Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 1,355 total)
  • Author
    Steppen1983 wrote:
    Amen kompis. Hoppas du sover gott i natt med vilket jag inte fick föregående natt pga massa studenter som skulle ut varannan halvtimme fram till 03.30 och prata högt som fan om saker och ting ute på gården, well som det är, tar igen det i natt. PEACE OUT:up:

Hoppas du fick sova bättre inatt. Sömnen är viktig för återhämtningen. Framför allt du som pluggar hårt!

Veckans första pass igen då. Kändes skönt att komma ner i gymmet igen och få känna järnet i händerna. Man blir så rastlös en hel helg när man inte tränar. Det blev giantsets som vanligt.

Pecs:

Hantelpress: 1×15, 22kg uppvärmning, 4×8, 40kg, pass på sista 3 reps.
    Flyes: 4×8, 22kg, pass på 2 sista reps.
    Pullover: 4×8, 34kg.

Dessa utfördes i ett giantset, 4 varv.

Snedbänk i smith: 4×8, 70kg (för lätt).
    Flyes i CC: 4×12, 30kg.

Triceps:

Pushdowns med stång i CC: 1×20, 40kg uppvärming.
    Extension med rep bakom huvudet: 2×8, 45kg, 1×8, 50kg.
    Pushdowns med stång i CC: 2×8, hela mag, 1×8, 70kg.
    Skullcrusher: 1×8, 32kg, 1×6, 32kg, 1×8, 22kg.

Dessa utfördes i ett giantsets, 4 varv.

Grymt bra pass med högt tempo. Blev ordentligt svettig. Bra pump i brösten också. Kände dock av lite smärta ibland i axeln. Men inget allvarligare som hindrade mig från att ta i. Längtar redan efter morgondagens pass. Åt en härlig middag på thairest. efter passet. Livet e härligt ibland……:up:!

Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.

Bra kört där biffen, PUSH SQUEEEEZ 8). Idag blir det bröst. Ha en underbar dag. mvh CESSE

Då var ryggen avklarad då. Åt rätt mycket innan så jag kände mig slö redan innan man började passet. Var lite sömnig på något sätt. Men, men det skulle inte stoppa mig idag. Bara bita ihop och köra på! Gjorde en formcheck på min nya adept också. Det kommer bli kul att se till att han kommer i mycket bättre form än sist han tävlade…..

Rygg:

Latsdrag: 1×20, 50kg, uppvärmning.
    T-bar rowing: 1×8, 55kg, 3×8, 70kg.
    Sittandes rodd med brett grepp: 2×8, 80kg, 2×8, 70kg.
    Latsdrag med rak stång: 2×8, 70kg, 1×8, 60kg, 1×8, 50kg.

Latsdrag med smalt grepp: 3×8, 80kg, 1×8, 70kg.
    Marklyft: 1×15, 55kg, 1×8, 125kg, 2×8, 105kg.

Biceps:

Curls i CC med stång: 1×15, 30kg.
    Hantelcurls: 3×8, 22kg.
    Curls i CC med stång: 3×8, 50kg.
    Dubbel biceps i CC: 2×8, 25kg, 1×8, 20kg.

Dessa utfördes i ett giantset, 3 varv.

Var rätt trött och andfådd när man körde ryggen. Rejält svettig också. Tog bra och hade bra tryck. Mjölksyran var ett faktum. Har inte så mycket mer att tillägga idag. Ska få lite näring i mig nu. Magen skriker efter mat. Bifogar bild på Jamie Eason igen. Vilken drömkropp på en kvinna säger jag bara;)!

Om du vill bli älskad, älska själv.

Jadu hon har verkligen den kroppen många kvinnor önskar att dom hade :) Själv är hon är stor förebild för mig!
    Man kanske skulle ha en bild på henne framför näsan när man tränar så kanske man orkar den sista rep :p

Gud vilken god mat du gör, du kanske skulle kunna vara min personliga kock :D

MissTina021 wrote:
    Jadu hon har verkligen den kroppen många kvinnor önskar att dom hade. Själv är hon är stor förebild för mig!
    Man kanske skulle ha en bild på henne framför näsan när man tränar så kanske man orkar den sista rep.

Gud vilken god mat du gör, du kanske skulle kunna vara min personliga kock.

Jag brukar sätta någon på min näthinna jag vill efterlikna eller slå när jag vill pressa ut det allra sista. OM du tänker låta mig laga maten åt dig kommer du INTE få den kropp Jamie har:p! Du får väl ta ett besök i Sthlm men på egen risk:P. Kanske går upp några kg…..

Vilodag som vanligt. Stressig dag med lite bestyr att göra. Helt sjuk träningsvärk i brösten igen. Bröstmassage efterlyses:D! Imorgon blir det ett pass med min nya adepter här från forumet. Ska se till att tillföra lite nya vinklar och åsikter i hans träning. Samt ta den till en helt annan nivå! Hade lite funderingar jag ville skriva ner men får ta det en annan dag. Dags att ställa sig vid spisen. Evigt kämpandes med maten……

Beefcake jag ordnar ett kök till dig efter LP så kan du få laga min mat istället för att smälla i sig något meningslöst på Avenyn. :D

Albin wrote:
    Beefcake jag ordnar ett kök till dig efter LP så kan du få laga min mat istället för att smälla i sig något meningslöst på Avenyn. :D

Ok, men jag har dock med mig ett stall av utsvultna BF-tjejer (jag coachar) i släptåg då:P!

Bara för att visa att snabbmat inte behöver vara onyttig samt att alla verkar bara kolla på min dagliga diet så frestar jag min kära läsare med en bild på mitt lilla kvällsmål just nu. Hamburgare med fullkornsbröd, chunky salsa, lättmajonäs & grönsaker HAMBURGERS IS DA SHIT!!!![/b]

Misslyckandena är de bästa lärdomarna i livet.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad gott :). har precis satt i mig 250g köttfärs och en ostmacka, men jag var bra sugen på burgers idag :D

Ohhhhhhhh den hamburgare hade ja käkat at any given day!!! :P

Går till köket och kokar mina 3 ägg och 1,5 dl fil..Mammmmm vart ju inte alls sugen på en flottig kalorifull hamburgare:(

Steppen1983 wrote:
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad gott. har precis satt i mig 250g köttfärs och en ostmacka, men jag var bra sugen på burgers idag

Bra där mannen! Träna, ät, vila, väx och älska så e euforin fullständig;)!

norrbottenstjej wrote:
    Ohhhhhhhh den hamburgare hade ja käkat at any given day!!!

Kom hit med lite älgfärs så ska jag fixa till vilthamburgare a´la Biffen:P!

Blobas wrote:
    Går till köket och kokar mina 3 ägg och 1,5 dl fil..Mammmmm vart ju inte alls sugen på en flottig kalorifull hamburgare

Man måste äta med måtta annars straffar det sig med svältdieter:whistle:!

Nu ska jag slänga ihop lite mat igen. Sedan dax att åka in och träna med min nya adept. Mangla lite ben & vader står på menyn. Ska bli kul att se vad han går för eller rättare sagt vart han ska komma;)! Vi hörs ikväll kära läsare;)!

Kom hit med lite älgfärs så ska jag fixa till vilthamburgare a´la Biffen:P!

Hihi joo du, skulle utan problem anförtro dig me viltköttet tror de skulle bli mycke mumsig mat då!!! :p

Ja när man ser dom där goda måltiderna så blir man lite ledsen i ägat när man sitter med sin tonfisk och räksallad ;)

norrbottenstjej wrote:

Hihi joo du, skulle utan problem anförtro dig me viltköttet tror de skulle bli mycke mumsig mat då!!!

Trust me, I am made in Bangkok;)!

MissTina021 wrote:
    Ja när man ser dom där goda måltiderna så blir man lite ledsen i ägat när man sitter med sin tonfisk och räksallad

Man ska inte bli ledsen över det man har. Bättre en fågel i handen än tio i skogen gumman! Samt det e ju nyttig mat det där. Kanske du får en söt kaninsvans oxå, lol?!

Då var dagen pass avklarat med nya adeptern. Han hade bra tolerans i bena kan jag säga. Det var kul att se. Kommer göra bra ifrån sig på scen bara vi får honom riktigt hård!

Quads:

Benpress: 1×15, 150kg uppvärmning.
    Hacklift: 4×8, 150kg.
    Benpress: 4×8, 220kg.

Dessa utfördes i ett superset, 4 varv.

Knäböj: 1×12, 60kg, 2×8, 100kg.
    Benspark: 3×12, 30kg.

Vader:

Press i hackliften: 1×15, 100kg uppvärmning.
    Press i benpressen: 4×8, 200kg.
    Press i hackliften: 4×8, 150kg.
    Sittandes vadpress: 2×8, 40kg, 2×8, 35kg.

Riktigt bra tempo idag. Passet avklarat på 50 min inklusive 10 min uppvärmning på cykeln och 5 min nedtrappning. Men kul var det. Inte för att jag brukar köra så hårt på benen längre men men. Jag e rätt svag i bena men min adept tyckte jag hade FETA ben. Jag tycker de e pinnar men allt e ju relativt)! Lilla J är och latar sig i fjällen, sitter och dricker whiskey och tuggar på finska piroger när hon e långt ifrån min hårda hand. Men hon får när hon kommer tillbaka:p! Nu blir det kyckling, ris och broccoli! Må bäst mina kära läsare…..

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.