- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 maj, 2010 at 14:58 #312960Anonym anvandareMember
Ja det är bra jobbat biffen vet även hur det är att va stressig i kroppen och ha mycket i tankarna! Men bara å bita ihop och kämpa på
Du får ju komma ner och ta ett riktigt pass en dag haha*
Ha en bra dag! Kör hårt*Pssst… är du nöjd nu hehe*
10 maj, 2010 at 15:58 #312961Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Jag och mina tjejer:p? Jag e för gammal för sådant nu för tiden. Slängt in handduken….Lämnat över till er unga och pigga kärleksaspiranter:|! Men titta på lite bilder kan man alltid! Jag har ju följt dig nu ett år och sett att du har fått ordning på din kost etc. Ja, du vet vad jag menar. Ser det som väldigt positivt för dig och om du nu hittar jobb i Sthlm så är du välkommen hamna under mina vingar! Hänger ju inte direkt i Borås så mycket….Tack biffen, de värmer Kallar dig för biffen föresten
10 maj, 2010 at 17:31 #312962Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Bra där mannen! Det ska bli intressant att se…..får se vad domen blir dock, hehehe!Ja det ska bli spännande som fasiken 🙂
10 maj, 2010 at 21:41 #312963Anonym anvandareMemberTheres wrote:Ja det är bra jobbat biffen. Vet även hur det är att va stressig i kroppen och ha mycket i tankarna! Men bara å bita ihop och kämpa på
Du får ju komma ner och ta ett riktigt pass en dag haha*
Ha en bra dag! Kör hårt
*Pssst… är du nöjd nu hehe*Det ska jag snart tjejen….men var försiktig vad du önskar:whistle:! Ja, liiite nöjd e jag gumman….Vält inte för många kor nu så du inte skadar dig inför LP! Jag kämpar på dock. Ibland med mera fokus ibland med sämre. Men viktigaste e dock att man gör det!
LyftarBruden wrote:Tack biffen, de värmer. Kallar dig för biffen förestenDe flesta kallar mig Biffen eller Coach, en del Coachilago;). Så det e lugnt tjejen. Fortsätt nu dina sunda nya vanor så kommer allt gå åt rätt håll!
Efter mycket velande så bestämde jag mig för att träna mina svagheter i alla fall denna vecka. Kroppen skrek efter gymmet. Så bara packa ihop sin väska och meddela tjejerna att Coach Lambi e på G! Men som sagt det kommer bara bli mina svagheter denna vecka. Resten lämnar jag därhän…..
Bröst:
Sned bänkpress: 1×12, 50kg, 1×10, 80kg, 1×8, 90kg, 2×6, 100kg.
Hantel press: 1×12, 25kg, 1×10, 42kg, 2×6, 47kg.
Flyes snedbänk: 1×10, 17kg, 1×10, 22kg, 2×10, 25kg.
Sittandes bröstpress: 2×10, 60kg, 1×15, 50kg.Rygg:
Chins (pullups): 3×8 kroppsvikt 1×8, lite pass.
Hantelrodd: 4×8, 52kg (kunde kört mycket tyngre men körde med extrem kontakt).
Sittande rodd med smalt grepp upphöjd på bänk: 1×10, 60kg, 1×10, 70kg, 1×10, 80kg, 1×8, 90kg.
Lats drag med smalt handtag: 3×12 55kg (långsamma med 1 sek tryck i bottenläget).Tempot var så där idag. Mycket folk i gymmet och nästan allt upptaget och trångt. Men det var varmt oxå så man svettades en del. Styrkan låg inte på topp riktigt. Men det hade jag inte förväntat mig heller. Fick grym kontakt båda muskelgrupperna. Tryck kom redan vi första setet av chins. Såg hur man svällde upp i spegeln allt eftersom passet fortgick. Härligt med bulliga muskler under t-shirten:bb2:.
Fagra Nelli påpekade att hon fått grym pump i nedre delen av ryggen. Överlag nöjd med passet:up:! När man tränar med en halvfinska som Lilla J. Så e det ibland att det inte alltid går in vad man säger…..eller e det kvinnligt och manligt språk? Men hon e så söt ändå ibland. Men för att förtydliga mina argument. Så bifogar jag en bild hur det ibland översätts mellan oss:D (inget ont om finskor dock)….
10 maj, 2010 at 22:57 #312964Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:När man tränar med en halvfinska som Lilla J. Så e det ibland att det inte alltid går in vad man säger…..eller e det kvinnligt och manligt språk? Men hon e så söt ändå ibland. Men för att förtydliga mina argument. Så bifogar jag en bild hur det ibland översätts mellan oss(inget ont om finskor dock)….Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw puttinutt så gulligt av dig coach
Hahaha, trots våra kommunikationshinder så tycker jag faktiskt att vi har rätt så kul ihop Vad vore väl träningen utan ett ulligt lamm:yahoo:
Du var ju så gosig idag när du hälsade på mig med ett ”hej” istället för ”har du ätit memma nu igen tjockis” :ike:
Kramelikram ses i svettvimlet
11 maj, 2010 at 20:29 #312965Anonym anvandareMemberPussycat– Oj, oj vad söt du var då! Du vet ju att jag alltid säger vad jag tycker. Jag tyckte du höll MYCKET mindre vätska och såg ovanligt fräsch ut. Där av att jag sa: Hej sötnos, vad söt och pigg du ser ut idag. Du såg ju inte själv ang din gluteus förrän jag påpekade dess hårdhet nu.
Eller kör du och Nelli bad cop good cop nu? Nelli sparkar & försöker slå mig i gymmet medans du e söt & gosig:dntknw:?
Jaha, då var man hemma idag från gymmet. Det kliar i hela kroppen efter att få träna. Men som sagt så tvingar jag mig att vila. Mina armbågar behöver lite vila från de obekväma påfrestningar det utsätts för. Tjejerna kör tillsammans idag utan mig. Men jag veeeet att de saknar mig:p! Ska ut och springa lite på stan idag ikväll och träffa lite polare. Har inte fått många knop gjorda idag som jag hade tänkt. Men, men…..imorgon hoppas jag få mera gjort dock. Jag har grym träningsvärk i brösten i alla fall, härligt! Ryggen känns lite stel men inte samma värk som jag får i brösten. Det tog bra igår i alla fall.
Att våga bryta ny mark
Hur ofta ser man inte eller hör hur ofta folk runt omkring oss fastnat i en vardag som de egentligen vantrivs i eller bara går igenom för det vet ingen annan utväg. Det gäller inte bara en viss träningsrutin utan även hela tillvaron. Man går till jobbet/skolan, sedan äta, träna och på helgen ta ett glas vin eller några öl. Oftast med inte så många överraskningar i tillvaron. Man hämtar barnen och försöker hålla dem glada. Alla dessa måsten i vårat liv är dock nödvändiga MEN man kan alltid försöka sträva efter att piffa upp vardagen.
Kanske tycker ni det låter konstig komma från en Bodybuildare som brukar vara de mest rutin-krävandes av alla människor ni känner. En robot som går som Skalman efter hans mat och sömn klocka. Förvisso kan jag väl hålla med att det är så till viss del. Men då gäller det att finna något extra ljus i tillvaron. Man behöver inte äta något extra fint bara för det är helg. Man kan minst lika gärna överraska sin partner med en vällagad middag, med tända ljus när han/hon kommer hem. Behöver inte alls vara dyrbart med lite hjärta lagt i det hela för att visa sin uppskattning och sin kärlek. De små tingen kan bli de mest värdefulla!
Vi människor är bekväma av oss. Stannar i rutiner även om vi inte är lyckliga. Platoniska förhållandena där parterna endast lever som ”kompisar” eller med ständiga bråk och stannar endast för barnens skull. Eller hålla skenet uppe för omgivningen så de inte ser att man misslyckats. Att leva i förhållande där ens partner trycker ner dig, sjukligt svartsjuk och inte respekterar dig som en självständig individ är det bara att bryta upp och gå vidare! Jag har sett så många varianter av detta att man inte blir förvånad längre. Det är där man måste lära sig gå vidare. Bryta upp och jaga din egna dröm! Att våga ta steget mot den egna lyckan. Istället för att leva i en evig mardröm som aldrig tar slut. Din partner ska vara din kärlek, ditt hopp och ett stöd i nöd och lust!
Vi målar oftast upp små rosa drömmar i våra sinnen, Men är det verkligen så att de går att uppfyllas? Man måste vara lite realistisk också. Så man inte förgås i falska förhoppningar. Då är det oftast bra att ha en ärlig vän, partner eller mentor som kan ge ärliga vinklingar om ens drömmar är realistiska eller ej. Så slipper du oftast att misslyckas eller än värre gå ner dig själv i en misär.
Nu vill jag inte säga att man inte bör försöka. Ibland kan man göra underverk. Även den minsta kan göra stordåd. Jag kommer ihåg när jag tävlade i DC för första gången och vann overall-klassen. Speakern Janne frågade han som vann tungvikten. En kille på dryga 120kg hur det kändes att bli slagen av den minsta killen på scen (jag på 74,6kg)….Med det vill jag säga att, bara för man är störst behöver man inte alltid vara bäst!
Nu är vi dock på ett träningsforum så hur kan man föra in allt detta i våran jakt på bättre och starkare kroppar? Jo, det gäller även att kunna bryta det negativa mönstret vi har i våra träningsrutiner. Att våga prova på något nytt istället för att fastna i 6-8reps för man tror att det bygger maximalt med muskler året runt. Jag skulle naturligtvis kunna skriva en hel bok vad jag anser är rätt och fel i träningsvärlden men då skulle ni förmodligen sluta läsa min dagbok:p! Numera har vi sådant otroligt informationsflöde att en nybörjare (även mer rutinerade) har svårt att urskilja vad som är rätt eller fel.
Men det handlar inte om vem som har rätt eller fel. Det handlar om vad som är mest optimalt för dig som unik person. Det krävs självinsikt och ödmjukhet inför alla ”besserwissers” där ute. Samt en smula tålamod inför att kunna prova på alla dessa träningsprinciper och anpassa det i enlighet med din tillvaro. Om du nu gör allt på egen hand så krävs det ännu mer av dig själv för att inte skada dig eller kasta bort onödig tid i gymmet och/eller utanför. Fråga dig själv vem som ger dig råd bakom skärmen eller vem skribenten är från tidningen. Har denna den kompetensen som krävs för att ge dig fullgoda svar på dina funderingar? Eller är det bara en vanlig motionär som tror sig veta vad han/hon säger? Utan någon som helst välvilja att verkligen se till att just DU får en personlig utveckling. Tyvärr är det så att gör man saker helt på egen hand och hämtar/läser information via nätet, böcker & tidningar kommer man göra misstag. Jag har gjort de flesta. Kommer förhoppningsvis inte göra fler numera men är inte helt omöjligt dock.
Att bryta ny mark kan lika gärna betyda att bryta ovanor som du säkert förstått nu. Att bryta de negativa rutinerna i ditt liv och träning. Som inte gynnar dig på något sätt utan bara kommer göra dig olycklig!
Nä, nu har jag babblat klart för idag tror jag. Dags att ta sig ut på stan och göra något trevligt:D. Ha en underbar fortsatt vecka min kära läsare! [/B]
11 maj, 2010 at 20:44 #312966Anonym anvandareMemberWell said Bro, WORD :up:
12 maj, 2010 at 23:20 #312967Anonym anvandareMemberDå var denna soliga dag snart över. Nu kliar det ordentligt i gymtarmen. Rätt lugn dag idag. Varit i stan på kvällen och promenerat runt lite. Man blir lite sugen på att sätta sig på en uteservering och ta en kall öl bland alla fagra damer. Men det får vänta lite till. Det blev att inhandla lite kvarg istället och hälsa på min vänner på deras jobb. Försöker hålla mig ifrån barvännerna då man bara får en drink i handen eller några öl. Hur mycket man än stretar emot:drinks:!
Nu är det långhelg för de flesta. Många reser bort. Men lilla jag får vackert stanna hemma i stan som vanligt. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Fortfarandes rastlös som attans. Men imorgon blir det gymmet igen i alla fall. Ska bli sååååå skönt:bb:!
Nu närmar sig året första tävling i Sverige, Alströmmerpokalen. Många deffar och gör sig redo för deras livs första tävling. Jag ska inte titta på denna tävling dock utan det lutar nog att man tar sig uppåt för att kolla in Tammerpokalen i alla fall. Alltid trevligt att se de nya förmågorna komma upp på scen. Lilla J följer ju med så hon får se hur det går till på en tävling. Kanske stöter man på lite forum-medlemmar där?
Nej, nu blir det lite matlagning. Magen skriker efter näring. Alltid ett evigt kämpandes när det gäller maten. Tänkte man skulle bli lite servad när man var hos polarna men nejdå. Ska du ha något fixa det själv är jargongen….Så man fick vackert kliva in i köket och fixa sin egen mellis. Men skönt med ett välfyllt kök och kylar fulla med godsaker. Tog lite från varmköket och kallskänkan. En liten smörgås a´la Biffen! Fullkornsbröd, hummus, avokado, grillad kycklingspett, grönsaker och ananas….
12 maj, 2010 at 23:59 #312968Anonym anvandareMemberSer kanongott ut Beef!
13 maj, 2010 at 00:09 #312969Anonym anvandareMemberKliar bra med här i gymtarmen, imorgon ska benen få sitt, ska bli ljuuuuvligt . Sov gott. MVH cesse
13 maj, 2010 at 21:31 #312970Anonym anvandareMemberDet blev ingen träning idag heller. Lustigt det där med att man e såååå taggad när man egentligen ska vila och när man verkligen ska träna är man slö! Jag sov välidgt dåligt idag så kan bero på att jag känt mig låg idag. Helt energilös ungefär. Så jag tog mig lite mer vila ändå. Verkar bara bli ett pass denna vecka och maximalt med vila. Man har fått skära ner lite på kalorierna under denna period dock. Men jag hoppas man är supertaggad tills nästa vecka i alla fall. Ska nog dra ner lite på träningen igen för mig själv och tjejerna till 4 pass per vecka under 2-3v. Vi har slitit hårt nu under denna period. Vill inte att någon ska bli övertränad med den hårda prioreteringsträning vi haft nu. Vi har alla som sagt var gjort enorma framsteg och den utvecklingen skall fortsätta. Med det krävs att alltid ligga steget före:nerd:!
Nu blir mat igen och någon film. Var ute lite och promenerade. Ha en fortsatt trevlig LAT långhelg mina kära läsare!
14 maj, 2010 at 21:21 #312971Anonym anvandareMemberVad rastlös man e nu. Nu vill man bara springa in i gymmet och dra av sitt livs pass. Men man får vackert bita ihop ett tag till. Verkar bli en tråkig helg eller så e det jag som e tråkig:O! Polarna ringer och vill ut. Men jag lever mitt stillsamma liv ett tag till. Men en perfekt gjord iskall Mojito skulle inte sitta helt fel nu med trevligt sällskap. Mitt Cubanska ex (den vita ängel från Cuba) sa att vrf slängde hon ut 9 lax på att åka till Cuba för en perfekt Mojito när hon kunde ta 2 stationer med tuben (tunnelbanan) till mig:drunk:.
Jag har alltid varit svag för östatstjejer. Bodde där några år och har både varit förlovad med en och gift med en annan. För att förklara närmare vrf så är det för deras extrema sätt att vilja vara snygga, feminima och slimmade. Samt de har en mer fördomsfri attityd mot oss Bodybuilders (även i Thailand oxå). Man blir mera uppskattad lixom. Istället för konstiga blickar. Träffat 2 på nätet idag förresten. En blondin och en brunett. Dessa val dessa val:|! De ville dejta så får se om Biffen orkar röra på min gluteus maximus för lite action igen;). Bifogar bilder på de små liven….
14 maj, 2010 at 22:57 #312972Anonym anvandareMemberFörstår precis vad du menar:nod. Trevlig kväll groven. MVH cesse
15 maj, 2010 at 19:52 #312973Anonym anvandareMember:p så där ja! Har feta träningvärken i rumpan idag! Snart är det måndag så du får lyfta igen! Bara hålla kvar suget! Hoppas du har en trevlig helg!
15 maj, 2010 at 23:24 #312974Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Förstår precis vad du menar. Trevlig kväll groven. MVH cesse
Hehe, jag livet e hårt, grymt sa grisen….Ditt ryggpass såg rätt ok ut men hade nog personligen lagt in en marklyft i slutet istället. Hoppas du njutit av solen denna helg nu med tjejen?!Nelli wrote:så där ja! Har feta träningvärken i rumpan idag! Snart är det måndag så du får lyfta igen! Bara hålla kvar suget! Hoppas du har en trevlig helg!Tänker inte ens fråga vad för träningsvärk i rumpan du har……:whistle:. Ja vi ses igen på måndag förmodligen!
malawiglenn wrote:varför välja biffen, ta dom alla!!Min samlade erfarenhet i mina yngre dagar är att ge dig inte i lag med flera ryskor eller thaitjejer på samma gång:nono:. Man får kniven i ryggen när man sover:cry:!
Härligt nästan sommarväder idag. Kände att man var tvungen att ta sig in till stan och vara lite social. Mycket folk i parkerna och på gatorna. Hela Sverige vaknar upp när det kommer sol och värme. Härligt att se! Har inte så mycket att säga idag faktiskt. Tänkte snacka lite mer träning imorgon. Eftersom det var sådant fint väder idag med grilltema i luften men ändå vil ju tjejerna tänka på figuren när parningsdräkterna åker fram nu. Samt alla fåfänga byggare här på forumet, lol. Så gjorde jag en grillmacka i hälsans & sommarens tecken idag på polarnas jobb. Biffens grillmacka: Grillat mörkt bröd med solrosfrön (ligger där under faktiskt), grillad marinerad kycklingfilé, grillad ananas, sallad, ruccolasallad, tomat, gurka, rödlök, soltorkade tomater, fetaost, olja & vinegrette ringlad över samt lite blandpeppar. En härlig macka att avnjuta på uteserveringen i solen! Polarna tycker att jag e knäpp som jämt ska hitta på något nytt i köket. Men damerna uppskattar det i alla fall;)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.