Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 1,355 total)
  • Author

men vart är inläggen :p inte lika kul att träna coachless idag :p

Steppen1983 wrote:
    Gud vad gött att se allt som äts och lyfts, FINA GREJOR, bra där mannen. Vi höres av ha en härlig kväll. MVH cesse
    Albin wrote:
    Men jävlar vilken frukost! Mums!

Om man ska hålla en bra offseason form och samtidigt lägga på sig krävs en ordentlig frukost. En frukost för en man grabbar! Här blir inget fjolleri med tonfisk och morötter:p

Då var veckans första pass avklarat. Inga hostattacker inatt heller. Sovit rätt bra denna natt. Var riktigt sugen på att träna. Fullt i gymmet som vanligt på måndagar. På fredagar e det nästan tomt förutom nu när det närmar sig sommaren och folk börjar få samvete över formen och vill se snygga ut för stranden. Som om det hjälper att göra det någon månad innan sommaren……:whistle: Det tar minst ett år även om man har professionell hjälp. Ja, ja..nu ska jag sluta babbla. Lilla J påpekade att min mun gick i ett idag:ike:

Bröst:

Bänkpress: 1×20, stången, 1×10, 70kg, 1×6, 90kg, 2×6, 110kg.
    Bänkpress snedbänk: 2×6, 90kg, 1×6, 95kg, 1×6, 90kg.
    Sittandes press: 1×8, 70kg, 1×6, 80kg, 1×6, 85kg, 1×6, 90kg.
    Pullover: 1×6, 45kg, 1×6, 47kg, 2×6, 52kg.

Rygg:

Latsdrag med smalt handtag: 1×12, 60kg, 1×6, 90kg, 1×6, 95kg, 1×6, 90kg.
    Stångrodd med omvänt grepp: 1×10, 60kg, 1×6, 90kg, 1×6, 110kg, 1×6, 100kg.
    Chins: 4×6, kroppsvikt (lätt).
    Sittandes rodd med en upphöjd bänk: 4×6, 80kg.

Moderat tempo. Bra kontakt i bitarna och hyffsat tryck. Styrkan var dock inte på topp så jag körde extremt långsamma reps istället med all focus på kontakt och bara i bänkpressen till failure. Lilla J påpekade med sin vanliga nördighet att det i mina pollentabletter som innehåller ett ämne som e sövande samt min allergi är som en stor infektion i kroppen och nu försöker hela min kropp på att försvara sig……Det vet väl jag oxå:nerd:! Lilla J sa att hon aldrig haft sådant tryck i brösten förut. Hon kände att de gick ihop. Kan inte mer än att hålla med. De var STENHÅRDA!

Bifogar några bilder på Nelli när hon tävlade sist 2008. Vikt på scen enligt hennes utsago 54,5kg. Jag hoppas jag kan kötta på henne lite till innan deff. Skulle ha föredragit ett helt år men jag gör det bästa av situationen. Samt den fruktansvärda usla deff hon gjorde sist som säkert fick henne att tappa massor med muskler samt ingen fyllighet på scen ska det ändras på. Men hon har en fin ram som det bara behövs lite mer fyllighet på sedan kommer hon bli ett stort hot:bb2:!

NELLI– Det kom nu medans du skrev ditt inlägg. Aaah, du saknar mig redan, pöööss!

Du är vis du broder, som sagt var det tar tid, skynda långsamt och planera väl det allmänna tipset till alla. Ha en härlig kväll sov gott och TACK ;). CIao

Jösses vilka bra bilder, åh vill också vara i toppform :) Men det är nog inte så lång väg dit hoppas jag!
    Ser verkligen fram emot lördag :) Har en känsla av att jag kommer ha grym träningsvärk på söndag haha

Steppen1983 wrote:
    Du är vis du broder, som sagt var det tar tid, skynda långsamt och planera väl det allmänna tipset till alla. Ha en härlig kväll sov gott och TACK CIao

Dieta krävs planering, disciplin och tålamod. Men vet att du fixar det mannen. Själv e man inte så fåfäng utan kan vara en liten tjockis på sommaren……:p

MissTina021 wrote:
    Jösses vilka bra bilder, åh vill också vara i toppform. Men det är nog inte så lång väg dit hoppas jag!
    Ser verkligen fram emot lördag. Har en känsla av att jag kommer ha grym träningsvärk på söndag haha

Det kommer så småningom. Alltid kul vara i grym form. Synd bara att man inte kan vara det året runt utan att ge avkall på maten…..Det hoppas jag du oxå kommer att ha, hehehe:P

Blev ett väldigt lätt armpass idag. Ville inte utsätta min biceps för någon större ansträngning. Samt armbågarna gjorde ont vid sittandes tricepspress. Bytte genast övning och då gick det mycket bättre.

Biceps:

Curls med z-stång: 1×20, stången, 1×15, 25kg, 1×8, 35kg, 1×6, 45kg, 1×6, 50kg.
    Sittandes hantelcurls: 3×6, 17kg.
    Scottcurls med hantel: 3×6, 15kg.

Triceps:

Sittandes dips: 1×15, 50kg, 1×10, 90kg, 1×6, 130kg, 1×6, fullt mag.
    Pushdowns i hiss: 1×6, 35kg, 1×6, 40kg, 1×6, 45kg.
    Extension med hantel: 3×6, 17kg.

Mage:

2 övningar, 4 set per övning, 10-12 reps.

Tempot var högt. Gick undan och inga set till failure. Lilla J var trött och kinkig (jag hade inga pampers med tyvärr). Inte mycker mer att säga om detta mesiga pass. Nu blir det köket för mig igen. Ett evigt slitandes med maten när man måste äta hela tiden…..

Vad ska man säga idag då förutom att det har SNÖAT[/b] igen idag:(! Blir man aldrig av med snön månntro? Skönt med en vilodag faktiskt. E lite seg och lite snorig av pollena. Men tur att det inte är någont permanent tillstånd. Ja, tyvärr hamnade min vän Andreas Malm utanför finalfältet i Oslo Grand Prix. Nya krafter och tag mot nya mål min vän! Jag e oxå så sugen att ställa mig på scen nu och allt runt omkring. Det är så spännande att ha ett gäng nu som satsar alla mot scenen och man lever i deras ansträngningar och att kunna hjälpa dem mot deras drömmar. Jag hoppas att jag har ett tight Team nu som gör sitt bästa och lite till! Många har som sagt att de ska tävla har fallit av olika anledningar. Några skäliga några mindre skäliga. Men det känns som det Team jag har nu gör allt för att nå sitt mål och det ger mig mer energi och inspiration att ta dem till deras drömmar:up:!

Coach vägar äro outgrundliga….

Sjukt med snön alltså, kom hem dyngsur men det får man ta, bra vecka annars. Nu kör vi på groven. Ha det bäst. MVH cesse :)

Steppen1983 wrote:
    Sjukt med snön alltså, kom hem dyngsur men det får man ta, bra vecka annars. Nu kör vi på groven. Ha det bäst. MVH cesse

Har du inget paraply vännen;)? Kan du inte visa lite före och efter bilder under din diet månntro? Kör hårt & smart mannen!

Ännu ett pass avklarat för mina svagheter. Idag blev det mer fokuserade och kontaktsökande set & reps. Vill inte dra på mig mer skador etc. Men hela passet kändes bra och smärtfritt. Light weeeeeight baaaaby:emo-thumb!

Rygg:

T-bar rowing: 1×15, 20kg, 1×8, 50kg, 1×8, 75kg, 2×8, 85kg.
    Latsdrag i maskin (händerna mot varandra): 1×12, 50kg, 2×8, 70kg, 1×8, hela mag (papper).
    Sittandes enarms rodd i maskin: 1×10, 50kg, 3×8, 65kg.
    Latsdrag med rak stång: 1×15, 60kg, 1×15, 65kg.

Bröst:

Hantelpress: 1×12, 22kg, 1×8, 32kg, 1×8, 42kg, 1×5, 52kg, drop till 27kg & 7 reps till.
    Hantel flyes: 1×8, 17kg, 3×8, 22kg.
    Bänkpress i smith: 3×15, 70kg.
    Sittandes flyes i maskin: 2×15, 45kg.

Passet kändes bra. Lågt tempo men svettigt ändå. Full kontakt i varje set. Styrkan rök tills bröstet dock. Men körde mer strikt istället och försökte verkligen pumpa in blod i muskeln. Kändes bra hela passet. Lägger upp en liten video från passet….

[youtube=m01ymJUHXwg]

ser bra ut! VÄrdens bÄsta coach![/b]

Hej kära broder! Jo det är väl dags att fixa lite, men har inte starta helt ännu så den dagen då jag startare mini nedgången så ska jag börja ta kort och skicka. PM:a din personliga mail :D

Steppen1983 wrote:
    Hej kära broder! Jo det är väl dags att fixa lite, men har inte starta helt ännu så den dagen då jag startare mini nedgången så ska jag börja ta kort och skicka. PM:a din personliga mail :D

Ska bli intressant att följa. Nu ska man snart hämta lillen och sedan blir det full fart igen:up:! Kämpa på vännen…..:bb3:

Småjobbigt med den där uppslitna bicce-skadan. Men det är som sagt ingen fara på
    taket om du fortfarande kan köra dina ryggövningar. Om man nu ska gå och bli skadad så
    är det lika bra att det drabbar ens bästa muskelgrupp.

Själv har jag inte kört en armövning på en sisådär 5, 6 år skulle jag tro. Och de finns
    fortfarande kvar, gunzen.

Gettodachoppa wrote:
    Småjobbigt med den där uppslitna bicce-skadan. Men det är som sagt ingen fara på
    taket om du fortfarande kan köra dina ryggövningar. Om man nu ska gå och bli skadad så
    är det lika bra att det drabbar ens bästa muskelgrupp.

Själv har jag inte kört en armövning på en sisådär 5, 6 år skulle jag tro. Och de finns
    fortfarande kvar, gunzen.

Jo, det e så sant. Har inget behov alls av biccarna. Smärtan lär gå över snart. Om inte så tar jag en massage igen av biccen och hoppar träningen för den 2v som sist. Vore kul med lite bilder före och efter din nya diet oxå vännen!

Då var benpasset över och man e pappa igen. Har dock flera småttingar oxå. Mina små adepters oxå;)! Båda tjejerna var med idag med bra tempo ändå. Jag piskade på dem ordentligt, hehehe!

Quads:

Benspark: 1×15, 30kg, 1×12, 40kg, 1×10, 50kg, 1×8, 60kg, 1×6, 70kg (lätt).
    Knäböj i smith: 1×12, 80kg, 1×10, 100kg, 1×8, 120kg, 1×6, 150kg (klen idag).
    Benpress: 1×12, 250kg, 1×8, 350kg, 1×6, 400kg, 1×6, 411kg (papper).

Satte tjejerna på enbens-utfall i smith (Nelli behöver lite rumpa).

Vader:

Vadpress i hackliften: 1×12, 150kg, 1×10, 200kg, 1×8, 250kg, 1×7, 250kg.
    Vadpress i benpressen: 1×12, 200kg, 1×10, 300kg, 1×8, 350kg, 1×6, 350kg.
    Sittandes vadpress: 4×6, 65kg.

Mage:

2 övningar, 4 set per övning, 10-15 reps.

Hyffsat pass. Lekte mest bara för lite genomblödning. Tempo ok faktiskt. Men blev knappt svettig. Inga känningar av skador. Min kropp mår bäst av att pyramidisera upp vikterna. I alla fall när man ska gå på lite tyngre vikt. Kom på en rolig sak i gymmet igår. En kille påpekade min lätta vikt i smithen (70kg). Frågade om jag bara hade luft i kroppen…..hahaha. Jag svarade att jag sket i styrkan. Jag tränar bara för att få brudar:P! Han fick sig ett gapskratt:D…..Bifogar 2 videos oxå. Där ni får höra vad man får stå ut med i gymmet av mina små lammungar:p

[youtube=IvBXjjBE-wQ] [youtube=dM_vG3OB60o]

Haha låter som jag vet inte vad jag gör hahaha aldeles skakig i hela kroppen nu efter detta pass

Nelli wrote:
    Haha låter som jag vet inte vad jag gör hahaha aldeles skakig i hela kroppen nu efter detta pass

Det var ju därför du anlitade mig min lilla Guldfisk. Ta din träning till helt andra nivåer som varje tävlingsinriktad tjej/kille bör ligga på! Pööööss:p

Veckans sista pass avklarad då. Hade nytt besök idag av MsTina så hon skulle få smaka på lite riktig Stockholms fjollträning:D. Lilla J skulle göra någon bänkpress tävling ute där hon bor och kom 2:a. Höll Team Lambis fana högt! Alltid kul med en ny i gymmet. Sist skrattade lilla J åt Nelli när hon led. Nu fick Nelli skratta åt MsTina istället. Hon kunde knappt gå efter liggandes lårcurlen……

Axlar:

Framåt-lutandes flyes: 1×12, 7kg, 1×8, 15kg, 1×6, 17kg, 1×6, 22kg.
    Hantelpressar: 1×12, 17kg, 1×8, 32kg, 1×10, 35kg, 1×8, 42kg (pass 2 reps).
    Hantellyft åt sidan: 1×12, 7kg, 1×8, 15kg, 1×6, 17kg, 1×6, 22kg.
    Shrugs i smith, grepp bakom ryggen: 1×12, 50kg, 1×8, 60kg, 2×6, 70kg.
    Sittandes shrugs: 1×8, 50kg, 1×6, 60kg, 1×6, 70kg.

Hamstrings:

Liggandes lårcurl: 1×12, 40kg, 1×8, 50kg, 1×6, 55kg, 1×6, 55kg, drop till 40kg, 6 reps till, drop till 25kg, 6 reps till.
    Sittandes lårcurl: 1×10, 50kg, 1×6, 60kg, 1×4, 70kg, drop till 50kg, 4 reps till, 1×6, 60kg.

Satte tjejerna på raka mark.

Tempot var högt idag. Moderat pass men ajg var lite trött efter vaknat hela tiden imorse men kul med Tina i gymmet. Stackarn fick verkligen slita:emo-thumb! Hon sa att hon nästan var på väg att gråta. Inget nytt dock i mitt team. Alla tjejerna har gjort det…..Men hon fick sin belöning av den goda insatsen med lite mat. Het räkwok……bifogar några videos från dagens pass, hehehe:pop:!

[youtube=XZQJQng-TfE] [youtube=dKIFPftRMIQ]

[youtube=LEBWZsjIECE]

Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.