Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 1,355 total)
  • Author
    Andreas Malm wrote:
    Hallå Big Friend;)

Tänkte på Dig min vän igår på min lilla ätardag…..

Käkade Thailändska köttbullar :D

Shit mannen…..

Blir fan inte av med Dig!

I think I´m going CRAZZZZZY;)

Ha d bäst!

/Andreas

Hörru! Käkar Du mina kusiner va, thaiköttbullar? Men Du lär bli bra grov då:P! Det e ditt fel att mina ben växte lite för mycket. Du har alltid påpekat dina ben så när jag körde ben skrek jag bara, MALM; MALM när det tog emot och några reps till….nu e jag tvungen att ta bort lite för att kunna lägga på mina svagheter istället…..I vilket fall det ska bli kul att se Dig i April;)!

Blev till att gå upp lite tidigare än vanligt idag. Skulle köra med min domarvän på Pro Gym & kolla lite symmetri och posering så det var bara att masa sig upp. Det kändes i hela kroppen må jag säga. Men köpte en Green Kick på gymmet och sedan var det bara att mata på som vanligt:emo-thumb!

Rygg:

T-bar rowing: 1×15, 25kg, 1×12, 50kg, 1×10, 65kg, 1×10, 75kg.
    Sittandes kabelrodd med stång (brett grepp): 4×10, 80kg.
    Halva marklyft: 1×12, 70kg, 3×10, 140kg.
    Hantelrodd: 3×10, 50kg (för lätt).
    Sittandes rodd i maskin: 3×12, 60kg (lite lätt).

Biceps:

Curls med rak stång: 1×12, 30kg, 1×10, 40kg, 1×10, 45kg.
    Ståendes hantelcurls: 1×10, 22,5kg, 2×10, 20kg.
    Scottcurls enarms: 3×10, 17,5kg.

Det blev ett grymt pass trots allt. Genomsvettig och flåsade som e flodhäst i ett gyttjebad. Bra kontakt och pump i ryggen. Helt nöjd med passet. Men det tar sin lilla tid att bygga upp en bra rygg. Jag får slita som ett djur för det. Inget jag fått gratis som med armar. Hoppas dock att jag kan se någorlunda ok ut när jag står med eliten på scen:p! Men det e ett tag kvar så lite till hinner jag prioretera mina svagheter…

Nu på det nya året har en del smått börjat sin förberedelser inför årets först tävling Grand Prix i Västerås. har fått många förfrågningar om jag inte ska ställa upp där men som sagt var jag känner mig inte mogen ännu för det. Har för uppenbara brister som måste fixas till innan oktober. Känner att det e redan en kort tid……Rom byggdes inte på en dag och likaså kan inte man göra mirakel med sin kropp på en natt. Mitt muskelminne har förvisso gjort ett underbart jobb i kombination med den efarenhet man har. Jag känner att min svagheter e på G också men de behöver lite mer prioreteringsträning för att kunna uppväga resten av volymen på kroppen.

Smärtgräns:

Hur många har man inte hört som påpekat att de har tränat så hårt men det händer inget? Oftast e ben ett problem för många. Varför kan man då fråga sig. Det handlar om att de e rädda för smärtan och att det är ”obekvämt” att ta sig förbi den gränsen! De som tränat med mig här på forumet förstår mig väl vad smärta e och total andnöd:). De flesta kan pressa sin kropp otroligt mer än vad de tror. Det handlar bara om att välkomna smärtan men utan att tappa tekniken och musklekontakten i övningarna samt inte orsaka permanenta skador. Att kunna köra till ”failure and beyond”! Man måste kunna välkomna denna smärta med ett léende. Att denna smärta bringar dig maximal muskelhyoptrofi, att den skiljer dig från resten av discobyggarna. Är du man/kvinna att ta denna smärta och höja dess ribba lite då och då kommer du kunna få din kropp & träning till en helt annan nivå. Hänger ni med? All smärta e inte av ondo! Utan kan vara positivt för dig i detta fall.

Men jag vill påpeka dock att denna typ av träning skall ni inte göra året runt, i varje pass utan under några perioder eller samt i sista setet. Det sliter enormt på leder och CNS. Så återhämtningen blir längre. Men har du extrema gener, sover & äter någorlunda perfekt, har kort återhämtningsförmåga så kör på så mycket du kan med denna tillämpning i din träning. Inga regler utan undantag….

Personligen försöker jag köra till failure så ofta jag kan. I alla fall i sista setet i varje övning. Men då periodiserar jag min träning mellan lätt och tung träning rätt mycket och ser alltid till att ha minst 2 hela vilodagar i veckan. Nästa period ska jag till och med ha 3 hela vilodagar för maximal återhämtning. Träna nu med huvudet mina kära läsare och vi syns snart igen. Nu blir det lite thaimat innan gymmet ocgh sedan piska på pecsen. Jag ska en vacker dag få upp dem till C-kupa:p!

Bra journal! Följer den noga :) Vore kul att se lite fler bilder i den bara, gärna på din dagsform!

GRYMT Pass, gillar då du skriver för lätt på hantelrodden, men det är ju sant, du kan mycket mera ;). Bra pass, du dunkar på, men jag må allt säga att jag har sätt din rygg innan och tycker den verkar bra, men klart finns ju alltid saker man vill förbättra. Min pattar är sämst i världen, hatar dem så ska nog köra dem två dagar i veckan nu, måste få till dem någon gång. Ha en bra kväll vi höres. MVH cesse

Adolfsson wrote:
    Bra journal! Följer den noga :) Vore kul att se lite fler bilder i den bara, gärna på din dagsform!

Kul med ytterligare en trogen läsare:emo-thumb! Jo, bilder kommer snart när J e tillbaks från konferensen och hon kan fota. Ska göra några fler videos också med mobilen……

Steppen1983 wrote:
    GRYMT Pass, gillar då du skriver för lätt på hantelrodden, men det är ju sant, du kan mycket mera ;). Bra pass, du dunkar på, men jag må allt säga att jag har sätt din rygg innan och tycker den verkar bra, men klart finns ju alltid saker man vill förbättra. Min pattar är sämst i världen, hatar dem så ska nog köra dem två dagar i veckan nu, måste få till dem någon gång. Ha en bra kväll vi höres. MVH cesse

Jo, tog en för lätt vikt. Men, men….Du kommer få se min rygg snart igen se ovan. Ska bli intressant att se vad 2 pass och prioreteringsträngen har gett för resultat! Jag retar mig på mina pecs också. Men de ska få nästa period efter högreps. Då kör vi dem 2ggr i veckan med lite annorlunda uppdelning. Frågade en kompis idag om hon inte kunde dela med sig av hennes alldeles för stora implants. Nix, blev svaret men hon ville börja träna med mig……Nu ska jag skriva ner dagens bröstpass!

Inte så farligt kallt idag. Frös inte lederna av mig i alla fall. Men pecsen kändes lite kalla ändå. Kände mig rätt pigg så ingen Green Kick innan passet. Tänkte att mata på några extra set idag när man ändå e sugen….

Pecs:

Hantelpress: 1×15, 20kg, 3×10, 40kg (extremt långsamma & strikta).
    Snedbänk i smith: 1×15, 50kg, 3×10, 80kg.
    Hantelflyes: 1×12, 15kg, 3×10, 22,5kg.
    Pullover: 1×12, 22,5kg, 1×10, 27,5kg, 1×10, 32,5kg.
    Sittandes bröstpress: 1×10, 70kg, 2×10, 60kg.
    Sittandes flyes i maskin: 3×12, 50kg.

Triceps:

Dips: 3×10, kroppsvikt (jag väger en del:|)
    Sittandes tricepspress i maskin: 3×10, 70kg.
    Pushdowns med stång: 3×10, hela mag i CC.

Grymt tempo genom hela passet. Får se vad pecsen säger imorgon eller i övermorgon….Finns inte så mycket att anmärka på i passet. Överlag nöjd och magen kurrar nu som attans. Drog i mig lite thaimat innan passet hos min kompis restaurant. Bifogar en dålig bild….kyckling i gröncurry, papayasallad med krabba, friterat fläsklägg med thaigrönsaker & chili

Nu har man varit duktig och tvättat klart ätit sina BCAA och ska åka till min gamla vän för lite massage. Hon e grym, jobbade på mitt gym förut som massör och gammal byggerska så hon har hårda nypor! Sedan blir det att vara lite social och äta thaimat med lite vänner. Förmodar att mina trogna läsare e i gymmet och formar sina kroppar tills sommaren;)? Jag får återkomma senare ikväll med några rader. Ska fundera ut något bra ämne tills dess. Några förslag kanske:P? Ha ett underbart liv tills vi ses nästa gång!

Bra pass där för pattarna mannen, jag har smiskat mina idag , lite små snuvig men det gick ok. Bra att du äter din mat var dag, viktigt så du fortsätter utveckla den där grymma kroppen du har till nya nivåer. Ha en härlig kväll vi höres.

MVH cesse :)

Har inte så mycket att tillägga just nu efter som jag e lite orolig för min mamma som befinner sig på Haiti just nu mitt i katastrofen. UD har fått tag i de flesta svenskar enligt deras hemsida men ”några” enstaka fattas….Varken jag eller min syster har hört något ännu eller några livstecken från våran mamma eller UD. Vi hoppas dock på att vi får någon kontakt inom det närmaste. Men jag ska försöka bibehålla fokus på det jag gör och fortsätta mina rutiner som vanligt i största möjliga mån under rådande omständigheter. Men jag hoppas mina läsare har förståelse att min dagbok kommer inte innefatta så många djupare funderingar nu under denna dystra period……:cry:

Ja, trots omständigheterna e man tvungen att låta vardagen ha sin stilla gång. Bättre fokusera på det man kan göra istället grubbla för det man inte kan ändra på eller göra! Min mamma har alltid lärt oss att livet måste gå vidare trots motgångar……Så man gjorde sitt bästa i gymmet ändå och det skingrade tankarna en hel del…..

Lats:

Lat pulldown i maskin: 1×15, 50kg, 1×12, 60kg, 2×10, 70kg.
    Latsdrag med rak stång: 1×12, 60kg, 3×10, 70kg.
    Pullover med rakstång i CC: 1×12, 60kg, 1×10, 70kg, 1×10, 80kg, 1×9, 80kg (dog helt).
    Latsdrag med smalt handtag: 4×10, 60kg.
    Latsdrag med liten stång och handtagen vända inåt: 3×10, 60kg.

Mage:

3 övningar, 4 set per övning.

Bra tempo som vanligt den sista tiden. Grym kontakt i ryggen. J var tillbaks igen med mig. Lite gnällig men förmodar pga av hennes semester…..Tog några bilder på för att kolla in ryggen och en ben/mage pose på läsarans begäran men de vill inte ladda upp, grrrr:(…….Ryggen börjar smått svara på prioreteringsträningen. Bra att man har ett tag till så man hinner kötta på sig lite till på mina svagheter….

Fick inte ner bilderna ändå:(! Så jag gjorde ett litet klipp istället…….torsdagens posing efter ryggpasset. Ser ut som ryggen har växt lite i alla fall sedan sist i somras:p! Ni får ha överséende med min vinterbulkform…..[youtube=OD4FPJsF2n0]

Ser tight och bra ut i dubbelbiccen. Allt hänger ihop på ett snyggt sätt! Bra volym på påkarna dessutom.

I nuläget lite över 91kg, 1,66m över havet. Kroppsfett 12% för några veckor sedan.

Fortfarandes ingen kontakt med min mamma. UD jobbar ungefär lika snabbt som en snigel på lugnande medel…..Ja, ja man har åtminstone städat klart. Nackdel med muskler ibland är att jag för jämnan bryter av moppen…..Nu e det bara fortsätta dagen med att sysselsätta sig. Ska jaga UD mer och sedan träna som vanligt. En ny dag, nya krafter och nya tag….

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.