Dagboken utan fräsigt namn

Home Forums Dagböcker Dagboken utan fräsigt namn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 878 total)
  • Author
    Nic Nordin wrote:
    Fyfan vilka bjässearmar! Där blev jag helt paff.. Jag visste att du var vältränad men det där var ju awe…..wait for it….some! Riktigt imponerande :up:

Eftersom jag själv aldrig dricker längre så tänker jag förespråka detsamma. Strunta i ölen Gustaf, men gå ut och ha kul ändå! Visst kan du väl ha kul utan alkohol? Förstå va bra du kommer må om du struntar i ölen och har en förbannat kul kväll ändå :)

Till det viktiga då, oavsett om du dricker dem där ölen eller inte så kommer resultatet på din diet förmodligen att bli detsamma ändå. Se till att äta massor av protein och bra fetter tidigt under dagen så inte kosten bli lidandes, och sedan återställer du kroppen så gott det går innan du lägger dig också :up:

It all about the angles. Nej men jag har en förmåga att få bilder att se rätt bra ut.

Jag kan ha roligt utan alkohol, men jag skulle nog ljuga om jag sa att jag har lika roligt utan alkohol. Tragiskt nog.

Eftersom jag kommer äta betydligt mer kolhydrater än vad jag bör så tänkte jag dra ner på fettintaget faktiskt :) Men tack för ditt stöd. Du kommer dwarfa sönder mig snart när du skalat av lite. Ganska sjukt att man ser större ut när man tappar vikt.

En helt fantastisk formulering;

[img=http://i41.tinypic.com/25ko56f.jpg]

Säg till när du lyckas landa den.

Sömnproblemen fortsätter, gick till gymmet och körde ett randompass. Såg ut såhär:

Situps
    20xkv
    12xkv+10kg
    12xkv+15kg
    12xkv+20kg
    12xkv25kg
    6xkv+35kg
    8xkv+35kg

Chins
    6
    6
    4
    4
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    1 vila 5 sek
    6

2 set sneda magvridningar i geymaskin
    4 set vader

3 set muslimen
    1×20 situps

15 min i kärringgrillen.

Upplevde min bästa form någonsin idag också. Nice att förstöra det med alkohol imorgon!

Gustaf Lindberg wrote:
    Upplevde min bästa form någonsin idag också. Nice att förstöra det med alkohol imorgon!

Du kommer ju uppleva den så mycket bättre dagen efter när du är tömd på vätska ändå. Passa på att knäppa lite bilder och släng upp då, så gör du något bra av bakfyllan.

Gustaf Lindberg wrote:

Skippa alkoholen och dra ut och ha kul ändå! :D

Jockepettersen wrote:
    Skippa alkoholen och dra ut och ha kul ändå! :D

Alltså, ja visst. Men varför? Jag är nog rätt olik 90% av befolkningen på denna bräda. Mitt liv är inte bodybuilding, mitt liv är inte knäböj eller marklyft. Mitt liv är att ha roligt. Festa, umgås och vara social. Ofta gärna för full, vakna upp med ångest och inte veta vad man har gjort.

Jag tränar nog till 90% för att vara snygg när jag festar.

Tävlingsplaner i alla ära men shit va meningslöst sur jag skulle bli på mig själv om jag blir förlamad i november och inte gjorde allt jag ville göra medan jag kunde.

Jag må vara extrem. Men jag tror att väldigt många här är insnöade utan anledning och glömmer bort att leva. Ja man kan ha roligt utan alkohol men jag är i alla fall ärlig/sorglig nog att erkänna att jag oftast har roligare med alkohol.

Nu ska jag sluta ha ångest över detta, för jag vill faktiskt dricka 1-2 eller 10 öl imorgon. Och vill jag göra det. Så tänker jag göra det utan ångest.

Tjolahopp!

Idag har jag ont i ett knä. Jag ska nog inte böja på ett tag… Suck.

Gustaf Lindberg wrote:
    Nu ska jag sluta ha ångest över detta, för jag vill faktiskt dricka 1-2 eller 10 öl imorgon. Och vill jag göra det. Så tänker jag göra det utan ångest.

Tjolahopp!

Det låter som en bra inställning, man ska göra det man vill göra. Muskler byggs trots allt under flera år, inte över en helg.

Dessutom kommer jag roa mig kungligt åt att se dig köra 10 varv utfallsgång. :P

Denna totala brist på god sömn gör mig galen.

Såhär såg natten ut:

La mig vid 23.40.
    Somnar ca 00.30
    Vaknar 01.15 med ett ryck, mardröm, panik och toalettbesök
    Somnar om 02.00
    Vaknar 05.00 tror att jag försovit mig
    Somnar om 05.20
    Vaknar 07.00 – omöjligt att somna om

Så irriterande. Jag kommer verkligen sova ikapp denna vecka. Snart. Vet att det är lite mycket i mitt huvud just nu men shit, såhär jävla dåligt har jag inte sovit på länge.

Gustaf Lindberg wrote:
    Alltså, ja visst. Men varför? Jag är nog rätt olik 90% av befolkningen på denna bräda. Mitt liv är inte bodybuilding, mitt liv är inte knäböj eller marklyft. Mitt liv är att ha roligt. Festa, umgås och vara social. Ofta gärna för full, vakna upp med ångest och inte veta vad man har gjort.

Jag tränar nog till 90% för att vara snygg när jag festar.

Tävlingsplaner i alla ära men shit va meningslöst sur jag skulle bli på mig själv om jag blir förlamad i november och inte gjorde allt jag ville göra medan jag kunde.

Jag må vara extrem. Men jag tror att väldigt många här är insnöade utan anledning och glömmer bort att leva. Ja man kan ha roligt utan alkohol men jag är i alla fall ärlig/sorglig nog att erkänna att jag oftast har roligare med alkohol.

Tjolahopp!

Rätt olik är du ju knappast..Finns väldigt många som tycker om och brukar ta sig en ”rejäl” fylla lite då och då. Alla som inte gillar att festa behöver ju inte bero på att det är för att ”alkohol är dåligt för träningen” kan finnas en rad andra orsaker också.

Gör precis som du gör verkar ju funka för dig, sen har du väll inga större mål med träningen heller så och det går framåt! :emo-thumb

Gustaf Lindberg wrote:
    Tack för ert stöd även fast jag hellre vill att ni är mindre snäll och bara säger åt mig att sluta tönta mig och köra cardio istället för ölhävning.

Jasså, vad e det för barnsliga upptåg du håller på med egentligen?! Du ska ju TÄVLA!!! Det e bara några månader kvar att hålla disciplinen. Sedan har du resten av livet att festa & göra vad du vill. Inte ens jag lever Bodybuilding 24/7. Har alltid gillat att festa, dricka, äta och pussas med söta brudar;)! MEN allt har sin tid…..Vill du ge upp din dröm? Gå upp på scenen och känna att du bara gjort 50% av vad du kunde gjort? Eller ännu värre, inte komma upp alls som du har basunerat ut och lovat oss läsare. Det e en så kort tid av ditt liv som du nu måste göra lite uppoffringar. Efter det kan du leva livet igen. Jag anser fortfarande man kan ta en öl eller 2 men INTE under en tävlingsdiet! Kör hårt nu mannen. Lek med livet så kommer livet leka med dig. Samt den där bruden som var så vacker på fyllan kommer inte vara så vacker på morgonen nästa dag…..:whistle: (trust me, I am made in Bangkok:P)

biffen669 wrote:
    Jasså, vad e det för barnsliga upptåg du håller på med egentligen?! Du ska ju TÄVLA!!! Det e bara några månader kvar att hålla disciplinen. Sedan har du resten av livet att festa & göra vad du vill. Inte ens jag lever Bodybuilding 24/7. Har alltid gillat att festa, dricka, äta och pussas med söta brudar;)! MEN allt har sin tid…..Vill du ge upp din dröm? Gå upp på scenen och känna att du bara gjort 50% av vad du kunde gjort? Eller ännu värre, inte komma upp alls som du har basunerat ut och lovat oss läsare. Det e en så kort tid av ditt liv som du nu måste göra lite uppoffringar. Efter det kan du leva livet igen. Jag anser fortfarande man kan ta en öl eller 2 men INTE under en tävlingsdiet! Kör hårt nu mannen. Lek med livet så kommer livet leka med dig. Samt den där bruden som var så vacker på fyllan kommer inte vara så vacker på morgonen nästa dag…..:whistle: (trust me, I am made in Bangkok:P)

Amen to that!

biffen669 wrote:

Sådär ja, nu börjar det likna något. Tävlingdiet och alkohol hör inte ihop. Tur att tävlingsdieten inte börjar förrän om ca 6 månader.

Jag har anledning att fira, kan dock inte berätta varför. Men det kommer. Jag tänker inte ens skylla på något. Så god som denna Mariestad är, som jag just nu håller i min hand och det välmående det skapar är värt det.

Men det är nog ingen större skada skedd imorgon. Eftersom jag börjar bli svinfull efter 1½ öl så lär det inte bli så mycket mer.

Sen är alla brudar vackrare än mig, oavsett alkohol eller ej.

Ska nog hålla mig från starkspriten ikväll, brukar kunna spåra ut när jag dricker ofta. Första gången jag dricker nu sedan 23e Januari. Något slags rekord. Äsch nu stänger jag ned detta forum och öppnar en till.

Jag gillar er.

Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.