Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 1,355 total)
  • Author
    biffen669 wrote:
    Inte så mycket att säga idag för känner mig fortfarande febrig och seg. Avverkar film efter film och äter onyttigheter. Nästa vecka e det ny period och nytt schema. Kommer redovisa det imorgon. Hoppas man kan träna igen då också….

Krya på dig biffen, hoppas du är bra tills imorgon. Sov drick och ät som faaaan :up:.

MVH cesse

Steppen1983 wrote:
    Krya på dig biffen, hoppas du är bra tills imorgon. Sov drick och ät som faaaan :up:.

MVH cesse

Tackar vännern! Känner mig lite bättre nu efter en riktig bulkportion & div antioxidanter. Blir ett lätt pass idag bara för att få lite blod in i brösten.

Det nya schemat ser ut följande:

Mån: bröst, triceps.

Tis: rygg, biceps.

Ons: vila.

Tors: Quads, vader, mage.

Fre: Axlar, traps & hamstrings.

Lör: vila.

Sön: vila.

Kommer nog slänga in något kardiopass på vilodagarna. Eventuellt cykla efter passen 20 min. Jag kommer börja trappa upp till högrepp nu i denna period. Med lite mindre set. Total återhämtning nu med 3 dagars vila. Får nog se över kcal också då:(. Jag brukar köra 2-1-2 split när jag går över till högrepp annars. Men känner att jag vill ha maximal återhämtning nu inför det sista tuffa racet inför scenen. Sedan nästa period blir det bombning igen:P!

Länge sedan jag la upp en matbild. Min bulkmat innan träningen. Har ätit lite dåligt när man varit krasslig…..

SÅ DÄR JA, du kör samma kur som jag då jag är dålig, Mycket mat mycket antioxidanter, bara dunka och soooova som fan och dricka mycket vatten. Take care vi höres. MVH Cesse

Då var veckans pass avklarat. Trodde det skulle kännas tyngre efter man varit sjuk och kanske totalt kraftlös. Men kändes helt underbart att träna igen:D![/b]
    Pecs:

Lutande bänkpress: 1×15, 50kg, 3×12, 80kg.
    Hantelpress plan bänk: 1×15, 22,5kg, 3×12, 30kg.
    Hantelflyes, lutandes bänk: 1×12, 20kg, 3×12, 22,5kg.
    Sittandes bröstpress: 3×12, 60kg.

Triceps:

Skullcrusher: 1×15, 22,5kg, 1×12, 30kg, 1×12, 32,5kg.
    Omvänt grepp i enarms pushdowns i CC: 1×12, 20kg, 1×12, 25kg, 1×12, 30kg.
    Pushdowns med stång: 3×12, 30kg.

Passet gick undan och jag kände att jag kunde ha kört lite tyngre i varje set och övning. Men ville inte köra till failure i något då jag inte e helt frisk. Men kraften fanns där! Körde istället superstrikt och slipade på tekniken och kontakten. Men det var alldeles underbart att vara tillbaks i gymmet ändå. Med en ny period och nya tag. Lite avis fortfarandes på lilla J. Jäkla tryck i pecsen hon får. Helt stenhårda även när hon inte flexar dem…….Nu blir det kyckling & ris. [/b]

Så där ja kompis, DRIVE IT ALL OUT bara :P kul att se. Hoppas du äter rejällt nu och vilar väl. MVH Cesse:up:

Såja, ytterligare ett pass avklarat med nya schemat. Kändes bra idag. Var riktigt sugen på att träna!

Rygg:

T-bar rowing: 1×15, 30kg, 1×12, 55kg, 1×12, 65kg.
    Sittandes rodd med smalt handtag: 1×15, 60kg, 2×12, 75kg.
    Halva marklyft: 1×15, 60kg, 1×12, 90kg, 1×12, 110kg.
    Latsdrag med rakstång: 3×12, 65kg.
    Latsdrag med smalt handtag: 3×12, 65kg.

Biceps:

Sittandes hantelcurl: 1×15, 15kg, 2×12, 20kg.
    Ståendes stångcurl i CC: 3×12, 50kg.
    Koncentrationscurl i maskin: 1×12, 25kg, 2×12, 20kg.

Soft pass med bra tempo. Körde inget till failure. Utan bara tänkte på full kontakt och teknik. Blev rätt svettig trots allt så de tog rätt bra. Kul med lite omväxling. Det håller gnistan uppe också:emo-thumb! Drog nyss i mig en fet bulkportion med 500g kycklingfilé, pommes & broccoli. Känner mig som en gravid flodhäst nu:p. Ja, ja det e vinter nu och ska ändå deffa hela sommaren. Så bättre passa på nu, hi, hi. Hittade en rolig video på youtube. Man skulle kanske ha ett hemmagym om man får med den snyggingen på köpet:P…..

[youtube=v4GgvKp7q_c]

BRa dunkat på ryggen broder, me like, jag hoppas du känner dig stark och kry nu. Hehe skönt klipp där som du fann, vem vet kanske blir grym som fan hon. Ha det bäst. MVH Cesse

Du den där good ol’ chicken med pommes, är det med BBQ-sås a la Coleman?

Gettodachoppa wrote:
    Du den där good ol’ chicken med pommes, är det med BBQ-sås a la Coleman?

Nej, den var slut;)! Jag körde med spicy curryketchup istället. Tyvärr kan jag inte köra den maten på på dieten som Mr. Coleman men på bulk funkar det helt ok.

Ja, ytterligare en vilodag. Känner att man har ett skönt tryck i kroppen hela tiden nu efter omställningen till högrepps. Jag får en helt annan träningsvärk också. Jag bokstavligen ÄLSKAR det! Inget filosoferande idag. Inte för att jag inte har något att säga utan mer att jag har en kalvstek som väntar på min uppmärksamhet…..

Vad vore livet utan den sköna, roliga träningen, massor med kulinariska smakupplevelser, närheten av ens barn, en rolig träningspartner och lojala nära vänner? Jag älskar allt det och har det just nu. Så jag tycker inte jag gör så mycket avkall i min tävlingssatsning. Jag har kul och mår bra. Det e det viktigaste för att kunna göra det man älskar;)![/b]

Då var framsida ben avklarade. Vilken kondis man har:)! Kallt idag också. Var inte sugen på att gå ut. Men det måste göras och lilla J väntandes i gymmet….[/b]
    Quads:

Benspark: 1×15, 35kg, 1×12, 40kg, 1×12, 45, kg, 1×12, 50kg.
    Knäböj: 1×15, 60kg, 3×12, 100kg.
    Benpress: 1×12, 200kg, 3×12, 250kg.

Vader:

Ståendes vadpress: 1×15, 60kg, 3×12, 90kg.
    Vadpress i benpressen: 4×12, 200kg.
    Sittandes vadpress: 4×12, 40kg.

Inget bra tempo idag. Körde långsamt och en del tävlingsbabbel med J. Kände mig lite off och har en hosta som hänger sig kvar. Denna vecka kör jag inget till failure. Nej, nu e jag dödshungrig. Dags för lite näring igen![/b]

Tråkigt med hosta, hoppas den är helt borta soon. Men bra jobbat mannen tycker jag. Nu är det sängen för mig. MVH cesse

Blev sent igår. Orkade inte skriva ner dagens pass så jag gör det nu. Den tjatiga hostan går mig på nerverna också. Att vara fullt frisk e en gåva….[/b]Axlar:

Baksida axlar i peckdeck: 1×15, 35kg, 1×12, 45kg, 2×12, 50kg.
    Hantellyft åt sidan. 4×12, 12kg.
    Axelpress i maskin: 4×12, 40kg.
    Shrugs i maskin: 4×12, 35kg.

Hamstrings:

Sittandes lårcurl: 1×15, 35kg, 3×12, 45kg.
    Ståendes lårcur, enbens: 4×12, 30kg.
    Liggandes lårcurl: 4×12, 45kg.

Som sagt var hostan plågar mig och det blev ett halvdant pass. Inget ”go” i mig. Ska nu vila hela helgen och se om man blir av med hostan. Om inte, så vilar jag måndagen också. Har ju bara en kropp och den måste vara fullt återhämtad om jag ska kunna ge järnet igen i gymmet. Lilla J har haft många fördomar om mig att jag inte kan vara öm. Men det fick hon äta upp igår…….lagade en underbar bläckfiskrisotto (råris) med grillade (jepp, har en innegrill) tigerräkor & pilgrimsmusslor marinerade i vitlök, olivolja, chili & lime (eget komponerat recept mellan seten). Sedan 1,5t avslappningsmassage…..jag har ett hjärta av guld ibland:nod![/b]

Tråkigt att hostan sitter i ännu mannen :(,hoppas det släpper snart, Krya på dig. Keep up the good work och trevlig helg. MVH Cesse:up:

Alla mår vi bra av att höra något positivt om oss själva då och då, så nu har jag plitat ner några rader om Coach:

Coach är:

Seriös
    Proffesionell
    Duktig
    Snäll
    Trevlig
    Vältränad
    Kunnig
    Ödmjuk
    Välvillig
    Charmig
    Intelligent
    Vis
    Öm
    Välmenande
    Stark

Det var 15, men en till som bonus får du ;)

Trygg

Nu åker jag iväg, ses nästa vecka, om inte annat den 7e mars!

Pussycat (lilla J): Ååh, ingen kvinna har sagt så många superlativer om mig, blir ju rörd till tårar:cry:! Ok, tjejen vi ses när du e tillbaks i stan;). Snyggt initiativ:worship: sötis!

Dags att återgå till min kycklingfilé. Så blir kortfattad idag……..Men idag känner man sig väldigt glad trots att man e sjuk. Tack lilla J!

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.