Dagboken utan fräsigt namn

Home Forums Dagböcker Dagboken utan fräsigt namn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 878 total)
  • Author

Imorgon blir det jobb, jobb och jobb. Ska vikariera som idrottslärare på en skola. Ska åka skridskor 4a,b och c! Haha, dags att dra på sig den pedagogiska kostymen. Får se hur det går. Sen ska jag jobba kväll på mitt vanliga jobb. Skulle verkligen behöva dra iväg ett träningspass imorgon, får se hur det ser ut imorgon med tid osv.

Hur går det med chinsen? Jag ska bräcka 15 nästa vecka, hoppas det håller!:
    Blir att ladda upp med öl och skumpa i helgen så energi finns det… 110%

Staffan_STB wrote:
    Hur går det med chinsen? Jag ska bräcka 15 nästa vecka, hoppas det håller!:
    Blir att ladda upp med öl och skumpa i helgen så energi finns det… 110%

Haha jag ligger stadigt på 8 chins. Öl lät ju inte helt fel. Ska faktiskt ha min första ätardag nästa vecka. Lär bli dryck och föda som inte ens finns typ. Helvete va gott det ska bli. Har dietat riktigt strikt i precis 21 dagar då. Blir en vägning nu på söndag och sen ska jag lyxa lite :)

Har jobbat 08-20.15 idag, hann med ett litet bröst/tricepspass också men orkar inte redovisa något. Var bara ett intensivt pass med låga vikter och noll vila. Kändes bra dock. Biceps och lite annat skoj imorgon!

Jag har förresten köpt en kamera, det kom upp i tanken att jag skulle göra detta så jag skulle kunna filma lite under träningspassen osv. Sen nu när jag inte längre är tillsammans med tjejen (som var ägare av alla 3 kameror i hushållet) så blev det mer intressant att köpa en kamera. Också kommer man på jobbet och snubblar över en Casio EXZ80 (väldigt medioker kamera med knappt godkänt betyg på diverse sidor) MEN till ett kalaspris. Gav 594:- för den med 2 års garanti. Läste runt på internet och såg recensioner och överlag verkade den vara okej, den fick + för filminspelningen (vilket jag kommer använda den till 70%) samt att den fick – för bildkvalitén. Det stod att man borde förvänta sig bättre bilder av en kamera som trots allt kostar 1700:- som den gjorde när den testades, och har man då i åtanke att jag betalade 1/3 av det så tror jag faktiskt att jag har gjort en okej affär. Kommer hem och inser att den inte har samma färg som på förpackningen.

Den har har nämligen denna lätt genanta färg
    [img=http://www.product-warehouse.com/4/EXZ80PK.jpg]Köpte ett svart SDHC på 4gb bara så det svarta i kortet mäter upp det omanliga babyrosa

Det jag skulle få fram i detta inlägg är att det förmodligen kommer dyka upp mer film och bilder här i journalen Hoppas det smakar!

Idag blev det en riktigt skum dag. Har blivit inringd på ganska mycket jobb nu på slutet men skulle vara ledig idag för att sedan jobba lör-tis. Jag satt här i min ensamhet imorse och helt plötsligt ringer vice BC och frågar om jag kan börjar 12. Då var klockan 10.15. Jag som hade tänkt att tränat idag. Sagt och gjort, slängde i min 250g kvarg och lite proteinpulver sen iväg till friskis. Var där 10.48 och inser att dom öppnar 11.00 på fredagar. Skandal. Hängde på låset och fick komma in 10.55. Passet blev helt crazy. Med tanke på att jag skulle vara 2 mil och iförd ”jobbuniform” om 1 timme och 5 minuter så började jag superseta hela passet. Ska försöka komma ihåg hur det var. Minns inga vikter dock.

Hantelcurl
    4 set 11-18.2kg

Hammercurl
    3 set 11-13.1kg

Hantelpress (axlar)
    3 lätta set

Sidolyft
    2 lätta set

Sittande vadpress
    3 set

Situps med vikt
    6 set

Baksida axlar i CC
    3 set

11.25 gick jag till duschen. Så på 28 minuter hade jag genomfört detta pass som brukar ta ca 60 min. Vilade nog inte mer än totalt 3 min. Hade sån jävla grispump i armarna och axlarna haha. Fy fan va sliten jag var sen på jobbet. Sköööönt. Inget pass där man levererar pbn direkt men skönt att jag fick passet avklarat. Nu borde jag köra lite cardio. Få se om motivationen räcker, känner mig så jävla sliten och ska spela rinkbandy imorgon efter jobbet. Jaja!

hihi 28 minuter,det är strongt gjort!:D…..offtopic,är det bra på friskis,tränar själv på helex men funderar på att byta nästa år(kanske)

Känns stabilt att du vägde upp med minnes kortet till den iögonfallande färgen på kameran:D
    21 dagar diet är inte dumt alls, håller motivationen? Jag kan ju rekommendera en nätt plankstek, jag åt t.e.x den här igår:

staffan,sluta upp med att lägga in sånna där bilder,jag vill kunna sitta vid datan och läsa utan att det ska rinna ur munnen på mig:D såg vldigt gott ut!

balronx wrote:
    hihi 28 minuter,det är strongt gjort!:D…..offtopic,är det bra på friskis,tränar själv på helex men funderar på att byta nästa år(kanske)

Friskis är ok, har tidigare tränat på Ego och SAK. Saknar ingenting på friskis faktiskt. Öppettiderna är sådär men med tanke på att jag betalade 590:- för dec-maj på friskis så funkar det bra för mig ^^ Betydligt mycket billigare.

Staffan_STB wrote:
    Känns stabilt att du vägde upp med minnes kortet till den iögonfallande färgen på kameran:D
    21 dagar diet är inte dumt alls, håller motivationen? Jag kan ju rekommendera en nätt plankstek, jag åt t.e.x den här igår:

Jag hatar dig. :D Kommer terrorisera din journal när du ska börja dieta. Bara så du vet. Men ja, motivationen håller. Överlevde jag äppelkakan med vaniljvisp idag på jobbet så kan jag hålla mig undan från bilder här på forumet. Vägning imorgon, dumt att ge efter ikväll då ;)

okej,jo,jag har också tränat på ego men tyckte inte om personalen där om jag ska vara helt ärlig,men 590 kr lät bra,välldigt bra!:D…..vi kankse ses där nån gång,vem vet

lycka till med dieten nu gurra,you can do it,i know it!:D

Precis avslutat 1½ timme cardio. Blev en ganska skön promenad trots -10. Har varit en aktiv dag. Me like. Ska bli riktigt intressant att se vad vågen säger. Känns som om jag själv är i bättre form än i fjol då jag vägde runt 84-85. Tror jag väger runt 88kg nu så det borde betyda att man lagt på sig lite muskler. Men vågen är iofs helt ointressant när det går såhär bra. Jaja, bara diska och gå och sova nu då. Jobbar även imorgon, samt mån-tis sen sticker jag iväg på lite äventyr på onsdagen.

Dag 18

Morgonvikt: 87.9kg (91.2kg startvikt)
    Mått runt mage(mätt över navel avslappnad): 87cm (95cm startmått)

-3.3kg
    -8cm

Känns riktigt bra! Trodde faktiskt att jag skulle väga lite mindre eftersom jag kört så jävla hårt. Men att jag tappat 8cm runt magen känns så jävla bra. Nu väntar en vecka med underhåll och ett försök till att hålla vikten stadig runt 88kg. Kan inte vara så många veckor kvar till delmål 2 som är att väga 84.9kg.

grattis till dem fina resultaten,jag kommer nu följa den här dagboken och hålla mig uppdaterad lycka till!:D

Starkt jobbat, du börjar komma ikapp min vikt:pop:

Tackar tackar!

Har jobbat och gymmat idag, ska snart iväg och spela veteranhockey :D

Rygg

Chins
    8xkv
    5xkv+5kg PB!
    4xkv+5kg

Latsdrag med V-handtag
    15x30kg
    12x50kg
    8x70kg PB!

T-bar rodd
    12x15kg
    10x30kg
    10x50kg PB!

Sittande rodd med V-handtag
    12x40kg
    10x60kg
    6x70kg gristungt

Sen blev det 2 set i en övning som säkert har något häftigt namn samt 2 set i någon roddmaskin. Inget jättebra pass trots alla PBn. Känner mig ganska trött faktiskt. Jobbat mycket på slutet och nu ska jag försöka klämma in hela träningsveckan på 3 dagar. Har ökat intaget av kolhydrater idag. Tänker ligga på högre än vanligt fram till resan så magen inte ballar ur totalt när den får i sig 2l sprit och pizza.

Edit; glömde säga att jag hade ganska ont i ryggen idag under passet. Kändes inte alls bra.. Måste fan bli bättre på att stretcha tror jag för daaaamn va stel jag är! Jaja, det får gå som det går.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.