Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 1,355 total)
  • Author

Hela kroppen skriker efter gymmet nu. Jag saknar det kalla stålet, pumpen i kroppen, utmattningen efter ett hårt set och den eufrodiska känslan efter ett grymt pass. Men, jag ska lyssna på min kropp och låta den vila den dag till. På onsdag tänker jag krypa ner till gymmet igen hoppas jag. Hoppas på skriva några mer funderingar imorgon. Har haft film-maraton nu på sistone. Min lilla avkoppling när man e hemma. Hoppas ni håller er friska där ute och lyckan ler mot er. Vi syns snart igen:emo-thumb![/b]

Nypremiären efter sjukdomen blir så mkt roligare om du vågar vila någon dag extra. Så många gånger jag själv gått ner för tidigt och kört ett mellanmjölkspass pga att jag precis blivit frisk.

Har själv haft en förkylning, men är på gång igen. Hoppas ditt pass blir riktigt lyckat på onsdag!

biffen669 wrote:
    Hela kroppen skriker efter gymmet nu. Jag saknar det kalla stålet, pumpen i kroppen, utmattningen efter ett hårt set och den eufrodiska känslan efter ett grymt pass. Men, jag ska lyssna på min kropp och låta den vila den dag till. På onsdag tänker jag krypa ner till gymmet igen hoppas jag. Hoppas på skriva några mer funderingar imorgon. Har haft film-maraton nu på sistone. Min lilla avkoppling när man e hemma. Hoppas ni håller er friska där ute och lyckan ler mot er. Vi syns snart igen:emo-thumb![/b]

MMMM jag vet den där känslan, fy fan snart ska du få köra, håll ut :up: MVH cesse

Gettodachoppa wrote:
    Nypremiären efter sjukdomen blir så mkt roligare om du vågar vila någon dag extra. Så många gånger jag själv gått ner för tidigt och kört ett mellanmjölkspass pga att jag precis blivit frisk.

Har själv haft en förkylning, men är på gång igen. Hoppas ditt pass blir riktigt lyckat på onsdag!

Jepp, känner mig ok för att köra idag men spar på krutet tills imorgon. Tack för lyckönskningen!

Steppen1983 wrote:
    MMMM jag vet den där känslan, fy fan snart ska du få köra, håll ut MVH cesse

Den som väntar på något gott kan inte vänta för länge….Jag begär inget ,MEN vill ha ALLT;)!

Ja, då var man på ytterligare en vilodag. Det kliar i hela kroppen efter gymmet. Men tur i oturen e man inne i en lätt period. Så det blir inte så hårt komma igång igen. Brukar annars vara lite mindre disciplinerad i de lätta perioderna. Tar någon mer öl, eller tillåter mig avnjuta en drink. Brukar också spana efter en livspartner då man har mera tid. Men nu ligger man i tävlingsträning och då blir det mindre utrymme för någon av dem delarna. Så ponera över resten av livets gissel får man väl göra då istället….[/b]

Kvinnor

Svårt att finna en bra tjej nu för tiden. Lojalitet & trohet verkar främmande i många människors syn nu för tiden. Pengar & lust styr allt! Mina tjejkompisar säger att jag e för petig. Men varför skulle jag nöja mig med mindre än det bästa? Man har gått igenom de flesta vid det här laget. Rest över världen & vänt på vartenda sten. Varit gift, (en fru har man bara tillfälligt, en exfru har man för alltid) samt har barn med henne. Det jag har sett/upplevt under mina år i kunskapen av kvinnan skulle få de flesta att misstro varje kvinna de mötte utan deras mamma;)! Men jag säger inte att mansläktet är på något sätt bättre men har inte riktigt den samlade erfarenheten….

Har jag då tappat tron på kvinnan och blivit cynisk & bitter? Nope, inte ännu dock. Är jag på något sätt otursbelagd att fel kvinnor dras till mig? En kortväxt, bulkad, köttig, vaggande pingvin något att fästa sig vid…:D? Jo, ibland skiner lyckans behag även över mig……2009 var ett väldigt intressant år kan jag nog lugnt påstå:|! Träffade den enda kvinna som fått mig ur balans på gymmet, NÅGONSIN! Ramlade ner ur dipsen när hon gjorde hantelrodd….(inte du Diana, om du nu läser min dagbok. Vi träffades senare. Det e en annan historia) Perfekt kvinna från topp till tå. De av mina läsare som har haft en latinotjej vet hur de förför hela sin omgivning med hela sin kropp & deras sensuella ögon. Synd att hon inte ville tävla. Skulle nått proffscenen på nolltid. Men hon tålde min träning ändå….Ingen trodde jag skulle få henne, men farligt slå vad med mig ibland. Jag ger mig inte i första taget! I varje omöjlighet ska man försöka hitta en möjlighet….

Men som mina tre enkla krav är på min framtida fru; Hon ska vara vacker som en ängel (självklart ligger skönheten i betraktarens ögon), en djävul i sängen & ett hjärta av GULD!;). Tre simpla krav, och lojal/trogen naturligtvis….De två första hittar man hur lätt som helst, trust me I`m made in Bangkok! Det sista kravet är svårare än att dra kommunismen ur Ryssland….

Men, men skam den som ger sig! Varför funderar jag på detta just nu då? Det e min lilla son som frågar när jag ska skaffa en ny fru. Om han ska få plats i sängen med mig om det kommer en bebis också. Barn e för söta!

Jag säger till honom att pappa hinner inte just nu. Pappa ska ju tävla i år och det tar all tid. Det förstod han & nöjde sig med det svaret då han e med på gymmet rätt ofta.

Bifogar en bild på mitt ex. som gjorde mitt namn på ryggen innan Jul för att få mig förlåta henne & ta tillbaks henne…….I krig & kärlek är allt tillåtet![/b]

Väldigt kul journal måste jag säga. Även träningsättet. Sedan är du ju rätt bitig med :up:

Cuttan wrote:
    Väldigt kul journal måste jag säga. Även träningsättet. Sedan är du ju rätt bitig med :up:

Tackar! Försöker få lite variation i min dagbok precis som i livet. Avskyr slentrian…..Hoppas din träning går bra och att jag kan bidra med något nyttigt till din träning:D!

Jag vill också tacka alla mina andra läsare som behållt den positiva andan i min dagbok och att den blivit förskonad från negativa vibbar:up:!

”Jag var olycklig att jag inte hade några skor tills jag träffade en man som inte hade några fötter”

Var optimistiska, och njut av livet. Vi har ett alldeles för kort liv för att inte ta tillvara varje dag. Gårdagen kan vi inte få tillbaka men morgondagen kan bringa oss vinst eller förlust!

Alltid härligt att läsa här inne, allt från din goa träning till dina tankar om saker och ting, bra grejor :). Sov gott vi höres mannen. MVH cesse, krya på dig

Aaah, snart bär det iväg för första passet på länge. E såååå sugen. Men ska ta det lugnt nu och börja i rätt ända. Fortfarande snorig. Men ut i snöovädret och ta sig till gymmet. Får bli ett discopass på något av motionärsgymmen idag……

Hoppas träningen flyter på!

Carni wrote:
    Hoppas träningen flyter på!

Den flöt på som en kajak i forsränning;)! Hoppas du blir frisk snart så du också kommer iväg till gymmet snart tjejen!

Ja, då var det äntligen avklarat. Mitt första pass sedan fredags. Vilken befrielse! [/b]

Pecs:

Bänkpress: 1×20, stången: 1×15, 50kg, 1×12, 70kg, 2×12, 80kg.
    Hantelpress i snedbänk: 4×12, 26kg.
    Hantelflyes: 4×12, 18kg.
    Sittandes bröstpress: 2×12, 56kg, 1×15, 56kg (för lätt).

Triceps:

Dips med 25kg hjälpvikt: 3×12.
    French press: 3×12, 35kg.
    Pushdown: 3×12, 35kg.

Det var alldeles underbart att få komma ner i gymmet igen. Tog ett World Class gym idag med bara motionärer i. Vilken känsla det var att få lägga sig ner på bänken och greppa stången, mmmmmm! Att känna blodet rusa till pecsen och svettpärlorna rinna igen av tempot. Inte mycket som kan mäta sig med det förutom krama om sitt barn eller älska med kvinnan som man ha gett sitt hjärta till…..

Trodde nästa jag skulle bli våldtagen i gymmet. En tjej som våldtog mig med ögona i alla fall…..men jag njöt av mitt pass istället:p! Tjejer e så roliga ibland när de ska ragga. Stirrar på en eller går förbi en nära massor med ggr. Istället för att gå fram & öppna en konversation….

Nä, nu kör vi på denna vecka och hoppas att man håller hälsan intakt. Har inte tappat någon vikt alls under min frånvaro. Men jag har ätit som vanligt hela tiden naturligtvis. Kanske lite mer ändå faktiskt….[/b]

Kul biffen! Tänk att man faktiskt kan njuta på riktigt av att ligga på en bänk med en
    stång över bröstet.

BRa kämpat mannen, kul att du är back on :). Ha en bra dag. MVH cesse

Gettodachoppa wrote:
    Kul biffen! Tänk att man faktiskt kan njuta på riktigt av att ligga på en bänk med en
    stång över bröstet.

Amen, 2 that! I brist på whiskey, kvinnor & sol:whistle:

Steppen1983 wrote:
    BRa kämpat mannen, kul att du är back on :). Ha en bra dag. MVH cesse

Wohoo, nu kör vi igen! Hoppas det går bra med din bröstprioretering gubben?

Ytterligare ett pass avklarat då. Vilken känsla att få lite tryck i bitarna igen, aaaah!

Rygg:

Chins: 1×15, 40kg hjälpvikt, 2×12, 30kg hjälpvikt.
    Stångrodd: 1×15, 50kg, 3×12, 70kg. (extremt långsamma med stopp 1 sek. i toppläget).
    Latsdrag med smalt handtag: 4×12, 56kg.
    Sittandes rodd i maskin, brett grepp: 3×12, 56kg, 1×20, 40kg-utpumpning.

Biceps:

Hantelcurls: 3×12, 16kg.
    Scottcurls i maskin: 1×12, 15kg, 1×12, 20kg, 1×12, 25kg.
    Stångcurls i CC: 3×12, 20kg.

Bra pass med högt tempo. Riktigt svettig idag. Pulsen hög också. Grymt tryck i rygg & biceps. Vilken underbar eufrodisk känsla man hade på tuben hem. ”Snubben i duschen; du måste lyfta astungt med den storleken på den kroppen. Jag; nej du, jag lyfter tjejvikter, Inte storleken på vikten som e väsentligt utan HUR du lyfter vikten med full kontakt, kontraktion och teknik. Snubben: helt rätt, ska köra så!”

GRYMT bra pass mannen, nu jävlar rullar det på :). Fan jag måste börja köra chins med istället för drag med rakstång till bröstet, jag vet att det är en nötarövning så måste bara ha tålamod, är ruggit klen i chins. Fick ett mess i natt att gymmet är stängt idag pga snömassorna på taket och tidigast öppnar dem imorgon så får väl vila idag och hoppas på att det är öppet imorgon igen. Ha det bäst och trevlig helg.

MVH cesse:up:

Steppen1983 wrote:
    GRYMT bra pass mannen, nu jävlar rullar det på . Fan jag måste börja köra chins med istället för drag med rakstång till bröstet, jag vet att det är en nötarövning så måste bara ha tålamod, är ruggit klen i chins. Fick ett mess i natt att gymmet är stängt idag pga snömassorna på taket och tidigast öppnar dem imorgon så får väl vila idag och hoppas på att det är öppet imorgon igen. Ha det bäst och trevlig helg.

MVH cesse:up:

Chins e en ruskigt bra övning. Jag e också för klen/fet för den egentligen. Tur att det finns maskiner för den numera! Lite extra vila gör dig nog bara gott. Ska snart hämta lillen och till helgen blir det badhuset med lillen. Ha en bra helg du också!

Min ex. fästmö som jag var förlovad med (hon med mitt namn tatuerad över halva ryggen) väckte mig idag med att hon ville återuppta förlovningen igen…….tänk att något så litet på 40kg kan röra upp så mycket?! Jag gav henne allt och lite mer. Förlovningsringen var på 0,5 karat, IF, VVS. Diamanten sken på 100m. håll. Vi förlovade oss Thailand. Tog med henne upp till Bayoke Sky Hotel 64 våningar upp. Drack lite Champagne. Hon hade ingen aning vad som skulle hända. Sedan iväg till en seafood restaurant där jag bad hovmästaren lägga i förlovningsringen i hennes Champagneglas. Hon märkte inte ringen först. Trodde hon skulle dricka upp den:). Men sedan fick hon världens leénde;)! Ja, vad göra? Litar lika mycket på henne som en kobra man just klivit på. Men hon var & är den absolut bästa ”kardiokamrat” jag någonsin haft:P! Det e dock svårt att förtränga…..får väl åka ner till Venedig (Italien) och fria igen i en gondol i brist på annat:P….det krävs så lite att få en kvinna känna sig uppskattad faktiskt. Men tyvärr e det svårare att bli uppskattad…..

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.