Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 1,355 total)
  • Author
    Peter Olsson wrote:
    ser grymt bra ut!:up:

Tackar, jag kämpar på för att en vacker dag bli GROV![/b]

Steppen1983 wrote:
    Så jag biffen, tar i och dunkar på bra, det gillar vi, just keep it up. Vi höres av ha en grymt bra helg. MVH Cesse:up:

Jepp, muskelfibrerna måste få ORDENTLIGT med pisk för att växa![/b]

Blobas wrote:
    Ser fint ut de där, saknar liggande lårcurl på mitt gym. Har bara stående!

Det var ju tråkigt att höra. Skönt att du snart ska byta gym då. Nu blir det mycket raka mark då? Men du kan ligga på en bänk på mage med en hantel ihopklämd mellan fötterna och köra liggandes lårcurl;)!

Ja, då var det söndag. har varit en lugn helg med absolut inga åtaganden. Bara suttit och chattat med alla vänner här på forumet, ätit och kollat på film. Sovit i 12 tim idag, borde växt som ogräs nu, hahaha. Har inga djupare tankar idag heller. Skulle gått ut igår men ångrade mig. Kanske lika bra det. Blir alltid något onyttigt som rinner ner i strupen då….Hoppas ni alla haft en trevlig helg och glöm inte bort att sommaren är här om 3 månader! Så se till att ni har Eran drömkropp tills dess. Själv kliver man ju på deffen i juni. Det ska bli spännande att se hur man ser ut igen under all isolering. Samt man har en bra ”beach”-form till stranden i sommar. Funderar på att åka till Oslo Grand Prix också i april. Vore kul att kolla & heja på Andreas Malm här från forumet, min konkurrent och polare. Samt att jag blivit erbjuden boende hos några tjejkompisar här från forumet i Oslo. Bra med vänner över hela jordklotet!

Ha ha så tappar man hanteln så har amn ett huvud mindre låter farligt.;)

Oslo.. fuuuuusk=):p

HAHAHAHA, träffande pratbubblor där va! :D

Blobas wrote:
    Ha ha så tappar man hanteln så har amn ett huvud mindre låter farligt.

Oslo.. fuuuuusk

Hanteln landar mjukt på din gluteus maximus, don´t worry be happy:D!

Pussycat wrote:
    HAHAHAHA, träffande pratbubblor där va! :D

Jag e grym på att läsa dina tankar! Jag kan ju hela din kropp, sinne & tankar nu ju;). Puss på ก้น:p!

Så var det en ny vecka igen. Kör ungefär som förra veckans program. Skönt att sniffa lite på de tyngre vikterna. Efter den här lugna lata helgen borde man vara fullt återhämtad. Redo att krossa lite muskelfibrer i pecsen. Kan ju inte låta lilla J ha mera tryck i bitarna än mig själv! Nu ska jag äta klyftpotatis, revbensspjäll och äppelmos. Hittade förresten en gammal bild när jag var i Bodybuildingens Mecka, Venice Beach California. Här står jag på Hollywood Boulevard. På bilden var jag 17år och hade tränat på gym i 2mån. Nästa bild e från 2000, Decembercupen backstage (på en läsares begäran). Pecsen ska fixas till tonite, woohoo!

Ah, Venice Beach, lite av ett drömresemål faktiskt. Bra framsida på den undre bilden! Ska bli intressant att se nyare bilder senare (för det blir väl tävling i år?).

Gettodachoppa wrote:
    Ah, Venice Beach, lite av ett drömresemål faktiskt. Bra framsida på den undre bilden! Ska bli intressant att se nyare bilder senare (för det blir väl tävling i år?).

Jag jobbar på det i alla fall. Hoppas att inget sätter käppar i hjulet på mig. Samt jag ska komma bra mycket bättre än sist. Man e ju 10 år mer erfaren nu i alla fall…Venice Beach var kul faktiskt. GROVA killar där! Kör hårt mannen med din prio för brösten:emo-thumb.[/b]

Då var veckans första pass avklarat. Skönt att komma ner i gymmet igen. Hade sovit bra och ätit ordentligt så jag var rejält taggad att piska brösten!

Pecs:

Bänkpress: 1×20, stången, 1×20, 60kg, 1×10, 100kg, 1×8, 110kg (lätt pass på sista), 1×20, 60kg.
    Hantelpress: 1×20, 20kg, 1×8, 32kg, 1×8, 40kg, 1×20, 20kg.
    Pullover: 1×20, 22kg, 1×8, 32kg, 1×8, 40kg., 1×20, 22kg.
    Snedbänk: 1×20, 50kg, 2×8, 80kg, 1×20, 50kg.
    Pecdeck: 1×20, 25kg, 1×8, 50kg, 1×8, 60kg, 1×20, 25kg.

Triceps:

Pushdowns: 1×20, 30kg, 1×8, 40kg, 1×8, 45kg, 1×20, 30kg.
    Tricepspress i maskin: 1×20, 50kg, 2×8, 80kg, 1×20, 50kg.
    Triceps extension med hantel: 1×20, 7kg, 1×8, 20kg, 1×20, 7kg.

Mage:

3 övningar 4 set som vanligt per övning. Pyramid reps.

Drog ner lite tempot idag för att få mer vila mellan seten. Lite skoj med lilla J. Grymt bra pass. Kände mig otroligt energisk. Styrkan hade ökat markant sedan förra passet, SWEET[/b]! Så skönt att köra på lite större vikter och känna hur kroppen växer av det. Det blev lite mer set idag för den höga energin. Litet axelsmärta sedan förra bröstpasset. Värmde inte upp ordentligt sist i bänken. Det straffade sig ordentligt:(. Men kunde köra fullt ut i alla fall. Jag var mycket nöjd med passet. Man mår som en prins efter ett sådant pass. Nästan som riktigt bra sex;)!

GÖTT att se lite bilder från back in the days, såg bra ut redan då men nu kör vi på vidare och bättre blir det. Bra pass för brösten,nöter på bra. Ha en bra kväll. MVH cesse :)

Steppen1983 wrote:
    GÖTT att se lite bilder från back in the days, såg bra ut redan då men nu kör vi på vidare och bättre blir det. Bra pass för brösten,nöter på bra. Ha en bra kväll. MVH cesse :)

Lite retro bilder e alltid kul. Jepp mannen. Kan bara gå framåt nu!

Då var det dax att ladda med mat igen för kvällens pass. Snöar ute och det ska bli skönt att få fart i systemet med ett hardcorepass i gymmet. Rygg & bicpes står på listan. Svettigt pass brukar det bli. Har grym träningsvärk i pecsen och triccarna. Känns som man fortfarande precis tränat dem och har kvar trycket, woohoo:yahoo:![/b] Kroppen har längtat efter få ordentligt med stryk igen. Den lätta ”fjollperioden” som jag kallar den har fyllt sitt syfte nu. Nu ska det byggas massa på denna lilla thaien:bb3:! Lite stekta heta nudlar med 400g fläskkottlet ger mig energi till dagens pass….

Tror jag ska gå en laga mat kurs hos dig för man blir ju galet hungrig när man ser alla dina bilder=)

Vi får ta den där tränar helgen någe gång fram över kan man lägga in lite matinslag med:D

Blobas wrote:
    Tror jag ska gå en laga mat kurs hos dig för man blir ju galet hungrig när man ser alla dina bilder=)

Vi får ta den där tränar helgen någe gång fram över kan man lägga in lite matinslag med:D

Naturligtvis tjejen, men räkna med att gå upp några kg då:whistle:!

Då var ryggen avklarad. Var taggad efter Rammstein i lurarna på tuben. Hungrig att fylla ryggen med blod!

Rygg:

Latsdrag med rak stång: 1×20, 60kg, 1×8, 90kg, 1×8, 95kg (cheating 2 sista reps), 1×20, 60kg.
    Stångrodd: 1×20, 55kg, 2×8, 105kg, 1×20, 55kg.
    Sittandes rodd med brett handtag: 1×20, 60kg, 1×8, 80kg, 1×8, 90kg, 1×20, 60kg.
    Latsdrag med smalt handtag: 1×20, 50kg, 2×8, 70kg, 1×20, 50kg.

Biceps:

Bicepscurl med stång: 1×20, 25kg, 1×8, 45kg, 1×20, 25kg (för lätt).
    Ståendes bicepscurl med hantlar: 1×20, 7kg, 2×8, 20kg, 1×20, 8kg.
    Bicepscurl med stång i CC: 1×20, 25kg, 1×8, 60kg, 1×8, 65kg, 1×20, 25kg.

Moderat tempo idag. Full kontakt i musklerna rakt igenom hela passet. Grymt tryck i ryggen. Helt färdig i den efter sista setet. Man kramar verkligen ut det sista med 20reps. Det e sådan pass som gör livet värt att leva. En stund av lycka medans endorfinerna gör frivolter! Gjorde 2 videos av vårat pass också. Lilla Doktoranden har gjort framsteg varje vecka nu. Från den lilla labbråttan hon var innan med framåtroterande axlar. Nej, nu e det dags att fylla magen med lite kyckling och ris!

[youtube=GNwYEbL7UUE] [youtube=SE6TW4tplYk]

biffen669;935827 wrote:
    Naturligtvis tjejen, men räkna med att gå upp några kg då:whistle:!

hahah wiiii du de låter super=)=)=)

Fin biceps pass på filmerna kötta på ett å två=):emo-thumb

Man är rätt mörbultad i bitarna idag. Grym träningsvärk i pecsen och triccarna. Känner även lite i ryggen. Det är en underbar känsla:emo-thumb!

Tävling

Det märks att fler och fler börjar förbereda sig inför tävlingarna i år nu. Tränings och kostupplägg korrigeras. Planeraringar görs med resor etc. Kommer man nå den kropp man vill ha? Blir man av med fettet? Frågorna är många i allas huvud. Oron över om man kommer hålla på scen. Men som första gångs tävlande. Så ska man enbart fokusera på att göra sitt bästa utifrån dina förhållanden. Ja, du kommer bli bedömd av både domare och publik. Det kommer kännas nervöst. Stå där uppe i minimalt med kläder medans alla granskar din kropp från topp till tå. Men de som står bredvid är minst lika nervösa. Ingen kan på förhand säga hur de andra kommer se ut. Man kan inte tro att man ska förlora eller vinna allt! Det är nu du provar vingarna. Alla timmar, dagar & år av slit i gymmet får äntligen komma fram i sin glans. Den nakna sanningen av dig själv;)!

Utifrån de erfarenheterna kommer du kunna avgöra din fortsatta väg inom denna underbara sport. Oavsett vad din placering blir. Men som sagt var det krävs enorm disciplin att komma upp på scen i bra form. Otroliga uppoffringar med din fritid, pengar och den sociala tillvaron. Men jag förmodar att Du vill prestera ditt bästa? Då kommer allt detta bara vara ett verktyg till att förverkliga din dröm. Din dröm, ditt mål din seger! Ja, du har vunnit den segern att du kom upp på scen. Det många bara drömmer om. Men av olilka skäl inte lyckats med. Så till alla tävlingsaspiranter här på forumet. Lycka till och vi ses nog på höstens tävlingar hoppas jag….?

Vissa gillar bröst på kvinnor jag gillar snygga rumpor. Denna rumpa är sjukt perfekt snygg (fitness model Jamie Eason).;)

BRA DUNKAT DÄR kompis 8), me like och jag tycker om att se dina underbara mat bilder med . Ha en skön kväll. MVH Cesse

Rump mannen har vi här=)=)

Den röven var het:nerd:

Har jag sagt att jag är hungrig??? GHaaaaaaa*klättrar på väggarna*:(
    Du.. har jag sagt att jag är huuungrig?? hahaha

Jamie Eason är verkligen min förebild inom Fitness, hon har verkligen en drömkropp :D

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.