var helt slut efter ryggövningar vilket inte är ett bra tecken.. Aja, riktigt nöjd med passet :)

Avslutade med 40min cardio på bandet också.

Jag har tränat som en kärring, ska börja damma på mer i övningar som jag känner att jag kan köra tungt i nu. Där jag känner att det tar bra även fast jag kör tungt samt att jag känner att jag kan köra tungt utan att skada mig ska det bli monstervikter nu. Less på att träna med 10-15 reps i vissa övningar där det säkert skulle gå bra att köra 6or. Tungt ska det bli!

Gustaf Lindberg wrote:
    Jag har tränat som en kärring, ska börja damma på mer i övningar som jag känner att jag kan köra tungt i nu. Där jag känner att det tar bra även fast jag kör tungt samt att jag känner att jag kan köra tungt utan att skada mig ska det bli monstervikter nu. Less på att träna med 10-15 reps i vissa övningar där det säkert skulle gå bra att köra 6or. Tungt ska det bli!

Så sant sagt. Jag känner precis samma. Dock ska jag nog köra 8-10 reppare (för tillfället). Men som sagt, sjukt trött på 15 reppare! Good luck M8:emo-thumb

Vad jag gillar att träna ben, orkar inte redovisa hela passet men här är i alla fall min knäböjsserie.

Knäböj
    20kg x 15 reps
    50kg x 10 reps
    80kg x 8 reps
    100kg x 6 reps (gjorde en 10a senast, hade mer att ge men fick sån sju helvetes jävla kramp i baksidan senast så valde att köra färre reps och höja vikten istället.)
    110kg x 6 reps (Anses som ett PB då jag endast gjort 4 reps här tidigare)
    120kg x 3 reps PB som fan!
    80kg x 10 reps Dropset direkt efter setet på 120kg, detta gjorde fan pinsamt ont.

Känns som att mitt pb på 1x125kg kan slås vilken dag som helst, ska dock vänta några veckor så kanske man klarar av att köra 1x135kg (150% av KV). Har haft det som ett mål ganska länge faktiskt!

Skrivit lite mer i bloggen precis så om någon har lust och orkar så kan ni ju läsa där också.

Gurra.blogg.se

Inte skrivit här på drygt 2 månader såg jag nu, träningen går ju fortsatt bra så förstår inte riktigt varför. Nu är ju både Holge och Rasmus tillbaka och skriver så varför ska inte jag dela med mig lite också?

Uppdaterar väl med dagens knäböjsresultat. Roligt att jämföra med posten ovan.

20x20kg
    12x50kg
    10x80kg
    10x100kg
    10x110kg PB som fan
    2x130kg Tangerat PB, tror att det finns lite mer att ta från om jag skulle köra singlar istället för ett dödsset på 110kg precis innan.

Det går ju framåt trots en vikt som rasar. Smådieatar lite nu i Juli för att reparera lite efter Ayia Napa.

På återseende, bilder och skit i bloggen som vanligt. Dock inte så mycket på dagsform eller så men aaaaaja!

Riktigt djävla asbra knäböj!! :worship:

Jag har ju faktiskt tränat även idag, blev lite rygg,
    Värt att skriva upp:

Latsdrag:
    10x35kg
    10x55kg
    8x70kg
    8x75kg PB
    5x80kg PB

Marklyft, lätt för teknik.
    10x50kg
    10x60kg
    8x70kg
    8x75kg
    10x80kg ”PB”, kört tyngre men inte alls med samma känsla och teknik. Greppet svek trots remmar, kan nog lasta på minst 20kg till och köra samma antal reps men inte med fullgod teknik så ökar sakta.

Vilodag med jobb och cardio imorgon.

Kör du med mixat grepp? Annars är det en idé.

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.