Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 1,355 total)
  • Author
    Nelli wrote:
    Heja biffen! Kul att läsa detta

Kul med en läsare till. Välkommen till thaibiffens lilla värld! Vi ses ju efter påsken. Så kör på hårt tills dess. Du lär behöva det;)

Ja, det blev ett litet snabbpass för armarna idag. Kände mig rätt skakig efter alldeles för mycket kaffe under eftermiddagen. Lilla J var i motsats till mig väldigt trött.

Biceps:

Curls med rak stång: 1×20, 15kg, 1×8, 35kg, 2×6, 55kg.
    Koncentrationscurls i maskin: 1×8, 30kg, 2×6, 35kg.
    Koncentrations curls a´la Arnold: 1×6, 22kg, 1×6, 25kg, 1×6, 32kg.
    Utpumpning med dubbelbiceps i CC: 1×20, 25kg.

Triceps:

Triceps pressar i maskin: 1×15, 50kg, 1×6, 85kg, 2×6 hela mag (för lätt, PAPPER)!
    Seated dips: 1×8, 110kg, 1×6, 130kg, 1×6, hela mag (light weight BABY)!
    Extension med hantel bakom nacken: 3×6, 22kg.

Moderat tempo men blev rätt svettig ändå. Ingen direkt pump alls. Men var rätt stark i triceps idag. Armträningen jag kör på nu e mest för att få lite genomblödning bara. Lilla J har också ökat från 20kg till 90kg i seated dips! Min träning har gett resultat tillsammans med kreatin-kuren vi båda kör på nu. Styrkeökningarna har varit klart noterbara. Kul att vi båda e så mottagningsbara mot kreatin:bb2:. Men vi ligger ju på absoluta topp när det gäller träningen så man märker minsta lilla ökning. Som många nybörjare missar då de intar massa kosttillskott alldeles för tidigt i sin karriär. Nä, nu e det dax för lite mat igen. Ha en fortsatt trevlig kväll min kära läsare!

Nelli wrote:
    Men du får tänka på hur mycket bättre det blir när musklerna du byggt kommer fram :) Det tänker jag på iallfall

Heja biffen! Kul att läsa detta :p

Du har så rätt, nånstans därunder gömmer de sig hihi:yahoo: …lååååååångt därunder….. ;)

Blobas wrote:
    Ha ha ha ja det tänker jag med på nu när man ser ut som en flodkossa med för mkt mage och valkar:( Ska man vara snygg får man lida pin så sant så sant!

Japp! Dagens sanning! Men det är tok kul att träna när man äter lite extra så bara illa är det inte!

biffen669 wrote:
    Kul med en läsare till. Välkommen till thaibiffens lilla värld! Vi ses ju efter påsken. Så kör på hårt tills dess. Du lär behöva det;)

Tränar alltid hårt hahahah Ser fram emot ett lördags pass av hamstring o axlar! Tok bra!!!!

Pussycat wrote:
    Du har så rätt, nånstans därunder gömmer de sig hihi:yahoo: …lååååååångt därunder….. ;)

:D kommer vara värt det!!!

Ha en underbar Påsk!!!

Nelli wrote:
    Tränar alltid hårt hahahah Ser fram emot ett lördags pass av hamstring o axlar! Tok bra!!!!
    Ha en underbar Påsk!!!

Det säger alla:p! Ja, det ska bli intressant att se vad du går för:P Ha en trevlig påsk du också tjejen!

Då var det ytterligare en vilodag på schemat. Vaknade på dåligt humör och ville egentligen inte gå upp ur sängen. Men var tvungen att tvätta i alla fall. Lite mat och lite chattande så kände man sig bättre. En vända på stan och vara lite social gjorde mig på bättre humör. Senare en gick jag och ät middag på thaien. Det var fullt med tjejmiddagar där så rätt högljutt och kul att pladdra lite med tjejerna. Åt så stark mat (skaldjurswok i rödcurry & papayasallad) att jag brann i munnen efter (jag tål ändå rätt mycket). Min kompis höll på att dö. Han drack 2 kannor saft och var helt illröd. Jag tog faktiskt 2 öl för att svalka gommen:drinks:! Ja, ja jag vet inte dricka öl:nono: Men ibland måste även jag leva lite…..Nu längtar jag faktiskt till gymmet redan. På bättre humör efter den goda middagen, massor med snyggingar runt omkring mig, kall öl och mina vänner. Livet e till för att njutas av, mmmmm…Ta´t lugnt ta en thai;)

Damn, maten ser verkligt god ut… avis så det förslår måste jag medge!

Härliga pass du levererar, mycket bra nu fortsätter vi framåt bara. BLIII GROOOOOV :p . Sov gott och GLAD PÅSK

:p låter bra det! :bb:

Ser riktigt smarrigt ut det där och inget slår härligt sällskap!

Inte så mycket att tillägga idag då jag blivit ordentligt förkyld:fever:! Näsan rinner hela tiden *suck*. Så det blev ingen träning idag. Har sovit mycket och hoppas jag repar mig snart. Det blir mycket mat & softa med några filmer. Man ska verkligen uppskatta när man e frisk. Det e en gåva att kunna träna och vara sig själv. Jag hoppas ni håller er friska nu under påsken och att ni kan njuta av eran ledighet. Ät mycket nu & räds inte att lägga på er lite extra kcal. Ta tillvara dagen och visa eran kärlek & uppskattning till era nära & kära;)!

”Dela med dig av dina erfarenheter. Det är ett sätt att bli odödlig på.”

Dalai Lama

super taggad för gympassen i slutet av nästa vecka!!! SUPER TAGGAD! så motiverad! krya på dig nu

Nelli wrote:
    super taggad för gympassen i slutet av nästa vecka!!! SUPER TAGGAD! så motiverad! krya på dig nu

Jasså?! Så jag skrämde inte iväg dig trots allt:D Var tvungen att ringa lilla J efter vi snackat klart & säga att du var beredd på min ömma hand:whistle:. Hoppas du e av det rätta virket nu:P? Vi brukar ha mycket skoj när vi tränar oxå med lite munhuggandes mellan seten. Men du verkar ha glimten i ögat och humorn hade du oxå så du kommer nog trivas som fisken i vattnet! Även om vi tränar seriöst och fokusen ligger på topp i seten. Om jag inte var sjukling kunde jag bjudit på lite thaikyckling idag…..

Ja, förkylningen ligger i trots allt så jag stannar hemma idag oxå och det blir inget gym. Nja, inte hela världen dock. Men hoppas vara bättre imorgon så man kan göra något lättare pass i alla fall. Sedan har lilla J utlovat en massage som sagt var så det vill man inte missa. Jag e inte den som e den lixom om man får en massage….Nu ligger en chili & thailkorianderots marinerd kyckling i ugnen och väntar på att på min mage. Det blir lite gamla godingar som film idag. Gladiator Extended version och The Italian Job. Mor min ringde precis och frågade hur hon skulle tillaga lammet imorgon till oss. Hon vet hur grinig jag blir om hon översteker lammet. Lammstek ska vara rosa i mitten för att man ska få mest smak. Gärna stoppad med vitlök, färsk mynta elller rosmarin. Ha en fortsatt trevlig helg nu min kära läsare!

Krya på dig käre broder och GLAD PÅSK, försök att sova mycket, äta som fan och dricka mycket vatten. jag har sovit 6 timmar totalt nu på 2 dagar pga en härlig hemtenta, satt uppe till 09.00 i morse så man var lite seg, men efter 3 timmar i sängen drog jag till gymmet och dunka rygg, men jag lovar att äta och vila mycket idag, bara lata mig så att jag inte drar på mig något. Det är som du säger man ska vara tacksam för att få vara frisk. MVH cesse

biffen669 wrote:
    Jasså?! Så jag skrämde inte iväg dig trots allt:D Var tvungen att ringa lilla J efter vi snackat klart & säga att du var beredd på min ömma hand:whistle:. Hoppas du e av det rätta virket nu:P? Vi brukar ha mycket skoj när vi tränar oxå med lite munhuggandes mellan seten. Men du verkar ha glimten i ögat och humorn hade du oxå så du kommer nog trivas som fisken i vattnet! Även om vi tränar seriöst och fokusen ligger på topp i seten. Om jag inte var sjukling kunde jag bjudit på lite thaikyckling idag…..

Ja, förkylningen ligger i trots allt så jag stannar hemma idag oxå och det blir inget gym. Nja, inte hela världen dock. Men hoppas vara bättre imorgon så man kan göra något lättare pass i alla fall. Sedan har lilla J utlovat en massage som sagt var så det vill man inte missa. Jag e inte den som e den lixom om man får en massage….Nu ligger en chili & thailkorianderots marinerd kyckling i ugnen och väntar på att på min mage. Det blir lite gamla godingar som film idag. Gladiator Extended version och The Italian Job. Mor min ringde precis och frågade hur hon skulle tillaga lammet imorgon till oss. Hon vet hur grinig jag blir om hon översteker lammet. Lammstek ska vara rosa i mitten för att man ska få mest smak. Gärna stoppad med vitlök, färsk mynta elller rosmarin. Ha en fortsatt trevlig helg nu min kära läsare!

Nejdå, är ganska svårskrämd (även om jag aldrig har fått kommentaren att min rumpa är platt HAHA) fokusering, hård träning och munhugg låter som den perfekta sammansättningen på ett pass!
    Hoppas det blev något lyftande idag!

Nelli wrote:
    Nejdå, är ganska svårskrämd (även om jag aldrig har fått kommentaren att min rumpa är platt HAHA) fokusering, hård träning och munhugg låter som den perfekta sammansättningen på ett pass!
    Hoppas det blev något lyftande idag!

Det e alltid en första gång för allting:p! Jag fixade ju till lilla Js rumpa så det ska nog gå bra med din oxå ska du se….Hoppet e det sista som lämnar människan. Nä, ingen träning idag heller. Känner mig mycket bättre men näsan rinner och e täppt fortfarandes. Så jag håller mig träningsfri tills på måndag. Lilla kommer strax och ska massera mig. Har pli på mina adepters:whistle: Kommer DU vara lika duktig;)?

hehehe ja vad är det man säger, allt är en definitions fråga!

Nelli wrote:
    hehehe ja vad är det man säger, allt är en definitions fråga!

Vi får se imorgon……..:|!

Nja, här man ju vilat lite längre än så dock men näsan har blivit bättre och man känner sig piggare. Så de ska bli skönt att kliva in i ett gym igen för lite kallt stål i händerna :bb2:! Ska förbi Nelli imorgon faktiskt och köra ett pass i hennes hemtrakter. Jag hoppas Nelli fattat vinken nu att en glad Coach e en välmasserad & mätt Coach:whistle:! Blir tyvärr ett Sats – gym men ja, ja…..Men skönt med lite miljöombyte i alla fall. Sedan blir det att hämta lillen för det e samma väg ändå. Så nu blir det full rulle hemma igen. Ingen lugn stund på ett tag. Så det var allt för idag. Nu ska man koppla av med en film. Har suttit framför datorn hela dagen tills nu…..

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.