Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 1,355 total)
  • Author

Well oavsätt vad du gör så växer dem GRYMT fint :), jag får nog säga att du har en grym jävla genetik för dem, samt resten av dig hehe, men klart att även en sådan person får slita hund för att få till alla bitar på sin plats. HA en underbar dag. MVH cesse

Steppen1983 wrote:
    Well oavsätt vad du gör så växer dem GRYMT fint :), jag får nog säga att du har en grym jävla genetik för dem, samt resten av dig hehe, men klart att även en sådan person får slita hund för att få till alla bitar på sin plats. HA en underbar dag. MVH cesse

Jo, slita får man göra. Inget får man gratis i livet! Men skam den som ger sig…..:p

Veckans första pass då. Smärtan i axeln sitter kvar dock. Kollade upp den hos naprapaten/kiropraktorn på gymmet. Dock var det ingen fara. Bara en sträckning i någon del som jag ej kommer ihåg namnet på. En vanlig skada tydligen. Gör ont och tar tid att läka men inga problem att träna på men dock med lite lättare vikter och inte så djupt i pressarna. Så det upplägget jag gjorde igår passade perfekt!

Pecs:

Hantelpress: 1×15, 22kg (uppvärmning), 4×10, 35kg.
    Flyes: 4×10, 22kg.
    Pullover: 4×10, 35kg

Detta gjordes i ett giant set, 4 varv.

Bänkpress, snedbänk i smith: 1×10, 60kg, 1×10, 70kg, 2×10, 90kg, pass på 2 sista reps.
    Pecdeck: 3×15, 30kg, 1×15, 35kg.

Triceps:

Pushdowns: 1×20, uppvärmning, 2×10, 60kg, 1×10, 65kg.
    Triceps press i maskin: 2×10, 60kg, 1×10, 50kg.
    Extension med rep i övre trissa i CC: 2×10, 40kg, 1×10, 30kg.

Detta gjorde i ett giant set, 3 varv.

Mage:

4 övningar, 4 set per övning. 20-10 reps.

Tempot var moderat. Irriterande att axeln sätter käppar i hjulet nu för mig då jag egentligen vill köra mycket tyngre. Men det e bara att köra på med lite rehab-träning. Ordentligt med pump i triccarna i alla fall. Hoppas man kan köra på full gas med ryggen imorgon. Har inte haft några problem dock med ryggövningar tills dags datum. Skulle behöva åka till Thailand för lite sol & rehab. Samt äta skaldjur i massor, mmmm! Bifogar en underbar våt dröm i detta klimat…..Skaldjuren i Thailand:P!

Dräggel över alla skaldjur

Ser riktigt gott ut det där :P
    Läser ju alltid din dagbok men lämnar sällan avtryck så jag tänkte att det var på tiden då du faktiskt gjort det i min flera gånger, dessutom tycker jag det är en trevlig dagbok att följa med alla bilder och filmer.
    Ha en bra dag.

Riktigt grova armar, snyggt Martin!

Mums fär skaldjur & stora biceps :D

Blobas wrote:
    Dräggel över alla skaldjur

Ha, ha, du drägglar över allt som går att stoppa i munnen numera;)! Förstår att du kommer att maratonäta när vi kör mathelgen, haha…

Lima wrote:
    Ser riktigt gott ut det där
    Läser ju alltid din dagbok men lämnar sällan avtryck så jag tänkte att det var på tiden då du faktiskt gjort det i min flera gånger, dessutom tycker jag det är en trevlig dagbok att följa med alla bilder och filmer.
    Ha en bra dag.

Vad trevligt med en till trogen läsare! Jepp mat e min stora passion här i livet. Finns så mycket att äta här i världen…..Kör hårt & smart nu tjejen!

Albin wrote:
    Riktigt grova armar, snyggt Martin!

Pommes byggde dessa armar (min lilla adept kallade mig pommestuggare idag)…..:p! Tack för ditt besök i min dagbok och lycka till med din tävlingssatsning. Vi lär ju ses backstage där då jag coachar oxå!

LyftarBruden wrote:
    Mums fär skaldjur & stora biceps :D

Tjena tjejen! Jepp, det e livet det, även om jag föredrar skaldjur och RUMPOR;)

Då var ryggpasset avklarat. Underbart väder idag så man går till gymmet med full energi & glädje i hjärtat. Träningsvärken i brösten kommer smygandes mer och mer, härligt det! Ingen smärta i axeln när jag tränade rygg & biceps idag så man kunde köra på med full gas…..

Rygg:

Latsdrag: 1×20, 50kg, uppvärmning,
    T-bar rowing: 3×10, 60kg, 1×10, 55kg.
    Latsdrag med rak stång: 2×10, 70kg, 2×10, 65kg.

Sittandes rodd: 4×10, 70kg.

Allt gjordes i ett giant set, 4 varv.

Halva marklyft: 1×15, 55kg, 3×8, 125kg.
    Latsdrag med v-handtag: 4×10, 70kg.

Biceps:

Hantelcurls: 1×15, 12kg uppvärmning, 2×10, 22kg, 1×10, 20kg.
    Dubbelbiceps i CC: 1×10, 30kg, 2×10, 25kg.
    Bicepscurl med stång i CC: 2×10, 40kg, 1×10, 35kg.

Allt gjordes i ett giant set, 3 varv.

Woohoo, grymt pass:up:! Nu kändes det att man levde & musklerna fick sitt. Svetten lackade hela tiden och flåset var uppe. Men hann munhuggas lite med omgivningen ändå. Hade ett otroligt tryck i bitarna & kunde knappt torka av svetten i ansiktet för mina biceps var så blodfyllda:p! Sedan efter passet fick lilla J lite massage på sin onda axel med hästbalsam. Jag skämmer bort det lilla finska Mummintrollet alldeles för mycket:)!

[youtube=Wd1bbQplAQk]

biffen669 wrote:
    Då var ryggpasset avklarat. Underbart väder idag så man går till gymmet med full energi & glädje i hjärtat. Träningsvärken i brösten kommer smygandes mer och mer, härligt det! Ingen smärta i axeln när jag tränade rygg & biceps idag så man kunde köra på med full gas…..

Rygg:

Latsdrag: 1×20, 50kg, uppvärmning,
    T-bar rowing: 3×10, 60kg, 1×10, 55kg.
    Latsdrag med rak stång: 2×10, 70kg, 2×10, 65kg.

Sittandes rodd: 4×10, 70kg.

Allt gjordes i ett giant set, 4 varv.

Halva marklyft: 1×15, 55kg, 3×8, 125kg.
    Latsdrag med v-handtag: 4×10, 70kg.

Biceps:

Hantelcurls: 1×15, 12kg uppvärmning, 2×10, 22kg, 1×10, 20kg.
    Dubbelbiceps i CC: 1×10, 30kg, 2×10, 25kg.
    Bicepscurl med stång i CC: 2×10, 40kg, 1×10, 35kg.

Allt gjordes i ett giant set, 3 varv.

Woohoo, grymt pass:up:! Nu kändes det att man levde & musklerna fick sitt. Svetten lackade hela tiden och flåset var uppe. Men hann munhuggas lite med omgivningen ändå. Hade ett otroligt tryck i bitarna & kunde knappt torka av svetten i ansiktet för mina biceps var så blodfyllda:p! Sedan efter passet fick lilla J lite massage på sin onda axel med hästbalsam. Jag skämmer bort det lilla finska Mummintrollet alldeles för mycket:)!

[youtube=Wd1bbQplAQk]

GREAT BRO, feeeeett men dina Giantsets blir peppad som fan:up:.Sov gott och ät väl. MVH Cesse

Här går det undan=) Bra jobbat=)

Vilket linement köpte du?? köpte du Radi*al?

Massera på nu när du har ont gärna 1 gång i timmen första 3 dagarna sedan 3 ggr dagligen för att när du känner en förbättring morgon och kväll=)

Mina beeeen är rätt döda efter gårdagens joggningspass:( å så skall man gå caa 2 timmar idag i jobbet hahaha =)

Blobas wrote:
    Här går det undan=) Bra jobbat=)

Vilket linement köpte du?? köpte du Radi*al?

Massera på nu när du har ont gärna 1 gång i timmen första 3 dagarna sedan 3 ggr dagligen för att när du känner en förbättring morgon och kväll=)

Mina beeeen är rätt döda efter gårdagens joggningspass å så skall man gå caa 2 timmar idag i jobbet hahaha =)

Måste kämpa på lite. Ge bitarna lite chockbehandling så det känns att man lever och stimulerar muskelfibrerna till max:bb3:! Kommer inte ihåg vad det heter. Någon grönaktig tub. Lilla J fick den. Hon har mera ont än jag, kärringar du vet…..Kolla in min FETA lunch idag, hungrig:p?!

Skador

Ja, tydligen kom jag inte undan skadefri till tävling. Även om det inte var något allvarligare dock. Men som sagt det är irriterande. Man behöver vara försiktig när man går på tyngre vikter och se till att värma upp ordentligt. Det är bara till besvär att dras med smärtor i kroppen. Nu var det inget allvarligar dock så jag kan träna på men jag fick omdirigera min träning för att ej störa min brösttillväxt. Kan säga att jag har grym träningsvärk i brösten. De fick sin lilla chock med giantsets! Om ni drar på er någon skada eller det smärtar till i någon muskel. Gå till någon kompetent person som kan ge dig en fullgod analys och kolla upp det direkt. Bättre det än att förvärra skadan så man blir tvungen att avstå från träningen en längre tid. Det ligger ju i våran destruktiva natur att man tänker att det går nog över snart. Men då kan det redan vara för sent!

Ja, det var allt för idag. Underbar vår dag idag8)! Man känner sig piggare och lättare att komma ur sängen. Åt en härligt grym lunch med några tjejkompisar. Vilka samtalsämnen runt matbordet, sex, dildos, kärlek, barn, mat och andra snuskigheter, allt som vi thai gillar:whistle:……

GUD VAD GOTT DET SER UT

Fan va duktiga ni är!! :bb:

Riktigt kul å läsa!

Ett stort plus till reggae musiken :emo-thumb

[Hmmm fuuusk vad massa god mat man ser här inne dååå.. Morr haha

Ja ja ätardag påfredagkvällå heeeelalördagen.. MOhahahahah

biffen669 wrote:
    Man behöver vara försiktig när man går på tyngre vikter och se till att värma upp ordentligt. Det är bara till besvär att dras med smärtor i kroppen. Nu var det inget allvarligar dock så jag kan träna på men jag fick omdirigera min träning för att ej störa min brösttillväxt.

Ungefär där landar man efter ett gäng års träningserfarenhet. Det gäller
    att kunna växla spår och fortsätta, trots diverse motgångar.

Men det kan vara f*n så svårt att inse vad som behöver göras. Den där
    skadan kommer du säkert arbeta dig förbi inom kort. Lycka till med
    bröstprioriteringen nu!

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.