- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 juli, 2009 at 01:47 #497729Anonym anvandareMember
Tittade tillbaka lite i journalen.
Från 14/1-09:
Knäböj
12x20kg
10x40kg
10x60kg
8x80kg Här började det lukta PB, längesen jag körde på 80kg i huvudtaget.
6x90kg PB!Har ökat ganska saftigt sen dess
15 juli, 2009 at 01:51 #497730Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Nej det var första gången jag någonsin gjorde det frivilligt typ. Har väl varit med på någon fysträning med hockeyn då vi blivit tvingade att löpa men då har jag alltid skyllt på astma eller bihåleinflamationHaha! Bihålesinflamation! Då borde du inte ens varit på träningen
Jag har sprungit 3km på 9:03 men då spelade jag fotboll, och kondition var det ända jag hade
15 juli, 2009 at 03:03 #497731Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Tittade tillbaka lite i journalen.Från 14/1-09:
Knäböj
12x20kg
10x40kg
10x60kg
8x80kg Här började det lukta PB, längesen jag körde på 80kg i huvudtaget.
6x90kg PB!Har ökat ganska saftigt sen dess
Får vi hoppas
Kör mer i frontböj15 juli, 2009 at 13:14 #497732Anonym anvandareMemberCalle Ekman wrote:Får vi hoppas
Kör mer i frontböjNu tycker jag att Calle Ekman skall vara tyst och börja uppdatera sin blogg igen.
Nyss avklarat 65 minuters cardio, efter det blev det 2 ägg och 500g kvarg. Var tvungen att trycka lite extra frukost nu när jag ska jobba en udda tid, blir ingen mer mat förrän runt 19-20 ikväll. Får försöka hälla i min en proteindrink om det krisar.
16 juli, 2009 at 00:59 #497733Anonym anvandareMemberBlev samma sträcka cardio även på kvällen, kör mycket cardio denna vecka. Ben imorgon så blir nog bara en promenad på morgonen. Tänkte köra tunga böjar imorgon. Skippa högreps på 100-110kg och testa om man kanske får upp 4×130. Får jag det testar jag ev. 140kg också.
Mer text och lite bilder i bloggen.
16 juli, 2009 at 21:55 #497734Anonym anvandareMemberIbland vill det sig inte riktigt. Idag var en sådan dag. Varit taggad inför benpasset hela veckan och gått in för PB hela jävla veckan. Idag fanns det noll taggning, noll energi och det blev också lika många PBn, noll.
Finns ingenting från knäböjen att redovisa, stången gjorde något så fruktansvärt ont på axlarna så jag fattar inte varför. Det brukar smärta lite runt 130kg men inte så att det stör övningen något. Klarade 1x130kg idag sen vek sig hela jävla axeln och det gjorde ont som fan.
Satsade på att köra baksidan ordentligt samt köra igenom magen rejält.
Raka marklyft
15x50kg
12x50kg
10x60kg
10x60khLårcurl för baksidan
3x10x25kgLårspark för framsidan
2x10x30kgMuslimen
30x50kg
22x60kg
15x70kg
15x80kg (fullt magasin!)
15x85kg (la på extra vikt)Värt att nämnas var också att jag spöade brorsan på pingis, tror det slutade något med 6-2 i set till mig och då vann jag ett set med fel hand.
Åkte sedan och handlade till middagen, blev hemmagjorda hamburgare. Riktigt jävla gott!
Lite bilder:
Ett desperat försök att få fram rutorna, fail.Någon form av sne AF linepose, kanske?
Dietmiddag
Hamburgarna var feeeta!
16 juli, 2009 at 22:13 #497735Anonym anvandareMemberLigger förövrigt lite mer bilder osv på bloggen
17 juli, 2009 at 16:46 #497736Anonym anvandareMemberSchysst diet midda där, hur går det med den föresten (dieten alltså)? Har ej läst igenom journalen enu men kommer säkert hitta svaret där, men men fortsätt kämpa:emo-thumb
17 juli, 2009 at 23:38 #497737Anonym anvandareMemberFrLi wrote:Schysst diet midda där, hur går det med den föresten (dieten alltså)? Har ej läst igenom journalen enu men kommer säkert hitta svaret där, men men fortsätt kämpa:emo-thumbJodå det rullar på Har tre veckor kvar nu att kämpa vidare med. Får se vad vikten stannar på, 87kg är målet.
17 juli, 2009 at 23:40 #497738Anonym anvandareMemberRygg idag, gick betydligt bättre än gårdagen
Latsdrag
15x35kg
10x60kg
10x70kg
6x80kg
4x90kg PB!Marklyft
10x50kg
10x70kg
8x90kg
8x100kg PB!
5x100kg Greppet svek som fanStångrodd (fri för en gångs skull)
12x50kg
10x55kg
10x60kgBreda latsdrag bakom nacke
15x35kg
20x45kg
20x45kgLite andra övningar också som jag inte kommer ihåg namn/vikter på.
Bästa passet på mycket länge, sen gick jag ut och gick 30minuter och körde lite intervaller i hamnen. Skönt.
18 juli, 2009 at 09:13 #497739Anonym anvandareMemberGött pass där! Grattis till PB:s:up:
18 juli, 2009 at 09:32 #497740Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Gött pass där! Grattis till PB:s:up:Tack, var riktigt skönt att dra ett monsterpass efter förra passets stora fail. Skönt att jag fortfarande kan öka lite i styrka trots dietandet.. Styrkeökningarna lär dock avta mer och mer hehe.
Vilodag idag, cardio ikväll!
18 juli, 2009 at 11:13 #497741Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Det sjuka![/b] Varning för långt och felskrivet inlägg^^Efter avslutad cardio och stretch beger jag mig som vanligt till omklädningsrummet för att duscha och basta. När jag står i duschen och halvflexar lite i spegeln kommer det in en man (35-45 år) i kalsonger och ställer sig och duschar. Jag reagerar lite på det, men tänker att det förmodligen har något att göra med någon religion eftersom mannen var färgad (fördomar, kanske). Jag tänker inte så mycket på det men efter ett tag så känner jag mig så fruktansvärt utstirrad och tittar upp på mannen som har sin blick fäst i ett ganska genant område på mig. När jag tittar tillbaka på honom så lyfter han blicken och tittar på mig och ler. Jag nickar bara lite instämmande och går in i bastun. Det var helt tomt i duschen/bastun förutom oss är kanske värt att tillägga.
Mannen kommer in i bastun och hälsar på väldigt knacklig svenska.
– Hallo hej hej.
– Tjenare.Brukar ju ofta bli lite småmingel i bastun och det är ju bara trevligt.
-Mycket fin fysik, säger mannen och pekar på mig.
Blir givetvist ganska förvånad, men lite glad såklart. Som den spegelapa man är så tar man ju alla kommentarer om sin kropp positivt, spelar ingen roll om det kommer från Lisa 22 eller Abdullaah Mohammed 35.
– Tack, det var roligt att höra, säger jag.
– Fin fysik, upprepar mannen.
– Hehe, ja det är ju snart sommar så man måste ligga i.
– Fin fysik, säger mannen för tredje gången.Vi sitter kvar i bastun i tystnad, jag blir förundrar över hur lite svenska mannen kan då han ändå använder ord såsom ”fysik”. Känns inte som det första ordet man lär sig när man kommer till sverige.
Hur som helst, nu till det mindre roliga men som säkert är skitkul för den som slapp vara med dom detMannen ställer sig upp, säger ”hot, hot, varmt” och går ut och tar en dusch. Kommer in direkt och frågar om han får hälla på vatten. Jag visar att det finns vatten i hinken bredvid mig och då när han ska ta hinken så sätter han handen på mitt knä som stöd. Inte alls konstigt men absolut inte nödvändigt. Samma sak händer då han ska ställa tillbaka hinken.
– Hot hot, varmt heheheh, säger mannen och ställer sig framför mig. Han smeker även sin kropp lite suspekt. Han börjar därefter gräva i sina kalsonger. Ett ljud som ska hållas i pojkrummet under täcket uppstår, och jag får en svag aning om vad mannen sysslar med. Men jag klarar inte av att titta upp på honom i rädsla för att mina misstankar ska stämma (sitter med ansiktet mot händerna och tittar ner i backen)
– Oglodamabah, mannen säger något som jag absolut inte uppfattar men jag tittar upp och då pekar mannen på mig och sen sin mun.
– Va?Nu är mannen tyst, han ler och pekar återigen i min mittersta region och sedan en VÄLDIGT obekväm och suspekt rörelse med sina händer mot sin mun.
Jag vägrar ju att inse det självklara, och tänker att han vill ha vatten eftersom min vattenflaska stod mellan mina ben.– Vatten? Water? Säger jag och sträcker fram flaskan.
– No water, no sorry no water. Varan mannen gör samma munrörelse igen.DÅ GÅR DET UPP FÖR MIG.[/b] Mannen frågar helt enkelt om han får suga av mig.
Jag har verkligen ingen bögfobi, och tur var väl kanske det. Jag avböjer vänligt men ganska bestämd. Varav mannen ursäktar sig men står kvar framför mig och tar på sig själv. Det är en SÅN JÄVLA pinsamt situation som uppstår så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag kan inte bara springa därifrån heller för han står verkligen framför mig och jag måste gå runt honom för att komma ut. Avvaktar 30 sekunder innan jag reser mig upp. Fan jag har aldrig duschat och bytt om så fort som efter detta.
Någon som vill köpa mitt gymkort?
Försöker fortfarande övertala mig själv att han ville ha vatten men inte förstod svenska…surt
när ett sådant dröm erbjudande väl kommer så är det från en snubbe
inte bra18 juli, 2009 at 12:45 #497742Anonym anvandareMemberHAHAHA vad i helvete, det där ska ju bara inte kunna hända!
Det låter väldigt kul när du berättar det men jag kan tänka mig att det var riktigt obehagligt.
Jag avundas inte situationen kan jag säga.18 juli, 2009 at 21:30 #497743Anonym anvandareMemberJävlar läskigt de där med mannen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.