Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 1,355 total)
  • Author
    biffen669 wrote:
    Naturligtvis gillar jag Lee Priest. Kort och massiv som bara den! Rent estetiskt våran Anders Graneheim, Lee Labrada, Francis Benfatto, Bob Paris och Melvin Anthony. Jag har inte bestämt mig hur högt jag vill gå ännu. Visst har man drömmar. Men man får se om det är praktiskt taget möjligt. Jag har ju andra planer också vid sidan av bodybuildingen. Man e inte så ung längre. Även om jag e det i hjärtat och i sinnet;)!
    ]

Kunde tänka mig det, en av mina stora favoriter med, så mycket muskler per centimeter hehe. Granheim är ju given estetiskt skulle ju lätt byta kropp med honom och dem andra är det ju inge fel på direkt heller. Mycket kloka ord som vanligt, vi ser vart det bär. Bara köra på, rätt inställning, rätt attityd :). Sov gott. MVH cesse

Skulle skriva dagen pass egentligen men orkar inte. Har tränat som vanligt med lilla J och sedan gick vi och åt en 5 rätters thaimiddag på min favvo thairest. Tjabba thai. Blev dock någon Singha och lite Jameson efter maten (jag skippade efterrätten dock). Så passet får redovisas imorgon. Ja, jag lever och njuter fast jag ska tävla:p!

biffen669 wrote:
    Skulle skriva dagen pass egentligen men orkar inte. Har tränat som vanligt med lilla J och sedan gick vi och åt en 5 rätters thaimiddag på min favvo thairest. Tjabba thai. Blev dock någon Singha och lite Jameson efter maten (jag skippade efterrätten dock). Så passet får redovisas imorgon. Ja, jag lever och njuter fast jag ska tävla:p!

Åhhhh singha världens goaste öl:)

Tog lite öl i går jag med och idag är det synd om mitt huvudet, uscha buscha;)

biffen669 wrote:

Lät inte fel det där inte MMM MMM . Ha en riktigt trevlig helg.

MVH cesse

Hej biffen :)
    Jag e lite små dryg, men när ska du tävla ? kram

Blobas wrote:
    Åhhhh singha världens goaste öl

Tog lite öl i går jag med och idag är det synd om mitt huvudet, uscha buscha

Känner mig lite off jag också idag. Jepp, Singha is the shit. En kvinna med smak hör jag!

Steppen1983 wrote:
    Lät inte fel det där inte MMM MMM. Ha en riktigt trevlig helg.

MVH cesse

Ibland måste man stor-njuta av livets frukter:p!

LyftarBruden wrote:
    Hej biffen
    Jag e lite små dryg, men när ska du tävla ? kram

Ingen, fara gumman. Jag siktar mot SM i oktober om inget annat sätter käppar i hjulet på mig……:)

Då var det gårdagens pass ja som ska redovisas…..

Axlar:

Framåtlutande hantelflyes: 1×15, 7kg, 1×18, 20kg, 2×15, 10kg.
    Liggandes flyes i CC för baksida axlar: 1×15, 12kg, 1×8, 25kg, 2×15, 17kg.
    Hantelpressar: 1×15, 22kg, 1×8, 32kg, 1×15, 22kg, 1×15, 20kg.
    Sidolyft åt sidan: 1×15, 10kg, 1×8, 20kg, 2×15, 10kg.
    Shrugs i maskin: 1×15, 30kg, 1×8, 40kg, 2×15, 30kg.

Hamstrings:

Sittandes lårcurl: 1×15, 40kg, 1×8, 60kg, 2×15, 40kg (för lätt).
    Raka marklyft: 1×15, 60kg, 1×8, 90kg, 2×15, 60kg.
    Liggandes lårcurl: 1×15,30kg, 1×8, 60kg, 2×15, 30kg (för lätt).

Det var det passet det. Lilla J såg rätt trött ut. Men det kommer man inte undan med när man har mig som coach! Vi körde på i ett rasande tempo. Hon fick inte ens hämta andan mellen seten knappt:D. Idag blir det lugnt med massor av filmer hemma. Ha det så bra mina kära läsare och lev väl:P!

Hoppas du har en skön lördag mannen. Sitter här nu en snabbis har paus från studierna och ska käka lite. Ha det bäst. PEACE :)

Ja, då lider helgen till sin ända. Har knappt varit ute. Skönt att vara hemma inne i värmen och maraton kolla på filmer. Samt ponera lite med alla de man känner…..

Självförtroende och självkänsla

När man är framför allt i denna sport som vi uövar här på foumet möter allt för ofta på människor med väldigt dåligt självförtroende & självkänsla. Vissa har gymmet till att försöka få ett bättre självförtroende genom en snyggare kropp, muskulösare etc.

Vad nu är orsaken till varför man har detta dåliga självförtroende är mer relevant än vad man tror. Oftast är det miljön och yttre faktorer som påverkat en och gjort en skadlig inverkan på dig. Man har fått något stulet från en som människa. Utfrusen, mobbad, slagen, ingen uppmärksamhet, drogberoende föräldrar, taskiga partners etc.

För att få tillbaka detta eller få revanch som en del uttrycker det. Så använder man gymmet som redskap att få tillbaks självförtroendet och självkänslan. Killar blir stora och starka och får respekt (tror de) genom den nya muskulösa kroppen. Tjejer för att bli attraktiva, åtråvärda och beundrade när de står där på scen. Men den inre känslan försvinner inte ändå. För stunden är eufrodin fullkomlig men den exalterar sällan till något permanent.

Välvalda ord som vanligt min vän. Alltid kul att ta en titt på din journal. Hoppas du får en fortsatt trevlig söndag. Har en överraskning senare på min sida, kommer nog upp i natt8). Ha det bäst. PEACE

Ja, då lider helgen till sin ända. Har knappt varit ute. Skönt att vara hemma inne i värmen och marathon kolla på filmer. Samt ponera lite medalla de man känner…..

Självförtroende och självkänsla

När man är framför allt i denna sport som vi här på forumet möter allt för ofta på människor med väldigt dåligt självförtroende & självkänsla. Vissa har gymmet till att försöka få ett bättre självförtroende genom en snygg kropp, muskulösa etc.

Vad nu är orsaken till att man har detta dåliga självförtroende är mer relevant än vad man tror. Oftast är det miljön och yttre faktorer som påverkat en och gjort en skadlig inverkan på dig. Man har fått något stulet men som människa. Ut-frusen, mobbad, slagen, ingen uppmärksamhet, drogberoende föräldrar, taskig partners etc.

För att få tillbaka detta eller få revansch som en del uttrycker det. Så använder man gymmet som redskap att få tillbaks självförtroendet och självkänslan. Killar blir stora och starka och får respekt (tror de) genom den nya muskulösa kroppen. Tjejer för att bli attraktiva, åtråvärda och beundrade när de står där på scen. Men den inre känslan försvinner inte ändå. För stunden är eu frodin fullkomlig men den exalterade sällan till något permanent sinnestillstånd. Oron för att inte räcka till finns fortfarandes där.

Det man måste göra är att gå till botten med problemet och förstå varför man har den dåliga självkänslan. Sedan efter det kan man börja bearbeta dessa faktorer. Jag råder de jag tränar/känner att försöka titta över vad de åstadkommit till dags datum. Den normala vardagen. Tentan, arbetsintervjun, jobbet, nya familjen. Om man ser & inser det positiva man redan gjort här i livet är det lättare att handskas med nya skrämmande uppgifter. Det ska din fokus ligga på. Framtiden är oviss & skrämmande men DU har överlevt till nu. Så varför ge upp innan det ens är över. Att man inte är så obetydlig eller oönskad i alla fall. Det finns alltid någon som håller av en och man ska tillvara & vårda dem som älskar en med hela sitt hjärta. Du skall älska dig själv. Först då kan du förstå hur man älskar en annan……

Att tro på dig själv handlar om planering, själv-förhållning och att vara realistisk. Man kan inte sätta upp för höga mål utan det kommer bara att krossa dig. Man måste kunna se utanför lådan i vardagen också. Ponera att det finns jordens snyggaste brud på gymmet. Alla dreglar över denna fagra uppenbarelse. Men ingen tror att man skulle få en chans på henne. Varför skulle hon bry sig om lilla mig? Hon har redan en kille med hennes utséende och den kroppen. FEL, jag tänker att det är alltid någon som är trött på att ligga med henne & hatar henne (man har ju själv en del undersköna ex:D). Hon är som alla oss andra dödliga med alla våra brister. Du kan ha lika stor chans som den där killen med modelkropp & fet plånbok. Även om du får jobba med andra kvalifikationer istället som just den kvinnan kräver:|!

Jag går inte in så djupt på detta ämne mer idag. Skrapar bara på ytan lite. Men jag hoppas ni förstått poängen. Detta är något av grundpelarna i ett bättre självförtroende i alla fall. Resten spar jag till mina nära & kära:p! Nu e det filmdax igen. Ha det så bra mina kära läsare och vi ses snart igen…..

:|

GANDALF har talat :)

Sen redovisning av passet. Men bättre sent än aldrig (borde vara SL:s slogan):whistle:! Som om snö & vinter vore något nytt i Sverige? Men jag kom iväg till gymmet. Även om det var lite krångligare.

Pecs:

Bänkpress: 1×20, 50kg, 1×6, 120kg, 2reps med pass, 2×20, 70kg.
    Snedbänk i smith: 1×8, 100kg, 1×8, 90kg, 1×10, 80kg, drop till 60kg, 10reps till. 1×20, 60kg.
    Hantelpress: 2×8, 32kg, 1×20, 20kg, 1×20, 17kg (lite lätt).
    Flyes i CC: 2×8, 35kg, 1×20, 15kg (för lätt).

Triceps:

Sittandes tricepspress i maskin: 1×20, 50kg, 1×8, 85kg, 1×20, 60kg.
    Dips i maskin: 1×20, 50kg, 1×8, 100kg, 1×20, 50kg (för lätt).
    Pushdowns med pyramidhandtag: 1×20, 30kg, 1×8, 35kg, 1×20, 30kg.

Mage:

3 övningar, 4 set per övning a´la 20reps.

Moderat tempo. Skönt att köra lite tyngre igen. Känna på lite vikt mellan högrepps. Ganska bra kontakt och relativt bra pass. Lilla J har gjort enorma styrkeökningar sedan förra passet. Verkligen kul att se hennes framsteg varje vecka. Jag e fortfarande imponerad över hennes tryck hon får i pecsen. Helt stenhårda blir de (inga snuskiga tankar nu). Jag önskar jag kunde få samma tryck i bitarna!

Alla verkar ju ha ätit pizza i helgen så jag blev sugen på att fixa till lite pizza a´la Lamm. Så 2 lammpizzor med vitlök, rödlök, mozzarella & tomat samt en prottedrink med 40g protte blev min bulkmiddag. Blev äckligt mätt ska jag säga!

Guuud så goda dom ser ut :) hur gör du degen?

YEEEEES MAAAN, that´s the way :). Två pizzor och en drink liksom med protte, vilket TRYCK. Bra kört för den delen, vi får se hur mitt pattpass blir idag. Ha det bäst.MVH Cesse

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.