Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 1,355 total)
  • Author
    Steppen1983 wrote:
    Bra jobbat biffen, nu kör vi på. vila för mig idag men imorgon blir det bröst.

Bra, där mannen! Härligt att få in lite blod i brösten och inte kunna sova på mage på några dagar:D!

myggis wrote:
    Klen..vart då???..måste va ett ställe ingen ser..kör på nu lövbiffen
    peace

Jag e faktiskt ganska klen ju….LÖVBIFF:cry:?! TUNN som en LÖVBIFF:(?! Jag ska nog satsa på golf istället, BANGOLF…..

Ja, det blev ett stressat pass idag. Min kockpolare som tränade med mig idag slutade sent och jag fick vänta lite på honom. Så man fick tyvärr stressa sig igenom passet. Men det gick bra ändå. Jag e ju van med mina giantsets från förra veckan:p! Men han var det inte…..

Bröst:

Bänkpress: 1×20, stången, 1×15, 50kg, 1×6, 90kg, 2×6, 110kg, 1×6, 100kg.
    Snedbänk i smith: 1×12, 50kg, 1×6, 70kg, 2×6, 80kg (för lätt).
    Hantelflyes: 1×12, 17kg, 3×6, 25kg (extremt långsamma).
    Pullover: 1×6, 35kg, 1×6, 37kg, 2×6, 42kg.

Rygg:

T-bar rowing: 1×15, 20kg, 1×6, 60kg, 3×6, 80kg (lätt).
    Sittandes rodd: 1×12, 60kg, 1×6, 90kg, 2×6, 100kg.
    Latsdrag med rak stång: 3×6, 90kg, 1×6, 80kg.
    Latsdrag med v-handtag: 4x80kg.

Riktigt högt tempo idag. Var genomblöt hela jag. Vilade bara när han körde sitt set. Kul att träna med motionärer. Han tyckte det var en mardröm. Blev helt yr och frågade varför vi inte vilar som resten av gymmet gör….:). Pga det höga tempot fick ju man inte den återhämtningen som man borde ha när man kör tungt. Men nästa vecka så. Men fick riktigt bra kontakt och pump i musklerna, härligt! Hoppas ni mina kära läsare fått en bra start på veckan också…..

Blir en snabb redovisning av passet. Tränade tidigt idag pga en resa snart. Men det gick bra ändå men stressad….

Biceps:

Hantelcurls: 1×15, 12kg, 1×6, 20kg, 1×6, 24kg, 2×6, 26kg.
    Stångcurls: 1×12, 35kg, 3×6, 55kg (lätt).
    Dubbel-biceps i CC: 1×12, 25kg, 1×6, 35kg, 1×6, 40kg, 1×6, 45kg.

Triceps:

Skullcrusher: 1×15, 20kg, 1×6, 30kg, 2×6, 35kg (för lätt).
    Extension med hantel enarms: 1×12, 12kg, 3×6, 20kg.
    Pushdowns: 1×15, 50kg, 3×6 hela mag (papper).

Tempot var högt, blev ordentligt svettig som vanligt. Inget att anmärka på. Ingen grym pump dock men jag e inte ute efter det heller när det gäller armarna. Ha en undebar fortsatt dag nu min kära läsare. Ska göra i ordning min tonfisk och pasta låda nu innan resan. See yaaaaa[/b]8)

Yo Yo Yo… my big friend!

Hoppas allt är bra med Dig!

Två små frågor:

1. När börjar deffen tjockis:p

2. Kommer Du till Oslo den 17 April?

Ha det bäst!

Ses och hörs…

grym du är kompis, dunkat på flitigt här ser jag. Själv blev det paus igen men får väl se det som bra extra vila, men imorgon ska jag köra. Ha det bäst. MVH cesse

Andreas Malm wrote:
    Yo Yo Yo… my big friend!

Hoppas allt är bra med Dig!

Två små frågor:

1. När börjar deffen tjockis

2. Kommer Du till Oslo den 17 April?

Ha det bäst!

Ses och hörs…

1. Bra fråga. OM det går som jag vill med resten av livet så i juni. OM inte så vet jag inte NÄR jag ska tävla. Finns ju inget annat förutom DC & LP. Men känns lite off att åka dit och tävla…..Vem kallade du för tjockis? Lövbiff fick man heta av en annan läsare. Freak kallar lilla J mig. Köttbulle av några på gymmet. Mycket ska man höra innan örona ramlar av….Tur att en kallar mig söt Coachilago i alla fall:)!

2. Jag jobbar på det i alla fall. Önskar att tiden kunde gå långsammare…

Hoppas det går bra med din deff och hälsan är i behåll min spinkiga vän, hahaha!

Så dvärgen (Jeppe) har bestämt sig att tävla i år igen. Komma och förstöra för oss andra:( Ja, ja….man kan ju alltid klappa honom på huvudet. För en gångs skull e jag längre, wooohooo![/B]

Steppen1983 wrote:
    grym du är kompis, dunkat på flitigt här ser jag. Själv blev det paus igen men får väl se det som bra extra vila, men imorgon ska jag köra. Ha det bäst. MVH cesse

Man måste om man ska mäta sig med alla andra monster här på forumet. De gör ju inget annat än tränar, äter, sover och om igen…..Hoppas du haft ett bra pass idag i alla fall!

E ganska trött idag efter en lång resa hem. Så det blir inte så mycket skrivandes då min hjärna inte funkar riktigt som den ska (om den någonsin gör det). Bifogar en liten bild med mina vänner på mitt favvohak Tjabba Thai restaurant…..Har FET träningsvärk i brösten också. De får vad de förtjänar de små platta kräken, grrrrr:aggresiv:

biffen669 wrote:
    Har FET träningsvärk i brösten också. De får vad de förtjänar de små platta kräken, grrrrr:aggresiv:

Helt rätt. Jag vet inte hur det är med dig, men själv börjar jag utveckla
    någon slags hatkärlek till mina pecs. Min bröstträning går numera ut på
    att fysiskt misshandla dem så att de har två val; resa sig och gå en rond
    till, eller knockas och bäras ut på bår.

Jag hoppas och tror att de reser sig, kämpar vidare och växer sig större.

biffen669 wrote:
    Bifogar en liten bild med mina vänner på mitt favvohak Tjabba Thai restaurant…..Har FET träningsvärk i brösten också. De får vad de förtjänar de små platta kräken, grrrrr:aggresiv:

Helt sjukt vad sugen jag blev på thailänsk räksoppa och kycklingspett med jordnötssås nu! :(

Gettodachoppa wrote:
    Helt rätt. Jag vet inte hur det är med dig, men själv börjar jag utveckla
    någon slags hatkärlek till mina pecs. Min bröstträning går numera ut på
    att fysiskt misshandla dem så att de har två val; resa sig och gå en rond
    till, eller knockas och bäras ut på bår.

Jag hoppas och tror att de reser sig, kämpar vidare och växer sig större.

Jo, man har ett liknande förhållade till pecsen som jag har till några av mina ex. Man vill att de ska utvecklas men obstinata som de e gör de självklart raka motsatsen. Men man kan inte låta bli att inte älska dem ändå;)! Vi får se hur mitt upplägg kommer att få mina myggbett att utvecklas till en roll i Baywatch:D.

Albin wrote:
    Helt sjukt vad sugen jag blev på thailänsk räksoppa och kycklingspett med jordnötssås nu! :(

Jo, Tom Yum Goong riktigt gott. Länge sedan jag lagade det. Kycklingspetten med jordnötsås låter jag dock bara min son äta. Du kanske får sällskap av mig på scen på LP i -80:an…..Om mina planer till SM spricker nu så har jag inget val än att gå upp där:p!

Idag e det tvätt & städning på schemat. Tråkigt men måste göras. Sedan iväg & träna med lilla J igen. Det var ett tag sedan nu så får se hur mycket hon har legat på latsidan…..

biffen669 wrote:

Jo, Tom Yum Goong riktigt gott. Länge sedan jag lagade det. Kycklingspetten med jordnötsås låter jag dock bara min son äta. Du kanske får sällskap av mig på scen på LP i -80:an…..Om mina planer till SM spricker nu så har jag inget val än att gå upp där:p!

Idag e det tvätt & städning på schemat. Tråkigt men måste göras. Sedan iväg & träna med lilla J igen. Det var ett tag sedan nu så får se hur mycket hon har legat på latsidan…..

Jo sjukt gott skulle jag vilja säga!
    Sällskap hade vart trevligt, får väl se om det blir CBB eller -80 för mig på LP. :)

Så då var man tillbaks i gymmet tillsammans med lilla J igen. Hon har haft långsemester utan mig. Så discotränat och blivit slapp och bekväm som alla andra man lämnar utan uppsikt. Hon påpekade att det e att gå från en diktator (hennes chef) till nästa (lilla söta mig):|. Men jag vet att hon älskar mig ändå:p!

Rygg:

Latsdrag: 1×15, 60kg, 1×6, 80kg, 1×6, 90kg, 1×6, 100kg, 1×6, 90kg.
    Hantelrodd: 1×12, 25kg, 1×6, 55kg, 3×6, 72kg.
    Sittandes rodd i maskin: 1×12, 50kg, 1×6, 80kg, 2×6, 90kg.
    Latsdrag med smalt handtag: 4×6, 80kg.

Bröst:

Hantelpress i snedbänk: 1×12, 25kg, 1×6, 40kg, 3×6, 47kg.
    Sittandes bröstpress i maskin: 1×12, 50kg, 3×6, 70kg.
    Sittandes flyes i maskin: 1×15, 30kg, 1×6, 50kg, 2×6, 60kg.
    Pullover: 4×6, 42kg.

Bra pass, mycket pladder med lilla J dock då vi inte setts på ett tag men eftersom vi kör tungt så var det genomtänkt med lite mer vila mellan seten. Men det gick undan ändå. Bröst körde jag ju själv medans jag sparkade upp fröken på trappmaskinen i 45min. Bra kontakt i både rygg och bröst. Hade lite träningsvärk efter måndagens pass samt en liten smärta spökade från skadan. Annars var jag nöjd över passet. Nä, nu blir det mat. Magen kurrar hela tiden. Imorgon kommer ju Blobas så det ska bli kul att se vad hon går för, mohahaha!

REDIGT pass broder, well done, fina vikter rakt igenom, detta gillar vi :), bara ta fram djuuuret i dig :D. Ha det bäst nu ska jag sova. MVH cesse

Steppen1983 wrote:
    REDIGT pass broder, well done, fina vikter rakt igenom, detta gillar vi :), bara ta fram djuuuret i dig :D. Ha det bäst nu ska jag sova. MVH cesse

Det känns idag efter passet igår kan jag säga. FET träningsvärk i ryggen idag. Fick lite ryggmassage nu efter våran lunch med Blobas (hon brann lite på läpparna av lite cayennepeppar) med hästbalsam. Mjukade upp ryggen lite, skööööönt:)! Idag ska jag ge tjejernas spiror & rumpor en rejäl omgång:devil: Jepp, ska bli som en OXE en vacker dag! Kör hårt nu mannen så ses vi snart igen…..[/b]

Nu var man proppmätt av Blobas mat-begäran, entrécote med bambuskott och stekt ris. Blev lite öl till maten också då den var lite het:|. Här var i alla fall passet med båda hönorna:p!

Quads:

Benspark: 1×15, 30kg, 1×6, 50, kg, 2×6, 70kg.
    Hacklift: 1×10, 150kg, 3×6, 190kg.
    Benpress: 1×12, 250kg, 3×6,350kg.
    (satt tjejerna på 4 set gåendes utfall a´la Coleman, för deras rumpors skull))

Vader:

Ståendes vadpress: 1×15, 60kg, 1×6, 120kg, 2×6, 140kg.
    Vadpress i benpressen: 1×12, 250kg, 3×6, 300kg.
    Sittandes vadpress: 1×12, 25kg, 1×6, 50kg, 1×6, 60kg, 1×6, 75kg, 1×8, 50kg.

Det var det. Inte så högt tempo idag pga vi var tre. Jag körde inte så hårt på benen idag. Inget jag prioriterar dock ändå. Lite fjollträning bara. Nä, nu ska man vara lite social och smälta maten. E riktigt proppmätt! Ha en fortsatt trevlig kväll mina kära läsare…..Bifogar en liten video med damerna….

[youtube=OlLlk0VSEuI]

YEAAAH BUDDY, LIGHT WEIGHT :emo-thumb, well done mannen.

Idag har man ju börjat träna på lördagar igen. Med det nya programmet krävs en 5 dagars-split. Känns i kroppen kan jag säga nu i början. Fortfarandes grym träninsvärk i ryggen. Fick lite massage med hästbalsam innan frukosten så lite bättre känner man sig;)! Snart blir det ett pass igen med tjejerna. Ska bara smälta frukosten och vila lite. Så tråkigt och grått väder ju. Efter passet ville Blobas se stan. Blir väl illa tvungen att promenera då:p. Men sedan blir det en lugn filmkväll och lite mat! Bifogar en bild på dagens frukost….

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.