- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 maj, 2010 at 23:33 #312975Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:
Min samlade erfarenhet i mina yngre dagar är att ge dig inte i lag med flera ryskor eller thaitjejer på samma gång:nono:. Man får kniven i ryggen när man sover:cry:!
Vem valde du då eller grubblar du fortfarande?
16 maj, 2010 at 17:22 #312976Anonym anvandareMemberFlorin wrote:Vem valde du då eller grubblar du fortfarande?Det får tiden utvisa….a gentleman never tell…. Mitt ex tjatar oxå om att vi ska starta om. Rent strategiskt e det ett bra val. Bra kock, tar hand om hem & mig. Men den svarta sidan är väldigt mörk:nono:! Springer oxå omkring med 2 tatueringar med mitt namn på kroppen så man kan väl föstå det….
Ganska intressant detta. Mina manliga läsare bryr sig bara om min tjejbekanta. Mina kvinnliga läsare om min mat. Ingen som bryr sig om min TRÄNING:p?!
En liten släng av min humor (se nedan), de som e i närheten av mig har vant sig och det smittar av sig snabbt bland mina kvinnliga bekanta och adepters har jag märkt:D
Nu ska jag snart vara lite seriös och ponera över lite träning igen:bb:. Ska bara ut och handla något smarrigt!
16 maj, 2010 at 21:02 #312977Anonym anvandareMemberHaha marklyft My dear suuuperset och kanske lite annat!
17 maj, 2010 at 22:17 #312978Anonym anvandareMemberNelli wrote:Haha marklyft My dear suuuperset och kanske lite annat!Sure honey bunny:p. Jag tror nog på ”lite annat” som inte jag som Coach ordinerat, lol! Vi syns i gymmet imorgon då, pööööss!
Då var man äntligen i gymmet igen då. Men var helt slut idag egentligen. Sov bara 2,5 tim och sedan stressat runt i värmen med bara motgångar, grrrr! Försökte ta en powernap innan gymmet med lyckades inte somna. Men det vara bara att bita ihop och ta sig till gymmet. Har känt mig så tom i kroppen under senaste veckan. Det kändes underbart att greppa stängerna och hantlarna i gymmet igen! Även om man var ordentligt trött. Bara Lilla J idag med mig. Nelli var fast med tågförseningar. Niclass hade jobbar över så det blir imorgon med dem istället. Har gjort nytt schema igen som ska rulla under 2-3v. Lite återhämtning och maximalt med vila.
Mån: Bröst, triceps
Tis: Rygg, biceps
Ons: Vila
Tors: Quads, vader och mage
Fre: Axlar, hamstrings
Lör: Vila
Sön: Vila10 reps i varje set.
Bröst:
Pecdeck: Uppvärming, 2×15, 30kg, 2×10, 50kg.
Bänkpress i snedbänk: 1×12, 60kg, 1×10, 80kg, 2×10, 90kg.
Hantelpress: 1×12, 17kg, 1×10, 27kg, 1×10, 32kg, 1×10, 35kg.
Hantelflyes: 1×10, 17kg, 1×10, 20kg, 2×10, 25kg.Triceps:
Dips: 3×10, kroppsvikt.
Pushdowns med rep: 3×10, 60kg.Högt tempo med väldigt lite snack. Blev inte så hårt pass och inga reps till failure. Försökte istället istället ha full fokus på kontakt och utförande med djup i pressarna. Fick grym pump i sista övningarna. Kändes härligt att vara tillbaks och musklerna fylldes med blod. Min lilla oas efter det riktigt dålig dag. En sådan där dag man önskar att man aldrig gick upp!
För att ytterligare försöka förgylla min dag med lite glädje gick jag till min min kompis thairestaurant. Åt en härlig Pad Thai Kung (Stekta nudlar med scampi) och tog en iskall Singha (jag drack en Mega Mass där i mellan dock):p. Mina kompisar tyckte jag var lite konstig som bara åt en rätt och tackade nej till andra rätter. Inget aptit längre när man e så trött. Men jag njöt av varje tugga och klunk av den kalla ölen! Imorgon ska jag vara utvilad i alla fall till ryggpasset. Ha en fortsatt underbar solig vecka mina kära läsare!
17 maj, 2010 at 23:00 #312979Anonym anvandareMemberJag har varit sjuk i några dagar, och inte läst din journal på ett tag. Har du haft en down-period nu den senaste veckan? Har för mig att du i alla fall petade i dig tillräckligt med käk. Orolig sömn, eller vad?
18 maj, 2010 at 15:36 #312980Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Jag har varit sjuk i några dagar, och inte läst din journal på ett tag. Har du haft en down-period nu den senaste veckan? Har för mig att du i alla fall petade i dig tillräckligt med käk. Orolig sömn, eller vad?Ja, det blev bara ett pass förra veckan. Alldeles för mycket i huvudet som måste lösas. Så tog en vilovecka. Jag försökte äta någorlunda bra i alla fall. Men det var rätt skönt att vila upp sig ordentlig en vecka. Har tränat rätt hårt och tungt nu på sistone. En liten paus från gymmet gjorde min kropp bara en tjänst. Nu e man sakta men säkert tillbaks i gymmet för nya tag och nya tider……
Jag har träningsvärk i brösten eller har jag träningsvärk i brösten? Har jag sagt att jag har FET träningsvärk i brösten?
Min obstinata långbenta model-kompis som utpressade mig i sin Facebook att ha ett ”komplicerat” med henne. Har nu igen ändrat sig till det bättre och är återigen ”singel”. Hon brukar ändra sig från dag till dag och ibland vecka till vecka. Alla mina kvinnliga bekanta världen över skrev och undrade om jag verkligen skaffat flickvän. Nej, nej, jag gick med på det annars skulle min massage ryka ju (hon gör det rätt bra). Så alla mina kompisar som som finns här och på FB. Inget ovanligt har hänt:nono:! Ni som har följt min dagbok från start har sett att jag lagt in några bilder på henne ibland. Jag e för gammal för sådant nu för tiden. Vem fasen vill ha en nittonårig ung blond och långbent model:what: Inte JAG i alla fall (även om hon kan vara söt IBLAND):p! Jag når bara upp till hennes bröst om hon har ”tolvor på sig”:helpme: Jag slänger upp bilder igen för sakens skull på henne….
18 maj, 2010 at 22:41 #312981Anonym anvandareMemberIdag var man mera utvilad och hade ätit bra innan passet. Nelli var tillbaks på banan igen efter sin lilla semester. Lilla J kom lite senare mitt i passet. Senare tränade jag Niclass efter vi var klara. Var lite irriterad idag innan passet men det släppte när man var på väg till gymmet….
Rygg:
Chins med Nelli som höll i fötterna: 4×10, kroppsvikt.
T-bar rowing:1×10, 40kg, 1×10, 60kg, 2×10, 75kg.
Sittandes rodd upphöjd på bänk: 1×10, 60kg, 1×10, 70kg, 2×10, 75kg.
Latsdrag med v-handtag: 4×10, 65kg.Biceps:
Sittandes bicepscurl med hantlar: 1×12, 12kg, 2×10, 15kg.
Koncentrations curl a´la Arnold: 1×10, 15kg, 2×10, 17kg.Högt tempo idag. Blev lite lägre när Lilla J kom. Riktigt varmt i gymmet och var genomblöt. Bra kontakt ryggen. Försökte verkligen knipa till i varje reps. Det kändes i ryggen och pumpen var ett faktum. Det lite högre reps antalet får in mer blod i muskeln också. Trevligt pass och kände mig nöjd. Biceps fjolltränade jag bara. Bara få in lite blod och var långt ifrån failure i varje set.
Sedan var det mycket teknik slipandes med Niclass i gymmet och lite posering. Posering är ett stort problem för de flesta i början, kille som tjej. Men övning är nyckeln till framgång och perfektion. Så bara att nöta in allt dag efter dag. Precis som att finna tekniken och kontakten i gymmet!
19 maj, 2010 at 20:53 #312982Anonym anvandareMemberAaaah, vad kroppen känns härlig idag:up:! Träningsvärken i brösten har gått från FET till helt sjukt ömma. Länge sedan man sådan grym träningsvärk. Jag bara älskar det! Latsen känns också när jag sträcker upp armarna. Har varit en bra början på denna vecka, hehe.
Skulle gått på dejt idag men hon ringde precis och hade haft full rulle på jobbet och lite andra ärenden. Så det blev inget idag. Hon föreslog imorgon men då är jag upptagen i gymmet. Finns fler dagar innan man ramlar av pinnen. Tålamod är en dygd!
Utveckling
Känner att man blir bara mer och mer kunnig om sin egen kropp. Jag lyckas lura den hela tiden att ständigt växa. Ser till att att varje muskelfiber får sitt i olika perioder eller ibland under samma pass. Jag experimenterar forfarandes lite och ser vad som händer samt hur kroppen känns. Vägen känns helt rätt nu och mina framsteg i gymmet talar sitt tydliga språk. Visserligen är jag fortfarandes klen som en avdankad horesepundare på avgiftning ,men muskelvolymen ökar och det är det jag tränar för! Egot och macho-stilen får man vackert lämna därhän för maximal muskelutveckling.
Man är mera mogen nu och man ser sig själv i Niclass som e ung och hungrig. Vill lyfta maxvikter hela tiden med urusel teknik och halvreps. Fick gå ner i minivikter så han fick in tekniken. Visst det går att bygga muskler med urusel teknik men det går långsammare och skaderisken är såpass mycket högre. Samt det tar väldigt långt tid att programmera om och bana in en korrekt rörelse. Jag har själv gjort det och vet vilken tid det tar innan kroppen börjar utvecklas maximalt med den nya rörelsen. Det intressanta är att hur mycket man än läser och tittar på träningsfilmer så fastnar det inte i våran hjärna. Det tar flera år innan man får sådan självinsikt att man äntligen börjar hitta tillbaks till den egentliga sanningen i träningen och maximal muskelhypotrofi.
Hur många år har man inte spenderat i gymmet utan egentligen någon större utveckling? Eller haft musklergrupper som släpat efter. I jakten på svar slukar man information man kommer över. Man frågar runt folk och försöker få hjälp. Men man glömmer bort den viktigaste faktorn. Det är endast en själv som måste göra grovjobbet. Din kropp, din hjärna, ditt hjärta! Vi har alla våra vägar att nå våra mål eller rätta till våra misstag. Men först måste vi inse våra misstag och FELSÖKA vad vi gör fel. Totalt nollställa sig och mentalt rensa alla intryck runt omkring dig.
Ägna dig sedan att ponera över vad som i ditt liv sätter käppar i hjulet för dig & för din utveckling. Är det verkligen bara träningen? Kan det vara kosten? Stressigt på jobbet? Mycket faktorer kan ligga dig i fatet. Samt alla hjärnspöken folk har om sig själv eller vad de TROR är rätt för dem. När du lyckas finna dessa negativa faktorer då kan du börja försöka bearbeta dem. En i taget, sakta men säkert!
När du sätter dig på bänken ex. vid en hantelpress. Då är det bara du och du där. Ingen annan förutom dina tankar att nu ska du göra ditt livs set med full kontakt och teknik. Du har läst på och säkert tittat på någon träningsfilm. Nu ska du i ditt huvud visualisera allt detta och göra det perfekta setet i ditt huvud. Du ska även visualisera hur dina pecs växer och sväller upp som Arnolds när han utför en hantelpress. Greppa hantlarna och ta några djupa andetag. Känn lyckan och harmonin att detta kommer bli ditt livs set, sedan kör du!!!!
Baksidan (fördelen) med att vara Coach……[/B]
19 maj, 2010 at 23:01 #312983Anonym anvandareMemberJag gillar verkligen dina små noveller, grymt härligt och motiverande texter, samtidigt som det får mig att reflektera kring hurvida man ska gå tillväga.
Forsätt så, eftersom det är väldigt intressant att läsa! Lycka till med träningen och målen, du verkar ha kommit en bra bit på vägen och din insikt angående din kropp verkar vara relativt bra.
19 maj, 2010 at 23:08 #312984Anonym anvandareMemberAMEN Biffen!!! Idag har jag jobbat brösten i volymens tjänst, och det har verkligen känts bra. Ha det bäst. MVH cesse:emo-thumb
20 maj, 2010 at 12:17 #312985Anonym anvandareMemberBra skrivet! Gav mig motivation till dagens pass, tack för det
20 maj, 2010 at 12:38 #312986Anonym anvandareMemberInstämmer! Du skriver mycket bra biffen och jag gillar din filosofi. Du har varit med förr det märks.
20 maj, 2010 at 15:48 #312987Anonym anvandareMemberJa det var mycket bra skrivet! Tack för motivations boosten idag! Ses snart så kör vi pööös
20 maj, 2010 at 16:23 #312988Anonym anvandareMemberDahl wrote:Jag gillar verkligen dina små noveller, grymt härligt och motiverande texter, samtidigt som det får mig att reflektera kring hurvida man ska gå tillväga.Forsätt så, eftersom det är väldigt intressant att läsa! Lycka till med träningen och målen, du verkar ha kommit en bra bit på vägen och din insikt angående din kropp verkar vara relativt bra.
Steppen1983 wrote:AMEN Biffen!!! Idag har jag jobbat brösten i volymens tjänst, och det har verkligen känts bra. Ha det bäst. MVH cessehhhenke wrote:Bra skrivet! Gav mig motivation till dagens pass, tack för detMuddler wrote:Instämmer! Du skriver mycket bra biffen och jag gillar din filosofi. Du har varit med förr det märks.Nelli wrote:Ja det var mycket bra skrivet! Tack för motivations boosten idag! Ses snart så kör vi pööösTrevligt att man kan sporra såpass många av mina läsare:D! Tackar för era högst vänliga inlägg ladies & gents. Reflektioner över eran träning skapar framgång och utveckling. Ödmjukheten inför att vikterna i gymmet är inte till för att imponera på någon annan. Utan erat redskap för att nå den estetiskt tilltalande fysik NI personligen vill uppnå! Träna med alla sinnena precis som när ni älskar (förmodar jag) så kommer ni ta eran träning till en annan nivå
Nu blir det lite mat sedan piska Nellis rumpa och ben i gymmet:P ,wooohooo!
20 maj, 2010 at 21:43 #312989Anonym anvandareMemberSommaren är här! Man kan gå i shorts och t-shirt hela dagen. Folk ligger & solar i parkernas gräsmattor. Det grillas marinerat kött på grillarna. Den underbara aromen sprider sig med vinden. Iskalla öl ligger på kylning och tjejerna smuttar på deras cider eller vindrinkar. Ja, detta fick man vandra igenom på väg till tuben. Lite sommar- reggae i lurarna & peppa sig att träna ben i värmen och JA det var bastu i gymmet nu!
Quads:
Benspark: 1×15, 40kg, 3×10, 50kg med riktigt knip i toppläget.
Hacklift: 1×10, 100kg, 3×10, 150kg.
Benpress: 1×10, 200kg, 3×10, 250kg (för lätt).Vader:
Ståendes vadmaskin: 1×15, 80kg, 1×10, 100kg, 1×10, 110kg, 2×10, 120kg.
Sittandes vadpress: 4×10, 45kg, 1 sek stopp i båda lägena.
Enbens vadpress i benpressen: 4×10, 150kg.Mage:
3 övningar, 4 set per övning, 10 reps.
Bra tempo idag då det bara var jag och Nelli. Jag fjolltränade bara benen lite. För att få in lite blod i dem bara. Får alltid kommentarer om min ben. Själv tycker man att de inte e så feta:o men men…..Det var riktigt hett i gymmet, ingen lek! Nelli var helt genomblöt och kippade efter andan:D. En annan har ju tränat ordentligt i gymmet på sistone & har lite bättre muskelkondition, hahaha. Men annars går hennes utveckling bara framåt som sig bör. Lagade lite härlig Khao pad moo (stekt ris med fläskkött) idag. Hoppas ni har ett svalare gym där ute. Men man får vackert bita ihop nu under sommaren. Vill man bli fin får man lida pin:bb2:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.