- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 april, 2010 at 20:45 #312915Anonym anvandareMember
Jadu jag var nära på att springa hem och gråta ut hos mamma haha så illa var det
Undrar hur mina axlar och ben kommer må imorgon..komme rinte kunna rida min häst!
Men tack för en kanondag! Det var riktigt trevligt!!25 april, 2010 at 15:21 #312916Anonym anvandareMemberMissTina021 wrote:Jadu jag var nära på att springa hem och gråta ut hos mamma haha så illa var det
Undrar hur mina axlar och ben kommer må imorgon..komme rinte kunna rida min häst!
Men tack för en kanondag! Det var riktigt trevligt!!ja det var det! Kul att träffas och hoppas du kommer tillbaka och kör lite mer! Bra jobbat!
25 april, 2010 at 15:34 #312917Anonym anvandareMemberNelli wrote:ja det var det! Kul att träffas och hoppas du kommer tillbaka och kör lite mer! Bra jobbat!Ja det var väldigt trevligt att träffa dig med, alltid kul och få ett ansikte på folk härifrån. Jag är väldigt imponerad av hur starkt du är kvinna :up: Jag skämdes nästan med mina pyttevikter haha.
Men jag kommer absolut tillbaka när jag har lite mer kött på benen Nu är det bara att köra hårdträning här hemma och hoppas att det ger resultat! Det är ju lite lättare när man har nån som står och slår en på fingrarna och skriker åt en25 april, 2010 at 21:21 #312918Anonym anvandareMemberMissTina021 wrote:Jadu jag var nära på att springa hem och gråta ut hos mamma haha så illa var det.
Men tack för en kanondag! Det var riktigt trevligt!!Åååh, lilla vännen:(! Det var lika trevligt att ha dig här. Bra jobbat oxå som Nelli här ovan nämner. Tre envisa starka tjejer som kör järnet fast tårarna kommer och tackar mig för att jag utsätter er för båda det ena och andra…..hehehe. MINA små damer i triss! Kul med lite bistånd i köket oxå. Annars gör man ju det mesta själv. Kul att fler visar intresse av matlagningens konster:emo-thumb! Nästa gång lagar vi Pad thai kung!
En tröttsam söndag. Vaknade hela tiden av att lillen skulle fråga tusen frågor hela morgonen. Kom rätt sent i säng oxå förstås. Varit ute i stan och fikat med lite vänner. Fast man varit helt slut. Men måste vara lite social oxå ibland med mina vanliga vänner utanför branchen. Goda lojala vänner är sällsynta som sagt var. Ta vara på dem få ni har i eran tillvaro. De växer inte på träd numera. Ikväll blir det att kolla av Resident Evil – filmerna med en av mina goda vänner. Ska tigga till mig en massage oxå. Min trötta gamla stela kropp behöver lite uppmjukning:p!
Våren skiner med sin närvaro i alla fall. Man blir svettig av att bara promenera i stan med vinterjackan. Snart kan man bara gå i t-shirt bara och ligga på stranden med mina små adepters. De har sådan ångest att de är bulkade. Fåfänga kvinnor ni vet:D! Nu blir det nästa del av filmerna. Hoppas ni njutit av helgens fina väder och inte latat er för mycket från gymmet. Även om uteserveringarnas kalla öl lockar:nono:. Det var välidgt tomt i gymmet igår nämligen. Men Nelli och Tina kunde gapa så mycket de orkade utan någon glodde på dem…..
25 april, 2010 at 21:27 #312919Anonym anvandareMemberMissTina021 wrote:Ja det var väldigt trevligt att träffa dig med, alltid kul och få ett ansikte på folk härifrån. Jag är väldigt imponerad av hur starkt du är kvinna :up: Jag skämdes nästan med mina pyttevikter haha.
Men jag kommer absolut tillbaka när jag har lite mer kött på benen Nu är det bara att köra hårdträning här hemma och hoppas att det ger resultat! Det är ju lite lättare när man har nån som står och slår en på fingrarna och skriker åt enHihi tack men j slår mig med hästlängder :p kör hårt tjejen!!
låter härligt med en fika! Själv fick jag en liten cyckeltur med mycket streching, liiite mysig träningsvärk!
27 april, 2010 at 00:07 #312920Anonym anvandareMemberHärligt måndags pass idag med båda tjejerna. Sovit som en stock inatt och var riktigt sugen på att piska på mina svagheter. Har märkt att folk tittar på en lite konstigt. Rättare sagt stirrar på en på tuben! När jag åkte hem med Tina i lördags tänkte jag inte så mycket på det. Hade tagit av mig jackan pga att det var varmt efter passet. Men jag lade dock märke till det. Sedan med en annan tjejkompis på söndag och när jag skulle hämta upp min andra tjejkompis senare på dagen. Hon sa senare att hon kände sig lite mallig att gå bredvid mig när alla stirrade på den lilla bodybuildern! Jag som tycker att jag inte e så märkvärdig alls:o…..Ja, ja man kanske börjar se ut som vanligt igen snart och det skiljer sig från den vanliga människan. Men alltid kul att få lite uppskattande léenden från några snygga tjejer när man kommer upp min ålder och e bulkad;)
Bröst:
Bänkpress: 1×20, stången, 1×12, 50kg, 1×8, 90kg, 1×6, 100kg, 1×6, 110kg, 1×6, 115kg, pass sista reps.
Snedbänk i smith: 1×8, 90kg, 1×6, 100kg, 2×6,110kg, pass sista reps.
Hantelflyes: 1×8, 15kg, 1×6, 22kg, 2×6, 27kg (lätt).
Flyes i CC underifrån: 3×12, 20kg.Rygg:
Hantelrodd: 1×10, 37kg, 1×6, 52kg, 2×6, 72kg.
Chins (pullups): 4×6, kroppsvikt (lite lätt dock).
Sittandes rodd med smalt grepp: 1×8, 70kg, 1×6, 90kg, 1×6, 95kg, 1×6, 100kg.
Marklyft i smith: 1×10, 70kg, 1×6, 110kg, 1×6, 130kg, 1×6, 140kg.Tempot var lågt idag. Men det gjorde gott så man återhämtade sig fullt mellan seten och hade full styrka i varje nytt set. Kände mig starkare än vanligt efter första övningen i bröst, härligt. Vikterna ökade ju markant. Kanske får upp lite styrka en vacker dag jag oxå och kan bolla med lite tyngre vikter snart. Kontakten var grym i ryggen. Fick pump direkt efter första setet. Hade ätit lite dåligt under söndagen pga mycket stress så man trodde inte det skulle bli så bra pass. Alltid kul med små överraskningar ibland! Men gymmet e verkligen en oas av njutning. Där glömmer man bort alla bekymmer och stress. Det e bara jag, vikterna, blodet forsande i mina vener och oftast någon liten adept som förgyller ens tillvaro:D! I gymmet är livet alltid härligt och oftast en dans på rosor. En mötesplats där hjärtat alltid kommer vara och min kärlek till gymmet kommer alltid bestå……Samt en kärlek som inte sätter kniven i hjärtat på en utan finns alltid där troget väntandes….Bifogar 2 videos från passet. Mina hantelrodd e inte så tekniskt fulländande under denna film dock….
[youtube=mUJC0Bo-1Ns] [youtube=dUxKBLCjt88]
27 april, 2010 at 07:20 #312921Anonym anvandareMemberhärligt med lite uppskattning!!
En dans på rosor hahaha härligt!
27 april, 2010 at 21:12 #312922Anonym anvandareMemberNelli wrote:härligt med lite uppskattning!!En dans på rosor hahaha härligt!
Ja, inte får man ju det av dig utan bara pekar finger & räcker ut tungan åt mig. En kvinna i din ålder, jo man tackar jag….Vänta bara tills jag byggt upp lite massa på din gluteus maximus så man kan smiska till den hårdare. Nu får jag mera ont än vad du får:)!
Dagen började med solsken och värme i alla fall. Tog en tur på stan och förbi min kompis stora frisörsalong under Gallerian. De har massagestolar där man tvättar håret så man fick fullservice så att säga. Nyklippt tog man sig en promenad i stan i solen. Fullt med folk överallt. Sedan en liten mellis på min polares café för att ladda upp inför träningen. Inte för att det behövs ladda så mycket för armarna….Tänkte ta en sväng förbi min kompis thairestaurant efter passet. Men det duggade så jag valde att ta tuben hem istället och laga min kyckling & ris istället. Jag bor vid Stockholms billigaste mataffär. Vad sägs om 1kg kycklinglår-12kr, 1kg, köttfärs-29-49kg, 1kg entrécote-69kg, 5 burkar tonfisk i bitar-39kr. Billigt med byggarmat här!
Biceps:
Hantelcurls: 1×12, 15kg, 1×10, 17kg, 1×8, 22kg, 2×6, 25kg.
Bicepscurl med z-stång: 1×12, 25kg, 1×8, 45kg, 1×6, 50kg.
Koncentrationscurl a´la Arnold: 1×8, 17kg, 3×8, 25kg.Triceps:
Seated dips: 1×15, 70kg, 1×10, 90kg, 1×8, 130kg, 1×8, fullt mag, 1×8, fullt mag+10kg hantel.
Extension med hantel: 3×8, 17kg.
Pushdowns med stång: 1×10, 40kg, 1×8, 45kg, 1×6, 50kg, 1×6, 60kg.Moderat tempo och kände mig hyffsat stark. Jobbade upp vikterna för att skydda biceps maximalt. Inga set till failure. Armbågarna värkte lite vid extension så jag vågade inte gå så tungt där. Nelli befinner sig fortfarandes i zombiestadiet. Lilla J har jag ju haft förmånen att vara min heltidspartner så hon har man härdat till max. Men det tar 2-3 månader innan man vant sig vid min träning oftast. Nelli börjar så smått redan nu få lite kött på bena. Lite mer kcal i den kroppen oxå så kommer massan snart!
[youtube=OZLpHBCWmes]
27 april, 2010 at 21:34 #312923Anonym anvandareMemberFina pass mannen. Tänkte på det är bättre att köra chins med smalt grepp eller brett grepp, vad är bäst för ryggen? Ha en bra kväll. Mvh cesse
27 april, 2010 at 21:57 #312924Anonym anvandareMember:p zombie Nelli här hahahahaha hittat mer knölar på ryggen!!!
28 april, 2010 at 14:40 #312925Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Fina pass mannen. Tänkte på det är bättre att köra chins med smalt grepp eller brett grepp, vad är bäst för ryggen? Ha en bra kväll. Mvh cesseJag föredrar lite smalare grepp då man får längre ROM. Men ett bredare grepp sägs koppla ur mer av biceps med får ett kortare ROM. Man kan ju variera om man vill vara säker på att komma åt varje vinkel. Men tror att skillnaden är marginell dock i utvecklingen.
Nelli wrote::p zombie Nelli här hahahahaha hittat mer knölar på ryggen!!!Gumman, knölen längst upp ovanför trapezius räknas inte, lol! Skämt åsido, det kommer sakta men säkert din muskelutveckling nu. Dina muskler utvecklas för varje vecka känner jag när man känner på din kropp. Försök bara lyda mig och ät de kcal jag beordrat om!
Nu blir det lite mat och sedan en sväng på stan och träffa lite polare. Träningsfri dag och har sovit maximalt. Ville inte vakna idag alls. Men skönt att vila upp sig lite och bara ta det lugnt. Får se om man skriver lite mer senare idag. See ya!
28 april, 2010 at 16:20 #312926Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Jag föredrar lite smalare grepp då man får längre ROM. Men ett bredare grepp sägs koppla ur mer av biceps med får ett kortare ROM. Man kan ju variera om man vill vara säker på att komma åt varje vinkel. Men tror att skillnaden är marginell dock i utvecklingen.TACK för tipset, kommer ha det i åtanke . Ha en härlig dag. MVH cesse
28 april, 2010 at 22:07 #312927Anonym anvandareMemberDåligt väder ute och jag har varit ute på stan och träffat lite vänner. Man är tacksam över de bra lojala vänner man har. Det är ingen självklarhet längre utan en gåva man har fått. Tjejer kommer & går men vännerna består & gymmet såklart:up:!
Några tankar….
Jag funderade lite på tuben hem. Hur man egentligen utvecklas och tar tillvara det man har runt omkring sig. Hur man måste finna den rätt vägen för att utvecklas maximalt som människa. Vi har alla våra förutfattade meningar hur vi är och handskas med olika motgångar eller framgångar. Vilken självinsikt man har om sig själv. Ja, naturligtvis måste man pröva på olika saker här i livet för att kunna få visdom. Det går inte bara följa efter strömmen. Man måste våga också för att kunna leva. Våga misslyckas där man egentligen vill lyckas. Inte nedslås av förluster för hela livet kantas av förluster och motgångar. Man måste kunna gå vidare även om allt känns som brister inombords och man vill bara lägga sig ner och dö. Du är aldrig värdelös, det finns alltid hopp i de mest hopplösa situationer. Ibland måste man dock ta hjälp för att kunna få lite andra vinklingar på sin situation eller fysik som i denna bransch
Gå på känsla….
Hur lyckas de egentligen som ligger på toppen i samhället. Den lyckliga familjen, framgångsrika VD:n, den guldpokals samlande byggarn/BF-tjejen. Vad har de som inte du har? Eftersom vi är på detta forum så börjar jag med kroppen i fokus. Vi alla här försöker nå den fulländade kroppen med gymmet som redskap. Men hur känns det egentligen? Jag menar, hur har DU egentligen lyckats med det du gör? Hur många timmar, veckor, månader och år har DU tillbringat i gymmet utan att det egentligen har närmat sig de mål DU satt upp? Man kör efter något koncept man TROR funkar bra för dig. Du tittar lite bakåt och tänker. Ja, lite har jag ju utvecklas sedan man startade. Naturligtvis har du det. Men ärligt, har du varit optimal samt kunde du inte gjort det bättre? Kunde du inte varit så mycket bättre idag egentligen?
Om du har någon självinsikt borde du svara ja på den frågan. Man har själv gjort så många misstag i livet. Ibland måste man inse att det man har gjort är fel. Finna en bättre väg eller ta hjälp att finna den om man inte har kompetensen att klara av det på egen hand. Lyssna mer på den där magkänslan. All teori är bra men inte om du inte kan sålla den och överföra den i praktiken. Jag läser gärna teori av ny baserad information. Men är det egentligen så väsentligt. Några procent skillnad här och där om du inte kan ta tillvara din tid i gymmet? Intressant ja, men verkligheten är att DU måste kunna tillgodogöra dig det i gymmet!
Jag har på senare år gått mera på känsla. Jag kan inte alla termer, diet upplägg konstlade träningsprogram etc. Även om jag kan en del naturligtvis. Utan jag går mera på praktiska erfarenheter än teoretiska och följer det istället. Naturligtvis provar jag på lite olika varianter fortfarandes. Vissa med bättre framgång vissa med sämre resultat. Men jag försöker gå på den inre känslan och baserar min utveckling på det jag åstadkommer i den förhoppningsvisa positiva utvecklingen. Man behöver fixa och trixa lite i sin träning och kost för att lyckas. Men har du inte den rätta känslan för att bli optimal är du tvungen att anlita någon som har det. Samt lita på att den personen är rätt för dig och dina framsteg.
Jag har tur att man var omgiven av de bästa av de bästa när jag tävlade. Utan dem hade jag inte haft den kunskapen jag har. Det handlar inte bara om år i gymmet. Jag känner många av de gamla rävarna som är över 50år och är gamla tävlandes, domare och gymägare. Men fortfarandes vet inte hur man ska utvecklas maximalt eller träna och äta rätt. Även om de är kunniga på sina områden är det inte alltid de följt sin magkänsla. Man måste även vara ödmjuk inför utveckling och nya tider. Men utan den där ”känslan” som de gamla byggarna hade redan förr i tiden innan de visste vad en KETO-diet var men ändå lyckades lägga på sig en ansenlig massa muskler. De gjorde det på känslan vi saknar i dagens samhälle. Nu förlitar vi oss på några rader på ett forum eller i någon tidning utan att reflektera så mycket mer på det utan att följa det slaviskt utan någon närmare eftertanke.
De uteblivna resultaten kommer visa sig senare och man börjar leta efter vad som gick fel. Nya rön, nya principer men hjärtat är inte med alls. Man måste kunna följa och lyssna på hjärtat. Hur mycket tankarna än säger emot. Känn efter i alla övningar, i varje set och reps. Är detta rätt? Gör du korrekt nu? Kan du göra det bättre? Tränar du för lite eller för mycket? Känn efter med hela ditt hjärta och finn den rätta rytmen som passar just din tillvaro. Prova på, och KÄNN efter!
Alla Coacher har ju sina taktiker för att utveckla sina adepters. Jag har mina och de är lite extrema i mångas ögon. Men oavsett vilken Coach PT du har måste du lite på din magkänsla om han/hon är rätt för dig. OM inte byt direkt utan att slösa dina pengar och tid i onödan. Det gynnar dig inte alls. Jag är glad att Lilla J och Niclass följer allt slaviskt jag säger åt dem utan ifrågasätta för mycket. De lägger sin fitness framtid i min hand och förlitar sig på att jag gör allt för att följa mitt hjärta för deras maximala utveckling på kortast möjligast tid. OM vi skulle misslyckas. Då kan de skylla på enbart mig:whistle:!
Livet är en dans på rosor. Ibland på rosenbladen ibland på taggarna. Men vad som än händer. Ge inte upp och sluta aldrig dansa! Biffens eget ordspråk.
29 april, 2010 at 00:06 #312928Anonym anvandareMemberBra tankar och funderingar Biffen. Det ska, som du skrev i min journal, bli spännande att
se hur vi båda svarar på uppläggen gällande träning och mat.Någon gång i framtiden får jag ta och komma förbi dig på gymet så ser vi till att peta
och titta på varandra under ordnade former. Tills dess, i vanlig ordning, ge järnet!29 april, 2010 at 21:09 #312929Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Bra tankar och funderingar Biffen. Det ska, som du skrev i min journal, bli spännande att
se hur vi båda svarar på uppläggen gällande träning och mat.Någon gång i framtiden får jag ta och komma förbi dig på gymet så ser vi till att peta
och titta på varandra under ordnade former. Tills dess, i vanlig ordning, ge järnet!Absolut killen. Alltid roligt med lite olika nyanser i strävan att förbättra sina svagheter och se resultaten. Inte för att jag e riktigt optimal i kosten ännu. Men ser till att jag får i mig det jag behöver. Känner att brösten har börjat svara nu ordentligt och får lite mera tjocklek även om de fortfarandes släpar efter resten av kroppen….
Härligt solsken det var under dagen. Men det var riktigt hett i gymmet idag. Kommer bara bli värre med tiden nu vet jag. Bara att gilla läget och tuta på!
Rygg:
Latsdrag med smalt handtag: 1×12, 70kg, 1×8, 90kg, 1×6, 100kg, 1×15, 70kg.
T-bar rowing: 1×12, 40kg, 1×8, 75kg, 1×6, 90kg, 1×15, 55kg.
Sittandes rodd i maskin med supinerat grepp: 1×10, 70kg, 1×8, 90kg, 1×6, hela mag, 1×8, hela mag (för lätt).
Latsdrag med bred stång med handtag & handflatorna inåt: 3×8, 70kg.Bröst:
Hantelpress snedbänk: 1×12, 32kg, 3×8, 42kg.
Sittandes bröstpress i maskin: 1×8, 60kg, 3×6, 70kg.
Pecdeck i maskin: 4×12, 40kg.
Pullover: 3×12, 42kg.Tempot var moderat i ryggen till högt i brösten. Körde med lilla J i ryggpasset och sparka upp henne på trappmaskinen när jag körde bröst. Svettigt pass men grymt bra. Hade full kontakt genom hela passet. Även om styrkan försvann till bröst-träningen så körde jag mer fokuserat samt strävade efter perfekt teknik och kontakt. Det gav ett enormt tryck i de små myggbetten:)! La upp det lite annorlunda idag för att ge mina svagheter en liten chock. Kändes otroligt bra. Helnöjd med passet och man var så där otroligt lycklig när man hade duschat klart och druckit min Mega mass.
Spöregnet forsade ner efter man varit i affärn och handlat. Så det ska bli skönt att fortsätta äta min kyckling (verkar bli det på menyn ett tag nu) och titta på någon film. Ladda för morgondagens pass. Quads & vader på menyn. Kul men lite tråkigt att man inte kan gå på full gas där då jag lågprioriterar dem…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.