- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 maj, 2010 at 00:38 #312945Anonym anvandareMember
Testade enbens utfall i smith i dag…sved fint i ändalyktan den..kommer definitivt att köra den fler gånger :up:
4 maj, 2010 at 21:17 #312946Anonym anvandareMembermyggis wrote:Testade enbens utfall i smith i dag…sved fint i ändalyktan den..kommer definitivt att köra den fler gångerJasså, vad bra då. Vilken variant körde du? Den som jag har i min dagbok eller den vanliga? Kör hårt lillen och vi väntar på dagsformen i bildformat snart!
Blev ett intensivt pass idag. Nelli och jag körde vårat pass själva sedan kom lilla J senare och tjejerna körde axlar då de båda har det som svagheter.
Biceps & triceps i superset hela passet:
Hantelcurls: uppvärmning, 1×15, 15kg, 3×6, 22kg.
Skullcrusher: 2×6, 32kg, fick ont i armbågarna, 1×6, 27kg (kändes bättre).Koncentrations curls i maskin: 3×6, 25kg.
Seated dips: 1×6, 90kg, 1×6, 120kg, 1×6 fullt mag.Bicepscurls i CC med stång: 3×12, 60kg.
Pushdowns i CC med stång: 3×12, 70kg.Mage:
2 övningar, 4 set per övning, 20-8 reps.
Tempot var extremt högt. Armpasset gick på 15 min. Kände som sagt av armbågarna i skullcrushern men i de andra tricepsövningarna gick det bra och lite i biceps. Tänker hoppa över nästa veckas armpass helt för att få maximal vila för dem. Inget jag lider över ändå Hittade en rolig bild idag. Kändes ganska komisk:D!
5 maj, 2010 at 07:30 #312947Anonym anvandareMemberHAHAHA skön bild . Yes men det ska vi fixa :emo-thumb. Ha en bra dag. Mvh cesse
5 maj, 2010 at 19:44 #312948Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:HAHAHA skön bild. Yes men det ska vi fixa. Ha en bra dag. Mvh cesseJag väntar med spänd förväntan på det:emo-thumb!
En lat och tråkig onsdag. Inte fått mycket gjort idag kan jag säga. Tvättat bara och hoppas att något roligt ska ramla ner i huvudet på mig. Förutom tiden i gymmet då förstås. Det e oftast alltid roligt. Men känns som jag skulle behöva lite miljöombyte inom det närmaste. Blir lätt slentrian att bara vara här i stan. Framför allt då jag e ganska låst vid ett gym nu. Förut hoppade jag alltid runt bland gymmen för att få lite miljöombyte, olika maskiner och nya människor. Får se om man inta kan planer in en liten resa i alla fall inom en snar framtid. Hälsa på någon forum medlem som man håller kontakten med och träna lite:bb3:.
Annars har utvecklingen av min fysik gått åt det hållet jag själv vill. Nu har jag mer kontroll över skulptureringen av min kropp. Ibland får man lite överraskningar och aha upplevelser fortfarandes. Har dragit på mig lite skador på sistone tyvärr men som inte har lagt träningen på is utan jag har kunnat arbeta runt dem då de inte varit av allvarligare karaktär. Vissa träninsprinciper passar inte min kropp helt enkelt. Håller mig till det jag vet funkar med vissa små modifieringar men grunden skall alltid vara att hålla mig skadefri. Trots att jag eventuellt förlorar lite kraft. Jag har turen också att Daniel Andréasson, skribent inom skador & rehab i Body jobbar på mitt gym. Så man får alltid snabba svar om man har någon oro över ens krämpor.
Imorgon ska man träna Niclass oxå. Får se om han har växt till sig lite nu sedan sist. Tjejerna bara ökar och ökar de med. Men Niclass tränar ju mera på egen hand så har inte lika mycket kolla på honom. Nu blir det en vampyrfilm….Glöm inte bort nu min kära läsare att bara för du e stor och grov. Låt inte det stiga dig åt huvudet. Utan ta hand om de som är mindre:friends:
6 maj, 2010 at 22:05 #312949Anonym anvandareMemberSolig dag och björkarna börjar slå ut för fullt. Så snart e man av med pollena. Har mycket i huvudet just nu så känner mig stressad och det ger utslag tyvärr i aptiten och träningen. Men tränar gör jag ändå även om det blir lite lättare…..
Rygg:
T-bar rowing: 1×12, 40kg, 1×8, 60kg, 1×6, 75kg, 1×6, 85kg, 1×6, 90kg (strikta).
Sittandes rodd i maskin med brett supinerat grepp: 1×10, 70kg, 1×8, 100kg, 1×6, fullt mag. 1×12, 70kg.
Marklyft: 1×12, 70kg, 1×8, 110kg, 2×6, 130kg (vilken kärring jag e i marklyft):cry:.
Latsdrag med stång & brett grepp: 3×10, 70kg (extremt strikta).Bröst:
Bänkpress: 1×12, 50kg, 1×10, 80kg, 1×8, 100kg, 2×6, 100kg (extremt långsamma och strikta).
Snedbänk i smith: 1×10, 60kg, 3×8, 80kg.
Pec deck: 3×12, 40kg.Tränade bara med Lilla J idag. Tempot var moderat i ryggdelen. Sedan tränade jag själv bröst då var tempot högt. Bra kontakt dock i musklerna men inget riktigt tryck i bitarna. Kan inte alltid ligga på topp:
Sedan var det dax att träna Niclass. Har lagt på sig några kg nu sedan han anlitade mig och jag tycker se mig en rätt bra utveckling i hans fysik. Även poseringen börjar se ok ut nu. Kommer bli en intressant tävlandes nu när han tar hjälp så pass tidigt i sin karriär. Önskade man själv hade det när man var yngre och slapp göra alla nybörjar misstag.
Bara för att du anser att du e liten behöver du inte ge upp. Den största styrkan finns inombords!
6 maj, 2010 at 22:25 #312950Anonym anvandareMemberDu verkar ha kört ett bra pass, trots att inte allt är i balans. Att reppa extremt långsamt och strikt på 100 kg i bänken är aldrig ett misslyckande.
7 maj, 2010 at 15:10 #312951Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Du verkar ha kört ett bra pass, trots att inte allt är i balans. Att reppa extremt långsamt och strikt på 100 kg i bänken är aldrig ett misslyckande.Nja, det kan man väl knappast påstå dock. Men man får vackert foga sig inför dagsformen och den mentala stabiliteten för dagen. Men länge man har hållt på nu så vet man att har man en dålig dag eller några så bättre köra lättare än att pressa sig på de vanliga vikterna med sämre fokus och tappad teknik. Sedan kan skadan komma som ett brev på posten. Sedan är ju inte ett sämre styrkemässigt dåligt pass ett sämre pass i längden. Som du såg så försöker jag ge kroppen en liten annan form av överbelastning. Pladder pladder från mig idag:ike:…..
Idag blir det ben med bara Nelli. Lilla J ska på fest som vanligt och smiter ifrån träningen:evil:! Blir ett lugnt pass för min del men Nelli ska allt få en rejäl omgång, hehehe! Vad har man annars sin Coach till;)?
7 maj, 2010 at 21:56 #312952Anonym anvandareMemberVar kraftlös när jag vaknade. För mycket i huvudet fortfarandes och det stressar kroppen. Men jag fullfölja denna veckas pass i alla fall. Sedan nästa vecka får jag ta mig en funderare om jag ska ta en vilovecka. Har nu tränat oavbrutet oxå sedan 25 februari 2009 förutom då jag varit sjuk. Men även då har jag tränat ”ikapp”. Så en hel vilovecka kanske inte känns så avlägsen ändå så man får samla ihop de lösa trådar jag behöver knyta ihop och sedan kunna fokusera igen på träningen…..
Quads:
Benspark: 1×12, 40kg, 1×10, 50kg, 1×8, 60kg, 1×6, 70kg.
Knäböj: 1×12, 70kg, 1×8, 110kg, 2×6, 130kg.
Benpress: 1×10, 250kg, 1×8, 300kg, 1×6, 350kg, 1×6, 400kg.Vader:
Vadpress i benpressen: 1×12, 200kg, 1×10, 250kg, 1×8, 300kg, 1×6, 320kg.
Sittandes vadpress: 3×6, 65kg, 1×6, 65kg drop till 45kg 8 reps till, drop till 25kg, 8 reps till.
Ståendes vadpress: 1×12, 100kg, 1×8, 120kg, 2×6, 140kg, 1×15, 100kg.Mage:
2 övningar, 4 set per övning, 15-8 reps.
Tempot var högt och inte så mycket snack. Vi körde på men hade inget ”go” i kroppen och kände mig kraftlös. Men det är ju bendag egentligen så bekommer det mig inte. Men saknar ändå den där lilla extra gnistan. Men jag är envis och hoppet är det sista som lämnar människan!
8 maj, 2010 at 19:16 #312953Anonym anvandareMemberRegnet stod i stod som spön i backen när man begav sig till gymmet idag. Men kände mig på bra humör idag. Så det kändes som att man skulle riva av ett hyffsat pass idag med fullt fokus. Bara Nelli idag igen för den andra latmasken var på bröllop. Hon borde egentligen bara få gå när det e sitt eget bröllop….
Axlar:
Baksida axlar i CC liggandes på bänk: 1×15, 15kg, 1×12, 20kg, 1×10, 25kg, 1×8, 30kg, 1×6, 35kg, 1×20, 17kg.
Militärpress i smith: 1×12, 30kg, 1×8, 60kg, 2×6, 65kg.Sidolyft åt sidan: 1×8, 15kg, 3×8, 17kg.
Shrugs med hantlar: 4×8, 35kg.Dessa två utfördes i ett superset.
Drag till hakan med v-handtag i CC: 2×8, fullt mag, 2×12, 60kg.
Hamstrings:
Liggandes lårcurls: 1×15, 30kg, 1×12, 40kg, 1×10, 45kg, 1×8, 50kg, 1×6, 55kg.
Ståendes enbenscurl: 2×6, 30kg, 2×12, 22kg.
Raka marklyft: 1×12, 70kg, 1×8, 110kg, 2×6, 130kg.Tempot var högt idag. Bra pass med riktigt tryck i axlarna. Nelli påpekade att mina axlar var stenhårda (jag e alltid hård):whistle:! Kändes väldigt bra idag med bra fokus & kontakt i seten. Visserligen sjunker styrkan lite med högre tempo och mindre tid för återhämtning med antal kg per timme är högre och ja ni förstår resten:bb:!
Förbanna inte regnet grabbar. Man vet aldrig vilka positiva egenskaper det för med sig:P (sorry mina kvinnliga läsare)
9 maj, 2010 at 00:20 #312954Anonym anvandareMemberTopp pass coach! Har nöjet att rappotera dagens middag, nachos med dips, oxfilé, hummer, bakad potatis och popcorn mmmmmmmums
skönt att du ser det positiva i regnet LOL
9 maj, 2010 at 13:01 #312955Anonym anvandareMemberBra dunkat käre Biff!!!! Verkar ha haft bra flyt i dem flesta passen med någon dipp, men det har vi ju alla. Jag önskar dig en riktigt bra dag. Mvh cesse
9 maj, 2010 at 15:27 #312956Anonym anvandareMemberNelli wrote:Topp pass coach! Har nöjet att rappotera dagens middag, nachos med dips, oxfilé, hummer, bakad potatis och popcorn mmmmmmmumsskönt att du ser det positiva i regnet LOL
Ja det var ett intensivt pass med bra drag i:emo-thumb! Så du tog mina pikar i gymmet ang din kost på salladsblad, cocktailtomater och myrägg (keso för de som undrar) till sin spets och avnjöt en mer anabol kulinarisk måltid:P! Bra där tjejen då jobbar vi mot att skaffa en kropp som Jamie Eason (bifogar några bilder igen)!
Steppen1983 wrote:Bra dunkat käre Biff!!!! Verkar ha haft bra flyt i dem flesta passen med någon dipp, men det har vi ju alla. Jag önskar dig en riktigt bra dag. Mvh cesseJodå, ibland smäller det till som man vill i gymmet. Såg i din dagbok att du verkar haft en trevlig ätar och filmhelg med tjejen:friends:. Glöm inte filma och maila mig ditt nästa bröstpass. När du ändå e på G så filma ryggpasset oxå!
Ska skriva lite mer senare idag om lite funderingar. Men jag vill påpeka att jag ser att fler och fler forum-medlemmar har börjat visa mer och mer moget & ödmjukt uppträdande och även tagit sig mod att be om ursäkt för ens misstag. Någon offentligt någon i mitt PM. Vi tjänar alla på att ha en angenäm ton mot varandra här på forumet. All avundsjuka, aggressioner eller vad nu som ligger bakom kan man försöka lägga band på. Man kan inte gilla alla och vi är olika unika individer. Både på gott och ont naturligtvis. Men vi kan alla sträva efter att vara så trevliga mot varandra som möjligt. Naturligtvis så ska man kunna kritisera varandra men det går att göra på ett ödmjukt sätt oxå. Man ska även kunna pika varandra men försök ha glimten i ögat samtidigt!
Jag vill även lägga till att jag får ibland väldigt många PM ang allt mellan himmel & jord. Ibland kan det ta lite tid att svara men jag ignorerar ingen. Jag måste även påpeka att tyvärr kan jag inte göra personliga specifika träningsprogram åt någon om jag inte är anlitat av personen ifråga då det delvis är mitt jobb som Coach. Annars bollar jag gärna andra funderingar och tankar med mina kära trogna läsare:up:!
9 maj, 2010 at 15:29 #312957Anonym anvandareMemberDu och dina tjejer, hörru biffen! När ska du hjälpa mig då? haha
9 maj, 2010 at 22:33 #312958Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Jodå, ibland smäller det till som man vill i gymmet. Såg i din dagbok att du verkar haft en trevlig ätar och filmhelg med tjejen:friends:. Glöm inte filma och maila mig ditt nästa bröstpass. När du ändå e på G så filma ryggpasset oxå!YES my friend, jag fixar det till veckan, blir film på både rygg och pattarna, jag har ju ÄNTLIGEN inga fler klasser bara disponera tiden som jag vill nu för min Kandidatuppsats så det är grymt :up:. Ha en härlig kväll vi höres av.MVH cesse
10 maj, 2010 at 14:48 #312959Anonym anvandareMemberLyftarBruden wrote:Du och dina tjejer, hörru biffen! När ska du hjälpa mig då? hahaJag och mina tjejer:p? Jag e för gammal för sådant nu för tiden. Slängt in handduken….Lämnat över till er unga och pigga kärleksaspiranter:|! Men titta på lite bilder kan man alltid! Jag har ju följt dig nu ett år och sett att du har fått ordning på din kost etc. Ja, du vet vad jag menar. Ser det som väldigt positivt för dig och om du nu hittar jobb i Sthlm så är du välkommen hamna under mina vingar! Hänger ju inte direkt i Borås så mycket….
Steppen1983 wrote:YES my friend, jag fixar det till veckan, blir film på både rygg och pattarna, jag har ju ÄNTLIGEN inga fler klasser bara disponera tiden som jag vill nu för min Kandidatuppsats så det är grymt. Ha en härlig kväll vi höres av.MVH cesseBra där mannen! Det ska bli intressant att se…..får se vad domen blir dock, hehehe!
Fortfarandes konfunderad om jag ska träna bara mina svagheter denna vecka. Det rycker i gymtarmen:whistle:.I så fall blir det ett pass idag. Lilla J fick man ju höra av igår att man smiter, fruntimmer! Fortsättning följer……
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.