- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 april, 2010 at 21:52 #312930Anonym anvandareMember
Trevligt med lite filosoferande Beefcake!
Tack för tipset på bloggen förresten, får nog lägga mer tid på stretchande dessutom. Och lite massage…
30 april, 2010 at 13:44 #312931Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Trevligt med lite filosoferande Beefcake!Tack för tipset på bloggen förresten, får nog lägga mer tid på stretchande dessutom. Och lite massage…
Var så god! Stretchandet och massagen som du nämner ökar din rörliget och gör dig mjukare i din posering. Kan man inte fälla ut muskulaturen på ett optimalt sätt kommer du inte kunna framhäva din fysik fördelaktigt och kommer förlora poäng på det då domarna inte ser vad du egentligen har…..
Lite mat nu och sedan ladda för passet med Nelli snart. Lilla J jobbar lite konstigt idag så det blir bara jag och Nelli. Då kan jag fokusera 100% på att få hennes lilla rumpa att växa till sig.
Valborg idag och systemköerna ringlar sig. Sup inte ihjäl er mina kära läsare ikväll bara. Jag kommer ta det som en vanlig dag. Det är träning på agendan som vanligt imorgon. Hörs ikväll igen min kära läsare!
30 april, 2010 at 17:41 #312932Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Var så god! Stretchandet och massagen som du nämner ökar din rörliget och gör dig mjukare i din posering. Kan man inte fälla ut muskulaturen på ett optimalt sätt kommer du inte kunna framhäva din fysik fördelaktigt och kommer förlora poäng på det då domarna inte ser vad du egentligen har…..Lite mat nu och sedan ladda för passet med Nelli snart. Lilla J jobbar lite konstigt idag så det blir bara jag och Nelli. Då kan jag fokusera 100% på att få hennes lilla rumpa att växa till sig.
Valborg idag och systemköerna ringlar sig. Sup inte ihjäl er mina kära läsare ikväll bara. Jag kommer ta det som en vanlig dag. Det är träning på agendan som vanligt imorgon. Hörs ikväll igen min kära läsare!
Kör hårt biffen :pop::emo-thumb
30 april, 2010 at 21:01 #312933Anonym anvandareMemberNer i det varma fuktiga gymmet idag medans de vanliga dödliga släpar på sina systemkassar och på väg att supa skallen i småbitar. Vi rutinerade gymrävar körde vårat pass ändå som sig bör om man ska tävla. Var ett tag sedan man söp på Valborg. Man börjar bli för gammal för det numera. Man värdera inte en fylla lika mycket. Grabbarna undrade om vi inte skulle göra som förr och ta helrör på krogen igen. Man fick artigt avböja alla förslag. Man vet ju hur det slutar:drunk:!
Quads:
Benspark: 1×15, 40kg, 1×12, 50kg, 1×8, 60kg, 1×6, 70kg.
Knäböj: 1×10, 80kg, 3×6, 130kg.
Benpress: 1×10, 250kg, 1×8, 350kg, 1×6, 400kg, 1×6, 431kg (Nelli på).Vader:
Vadpress i hacklift: 1×12, 150kg, 1×8, 200kg, 1×6, 250kg, 1×6, 270kg.
Vadpress i benpress: 1×10, 200kg, 1×8, 250kg, 2×6, 300kg, 1×15, 150kg.
Sittandes vadpress: 4×6, 65kg, 1×15, 25kg.Mage:
2 övningar, 4 set per övning, 10-15 reps.
Högt tempo idag då vi var bara två. Inte så mycket snack utan på vikterna direkt. Tränade bara på kanske 80% idag på quadsen. Märkte något intressant att styrkan ökade i sista setet i benböjen. Kändes lättare än de 2 första seten. Har lagt märke till det i bröstpassen oxå ibland. Man får mer och mer inblick hur ens egna kropp fungerar och vad träningen gör. Samt hur man reagerar på det. Man blir aldrig fullärd och det gör allt bara roligare:emo-thumb!
Lade också märke att Nelli har ökat över hela kroppen i volym. Till och med lilla rumpisen kändes mer köttig. Alltid kul att man ser sådana snabba resultat. Det går snabbt för damerna (alltså inte på det sättet) minst sagt:bb2:! Min middag som vanligt, kyckling, klyftpotatis, sallad och vitlökssmör…
30 april, 2010 at 22:58 #312934Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Märkte något intressant att styrkan ökade i sista setet i benböjen. Kändes lättare än de 2 första seten. Har lagt märke till det i bröstpassen oxå ibland. Man får mer och mer inblick hur ens egna kropp fungerar och vad träningen gör. Samt hur man reagerar på det. Man blir aldrig fullärd och det gör allt bara roligare:emo-thumb!Hehe, det är ett fenom jag känner igen!
Starkt jobbat som vanligt, brukar kika in här, så tyckte man borde lämna en kommentar iallfall
Fortsätt de fina arbetet!1 maj, 2010 at 00:09 #312935Anonym anvandareMemberBiffen: Måste bara säga att din mat alltid ser lika god ut, men investera i ett par nya tallrikar om dom inte har nostalgiskt värde. För dom är anskrämliga!
1 maj, 2010 at 11:47 #312936Anonym anvandareMemberJohan85 wrote:Hehe, det är ett fenom jag känner igen!
Starkt jobbat som vanligt, brukar kika in här, så tyckte man borde lämna en kommentar iallfall
Fortsätt de fina arbetet!Ja, det är sannolikt att kroppen samt CNS har gjort sig klar för den tyngre belastningen man ska utsätta kroppen för. Trevligt med en till trogen läsare. Lycka till med din träning också mannen!
Albin wrote:Biffen: Måste bara säga att din mat alltid ser lika god ut, men investera i ett par nya tallrikar om dom inte har nostalgiskt värde. För dom är anskrämliga!Har undrat när första kommentaren skulle komma om dem. Jag hatar dem personligen oxå. Det e damens tallrikar som jag hyr lägenheten av. Har inte orkat packat upp mina egna i senaste flyttlasset. Men ni får stå ut med dem ett tag till:p!
Snart blir det gymmet med tjejerna. Chattar lite med några andra av tjejerna på forumet och som e bakfulla! Själv e man pigg som en mört och redo för ytterligare ett pass för mina små ben eller något. Men axlarna e något man alltid kan få mer av! Ses senare mina små fylleskallar där ute:drinks:!
1 maj, 2010 at 14:48 #312937Anonym anvandareMember¨Bra där biffen, dunkas på fint, DRIVE IT ALL OUT. Hoppas du får en härlig helg. PEACE OUT :emo-thumb
1 maj, 2010 at 20:15 #312938Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:¨Bra där biffen, dunkas på fint, DRIVE IT ALL OUT. Hoppas du får en härlig helg. PEACE OUTBara lite fjollträning min vän. Vill se lite markeringar snart på din kropp. Träna och ät med hjärtat och hjärnan nu!
Veckans sista pass avklarat igen. Gymmet stängde tidigt idag så man var tvungen att träna kl. 13:00 idag. Lite kyckling & pasta innan passet så var man redo att möta tjejerna. Tjejerna kacklade oxå som små kycklingar hela passet. Kyckling hela dagarna för mig:D!
Axlar:
Liggandes hantellyft på svagt lutandes bänk (baksida): 1×12, 7kg, 1×8, 12kg, 2×6, 15kg.
Ståendes militärpressar i smith: 1×12. stången, 1×8, 60kg, 1×8, 80kg, 1×6, 90kg, 1×6, 85kg.
Enhandslyft åt sidan med hantel: 1×10, 12kg, 3×6, 15kg.
Drag till hakan med v-handtag i hiss: 4×6, 45kg.
Shrugs med hantlar: 1×10, 32kg, 1×8, 35kg, 2×6, 40kg.Hamstrings:
Liggandes lårcurl: 1×12, 40kg, 1×8, 50kg, 1×4,55kg, drop till 40kg-6reps till, 1×6, 50kg.
Sittandes lårcurl: 1×12, 40kg, 1×8, 50kg, 2×6, 60kg.
Raka marklyft: 1×10, 60kg, 1×8, 90kg, 1×6, 110kg, 1×6, 120kg (lätt).Moderat tempo. Kändes bra i axelpasset med bra kontakt och tryck. Styrkan bara försvann till hamstringspasset. Inte för att det grämer mig. Bara intressant att den försvann. Har lag märke till att jag har blivit fylligare över allt nu. Börjar få fast mer kvalité överlag. Då tjejerna spände sig i poseringsrummet mellan marklyften passade jag på oxå.
Hade kallt räknat med 2 år innan man börjar få tillbaks lite tjocklek i muskulaturen. Så har lite tid till innan man är tillbaks helt. Det ska bli intressant att pröva vingarna på scen snart igen. Att ha varit borta så pass länge och möta alla nya hungriga killar som ploppar upp med nya rön, PT:s, Coacher och detta informationssamhälle kommer bli högst intressant. Men hoppas att en gammal mer rutinerad räv kan visa tänderna ändå:aggresiv:!
Tog en fika hos polarnas café efter träningen. Sedan iväg och åt ute för en gångs skull med en kompis. Brukar inte äta så mycket ute då jag kan oftast göra det lika bra eller bättre själv. Bara hos min kompis thai-ställe där jag kan krångla till maten hur jag vill. Men det är en ganska mysig restaurang som vi går till ibland. Räcker att flexa biceps för servitrisen så får jag dubbla portionen jämfört med alla andra. Nä, jag säger bara att jag växer fortfarandes så går det bra! Bifogar bilder på rest. & mina frikadeller med pasta i italiensk tomatsås (bara för att du skulle slippa mina anskrämliga tallrikar Herr Albin så gick jag ut & åt).
1 maj, 2010 at 21:06 #312939Anonym anvandareMemberHaha, klockrent och mycket bättre så! :up:
2 maj, 2010 at 11:39 #312940Anonym anvandareMemberhar ätit min köttfärs frulle LOL
tycker dina tallrikar e hm gulliga :p
Hur blir det i morgon? kraaaaaaam
2 maj, 2010 at 20:08 #312941Anonym anvandareMemberNelli wrote:har ätit min köttfärs frulle LOLtycker dina tallrikar e hm gulliga
Hur blir det i morgon? kraaaaaaam
Bra att du börjat äta som en man nu! Tallrikarna kanske inte e så macho eller manliga, men men….Ang imorgon får den som lever se…Jag hade tänkt någon snäll liten fager fitness-pingla skulle massera mig:|?! Pöööss!
Då var det söndag igen. Dagarna och veckorna flyter. Tog en promenad i solen idag. Blåste lite här och där men inte så man frös direkt. Ponerade lite över mina senaste tränings-utvecklingar. Den tunga perioden med kreatinet har gjort rätt bra framsteg i muskel-utvecklingen. Jag har också som tidigare nämnt tränat mina svagheter 2 ggr i veckan numera. Har noggrant känt efter så jag inte har blivit övertränad. Tjockleken ökar över hela kroppen och framför allt över brösten och övre trapezius.
Känns som jag funnit en optimal formula för min strävan efter den estetiskt tilltalande kroppen. Jag har också lagt märke till att min kropp fungerar bäst på att trappa upp vikterna i seten. Var tvungen att prova på Bartolls metod men det slutade med en axelskada som fortfarandes sitter kvar. Men är på väg bort dock. Graneheims artikel i senaste Body är väldigt intressant. Då vi har nästan samma filosofi ang träning och upplägg. Vi pratar en del och utbyter erfarenheter gällande optimala upplägg etc. Men jag har lagt märke till att jag måste vara lite mer restriktiv när det gäller uppvärmningen dock för att hålla mig skadefri. Att jag måhända förlorar lite kraft i arbetsseten bekommer mig inte alls då jag tjänar på att vara hel i slutändan.
Jag kommer följande vecka byta lite i min träning med fokus på tung träning men slänga in lite variation för att chocka musklerna. Känner att jag ligger på absoluta topp just nu så bättre byta innan man stagnerar. Ett steg före hela tiden istället för ett steg efter……Så undvikar jag hamna på en platå samt variationen gör att det är roligt hela tiden. Man älskar vara i gymmet och utvecklas för varje vecka. Det blir aldrig ett måste eller tråkigt. Precis som i resten av livet8)! Nu blev min pizza klar. Då blev det inget mer ponerande:p. En hel plåt hemmagjord pizza med fläskkarré, auburgine, färsk tomat, mozzarella, vitlök och toppad med oregano! Food for a champ:P
2 maj, 2010 at 21:09 #312942Anonym anvandareMemberMUMS, ser ljuvligt ut det där vännen :emo-thumb. Du får se då det börjat ske saker.
3 maj, 2010 at 19:17 #312943Anonym anvandareMemberDu är en person jag kan se mig själv se upp till:)
3 maj, 2010 at 21:16 #312944Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:MUMS, ser ljuvligt ut det där vännen. Du får se då det börjat ske saker.Den var väldigt mättandes i alla fall. Kunde knappt röra mig efter hela plåten:D. Ja, det kommer bli intressant att se dig nör du har lite mer markeringar. Då kan man bättre se vad som bör göras. Hoppas nu har tid att kommer ner en sväng i sommar så jag får se över din teknik i gymmet.
fredrik92a wrote:Du är en person jag kan se mig själv se upp till
Det var högst vänligt av dig att säga:o! Såg att du gillade mina 10 råd till Flessa. Gör allt med hjärtat så kommer livskvalitén öka och du kommer inte bara lyckas i gymmet utan även utvecklas som person. Ägna alltid en liten stund om dagen för lite eftertanke. Följ dina drömmar och lycka till!Då var veckans första pass avklarat. Kändes spännande att se vad man skulle hitta på idag. Hade en plan dock men man vet inte vad som e ledigt i gymmet och hur passet kommer att kännas. Jag behöver inte någon närmare exakt plan när jag stiger in i gymmet. Då man är tvungen ibland att vara flexibel då man inte är ensam där. Samt för att inte ens sinnesro ska flyga iväg. Har sett så många tränandes som klagar på att hela deras program förstörs pga att en maskin är upptagen hela tiden. Haka inte upp dig på petitesser utan gör en annan övning istället8)!
Pecs:
Hantelpressar: 1×15, 17kg, 1×10, 32kg, 1×8, 42kg, 1×6, 47kg, 1×8, 47kg pass på sista rep.
Bänkpress i snedbänk med 2 sek stopp i bottenläget: 3×8, 80kg, 1×8, 100kgm vanligt set, pass på 2 sista reps.
Flyes i maskin: 4×12, 40kg.
Pullover: 4×12, 32kg.De två sista övningarna utfördes i ett superset.
Rygg:
Lat pulldown i maskin: 1×12, 50kg, 1×8, 70kg, 2×6, fullt mag.
Hantelrodd: 1×8, 52kg, 1×6, 62kg, 2×6, 72kg.
Sittandes rodd: 4×12, 60kg.
Latsdrag med rak stång, brett grepp: 1×12, 60kg, 3×12, 50kg.De två sista övningarna utfördes i ett superset.
Tempot var moderat till högt i superseten. Tränade med båda tjejerna idag så det blev lite lägre tempo. Nelli verkade helt slut:D. Har inte vant sig vid mina alla träningskoncept ännu. Jag fick helt sjukt bra kontakt och tryck i bitarna. Passet kändes helt perfekt. Var verkligen lycklig efteråt:up:! Härligt när man får in ett sådant bra pass igen för mina svagheter. Som sagt ändrade jag lite i mitt schema för att inte låta mina muskler vänja sig vid bara den tunga träningen och få lite mer kvalité. Nu blir det köket för mig…….2 videos kommer med idag också!
[youtube=J-U59FC5aQc] [youtube=rHQpcPQPT2I]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.