- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 januari, 2010 at 15:24 #312592Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Ah, ännu en som vågar ha någon annan musik än elak hårdrock i sina videoklipp. Hatten av för det!
Bra form på rodden biffen. Sittande rodd med V-handtag är lite av en personlig favorit.
Det e klart, ville ha in Fur Elise men det gick inte…även om jag gillar hårdrock men jag uppskattar mångs sorters musik också. Ja, den kniper rätt bra om man utför den korrekt!
Pussycat wrote:Hahaha, OMG så man ser ut!! Passade musik dock, precis som en söndagspromenad var det Så du erkänner ändå att du utsätter mig?
Ses imorrn!//Lilla J
Allt e relativt som Einstein sa:|! Men du fick ju en tröstande kram när du gav dina ledsna hundögon:cry: (oops, nu kanske mitt hårda rykte går åt skogen):whistle:……
Steppen1983 wrote:BRa pass där krappen och kul med lite klipp, ska börja med det jag med lite senare, Ha det bäst. MVH cesseDet hoppas jag, vill se mer bilder & klipp i din dagbok. Ger lite mer lyster åt den!
Nu blir det kyckling och fullkornspasta. Sedan iväg och ge mina & lilla J:s pecs en läxa så de växer lite till slut (alltså mina)! Vi syns ikväll med lite rapporter från passet….Lev väl och låt handlingar bevisa vad ni kämpar för och inte bara tomma ord!
19 januari, 2010 at 16:51 #312593Anonym anvandareMemberAight ska försöka fixa till det då jag har min kompis med mig där, men lite vanliga bilder skulle man kunna ta hemma.
19 januari, 2010 at 22:55 #312594Anonym anvandareMemberDå var dagens pecspass avklarat. Kände mig rätt pigg så det blev ingen Green Kick. Gick ganska snabbt att träna idag. J har börjat lära sig tekniken nu så det krävs inte så mycket tillrättavisande. Det kommer bli ett roligt år då vi båda kommer tävla:emo-thumb!
Pecs:
Snedbänk i smith: 1×15, 60kg, 1×10, 90kg, 1×10, 100kg, 1×10, 110kg (pass på 2 sista reps).
Hantelpress: 1×12, 22,5kg, 3×10, 35kg.
Sittandes bröstpress: 3×10, 75kg, 1×8, 75kg, drop till 50kg, 8 reps till, drop till 30kg, 6 reps till, ändra grepp (handflatorna inåt) & 6 reps till.
Flyes i CC: 4×12, 30kg.
Pullover: 3×10, 32,5kg hantel.Triceps:
Sittandes tricepspress i maskin: 1×12, 60kg, 1×10, 75kg, 1x, 85kg.
Triceps extension med rep bakom huvudet: 3×10, 60kg.
Triceps pushdowns i CC: 3×10, hela mag.Bra tempo genom passet. Känt mig svag i hantelpressen på sistone. Vet inte riktigt varför….Annars inget att anmärka på. Önskar bara att man hade mer tid att fixa till brösten på. Men, men……lilla J hade grymt tryck i pecsen. Blev nästan lite avis:whistle:! Nu har man fått i sig 400g entrécote och klyftpotatis också. E lite sugen på att se ”Snabba Cash imorgon”. Länge sedan man var på bio. Gjorde några klipp också från kvällens pass. Vi syns snart igen!
[youtube=evES3WhS4rI]
[youtube=W1T35mWcsaU]
20 januari, 2010 at 16:52 #312595Anonym anvandareMemberGillar den här dagboken. Ditt sätt att träna skiljer sig rätt mycket från mitt därför den är intressant med. Kör hårt, kul att följa din satsning. Vilken viktklass siktar du på?
20 januari, 2010 at 19:49 #312596Anonym anvandareMemberChrister Örni wrote:Gillar den här dagboken. Ditt sätt att träna skiljer sig rätt mycket från mitt därför den är intressant med. Kör hårt, kul att följa din satsning. Vilken viktklass siktar du på?Tackar igen mannen! Jo, jag har förstått att jag tränar rätt olikt de flesta gymtränande. Man har genom åren tränat så många program och vägar med varierande framgångar och några bakslag. Nu går jag ju över till upptrappning av högrepps nästa vecka och några veckor framåt. Jag e helt inriktad att tävla i -80:an i år. Kroppen och muskelminnet vill gå upp mer till min gamla vikt 2003, 94kg, 10% underhudsfett men jag tycker det e bättre att prova vingarna i -80:an än att inte väga in halvfullt i -90:an. Det ska bli väldigt kul i alla fall:D! Grabbarna e så fruktansvärt bra nu för tiden också. Men vi får se om man åtminstone kommer till final i det tuffa sällskapet;)…….
21 januari, 2010 at 14:08 #312597Anonym anvandareMemberNär motivationen & självförtroendet sviker
Lilla J frågade mig för någon dag sedan vad som händer när hon kanske börjar ifrågasätta varför hon gör det hon gör och tycker att hon inte utvecklas och hon står still. Det kommer sådana dagar i de flesta tävlandes sinnen. Kvinnor har sina hormonsvängarningar också pga av höga halter av östrogen då de tycker ibland att de e värdelösa, fula & feta etc. Jag tror varje manlig läsare som haft en flickvän/sambo/fru har någon gång fått höra det. Säger man något fel i det läget får man höra det tills sina dödsdagar…..
Killar har mera att de känner sig spinkiga och och kompenserar det med att överbulka och överträna.
Men nu vänder jag mig endast till de tävlingssatsande idag. Hur motiverar jag mig då till att aldrig hamna i detta dilemma?
1. Jag har mitt mål tydligt uppsatt framför mig och det har kostat mig tid, pengar & uppoffringar bla. Är det värt det att bara ge upp?
2. Jag har sagt & lovat min omgivning att jag ska tävla igen, även min älskade son som nu väntar på att pappa ska tävla i BB. Är jag en sådan ”loser” att jag ska svika dem alla?
3. Har en del som hjälper mig, domare, gymägare tillika sponsor, gamla mentorer. Hur ska jag kunna se dem i ögona om jag hoppar av? Jag värderar väldigt högt de som hjälper mig. De e ont om sådan människor i denna värld nu för tiden!
4. Jag lever för tävlingen. Äter, tränar & studerar för att uppfylla min dröm. Vill jag sluta som en drömmare eller en som förverkligar sina drömmar?
5. Jag gav upp träningen förut pga av krossat hjärta. Har fått mitt hjärta utgröpt med sked i 2 ggr det senaste året också. Men vägrat lägga ner träningen hur sårad och nedstämd jag än var:cry:. Jag litar dock inte på kvinnor mer nu men som obotlig romantiker;) så har jag inte gett upp hoppet ännu….
6. Jag coachar lilla J. Vad vore jag för förebild för henne om jag gav upp och började festa istället. Att hon inte e ensam om att få göra anspråk på sin fritid. Vi gör det alla och det e priset man får betala. Även om jag tycker inte att det man älskar har ett högt pris!
7. Mina barndomsvänner har alltid stött mig i min träning. Jag har allas fulla stöd för det jag gör. Så det ger mig ännu mer motivation att ALDRIG ge upp!
8. Detta e min sport, min gren, min hobby. Jag gör det för min skull och ingen annans. Jag vill se min kropp i absoluta toppform. Endast på scen kan jag göra det!Så, det e några av mina motivationstrådar. Men jag e säker på att ni där ute har säkert lika många själva. Sätt upp era på väggen där ni kan se dem varje dag. Det som driver Er att göra det ni gör. Jag hoppas innerligt att ni har någon som stöttar Er. Ensamt e svårt även om ensam e stark. Men det finns alltid ljus i slutet av tunneln. Låt nu era tävlingsplaner inför 2010 bli erat ledljus i vintermörkret. Känn eran energi sprudla över att ni tränar rätt och äter bra. Dessa rader fick mig nu att vilja köra järnet i gymmet med lilla J. För det passet kommer vara ett steg närmare våran dröm & vårat mål att äntra scenen 2010!
21 januari, 2010 at 14:16 #312598Anonym anvandareMemberMåste faktiskt erkänna en sak, jag tänker ofta på dina inlägg i motgång. Det var en natt för ett tag sedan då jag hade svårt att somna. Låg och tänkte på om jag verkligen skulle tävla eller ej och kom och tänka på en del grejer som du skrivit på forumet. Det motiverar mig att fortsätta och en annan grej att erkänna som kanske känns något läskigt. Den natten drömde jag att jag provtränade på Delta och att du var där och var stor som ett hus och rättade till min teknik i varje liten övning
Stängerna och hantlarna var trasiga och det var omöjligt att hitta en vanlig skivstång på 20kg då alla vägde minst 150kg.
21 januari, 2010 at 20:00 #312599Anonym anvandareMemberMed dem orden kommer jag sova gott i natt. Har tagit det lugnt med träning i två dagar, har tenta imorgon så det blir fokus på sömn i natt, vill vara i toppform då jag skriver den imorgon, men efter tentan blir det gymmet. WOOP WOOP . Ha det bäst. MVH cesse
21 januari, 2010 at 22:59 #312600Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Måste faktiskt erkänna en sak, jag tänker ofta på dina inlägg i motgång. Det var en natt för ett tag sedan då jag hade svårt att somna. Låg och tänkte på om jag verkligen skulle tävla eller ej och kom och tänka på en del grejer som du skrivit på forumet. Det motiverar mig att fortsätta och en annan grej att erkänna som kanske känns något läskigt. Den natten drömde jag att jag provtränade på Delta och att du var där och var stor som ett hus och rättade till min teknik i varje liten övningStängerna och hantlarna var trasiga och det var omöjligt att hitta en vanlig skivstång på 20kg då alla vägde minst 150kg.
Kul att man lyckas vara en ledstång när du tvivlar! Vissa drömmer mardrömmar om hur jag tränat dem i gymmet, hahaha. Ok, jag får väl jobba på att bli stor som ett hus då! Lycka till grabben mot scenen så syns vi på Luciapokalen…..Att förlora sin dröm är att förlora sig själv….
Steppen– sov gott och nya tag i gymmet imorrn!
Idag kände jag mig pigg och alert. Sov i 10 timmar för att vara maxutvilad. Men det känns ändå bra att snart gå över till högreppsträning. Lite omväxling igen i träningen. Det håller mig motiverad också på sitt lilla sätt…..
Rygg:
Latsdrag med rakstång: 1×12, 60kg, 3×10, 75kg.
Lat pulldown i maskin: 1×12, 50kg, 3×10, 60kg. (lite lätt)
Pullover med rak stång i CC: 1×12, 50kg, 2×10, fullt mag. 1×9, fullt mag.
Latsdrag med kort stång och handflatorna inåt: 4×10, 60kg. (lite lätt).Mage:
3 övningar, 4 set per övning.
Hyffsat bra tempo genom passet. Lite kackel mellan seten men inga långa utdrag. Fick sjuk kontakt med ryggen rakt genom passet i varje set:P! Lilla J har utvecklats ordentligt på de 5v hon har börjat träna med mig. Speciellt på överkroppen. Hennes flexbilitet har också markant ökat. Jag e noga med att stretcha de jag tränar med så de inte blir för stela (även mig själv). Även om jag kanske e lite för öm ibland i vissa lägen….. Lite korrigering med hennes kost och det kommer blir rätt bra det här:emo-thumb!
22 januari, 2010 at 22:21 #312601Anonym anvandareMemberInget bra pass idag. Fast jag tog en Green Kick innan kände jag mig kraftlös redan i första setet. Ja, ja alla dagar kan inte vara solskensdagar. Bra att det var på min bendag som jag inte fäster någon större vikt vid:)!
Quads:
Knäböj med stång frampå i smith: 1×15, 60kg, 3×10, 100kg.
Benpress: 1×12, 200kg, 1×10, 250kg, 1×10, 300kg, 1×10, 350kg.
Benspark: 4×12, 50kg.Vader:
Vadpress i benpressen: 1×15, 200kg, 3×10, 250kg (för lätt).
Ståendes vadpress: 1×12, 80kg, 1×10, 100kg, 1×10, 110kg, 1×10, 120kg.
Sittandes vadpress: 1×10, 75kg, 3×10, 65kg.Som sagt var ingen energi idag över huvud taget. Kände mig borta också. Glömde nästan bort lilla J när hon vart tyst i 30 sek:)! Lågt tempo med benen. Vaderna gick lite bättre dock. Orkar inte skriva mer idag. Ska ta hand om lillen också. Ha en trevlig helg mina trogna läsare!
23 januari, 2010 at 14:06 #312602Anonym anvandareMemberHey bro! Ja alla pass kan ju inte vara tipp topp jämt, men jag vet att du suger när det blir sådana där pass då man känner sig helt död och orkeslös. Nya tag till nästa pass. Jag önskar dig en riktigt trevlig helg. MVH cesse
23 januari, 2010 at 19:28 #312603Anonym anvandareMemberKul med alla filmer och bilder och allt. Fortsätt så
23 januari, 2010 at 22:20 #312604Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Hey bro! Ja alla pass kan ju inte vara tipp topp jämt, men jag vet att du suger när det blir sådana där pass då man känner sig helt död och orkeslös. Nya tag till nästa pass. Jag önskar dig en riktigt trevlig helg. MVH cesseJa, litet elakt virus måste ligga i kroppen. Kände fortfarande mig lite yr idag och kraftlös.
Carro– Kul att du skriver en liten rad då & då i min dagbok. Hoppas livet leker för dig trots alla hårda studier?
Har inte så mycket att säga idag. Blev inget pass för mig då jag känner mig inte helt frisk. Dumt att utmana ödet. Tränade dock lilla J. Det e fantastiskt hur man kan förändra sin kropp på så kort tid. Med rätt ledning naturligtvis;). När hon började träna med mig hade hon en typisk kontorskropp med felaktig träningsbakgrund. Dvs framåtroterande axlar, slät/mjuk och platt gluteus etc. Nu e redan axlarna redan i normal-läge och hela kroppen har ökat i volym samt hårdheten i muskulaturen har ökat markant. En liten bulle på axlarna har tydligt kommit fram. Även hon själv börjar märka skillnaden. Styrkan i det vardagliga livet har känts av också. Med en vilja av stål att kunna hantera & tillgodose rätt information och träning kan ta dig hur långt som helst! Vara ödmjuk inför att förändra sitt liv & göra uppoffringar på vissa sociala bitar. Lyssna & följa sitt hjärta. Man får inte hur många chanser i livet som helst heller. Jag tror på ödet. Inget sker utan att det är menat. Men hur vi hanterar dessa öden är upp till var människa. Det är där vi gör våra vägskäl! Antingen för det oss framåt eller till misär beroende på vårat val. Ibland stressar vi fram så mycket i vår tillvaro att vi inte ens ser vad vi har framför oss. Förblindad och trångsynta som vi e…….Så låt nu Era vilodagar bli en stund av eftertanke. En eftertanke om hur just du hanterar dina mål och drömmar!
24 januari, 2010 at 14:46 #312605Anonym anvandareMemberMenade så klart att DET suger inte DU suger hehe, såg det nu, aj aj aj, men det verkar som att du förstod rätt . Hoppas du hade en bra lördag. Snart bär det av för lite ben och axlar.
24 januari, 2010 at 20:56 #312606Anonym anvandareMemberInte så mycket att säga idag för känner mig fortfarande febrig och seg. Avverkar film efter film och äter onyttigheter. Nästa vecka e det ny period och nytt schema. Kommer redovisa det imorgon. Hoppas man kan träna igen då också….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.