Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 1,355 total)
  • Author
    Steppen1983 wrote:
    GUD VAD GOTT DET SER UT

Ibland e livet som thai alldeles alldeles underbart;)!

Mekpernilla wrote:
    Fan va duktiga ni är!! :bb:

Riktigt kul å läsa!

Ett stort plus till reggae musiken

Hallå P! Kul att du gjorde ett litet avtryck i min dagbok. Ja, vi kämpar på och har väldigt kul samtidigt med mycket skoj och skratt. Hoppas du håller dig frisk nu så ses vi säkert snart;)!

Blobas wrote:
    [Hmmm fuuusk vad massa god mat man ser här inne dååå.. Morr haha

Ja ja ätardag påfredagkvällå heeeelalördagen.. MOhahahahah

Ja, ja….du ska äta din semla och din black and white pizza….du e HUNGRIG och ont i rö…:whistle:! MOhahaha

Gettodachoppa wrote:
    Ungefär där landar man efter ett gäng års träningserfarenhet. Det gäller
    att kunna växla spår och fortsätta, trots diverse motgångar.

Men det kan vara f*n så svårt att inse vad som behöver göras. Den där
    skadan kommer du säkert arbeta dig förbi inom kort. Lycka till med
    bröstprioriteringen nu!

Tycker dock inte det e så svårt att finna lösningar i gymmet åtminstone. Ja, skadan är inget allvarligt. Så som sagt var jag gick runt de tunga lyften med giantsets och lite lägre belastning men full muskelhypotrofi ändå. Känner ingen större smärta i axeln just nu. Men lite latent ligger den där ändå. Lycka till med din pecsträning också? Vi får jämföra lite bilder sedan:emo-thumb!

Dags för lite mat och sedan iväg och fjollträna bena lite, hehe. Vi hörs ikväll mina damer & herrar!

ha ha ja livet är inte lätt för mig just nu inser jag genast;) ha ha ha

Mmmmmm ätit 3 skivir kassler nyss ha ha ha underskattad smak den där kasslern:ike:

Blobas wrote:
    ha ha ja livet är inte lätt för mig just nu inser jag genast ha ha ha

Mmmmmm ätit 3 skivir kassler nyss ha ha ha underskattad smak den där kasslern

Livet e hårt, GRYMT sa grisen:D!

Då var fjollpasset över för framsida ben & vader. Körde inte på så fullt som för de andra muskelgrupperna. Inte ätit så bra idag heller. En pizza innan gymmet & ett benpass är ingen hit. Precis när man skulle göra sin pasta & tonfisk så ringer en polare & var tvungen att ses. Bubbel, bubbel i magen under superseten:)!

Quads:

Benpress: 1×20, 150kg uppvärmning.

Hacklift: 4×10, 150kg.
    Benpress: 4×10, 200kg.

Dessa utfördes i ett superset, 4 varv.

Benspark: 4×10, 45kg (för lätt).

Vader:

Vadpress i benpress: 1×20 uppvärmning, 4×10, 200kg.
    Vadpress i hackliften: 4×10, 150kg.
    Sittandes vadpress: 2×10, 45kg, 2×10, 35kg.

Dessa utfördes i ett giantset, 4 varv.

Ja, det var ett kort men intensivt pass. Inte på 100% i benen men 90% i alla fall. Passet gick undan och jag satte lilla J på 4 set utfall också så hon inte blir för bekväm med mig:P. Men det var ett skönt pass i alla fall:emo-thumb! En liten bild på gårdagens middag också. Kummel, stekt i ugn med torkad chili, limeblad, vitlök, fisksås, citrongräss. På en bädd av risnudlar….

Inte bra dagbok alls detta. man blir ju såååå sugen på all god mat du ha här på bilderna!!! :P Thaimat e ju såå underbart gott!!!

Lite avis dock! skulle oxå vilja va nåns lilla adept så man blev ytterligare lite plågad!! :D

Keep up the good work!! :emo-thumb

Ha ha haaaaaaaaa vad du är rolig då:p

Vad är de för dag idag, nä det är ingen vanlig dag för det är Blobas ätardag hurra hurra huraaaaaaaa;)

norrbottenstjej wrote:
    Inte bra dagbok alls detta. man blir ju såååå sugen på all god mat du ha här på bilderna!!! Thaimat e ju såå underbart gott!!!

Lite avis dock! skulle oxå vilja va nåns lilla adept så man blev ytterligare lite plågad!!

Keep up the good work!!

Vsd kul med en till trogen läsare:D! Ja man ska njuta livets frukter. Man har inte så mycket tid på jorden. Skulle gärna vilja leka med alla fina råvaror av vilt ni har där uppe i norr. Kom till Sthlm så kan jag kan ge dig nöjet att ”plåga” dig! Var försiktig med vad du önskar tjejen:|…Kör hårt nu och lycka till med din träning!

Blobas wrote:
    Ha ha haaaaaaaaa vad du är rolig då:p

Vad är de för dag idag, nä det är ingen vanlig dag för det är Blobas ätardag hurra hurra huraaaaaaaa;)

Jo, jag vet du ska äta en HEL semla idag. Vilket klockslag ska du göra det? Jag ska ringa dig den tidpunkten och lyssna när du får en matorgasm, mohahahah! Annars kan du ju komma över ikväll. Lilla J & hennes väninna ska komma över (lite bikinifotning) & vi ska äta thaimat. Ska laga wokad groda. Ja, du läste rätt. GRODA står på menyn! Erkänn att du vart lite sugen va:)?!

I know that feeling då det är bubbel bubbel under ett benpass, samt erfarit det under ett armpass, ingen höjdare, det rubbar en total. Är magen ur balans blir man själv helt ur balans. Ha en bra helg och keep up the good work. MVH cesse:up:

Ha ha ha FAN att jag ska upp 05 för att tävla pållen annars hade jag kommit på stört=)..

GRODA…??!
    Jaja, hoppas det smakar iaf ;) Ha en skön kväll!

Steppen1983 wrote:
    I know that feeling då det är bubbel bubbel under ett benpass, samt erfarit det under ett armpass, ingen höjdare, det rubbar en total. Är magen ur balans blir man själv helt ur balans. Ha en bra helg och keep up the good work. MVH cesse

Nja, så farligt var det inte dock. Jag kunde köra på ändå. Ha en trevlig helg du också mannen!

Blobas wrote:
    Ha ha ha FAN att jag ska upp 05 för att tävla pållen annars hade jag kommit på stört=)..

Just det, glömde bort din ridtävling…..nästa gång tjejen;)!

Pixi wrote:
    GRODA…??!
    Jaja, hoppas det smakar iaf ;) Ha en skön kväll!

Ja, tjejerna åt upp mina små grodor till sista grodlåret. Inga fördomar där inte! Jag brukar faktiskt laga groda till mina tjejbekanta. De brukar ibland vara lite skeptiska men sedan brukar de inte kunna sluta äta mina grodor! Det gäller bara att tillaga dem på ett bra sätt. Hoppas du får en trevlig fortsatt helg du också!

Då var det roliga över för ikväll. Alltid hårt lära en tjej posera för första gången. Nu hade man dock två tjejer hemma men lilla J har jag ju hela tiden och korrigerar hennes posering titt som tätt. Lillen tyckte det var lite egendomligt att tjejerna hade bikini hemma hos pappa. Brukar inte ha honom hemma vid sådan tillfällen. Men han förstod att de skulle tävla då han har sett mig titta på tävlingsfilmer åtskilliga ggr (grabbar, ni får inte se några foton, endast privat bruk, hahaha). Ibland har det sina fördelar att vara Coach åt BF-tjejer:p!

Axlar:

Framåtlutande, baksida axlar med hantlar: 1×15, 7kg, uppvärmning, 2×10, 15kg, 2×10, 12kg.
    Hantelyft åt sidan med hantlar: 4×10, 12kg.
    Drag till hakan med v-handtag: 1×10, 40kg, 1×10, 35kg, 2×10 25kg.

Dessa utfördes i ett giantset, 4 varv.

Baksida axlar i pecdeck: 4×10, 40kg.
    Shrugs i maskin: 1×10, 40kg, 3×10, 30kg.

Dessa utfördes i ett superset, 4 varv.

Axelpressar i maskin: 2×15, 40kg.

Hamstrings:

Ståendes enbenscurl: 1×10, 40kg, 3×10, 30kg.
    Liggandes lårcurl: 4×10, 40kg.

Dessa utförde i ett superset, 4 varv.

Sittandes lårcurl: 4×10, 50kg.

Det gick undan idag kan jag säga. Var rätt svettig! Kul pass fast jag körde lite försiktigt med tanke på min skada. Den spökade lite men ingen outhärdlig smärta utan bara ett litet ”knip”. Därför provade jag lite lätta axelpressar. Men kändes ingen smärta alls dock. Kör en vecka till med samma schema som denna vecka. Sedan är man nog fullt läkt och kan börja köra lite tyngre igen! Men jag fick grymt tryck i axlarna idag. Likadant i hamstrings. Härligt med sådana pass:smile-tb. Bifogar lite bilder på våran middag. Grodwok och ugnstekt majskyckling….!

biffen669 wrote:
    Lägger upp en lånad bild av mig och Andreas Malm här på forumet när vi var på SM 2009. Vi kommer förmodligen mötas nu i år på scen. En ruggigt hård & disciplinerad kille! Kom 2:a på SM 2008. Men jag ska försöka sätta emot med lite massa & volym. Må bästa man vinna:p! Ps. Mc Donalds byggde dessa grova grabbar Ds.

Ha ha ha ha :D

Den där Malm är ju en riktig mes…

Klen, svag, slät, fet och blek:p

(ful är han ju också)

Ingen match för Dig min vän…

(Du muskulöse adonis från öst) :P

Idag är det lördag och snart dax för Thaibuffé!!!!!

Peace…

Älskar din mat :( haha ååh lyx, vart bodde du? stockholm?

Andreas Malm wrote:
    Ha ha ha ha
    Den där Malm är ju en riktig mes…
    Klen, svag, slät, fet och blek
    (ful är han ju också)
    Ingen match för Dig min vän…
    (Du muskulöse adonis från öst)
    Idag är det lördag och snart dax för Thaibuffé!!!!!
    Peace…

Jo, en fågel viskade att han höll på med sådana katabola dieter som KETO & HIT sk träning….:)

LyftarBruden wrote:
    Älskar din mat haha ååh lyx, vart bodde du? stockholm?

Tihi, jo Stockholm var adressen gumman:D!

En lugn lördag med lillen. Vi var och kollade en film på Cosmonova i 3D. Nu sitter han och kollar på Melodifestivalen. Sedan blir det popcorn:pop: och Alvin & gänget.

Satt och kollade igenom alla bilder man har på de tävlingsaspiranter man har (de kvinnliga). Vilka olika kroppstyper det finns och vilken skillnad det faktiskt är. Kul att se hur de olika de utvecklas och vad slutresultat blir. Förvisso har ju lilla J ett guldläge då hon tränar med mig hela tiden. När man jämförde bilderna och måtten för 2 månaders sedan & de nu e det helt otroligt;)! Åtskilliga cm har kroppens muskler utökats i. Hela 6cm över ryggen bara. Önskar man kunde växa i den takten:bb2:. Om hon håller hela vägen ska det verkligen bli intressant när man skalar av henne allt fett och vätska.

Idag blev det barnfavoriter på menyn; hemmagjorda köttbullar, kokt potatis, egen brunsås, rårörda lingon och sallad. Lillen sa att det var de godaste köttbullar han ätit. Jag pimpar dem med lite spiskummin för att förhöja smaken. Jag vill att lillen ska lära sig uppskatta riktigt lagad mat och inte bara Mc Donalds etc. Ha en fortsatt trevlig helg nu min läsare!

Ja, ytterligare lider en vecka mot sitt slut. Den här veckan har känts bra rent träningsmässigt fast min skada. Har varit riktigt kul att köra giant sets. Jag har också känt att min muskelmassa börjat öka igen nu efter min lätta period. Kroppen tvingas att växa och den har fått gott om tid att återhämta sig. Nu kör jag likadant nästa vecka men går ner till 8:or i giantsetsen. Få till lite mer viktvana innan man kliver på de tunga vikterna efter det. Planeringen fortsätter som vanligt och jag kommer gå på 2 pass per vecka för mina släpandes muskelgrupper i den tunga perioden.

Kommer anta två nya manliga adepters nu som ska tävla. Det kommer bli intressant. Man vill ju alltid att de man tränar ska komma i sin bästa form och man vill göra allt för att de ska göra det. Kommer bli mycket poseringsträning då jag vet hur illa många poserar och där med inte lyckas framhäva sin fysik på bästa möjliga sätt. Det vanligaste både bland tjejer & killar är att de inte kan fälla ut ryggen ordentligt (latsen). Men övning ger färdighet!

Det var allt för denna vecka. Hoppas ni får en bra nystart på Eran nya vecka som kommer nu:up:!

Amen kompis. Hoppas du sover gott i natt med vilket jag inte fick föregående natt pga massa studenter som skulle ut varannan halvtimme fram till 03.30 och prata högt som fan om saker och ting ute på gården, well som det är, tar igen det i natt. PEACE OUT:up:

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.