Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 1,355 total)
  • Author
    biffen669 wrote:
    När du har vägarna förbi så ska jag piska dig oxå gubben! Men kom inte i min lätta period bara;)

MER än gärna biffen, ser framemot att få pisk sedan piska tillbaka med bra pepp :D

Så då var veckans sista pass över. Mina två små kvinnliga adepters var med idag. De hade fet träningsvärk i deras gluteus båda två sedan igår, hehehe! Det var intressant att ge dem mina vassa thaiarmbågar i min thai massage av deras gluteus. Lilla J fällde några tårar. Nelli började storgråta så tårarna rann under mina rätt så hårda stretching (gammal thaiboxare). Jag tog ett foto som bevis men har inte hjärta att lägga ut den (jag har ett hjärta av guld). Nu har båda löst årskort på Delta så vi har en lång, trevlig färd mot scenen mina damer! Dimman ägarn av Delta Gym tyckte jag körde för hårt med tjejerna, hahaha. Men de älskar det!

Axlar:

Framåtlutandes hantellyft: 1×12, 7kg, 1×6, 17kg, 2×6, 22kg.
    Flyes baksida axlar i maskin: 1×8, 50kg, 1×6, 60kg, 1×6, 70kg.
    Hantellyft åt sidan: 1×12, 12kg, 1×6, 17kg, 2×6, 22kg.
    Axelpress i maskin: 1×8, 60kg, 2×6, 70kg.

Traps:

Shrugs i maskin: 1×12, 40kg, 1×6, 50kg, 2×6, 60kg.
    Shrugs i smith bakom ryggen: 4×6, 70kg.

Hamstrings:

Sittandes lårcurl: 1×12, 40kg, 1×6, 60kg, 2×6, 70kg.
    Liggandes lårcurl: 1×10, 40kg, 3×6, 55kg.
    Enbens ståendes lårcurl: 1×6, 40kg, 3×6, 35kg.

Moderat tempo som vanligt. Full kontakt redan från första setet. Pigg, glad, mätt och utvilad. Trevligt pass med båda tjejerna med lite munhuggningar emellan åt. Blev egentligen mest svettig när jag tog hand om deras rumpor:|! Bifogar lite bilder från gymmet och en video till Nelli. Hade egentligen ingen lust att lägga ut min dagsform i en sidechest med ingen pump (hatar mina nuvarande myggbett). Men annars kan jag ju inte tjata på andra att göra likadant:bb:! Ha en fortsatt trevlig helg min kära läsare……;)

[youtube=yjis5K9BvHM]

Vilka jävla armar!!
    Du är för övrigt inte helt olik Tiger Woods. :D

Ohhh, glutemassage är inte nådigt! Men det gör riktigt gott iaf :)
    Snygg bild föresten!! ;)

Vilka biffiga armar biffo..nästan lika stora som mina…mohahaha

ujuj ja det var första gg jag bölade på gymmet hehe ja det ska väl vara en första gång för allt!!

biffen669 wrote:
    Så då var veckans sista pass över. Mina två små kvinnliga adepters var med idag. De hade fet träningsvärk i deras gluteus båda två sedan igår, hehehe! Det var intressant att ge dem mina vassa thaiarmbågar i min thai massage av deras gluteus. Lilla J fällde några tårar. Nelli började storgråta så tårarna rann under mina rätt så hårda stretching (gammal thaiboxare). Jag tog ett foto som bevis men har inte hjärta att lägga ut den (jag har ett hjärta av guld). Nu har båda löst årskort på Delta så vi har en lång, trevlig färd mot scenen mina damer! Dimman ägarn av Delta Gym tyckte jag körde för hårt med tjejerna, hahaha. Men de älskar det!

Axlar:

[youtube=yjis5K9BvHM]

Stretchade ni gluteus i samband med träningen eller körde ni stretchningen av gluteus vid ett separat tillfälle? För någon som inte är helt insatt, vilket syfte fyller en massage med armbågarna? Eller massage av gluteus överhuvudtaget?

Glenn Spänn wrote:
    Vilka jävla armar!!
    Du är för övrigt inte helt olik Tiger Woods.

Nja, så stora e de inte:o! Tiger Woods, vi e ju båda thai. Men jag e 100% thai. Thai as smooth as silk…….

Pixi wrote:
    Ohhh, glutemassage är inte nådigt! Men det gör riktigt gott iaf
    Snygg bild föresten!! ;)

Tackar gumman. Ja, gluteus-massage e bra grejer det. Men jag blir riktigt svettig av det…..Men vad gör man inte för sina adepters!

myggis wrote:
    Vilka biffiga armar biffo..nästan lika stora som mina…mohahaha

Bara för att jag ska kunna kramas mycket bättre;)! Mitt ena ex. var ju i din storlek. Folk frågade alltid om hon inte gick sönder, hahaha!

Nelli wrote:
    ujuj ja det var första gg jag bölade på gymmet hehe ja det ska väl vara en första gång för allt!!

Du var så söt så, tyckte synd om dig ju:cry:!

yummy wrote:
    Stretchade ni gluteus i samband med träningen eller körde ni stretchningen av gluteus vid ett separat tillfälle? För någon som inte är helt insatt, vilket syfte fyller en massage med armbågarna? Eller massage av gluteus överhuvudtaget?

Jag brukar stretcha gluteus vid olika tillfällen beroende på hur stel individen är. Att använda armbågen är ett effektivt sätt att göra djupmassage genom gluteus då det oftast är en ganska tjock muskel. Djupmassage av gluteus minskar spänningar samt stelheten och ökar blodcirkulationen. En stel gluteus ger dig besvär vid t ex knäböj, benpress etc då du ej kan gå så djupt. Sedan tycker vissa att det e skönt med massage av rumpan också. Jag gör det mest för att plå… tjejerna:whistle:! Skojar bara, hahaha……

Idag gjorde man inte många knop. Åkte hem till Nelli och fotade henne samt hon bjöd på en underbar middag, härligt rosa rostbiff precis som jag gillar (inte thaibiff), klyftpotatis, sallad och tsasiki. Fick även lite massage så jag var ju tvungen att ge lite tillbaks a´la Coach Lambi, hehehe. Mina armbågar e ju inte bara till för thaiboxing…..MsTina skulle ha kommit imorgon till Sthlm men avbokade precis tills nästa vecka istället. Så det blir bara Nelli & Lilla J imorgon. Tänkte skriva lite av mitt ponerande idag men det får väl vänta då jag e lite lat nu. Bifogar bilder på Nellis kulinariska måltid. Så skönt att sätta sig vid ett dukat bord och få allt serverat. Annars brukar jag ju alltid stå för det. Tack igen gumman du gjorde din gamla Coach lycklig idag och taggad att piska dig i gymmet imorgon, puss!

Ännu en ny vecka och nya tag i gymmet. Käkade lite på gymmet med min domarvän och tränade Nelli lite medans man smälte maten och innan lilla J kom och vi körde vårat pass. Det blir så kackligt att köra med båda tjejerna tillsammans samt det tar längre tid. Nu kunde man effektivisera tiden mycket bättre.

Bröst:

Bänkpress: 1×20, stången, 1×8, 70kg, 1×6, 90kg, 1×6, 110kg, 1×6, 120kg (pass ett reps), 1×6, 110kg (pass ett reps).
    Hantelpress i snedbänk: 1×8, 35kg, 1×6, 42kg, 2×6, 52kg (pass i 2 sista reps).
    Sittandes bröstpress: 1×8, 70kg, 3×6, 80kg (lätt).
    Flyes i maskin: 1×12, 35kg, 1×12, 40kg, 2×12, 45kg.

Rygg:

T-bar rowing: 1×8, 40kg, 1×6, 75kg, 2×6, 90kg.
    Chins: 4×6, kroppsvikt.
    Sittandes rodd i maskin: 1×8, 70kg, 1×6, 90kg, 1×6, 100kg, 1×6, 110kg.

Tempo moderat. Bra kontakt och jag blev rätt svettig. Känns att det blivit varmare i gymmet. Lite kul snack med lilla J mellan seten. Vi har faktiskt det rätt så trevligt i gymmet. Hon kunde inte hålla sig för garv. Är lite kortfattad idag. Nu är jag hungrig och maten ropar mitt namn!

Armpasset var avklarat då. Känns knappt att man tränat. Sedan var båda tjejerna med. Vilket kackel må jag säga:)! Tur att man e härdat och har svar på tal hela tiden. Halsen känns fortfarandes av den förb… björkpollen. Ska bli skönt att vila hela dagen imorgon och inte göra många knop. Samt inga hönor som kacklar och hoppar på en:p!

Armar:

Uppvärming z-stång: 1×15, 20kg.
    Bicepscurls z-stång: 1×10, 40kg, 1×6, 50kg, 1×6, 60kg.
    Sittandes tricepspress: 1×10, 70kg., 1×6, 90kg, 1×6, hela mag.

Liggandes bicepscurl i CC: 1×10, 60kg, 1×10, 70kg, 1×10, fullt mag (papper).
    Triceps pushdowns: 3×10, hela mag (fööööör lätt).

Koncentrationscurl i maskin: 3×6, 30kg.
    Sittandes dips i maskin: 2×6, 130kg, 1×6, 140kg.

Dessa övningar utfördes i ett superset-schema.

Mage:

3 övningar kommer inte ihåg set och reps. Var ett jäkla kackel på tjejerna och massa påhopp på deras lilla oskyldiga Coach:|!

Passet gick fort. Armarna tog bara 25 min. Sedan lite mage i långsammare tempo. Hade lite svårt med fokuseringen med allt tjatter men de e ganska söta ändå de små liven…..Bifogar en bild på middagen, rosmarinstekta tjocka revbensspjäll, klyftpotatis & haricort verts. Samt en liten video hur man fjolltränar lite armar utan att få dem att växa & lite skoj under passet…..

[youtube=k-_GDae_hl8] [youtube=if991asoIDc]

Hahaha vad skön video lol ser riktigt mumsigt ut med revbensspjäll!!! Härligt :) hopps det känns bättre i halsen idag! pööööööös på dig

BRA PASS Groven 8), bra curls med härliga vikter. Får se om jag hinner dunka något ikväll annars blir det imorgon och fredag. Mvh cesse

Nelli wrote:
    Hahaha vad skön video lol ser riktigt mumsigt ut med revbensspjäll!!! Härligt :) hopps det känns bättre i halsen idag! pööööööös på dig

Jag överlever nog för att ge dig lite whooooping imorgon. Men tack för din omtanke gumman! Pussis:p

Steppen1983 wrote:
    BRA PASS Groven, bra curls med härliga vikter. Får se om jag hinner dunka något ikväll annars blir det imorgon och fredag. Mvh cesse

Ääh, lite fjollträning bara ju! Kör så det ryker i gymmet och skolan gubben…

Härligt väder ute idag. Man känner att sommaren kommer nu med stormsteg. Synd bara att varje eviga år ska bjökpollena komma. Det var så skönt när man drog till Thailand denna period så man slapp pollena. Ja, ja…..man ska väl inte klaga. Träningen flyter på bra och jag tycker det e forfarandes lika kul att träna. Man ser fram emot varje pass faktiskt. Jag har ju så trevligt sällskap oftast i gymmet:D! Samt styrkan börjar röra på sig mot den gamla goda tiden när man var ung, vacker och rik…..Något år till så kanske man börjar se ut som folk igen:bb3: Nu blir det lite spartansk het kycklingwok och sedan koppla av med några filmer. Ladda inför morgondagen. Då ska ryggen och brösten få vad de förtjänar och lite till, hehehe!!!

Din nya avatar förvirrar, jag är så van med världens största thailändare på bild :D

Jag trodde jag sett den största när jag var på besök hos ingift släkt därnere, en stor thaiboxkille som släpade runt mig på köksmattan när han skulle visa mig hur det går till, men han kommer nog inte i närheten av dig. Bara en liten anekdot haha.

Vad mäter dina armar? Ser riktigt stort ut :)

Mmm, maten ser fantastiskt god ut.
    *hungrig blev hungrigare!*

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.