Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 1,355 total)
  • Author

Grymma bilder! Gillar verkligen din rygg!

Hoppas det löser sig med din mamma, det är nog bara kaos som gör att det är svårt att höra av sig. Jag hoppas verkligen att hon mår bra!

Grym du är mannen, ser bra ut :), fy fan mycket kött på dig på den längden, coolt :D Lee priest style. Hoppas du hör något snart från mor, tänker på dig. MVH cesse

Steppen1983 wrote:
    Grym du är mannen, ser bra ut :), fy fan mycket kött på dig på den längden, coolt Lee priest style. Hoppas du hör något snart från mor, tänker på dig. MVH cesse

Ja, inget nytt från UD idag heller:cry:. Tack för visad empati Försöker hålla mig sysselsatt så man inte tänker för mycket på det…….

Mycket rännandes på stan idag och många ärenden. Skönt med lite varmare väder också. Gjorde inte ont i knäna vid benträninge som när det var som kallast….

Quads:

Knäböj: 1×15, 60kg, 1×12, 100kg, 2×10, 130kg (papper).
    Benpress: 1×12, 250kg, 1×10, 300kg, 1×10, 350kg (kunde gjort några reps till).
    Hacklift: 2×10, 150kg (en dans på rosor).
    Benspark: 3×12, 50kg (för lätt).

Vader:

Vadpress i hackliften: 1×15, 150kg, 1×12, 200kg, 2×10, 250kg.
    Vadpress i benpressen: 1×12, 200kg, 3×10, 250kg.
    Sittandes vadpress: 4×10, 50kg, (för lätt).

Inte så bra tempo idag. Blev lite instruktioner med J. Men jag lägger inte mycket krut på bena längre så gör inget. Fick kramper hela kvällen ändå konstigt nog! J sedan lite poseringsfoton hos mig med J. Hon tog med tjejmaffian och vi käkade lite thaimat efter. Kyckling med cashewnötter, kycklingspett med jordnötssås, biff i paenengcurry, papayasallad med krabba. En trevlig lugn kväll. Tyvärr hann jag bara få 10 min massage…..:(. Men jag har 50 min. inneståendes kvar hos J:P. Bifogar en dålig video från knäböjen idag taget med mobilen.

[youtube=sgfNC1tKXZs]

Klart man visar empati för sina medmänniskor. Fortsätt att vara stark, håll ut.

Mycket fina böjar må jag allt säga, kalas bra mannen, riktigt skolexemplar.

Ska iväg och köra ben och axlar nu.

take care, tänker på dig.

MVH cesse

Idag fick jag positivt besked från min syster:D! Våran mamma hade ringt syrran och allt var väl med henne under rådande omständigheter. Så nu kan man äntligen slappna av äntligen & andas…..Vi lever och har våra nära & kära bara till låns. Men det ska jag gå djupare på en annan dag….

Axlar:

Liggandes hantellyft på upphöjd bänk (baksida): 1×15, 8kg, 3×10, 12kg.
    Baksida axel i pecdeck-maskin: 1×12, 40kg, 1×10, 50kg, 1×10, 55kg, 1×10, 60kg.
    Axelpress i maskin: 1×12, 40kg, 1×10, 50kg, 2×10, 55kg.
    Hantellyft åt sidan: 1×12, 12kg, 3×10, 15kg.
    Drag till hakan med stång: 4×10, 45kg.
    Shrugs i maskin: 1×12, 40kg, 3×10, 45kg.
    Shrugs i smith: 4×10, 60kg.

Hamstrings:

Liggandes lårcurl: 1×15, 35kg, 1×12, 45kg, 2×10, 50kg.
    Raka marklyft: 3×10, 90kg.
    Sittandes lårcurl: 1×10, 50kg, 3×10, 55kg, 1×12, 30kg (utpumpning).

Passet kändes bra rakt igenom förutom jag fick någon sträckning i hamstring av utpumpningssetet. Kände mig stark idag och pigg. Green Kicken coh det värmande beskedet gav nog lite energi;)! Bra tempo med axlarn. Med hamstringsen blev det lite lugnare i raka marklyften men de andra övningarna var det högt tempo. Plågade J lite i stretchingen. Andra dagen jag har märken inborrade i min rygg/traps:whistle:. Det e inte snällt att misshandla sin coach faktiskt! Nu ska det bli skönt att vila söndagen. Käkade lite thaimat igen efter passet. Tog även en öl för maten var HET och ville fira mammas återvändo! Åt papayasallad som vanligt och grillad biffsallad.

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN VÁ SKÖNT ATT DIN MAMMA ÄR OK!!!

Take care my friend!

Andreas Malm wrote:
    FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN VÁ SKÖNT ATT DIN MAMMA ÄR OK!!!

Take care my friend!

Tack min vän för visad empati & sympati:D!

UNDERBART att höra dem där nyheterna mannen, är riktigt glad för dig och din familj och självklart din mor att hon mår bra :up:.

Bra pass för övrigt.

Ha en trevlig kväll.

MVH cesse:)

Steppen1983 wrote:
    UNDERBART att höra dem där nyheterna mannen, är riktigt glad för dig och din familj och självklart din mor att hon mår bra :up:.

Bra pass för övrigt.

Ha en trevlig kväll.

MVH cesse:)

Jo, nu kan äntligen fokusera på målen igen med nya krafter:emo-thumb! Tackar för omtanke igen….

Prövningar

Ja, vi utsätts hela livet för prövningar. Mer eller mindre, små petitesser eller verkliga tragedier. Hur vi handskas med dem är relevant för våran framtid då det påverkar hela vårt liv och våran omgivning. Den erfarenhet jag har gjort under rätt hårda prövningar i livet är att fokusera på det man kan förändra och försöka ignorera de tankar som är negativa för mig då jag inte kan förändra eller råda över vissa saker samt påverka dem. Även om det är otroligt svårt ibland då känslorna tar överhand. Tex. vid dödsfall, kärlekshistorier etc. Hat blandas med aggressioner, sorg och förtvivlan till sist. Men vardagen måste gå vidare och man skall inte förtränga något. Alla har vi olika sätt attt bearbeta olika problem. Vissa klarar att hålla huvudet kallt och tänka rationellt i de mest utsatta situationer och vissa bryter ihop väldigt lätt för minsta lilla. Utifrån de lägena kan man sedan välja hur man skagå vidare. Den mera känslomässiga behöver någon att vända sig till för stöd och hjälp istället för att bli introvert och låsa in sig med sorgen samt bli självdestruktiv och begå handlingar som skadar en själv . Den mera rationella kan fortsätta vardagen och försöker finna lösningar hur han(hon ska hantera allt under kontroll. Nu generaliserar jag lite dock. Det finns många nyanser runt detta också och olika individer med olika karaktärer. Men jag hoppas ni förstår min poäng.

Vad vill jag säga med allt detta i ett träningsforum då? Att jag inte vek en tum från mina rutiner i gymmet och vägrade släppa mitt mål oavsett att min undran över min moder plågade mig? Nej, det jag vill påpeka att allt går hand i hand, Yin & Yang. Prövningar kommer i alla situationer. Oavsett om det är ett eventuellt dödsfall eller att motstå den där chipspåsen på dieten. Ibland lyckas man det man kämpa för ibland inte. Ibland kommer motgångar man inte förväntat sig i olika skepnader. Det jag vill säga är att man måste försöka finna lösningar för de prövningar vi ustätts för istället för att förgås och tappa livsgnistan! Man får aldrig tappa hoppet och aldrig ge upp utan kämpa till slutet. Det är det som gör oss till unika människor och utan hoppet i våra hjärtan skulle vi vandra omkring som levande döda.

Var inte rädd att be om hjälp när du är i nöd. Tveka inte att hjälpa en medmänniska i nöd. Man kan inte hjälpa alla men bättre hjälpt en, än ingen alls! Visa empati för din omgivning. Visa din uppskattning för de som står dig nära. Man vill inte ligga på sin dödsbädd och ångra att man inte sa det eller gjorde det tidigare i livet. Jag ångrar många ggr att jag inte sa att jag älskade de kvinnor oftare när jag var tillsammans med dem. Men jag ska bättra mig tills nästa stora kärlek;)!

Hur går allt detta ihop med gymträningen då? Jo, många använder gymmet som ett flyktmedel för att förtränga olika tragiska situationer. Eller på ett självdestruktivt sätt. Jag har ju en del erfarenhet av det. Något som tynger mig är ju att mitt ex. här på forumet får så många komplimanger för sina bilder där hon e utsvulten och ramlade ihop faktiskt av utmattning (vill inte gå ut med hennes namn). Gymmet var hennes sätt att plåga sig själv med hård träning och ingen mat nästan (där av hennes stenhårda fysik). För att fly verkligheten istället för att handskas med den….Låt inte träningen bli Eran flykt. Gå till gymmet för att det är kul och ni älskar det! Gå till gymmet i svåra tider för att må bättre, inte för att plåga er! Ta lärdom av livets prövningar och lär er älska utmaningarna. Då kommer vi alla växa som människor……

Det var allt för idag. Nu blir det film och mera kcal. De e ju trots allt söndag……:|

RIKTIGT BRA rader mannen, alltid ett nöje att läsa din journal och speciellt dina tankar. Ha en skön söndag och en god natts sömn.

MVH cesse :)

måste inflika och hålla med föregående talare! trevlig läsning!
    det svåraste jag tycker är att finna motivationen då det är som mörkast, men hoppet lever alltid som sagt!

Tackar Steppen & Henrik för ni uppskattar min dagbok:emo-thumb!

Så då var veckans första & tyngsta pass avklarat. Svettigt pass men skönt ändå. Man känner att man lever & man vet att man får inget gratis utan måste kämpa för att nå sina mål här i livet!

Rygg:

T-bar rowing: 1×15, 20kg, 1×12, 40kg, 1×10, 75kg. 1×10, 90kg.
    Sittandes rodd med smalt handtag: 1×12, 60kg, 3×10, 85kg.
    Halva marklyft: 1×12, 100kg, 2×10, 130kg.
    Hantelrodd: 3×10, 57kg (lite för lätt).
    Sittandes rodd med rak stång och brett grepp: 1×12, 60kg, 1×12, 65kg, 1×12, 70kg (papper).

Biceps:

Sittandes bicepscurl med hantlar: 1×12, 15kg, 1×10, 20kg, 1×10, 22,5kg.
    Koncentrations curls i maskin: 1×10, 30kg, 2×10, 25kg.
    Koncentrations curls med hantel a´la Arnold: 1×10, 15kg, 1×10, 20kg, 1×10, 22,5kg.

Lite lugnare tempo i vissa övningar. Men överlag hyfsat tempo. Genomsvettig och andfådd. Bra kontakt och tryck i ryggen & biceps. Lilla J klamrar sig fortfarandes fast vid mig trots allt det jag utsätter henne för:)! Så jag var tvungen att göra en liten video med henne också idag……Ska man tävla så ska man och då gäller allt eller inget, NO PAIN, NO GAIN OR REMAIN THE SAME!

[youtube=voOwE2ehcaA]

Lite rodd med mig också då…..:p

[youtube=kowGRsk5J6Q]

Ah, ännu en som vågar ha någon annan musik än elak hårdrock i sina videoklipp. Hatten av för det!

Bra form på rodden biffen. Sittande rodd med V-handtag är lite av en personlig favorit.

Hahaha, OMG så man ser ut!! Passade musik dock, precis som en söndagspromenad var det ;) Så du erkänner ändå att du utsätter mig?
    Ses imorrn!

//Lilla J

BRa pass där krappen :) :up: och kul med lite klipp, ska börja med det jag med lite senare, Ha det bäst. MVH cesse

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.