Dagboken utan fräsigt namn

Home Forums Dagböcker Dagboken utan fräsigt namn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 878 total)
  • Author

Ser bra ut, mycket av det där är självklart lite vatten och grejer men man kan inte sticka under stol med att du har förlorat en del fett. Kör på nu!

Självklart är det vätska och diverse annat tarminnehåll osv. Men jag har bestämt mig för att inte bry mig om vikten så mycket nu. Spegeln och måttbandet får bli min bästa kompis. Blir bara tokig om jag ska titta på vågen. Jag vet att jag kör på ett sätt som fungerar. Stannar vikten upp och jag slutar minska i midjemått + att jag inte själv tycker att jag blir mindre i spegeln. Ja då kanske jag ändrar upplägget. Än så länge känns allt bra i alla fall!
    Hade en ganska ”slarvig” dag igår. Slarvig för mig betyder att jag åt på subway och åt ca 200g nötter/kikärter i bilen på väg till äventyrsbadet. Det var egentligen inget slarv utan mer att jag helt glömde bort att jag skulle äta under de 10 timmar som jag var borta. Men det var en väldigt aktiv dag igår också så det skadar inte med lite fett från nötter :)

Idag blev det ett ganska hyffsat pass, kändes bra som fan!

Stångcurl
    15x20kg
    15x25kg
    10x30kg
    4+1x40kg

Frenchpress
    3x10x20kg

Situps
    3x15xkv
    2x10xkv+5kg

Sittande vadpress
    15x20kg
    15x30kg
    10x40kg
    6x50kg -> PB!

Hantelcurl (reps och vikt är för varje arm)
    8x11kg
    3x8x13.6kg

Hammercurl (ett dropset direkt efter hantelcurlen)
    10x11kg -> 10x8kg -> 10x4kg

Sen blev det 5-6 set triceps, pulldowns med rep/stång. Ingen aning om vikterna. Var mest för att få lite pump och för att kolla i spegeln x)

Har kommit på att jag ska sluta mesa på i övningar som det känns bra i, har länge legat och kört 8-15reps hela tiden nu. Dags att kräma på lite högre vikter där det känns bra.

Jag glömde förövrigt säga att nådde Mål 1 på dag 7. Men nu när ”all” vätska och skit är ute ur kroppen är det dags att börja kriga lite. Måste erkänna att det inte har varit något vidare go i mig nu de sista dagarna. Har inte misskött mig men jag hade kunnat lega i lite mer med cardion.

Om precis 3 veckor fyller jag 20 och då är också första ätardagen. Dieten skulle inte börja förrän 1 februari egentligen så jag lär väl köra på såhär tills dess och lägga i en växel till i början av februari.

Jag krigar bara mot mig själv och tiden just nu. Jag känner att jag har kunskapen för att klara detta och det enda som kan stoppa mig att nå mina mål är att jag blir nöjd. Ska försöka att inte bli nöjd för tidigt. 80kg blankt har alltid varit ett intressant mål. Jag lär inte vara superdeffad med magrutor och så på 80kg men jaja.

Dags att sova, jobbar i helgen så det blir till att vila från gymmet. Ska iväg till en kompis imorgon på fest. Nyktert såklart, i alla fall jag. Blir lite utav en avskedfest då han ska sticka till nordnorge och rensa torsk i ett ex antal månader. Om jag inte redovisar totalt 120min cardio söndag kväll så kommer jag dränka mig själv i handfatet.

På återseende!

Dag 10

Morgonvikt: 89.4kg

Vikten har börjat stannat upp så nu känns det som att varje hg som försvinner är av rätt sort. Har ordentligt med träningsvärk i överkroppen idag, mest bröst som fick sig en fin omgång för ett par dagar sedan.
    Har precis avslutat en frukost bestående av kvarg, bär och musli. Gott. Har köttfärs kvar sen igår så det blir väl en burk keso och det till lunch!

Igår tränade jag Ben, det känns verkligen idag. Det var första benpasset på en månad så hade inte så stora förhoppningar. Men ett PB blev det :)

Knäböj
    12x20kg
    10x40kg
    10x60kg
    8x80kg Här började det lukta PB, längesen jag körde på 80kg i huvudtaget.
    6x90kg PB!

Det är absolut inga vikter att skryta om men det var skönt att köra på sin egen kroppsvikt i varje fall. Det är tekniken som failat förut, igår kändes hela knäböjen underbar och jag vet att det finns styrka för högre vikter. 100kg kommer åka upp nästa vecka om jag har en passare med mig. Var delvis därför jag inte provade det igår, var helt själv i gymmet.

Benpress
    Här körde jag ganska lätta vikter, gymmets benpress är helt efterbliven så det blev låga vikter och nästan ingen vila alls. 10-25sek vila mellan seten.

10x40kg
    10x90kg
    10x120kg
    12x140kg

Liggande lårcurl för baksida
    Det här är verkligen en övning då jag gillar att köra lite lättare och verkligen hålla emot på nervägen. Bränner så jävla fint då. Får bara ont i ryggen när jag försöker köra tungt här.
    10x100kg
    10x110kg
    10x120kg

Sittande lårcurl för baksida
    10x20kg (oj va lite vikt jag tog)
    12x30kg
    10x40kg

Här hände något konstigt, i mellan settet på 30 och 40kg körde jag situps i något slags superset. Så när jag sedan kört sista repetitionen på 40kg så högg det till i magen och jag fick en sinnesjuk kramp. Fattar inte vad som hände då jag inte ens kört hårt för magen. Krampen var helt sjuk, fick lägga mig på backen och kunde inte andas. Släppte efter ca 45 sek men efter det kändes det som om jag hade kört ca 20 set mage. Helt slut i magen och idag har jag sådan fruktansvärt träningsvärk där krampen satt.

gratulerar till ditt pb :up:

fan gurra, ser väldigt lovande ut! jag kan göra dig sällskap någon dag på gymmet =) hojta bara.

Hur ser vikten ut, för tillfälligt. Går det neråt?

Niclas Holgersson wrote:
    gratulerar till ditt pb :up:

Det är ju ett ganska löjligt PB, att bara ta kroppsvikten 6ggr men man måste börja någonstans. Har som sagt aldrig kört böj seriöst.

NeumaN- wrote:
    fan gurra, ser väldigt lovande ut! jag kan göra dig sällskap någon dag på gymmet =) hojta bara.

Hur ser vikten ut, för tillfälligt. Går det neråt?

Vikten står ganska stilla, pendlar mellan 89.9-89.5kg varje morgon. Har tagit det ganska lugnt med promenaderna senaste veckan men motivation kommer väl tillbaka snart.

Gustaf Lindberg wrote:
    Vikten står ganska stilla, pendlar mellan 89.9-89.5kg varje morgon. Har tagit det ganska lugnt med promenaderna senaste veckan men motivation kommer väl tillbaka snart.

Då förstår jag! Lycka till iaf, jag tror den kommer tillbax snart.

Det är bara att kämpa på, du har ju god tid på dig och då är det bara fördelaktigt att inte stressa. :up:
    Jag önskar dig fortsatt lycka till!

Har en ganska tung period på sidan om träningen nu, händer mycket skit. Men det enda som egentligen flyter på är träningen. Kosten sköter jag inte alls men tränar desto hårdare. Idag blev det laddning med Viper-X och Rise Against.

Stångcurl
    (Alla skivstänger som jag brukar köra med var upptagna, därför fick jag köra på de färdiga stängerna som bara går till 32.5kg)
    15x15kg
    12x25kg
    10×32.5kg

Hantelcurl
    8×13.2kg
    4x16kg
    2½x18.3kg PB! (lamt men har aldrig testat kört så tungt, kan nog bränna av minst en 4a eller 6a här om jag skulle kört hantelcurlen först och med längre vila. Hade sån sjuk pump här så det var fan galet. Gick sedan vidare till hammercurl direkt utan vila.)

Hammercurl
    8×13.2kg
    10x11kg
    8x11kg -> 8x7kg -> 8x4kg dropset

Stående vadpress (står på en bräda här och håller en hantel i handen och kör på vartannat ben utan vila)
    10x11kg
    10×16.3kg
    10×22.3kg

Sittande Vadpress (ny favoritövning att köra tungt i)
    15x20kg
    10x40kg
    6strikta + 2 löjligt ostrikta x60kg PB!

Smalbänk
    3x8x50kg

Pulldowns
    15x15kg
    10x30kg
    10x40kg
    8x50kg

(körde också några set med rep, kommer inte ihåg vikterna där)

Sen körde jag också 4 set muslimen, 3 set situps.

Nu tänkte jag vila 1-2 dagar och sen är det rygg nästa gång, ska testa ”maxa” chins. Hoppas på 4 strikta.

Morgonvikt imorse var 90.1kg tror jag. Helt okej med tanke på att det var tacobuffé i onsdags och hamburgare på olearys igår. Att jag sedan helt uteslutet cardio nu på slutet borde ha resulterat i en högre viktökning. Jaja.

Rygg idag

Chins
    8st med hjälp som uppvärmning
    4 st
    3 st
    2 st

Hantelrodd
    10×21.2kg
    8×28.3kg
    6×31.2kg
    4x41kg PB! Det här var så ostrikt att om någon såg detta så måste dom ha skrattat sig själv harmynt.

Sittande rodd
    10x30kg
    8x50kg
    8x60kg

Latsdrag
    10x30kg (bakom nacke)
    8x40kg (bakom nacke)
    8x45kg (bakom nacke)
    8x40kg (framför nacke)
    8x45kg (framför nacke)

Sen körde jag typ 10 lätta sätt rodd med brett handtag och rep. Helt okej pass idag, mådde illa som fan i början av passet. Blandade preworkouten med för mycket vatten, slängde i mig 0.7l vatten och sen körde jag 1km rodd på 3.32 vilket förövrigt är ett slags PB på uppvärmningen. Tror det var det här som framkallade illamåendet i början av passet för det avtog eftersom.

Kul som fan att köra chins idag. Vägde väl runt 92kg idag på gymmet fullt påklädd så 4st kändes helt okej. Har iofs en bit kvar till PBet som är 12st men det kommer väl.

Gör ett sista ryck nu inför födelsedagen 30e januari. Blev 70min promenad imorse och kosten sköts exemplariskt :)

Idag ska jag köra ben. Förra veckan blev det en 6a på 90kg som sista set. Jag är sugen på att se mina begränsningar så idag blir det singlar. Förhoppningsvis ska 110kg åka upp om allt känns bra. Återkommer senare.

110kg ska såklart upp! Det fixar du lätt!

Hur går det med träningen annars?
    Liten lätt deff innan födelsedagen eller =) ?

:)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.